Yleinen keskustelu

Oletteko varailleet varhaisultria pääosin yksityiseltä? Katsoin itsekkin, että hyvinvointialueellani pelkästään ensimmäinen neuvolakäynti olisi viikoilla 8-10. Ultrataanko ensimmäisellä käynnillä yleensä?

Yleensä ei ultrata ekassa neuvolassa, mut on toki neuvolakohtaisia/alueellisia eroja. Vähän yleisempää on, et ekassa lääkärineuvolassa ultrataan, mut sekään ei ole taattua. Riippuu onko neuvolassa ylipäänsä ultravälineitä.

En oo testaillut, ajattelin että odottelen tuohon huomiseen verikokeeseen ja katotaan sitten tilanne.

Noh, vuoto oli aamulla ihan maltillinen hieman vähemmän. Mutta päivällä sitten tuli hieman enemmän, yhden kerran jossa pieniä (muutaman millin kokoisia) hyytymiä?
Nyt taas iltaa kohden rauhallisempi tilanne. Maha oli kyllä kipeä, kuin menkat olisi ja otinkin Panadolia päivällä. 💔

Mikä siellä tilanne @Malttamaton145 ? 🥺

Juuri hetki sitten tuli tulos...
Hcg 204 💔
Aika naistenpolille nyt torstaina.

Kiitos teille kaikille valtavasti siitä että olitte loppuun asti toivossa kiinni. Mun aikani täältä on poistua 🥺
Mä toivon teille tsemppiä ja kaikkea hyvää raskauden matkalle 💖
Voi ei, oon pahoillani 💔🫂 Ja olisi ollut kiva jatkaa samassa ryhmässä 😞

Nyt toivotaan, että asia hoituisi pian, niin pääsette jatkamaan yrittämistä 🌈

Yleensä ei ultrata ekassa neuvolassa, mut on toki neuvolakohtaisia/alueellisia eroja. Vähän yleisempää on, et ekassa lääkärineuvolassa ultrataan, mut sekään ei ole taattua. Riippuu onko neuvolassa ylipäänsä ultravälineitä.

Meillä ei esimerkiksi täällä Satakunnan hyvinvointialueella ole neuvolassa lainkaan ultrauksia, vaan äitiyspolilla sit. Et viimeks neuvolassa kuunneltiin dopplerin kans aina sydänäänet, tosin sit vikalla käynnillä kun niitä ei löytynytkään, kaiveli työntekijä jonkun ei niin uuden näköisen tabletin, jolla pystyi ultraamaan, ja varmistelemaan et sykettä todella ei näy, mut muuten sitä ei ikinä käytetty käynneillä. En tie onko alueen kaikissa neuvoloissa näin, ainakin hva-kohtaisia eroja varmasti on.

Juuri hetki sitten tuli tulos...
Hcg 204 💔
Aika naistenpolille nyt torstaina.

Kiitos teille kaikille valtavasti siitä että olitte loppuun asti toivossa kiinni. Mun aikani täältä on poistua 🥺
Mä toivon teille tsemppiä ja kaikkea hyvää raskauden matkalle 💖
Voimia 😔

Oi tsiisus, mies oli viime viikolla pari pvä kipeä, lapselle nousi kuume äitienpäivänä ja mut tauti kaatoi sänkyyn eilen iltapäivällä. 15h pimeässä hikoilua, hallusinointia ja lihasten kipua 🥴 edelleen hellänä kaikki paikat ja kurkku tulessa, toivottavasti vastustuskyky sen verran hyvä et ei kroppa oo päättänyt laittaa raskautta kesken.

Sain huomiseksi verikokeisiin ajan. Ultraan en päässyt, kun kaikki lääkäri ajat kesäkuun puoleen väliin varattu.
Huolettaa siis oireettomuus, eikä raskaustestiinkään tullut vieläkään leffaviivoja, jonka takia otin neuvolaan yhteyttä... 😔

Tsemppiä huomiseen labraan! 🌈 Pidän peukkuja pystyssä, että hcg on hyvin kohonnut! 💕

Moikka!

Mä hyppään nyt kans tänne tammikuisiin. Olen jo joulukuisissa, mutta koska testasin superaikaisin (3+1) ja tässä oltu kahdessa varhaisultrassa kun kuukautisista laskien piti olla 7+2 mutta ultrassa ei nähty alkiota... viikko myöhemmin alkio näkyi ja lasketuksi ajaksi tuli 1.1.2026. 😊🙏🏻 uskon että vauva syntyy etuajassa kuten esikoinenkin (36+0) joten roikun edelleen joulukuisissa, mutta tulin lurkkimaan tännekin. 😄

Liityn myös tänne keskusteluun. Ensimmäinen raskaus ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. Oireita on aika vähän mikä huolettaa, voin hyvin helposti pahoin autossa yms. ihmetyttää ettei vielä ole mitään pahoinvointia.

Varasin yksityiseltä varhaisultran perjantaille, silloin kai selviää lisää. 6+5 menossa omien laskujen mukaan

Takaisin