Yleinen keskustelu

@Softis Kyllä, en olisi ite uskonut tämmöistä käännettä tässä enää, kun viikon uskonut et raskaus ei jatku ja tässä odotellaan vaan vuotoa alkavaksi. 😅 Toisaalta tossa lopetti sen stressaamisen koska luuli pahimman jo tapahtuneen, nyt sit tietysti asiat jännittää mut yritän nyt luottaa tulevaan ja olla surematta/pelkäämättä etukäteen. Katsotaan miten käy 😅

@Softis Toivottavasti sulla myös kaikki hyvin ❤️ Onneksi sait puhuttua ajan itsellesi.
Voi hitsit tuo on kyl varmaan ihan uskomaton tunne!😍
Ja kiitos❤️ Tuo sun tarinas kyl vähän antoi toivoa🥹 Mut selvästikki pitää ihte vaatia tutkimuksia, muuten niitä ei tuu.
Tällä hetkellä oireet on aikalailla samat kuin aikasemmin, nälkä ja rintojen arkuus pahimmat. Aamulla ollut vähän etova olo, mutta mulla on myös ollut ihan järjetön nälkä, verensokerit varmaan nii alhaalla. Mulla on ny maanantaista asti joka yö käynyt silleen, että vatsaan alkaa yhtäkkiä sattuun silleen menkkamaisesti jonki 5-10min ajan. Sitten aamulla tulee ekalla pyyhkäsyllä paperiin verta. Niin vähän huonolle näyttää, mutta oon saanut nyt enemmän mielenrauhaa ku oon nyt kertonu parille ystävälle tästä. He ovat optimistisia ja uskovat ettei oo mitään hätää, itse käsittelen tuota asiaa päässäni todenäköisenä keskenmenona tms. (toki syön ja toimin kuin raskaana, varmuuden vuoksi). Ehkä käyn mittauttamassa hcg-arvot tai sitten vaan ootan lääkäriaikaan. Siihenkin on sen verran aikaa, että tässä kerkee varmasti jotain tapahtua mikä vois selkeyttää asiaa. Tietenkin suurin toive olisi, että yllättäen lääkärinkäynnillä löytyisikin syke ❤️

@Softis Kyllä, en olisi ite uskonut tämmöistä käännettä tässä enää, kun viikon uskonut et raskaus ei jatku ja tässä odotellaan vaan vuotoa alkavaksi. 😅 Toisaalta tossa lopetti sen stressaamisen koska luuli pahimman jo tapahtuneen, nyt sit tietysti asiat jännittää mut yritän nyt luottaa tulevaan ja olla surematta/pelkäämättä etukäteen. Katsotaan miten käy 😅

@Softis Toivottavasti sulla myös kaikki hyvin ❤️ Onneksi sait puhuttua ajan itsellesi.
Mun kummityttö on tämmöinen lapsi myös! ❤️ Lääkärit ois käynnistänyt kesken menneen raskauden mut äiti oli pyytänyt viikon lisäaikaa. Viikko myöhemmin hyvinvoiva vauvan alku sieltä sykkeineen löytyi ja kaikki meni hyvin!

Mä toiseen ryhmään kerroinkin jo tästä muta kirjoitetaan tähän vielä.

Plussasin tuoresiirrosta ja kävin yhdessä HCG mittauksessa virallisena testipäivänä pe 28.2. siitä seuraavaksi se katsottiin ma 3.3 ja näissä HCG nousu oli aika normaali. Saman viikon keskiviikkona mulla loppui oireet kun seinää ja myös r-testi ole vaaleampi kun aiemmin (varmaan laimeampi virtsa 😅 eikä saisi verrata). Kävin sit torstaina mittauttaa HCGn yksityisellä, ja tulos oli vain puolet siitä mitä sen pitäisi olla (jos siis oppikirjan mukaan et tuplaantuu joka toinen/kolmas päivä) ja tää vastattiin perjantaina. Tästä tietysti tuli heti ajatus et tää tulee keskeytymään tai on kohdunulkoinen.

