Yleinen keskustelu

Mitä ajatuksia teillä on dopplerista? Meinaako joku semmoisen kotia hommata tai onko jo?

Vähän ristiriitaiset ajatukset siitä 😁 todennäköisesti ei hommata sitä ite, vaikka houkuttelisi mut sit en saisi mielenrauhaa jos en löytäisi sykettä 😅
Minulla sellainen kotona kun hankin edellisessä raskaudessa. En sitä oikein hyvin osannut käyttää tai näin ainakin luulin vaikka syy siihen olikin, että sikiö oli lopettanut kasvun 8+ viikolla ja tästä syystä sykettä en löytänyt. En usko, että uskallan sitä tässä raskaudessa käyttää ihan oman mielenterveyden vuoksi. 🙈

Minulla sellainen kotona kun hankin edellisessä raskaudessa. En sitä oikein hyvin osannut käyttää tai näin ainakin luulin vaikka syy siihen olikin, että sikiö oli lopettanut kasvun 8+ viikolla ja tästä syystä sykettä en löytänyt. En usko, että uskallan sitä tässä raskaudessa käyttää ihan oman mielenterveyden vuoksi. 🙈

Voi ei, aivan kauheaa.. 😔💔

Mitä ajatuksia teillä on dopplerista? Meinaako joku semmoisen kotia hommata tai onko jo?

Vähän ristiriitaiset ajatukset siitä 😁 todennäköisesti ei hommata sitä ite, vaikka houkuttelisi mut sit en saisi mielenrauhaa jos en löytäisi sykettä 😅
Ei oo vielä, mutta meinaan kyllä ostaa :) mulla ollut aiemmistakin ja tuonut mielenrauhaa!

@Pienipersikka @Auringonkukka25 tää tästä tekee vähän ristiriitaisen. Toisaalta uskoisin sen tuovan mielenrauhaa, mut sit jos en löytäisi niitä sykkeitä niin olis aivan kauheaa ja huolehtisi vaan sen koko ajan. Ravaisin varmaan ultrassa joka viikko.. 🤔😅😂

Mulla kävi viime raskaudessa niin, että löysin sykkeen paaljon myöhemmin kuin aiemmista, ja olin aivan varma että on keskeytynyt. Vähän kaksipiippuinen laite kyllä...

Mä löysin vintedistä halvalla oman dopplerin tähän raskauteen.
Aiemmissa raskauksissa käyttäny ja tuonu kyllä alussa ennen liikkeiden tuntemista mielenrauhaa.
Toki ihan alussa pitäis koittaa myös muistaa jos ei saa ääniä kuuluviin, että kaikki voi silti olla hyvin.

Miten teillä muilla, onko hirveetä turvotusta? Toki joo neljäs raskaus kyseessä, mutta tää mun maha ja turvotus on jotain järkyttävää ja omalla tavalla myös ahdistaakin.

Tuohon doppleriasiaan. Esikoisen aikana mulla ei ollut ja järkeilin omalta kohdaltani niin, että se ei toisi mulle mielenrauhaa. Juuri siitä syystä, jos niitä sykkeitä ei onnistuisikaan löytämään. Silloin oli istukka etuseinässä ja liikkeet aloin tuntemaan tosi myöhään, en muista enää mikä rv. Ajattelen, että en tähänkään hanki doppleria. Ymmärrän, että joillekin se tuo mielenrauhaa, mutta omalla kohdallani ei varmasti olisi näin.

Mutta toi turvotus. Oli pari päivää pois ja nyt takaisin. Siis se ei ole mitään sellaista pientä turvotusta vaan oikeasti näyttää ihan joltain muumilta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: esikoisen raskaudessa muistan että oli paljon turvotusta ja se jossain vaiheessa sitten väistyi, mutta ei kyllä muistikuvaa että se olisi näin järkyttävää ollut. Mulla ei siis muualla turvotusta kuin juuri mahassa, ihan ylhäältä alas.

Mun kaikki pienikin turvotus väistyi kun sai mahan toimimaan mutta sitä ei kai ekassa ookaan niin odotettavissa

Täällä myös kovaa turvotusta ja maha näyttää jo super isolta. Mietinkin tässä, että miten saisi sen piiloon kun työvaatteetkin alkaa jo puristamaan 😄😄

Mä en aio hankkia.. 🫣 Mä uskon, että se toisi vaan lisää ahdistusta ja sitä en kaipaa kyllä enää yhtään lisää 😂

+ en tiedä olisiko minun edes mahdollista käyttää sellaista kotikäyttöön tarkoitettua, kun vatsassa on jonkin verran...eristettä... Niin ei varmaan kovin helpolla edes löytyisi 😂

MInäkään en aio, stressaisin varmasti vaan kahta kauheammin. :think005

Mä sain dopplerin ystävältä kun hän ei enää tarvitse 😊
En ole vielä kokeillut, ensviikolla vu, katsotaan miltä sielä näyttää ja sit vois alkaa niitä kokeilemaan ja katsotaan koska kuuluu 😊

Hyviä pohdintoja.. 😄 Kallistun kanssa siihen et stressaisin kyl varmaan sit koko aika, jos en sais kuulumaan...
Hui, tällä viikolla pitäisi jo ensimmäiseen neuvolaan mennä. Sain aikaiseksi soitettua ja kun olin sen ensimmäisen ajan perunut, niin tossa omassa neuvolassa ei enää aikoja ollut, joten käyn tän ensimmäisen toisessa neuvolassa. 😄

Ihan huippua @GinGin että sait niin nopeasti ajan, jännää! :Heartred Täällä myös tällä viikolla varhaisultra ja ensimmäinen käynti - vihdoin! 😊 Tuntuu kuin ois jo kovinkin kauan odottanut, vaikka vain kaksi viikkoa sitten tein ajanvarauksen :tears:

Ihan huippua @GinGin että sait niin nopeasti ajan, jännää! :Heartred Täällä myös tällä viikolla varhaisultra ja ensimmäinen käynti - vihdoin! 😊 Tuntuu kuin ois jo kovinkin kauan odottanut, vaikka vain kaksi viikkoa sitten tein ajanvarauksen :tears:
Aika kyl tuntuu matelevan eteenpäin ja kaksi viikkoa on pitkä aika kun todella odottaa jotain! 😂

Takaisin