Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki marraskuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Onpas täällä marraskuisissa vielä hiljaista. Missä kaikki plussanneet ovat, joilla on laskettu aika ihan alkukuusta? 😊 Rohkeasti kirjoittamaan, kun me myöhemmätkin on jo uskaltauduttu tänne. Saadaan salainen ryhmä auki nopeasti kun kirjoitellaan ahkerasti 😊

Mietin myös tossa listautuessani, että missä ihmeessä alkukuiset ovat. 🤭 Ei voi olla, että heitä ei oo ollenkaan! Toivottavasti saadaan piakkoin lisää väkeä ja aktiivisuutta tänne. 😍

Onko täällä ketään Pirkanmaalta? Soitin neuvolaan ja varasin sieltä ajan niin sain tekstiviestin perästä että voisin varata nt-ultraan ajan OmaTaysista PIN-koodilla. Yritin varata mutta järjestelmä ilmoitti, ettei ole aikoja 🤔 pitääkö sinne sit soitella? Se on vaan niin hankalaa mun työpäivien aikana 🙄 vai riittääkö jos varaan vasta 9+ viikolla ultran samalla kun on eka neuvola, niin voisin sieltä kysyä miten toimia?

Täällä toinen Pirkanmaalta! Mulla ei valitettavasti ole mitään tietoa. Mutta esikoisen aikaan viitisen vuotta sitten kyllä mielestäni ne varattiin vasta lähempänä 🤔

Täällä toinen Pirkanmaalta! Mulla ei valitettavasti ole mitään tietoa. Mutta esikoisen aikaan viitisen vuotta sitten kyllä mielestäni ne varattiin vasta lähempänä 🤔
No niin mäkin muistelen toisten lasten aikaan. Vai oisko kotiin jopa vaan tullut aika kirjeellä? Nyt vaan hämäännyin tuosta tekstiviestistä.

Taisi muuten tulla kirjeellä ehdotettu aika. Tosin asuttiin silloin toisessa kunnassa Pirkanmaalla, jossa tehtiin Tampereen terveystalolla nämä kaikki ultrat.

Onko täällä ketään Pirkanmaalta? Soitin neuvolaan ja varasin sieltä ajan niin sain tekstiviestin perästä että voisin varata nt-ultraan ajan OmaTaysista PIN-koodilla. Yritin varata mutta järjestelmä ilmoitti, ettei ole aikoja 🤔 pitääkö sinne sit soitella? Se on vaan niin hankalaa mun työpäivien aikana 🙄 vai riittääkö jos varaan vasta 9+ viikolla ultran samalla kun on eka neuvola, niin voisin sieltä kysyä miten toimia?
Eksyin lokakuisten puolelta tänne mut Pirkanmaalta oon kanssa ja mä sain viime viikolla ekalla neuvolakäynnillä (8+6) vasta ton pin koodin ja sillon heti sit varasin ja oli hyvin aikoja ja valinnanvaraakin (otin 12+0) vaikka terkka varotteli et siellä on ruuhkaa 😁 eli ehkä ne näkyy sit vasta vähä myöhemmin sulle! Siinä ajanvarauksessahan kysytään la ja sen perusteella näyttää sopivat ajat.

Tänne liittyy uusi odottaja 😍 laskuri näyttäisi 4+3 viikkoja 🥰

Joko muilla on ollut selkeitä oireita? Mulla oli kaikista selvimmät alkuviikosta, nyt helpottanut hieman. Välillä tuntuu rintakipua, migreenimäistä oloa ja kuorsaaminen on taas alkanut 😂 Oli hauska kun osasin epäillä taas raskauden alkaneen ienten ja nenän verenvuodon myötä.

Tuntuu että oireet maagisesti paheni plussauksen jälkeen. 🤣 tänään en jaksaisi tehdä muuta kuin nukkua.

minä myös pirkanmaalta ja sain pinkoodin omatayssiin jo ekasta neuvolapuhelusta, josta voi varata ajan nt-ultraan. En ole kylläkään vielä varannut.

Heips! Täällä yksi, jolla LA alkukuusta 😊 vieläkään en ihan täysin meinaa uskoa tätä raskautta, joten siitä varmaankin johtuu että kesti eksyä etsimään ryhmää. 😄
Meillä ennestään jo kolme lasta, tulee nyt sitten iltatähden iltatähti 😅

Mites muiden olotilat? Täällä aikamoinen kuvotus aivan kokoajan 🤢

minä myös pirkanmaalta ja sain pinkoodin omatayssiin jo ekasta neuvolapuhelusta, josta voi varata ajan nt-ultraan. En ole kylläkään vielä varannut.
Mä olin tänään lapsen neuvolassa ja kysyin asiasta, niin kuulemma yleensä ei sitä viestiä niin aikaisin anneta, kehotti katsomaan myöhemmin uudestaan aikoja. Ei oo kiire varata.

Mulla ois tulossa fysioterapiakäynti, joka sisältää myös hierontaa. Onko se ok näin alkuraskaudessa? Varmaan siis tota niska-hartiaseutua hieroisi. En haluaisi vielä kertoa raskaudesta edes fyssarille niin mietin onko pakko.

Täälä myös Pirkanmaalta, ensimmäinen neuvolapuhelu tänään, mutta koodia en saanut. Ilmeisesti vaihtelee neuvoloittain tämä

Mä varasin tänään itselleni ensimmäisen neuvola-ajan huhtikuun alkupuoliskolle. Täällä päin nt-ultran saa varattua vasta ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen, joten sitä odotellaan sitten. 😊 Onneksi ensiksi on kuitenkin tuo varhaisultra, jota odottaa. 💖

Varasin myös neuvolan eilen, ensimmäinen neuvola 1.4. Varasin myös varhaisultran Perhe-Arten juuri ennen sitä 28.3. Silloin olisi kai 7+0. Jännittävää odotusta siis tiedossa sinne asti 😊

Takaisin