Soitin siitä sit seuraavana maanantaina polille ja päädyttiin siirtää varhaisuä tulevalle ke, jolloin viikkoja olisi 5+5. Tuolla vo:lla sit sanottiin et sopii keskeytyneeseen keskenmenoo, kun ei näy sikiökaikua ja ontelo pieni raskausviikkoihin nähden. Sovittiin tyhjennys nyt menneellä vklp:lle, minkä peruin sit torstaina ja pyysin et odotettaisiin vielä viikko sekä tehtäisiin yksi ultraääni, etten mä jää jossittelee tätä asiaa tulevaisuudessa. Sit koska eka uä oli jo poissulkenut kohdunulkoisen, ni ei tarvinnut sitä pelätä ja samalla toisaalta toivo et no kerta se on jo keskeytynyt ni ehkä luonto hoitaa ja vuoto alkaa itsekseen.

Tänään oli sit se toinen uä ja mentiin sinne ihan vaan sille ajatuksella et ne nyt vaan sanoo ne samat sanat et ne on pahoillaan mut kyllä tää on kesken mennyt ja nyt vklp sit tehdään lääkkeellinen tyhjennys, MUTTA

Siellä olikin syke ja sikiö mikä vastasi 7+0, nyt on menossa 6+5. Ja selkeä syke olikin 😅🥰

Tähän sekoiluun johti varmasti moni asia, eli nää omat pelot ja huolet sekä tarve testailla + niiden vähäisten oireiden selvittely. Olisin toivonut jo sen ekan uän jälkeen et sieltä oltaisiin tarjottu kontrollia automaattisesti, eikä suoraan varattu aikaa tyhjennykseen. Oon kuitenkin iloinen siitä et ne kuunteli ja suostu toiseen ultraan.

Toisaalta mietin et jos en ois yrittänyt kuunnella mun kehoa niin paljoa ja epäillä kaikkea (kohdun ulkoista, keskeytynyttä ym), niin tätä ei olisi edes käynyt 🤔 jos oIisin vaa kiltisti odottanut siihen alkuperäiseen varhaisultraan, mikä ois ensi viikolla ollut niin todennäköisesti syke olisi ollut, eikä tätä kaikkea lisäsurua olisi välttämättä ollut. Mut toisaalta se mun huoli ja stressi kaikesta voitti ja sillä sit sain aikaa vaan lisää surua ja stressiä 😅

Nyt on kyl niin jyrän ja mankelin alle jäänyt fiilis kun täs on viikon surru keskenmenoa, mitä ei nyt olekkaan. Semmoiset ristiriitaiset fiilikset mut myös hyvin onnellinen ja iloinen ❤️ Teksti varmaan yhtä sekava ku fiilikset 😅😂
Ihanaa että päättyi näin hyvin! ♡ Mielestäni tämä on kyllä jonkinlainen hoitovirhe meinata laittaa tyhjennykseen aikaa jos raskaus noin alussa! :o

Täällä kans kuvotusta ja nyt pari päivää tullut oksennus myös. Väsyttää erittäin paljon mikä saattaa myös johtua alhaisesta raudasta. Rinnat super arat ja alusta lähtien ollut välillä menkkamaisia kramppeja päivittäin. Neuvolasta sanottiin, että normaalia sillä kohtu kasvaa tiedä sitten 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Mä toiseen ryhmään kerroinkin jo tästä muta kirjoitetaan tähän vielä.

Plussasin tuoresiirrosta ja kävin yhdessä HCG mittauksessa virallisena testipäivänä pe 28.2. siitä seuraavaksi se katsottiin ma 3.3 ja näissä HCG nousu oli aika normaali. Saman viikon keskiviikkona mulla loppui oireet kun seinää ja myös r-testi ole vaaleampi kun aiemmin (varmaan laimeampi virtsa 😅 eikä saisi verrata). Kävin sit torstaina mittauttaa HCGn yksityisellä, ja tulos oli vain puolet siitä mitä sen pitäisi olla (jos siis oppikirjan mukaan et tuplaantuu joka toinen/kolmas päivä) ja tää vastattiin perjantaina. Tästä tietysti tuli heti ajatus et tää tulee keskeytymään tai on kohdunulkoinen.

Soitin siitä sit seuraavana maanantaina polille ja päädyttiin siirtää varhaisuä tulevalle ke, jolloin viikkoja olisi 5+5. Tuolla vo:lla sit sanottiin et sopii keskeytyneeseen keskenmenoo, kun ei näy sikiökaikua ja ontelo pieni raskausviikkoihin nähden. Sovittiin tyhjennys nyt menneellä vklp:lle, minkä peruin sit torstaina ja pyysin et odotettaisiin vielä viikko sekä tehtäisiin yksi ultraääni, etten mä jää jossittelee tätä asiaa tulevaisuudessa. Sit koska eka uä oli jo poissulkenut kohdunulkoisen, ni ei tarvinnut sitä pelätä ja samalla toisaalta toivo et no kerta se on jo keskeytynyt ni ehkä luonto hoitaa ja vuoto alkaa itsekseen.

Tänään oli sit se toinen uä ja mentiin sinne ihan vaan sille ajatuksella et ne nyt vaan sanoo ne samat sanat et ne on pahoillaan mut kyllä tää on kesken mennyt ja nyt vklp sit tehdään lääkkeellinen tyhjennys, MUTTA

Siellä olikin syke ja sikiö mikä vastasi 7+0, nyt on menossa 6+5. Ja selkeä syke olikin 😅🥰

Tähän sekoiluun johti varmasti moni asia, eli nää omat pelot ja huolet sekä tarve testailla + niiden vähäisten oireiden selvittely. Olisin toivonut jo sen ekan uän jälkeen et sieltä oltaisiin tarjottu kontrollia automaattisesti, eikä suoraan varattu aikaa tyhjennykseen. Oon kuitenkin iloinen siitä et ne kuunteli ja suostu toiseen ultraan.

Toisaalta mietin et jos en ois yrittänyt kuunnella mun kehoa niin paljoa ja epäillä kaikkea (kohdun ulkoista, keskeytynyttä ym), niin tätä ei olisi edes käynyt 🤔 jos oIisin vaa kiltisti odottanut siihen alkuperäiseen varhaisultraan, mikä ois ensi viikolla ollut niin todennäköisesti syke olisi löytynyt, eikä tätä kaikkea lisäsurua olisi välttämättä joutunut kärsimään ns. Turhaan. Mut toisaalta se mun huoli ja stressi kaikesta voitti ja sillä sit sain aikaa vaan lisää surua ja stressiä 😅

Nyt on kyl niin jyrän ja mankelin alle jäänyt fiilis kun täs on viikon surru keskenmenoa, mitä ei nyt olekkaan. Semmoiset ristiriitaiset fiilikset mut myös hyvin onnellinen ja iloinen ❤️ Teksti varmaan yhtä sekava ku fiilikset 😅😂
Ihanaaa!! Tuli oikein tippa linssiin tätä lukiessa!😭❤️
Onneksi et luovuttanut vaan odotit vielä viikon! Toivon sydämeni pohjasta, että raskaus jatkuu normaalisti ja menee ihan loppuun asti❤️❤️

Siis huh mikä kamala jännitysnäytelmä @GinGin onneksi tajusit ehdottaa, että tsekataan vielä. Luulin että se olisi vakio noin alussa 😱 kuulostaa tosiaan kamalalta, että olisi vain suositeltu tyhjennyslääkkeet.

Voimia epävarmuuden kanssa elämiseen tähän vaiheeseen @Softis ❤️ kaikihan noi sun oireet kuuluu alkuraskauteen, mutta ei se sitä epävarmuutta pois vie.

Täällä kans pahoinvoinnit alkoivat, just aamulla harmittelin et onpa oireetonta 🤣 ei haittais jos tätä oiretta ei olis. Mulla ultraan vielä 2,5 viikkoa, tuntuu ikuisuudelta 😮‍💨

Me odotetaan nyt kolmatta lasta. Jokainen raskaus ollut aika oireeton varsinkin alussa. Ehkä se luo itelle sitä turvaa että kaikki on hyvin.
Meillä vasta 4.4 varhaisultra ja sitö seuraavalla viikolla neuvola jos kaikki hyvin.
En kyllö malta odottaa ultraa.🤞😄

Täällä kans pohdin pitäiskö tuo varhaisultra ottaa. Toisaalta haluaa varmuuden, mutta toisaalta pelottaa myös mennä sinne, aika ristiriitaiset fiilikset 😄 Täällä menossa 6+3🥰

Minäkin nyt pääsin mukaan, kun torstaina tein positiivisen testin 💖 me ollaan jätetty ehkäisy pois aikalailla vuosi sitten, mutta tarkoituksena ei alunperin ollut perheenlisäys, vaan mua itseäni alkoi jo iän takia ahdistaa yhdistelmäpillereiden käyttö. Muutama kuukausi me yritettiin välttää ovulaatioaikaan seksiä, mutta sitten yhdessä päätettiin, että haluttaisiin kuitenkin yhteinen lapsi (ollaan siis uusioperhe).

Minä tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin 30.12. viime vuonna, mutta mulla alkoi ensin vähäinen vuoto viikolla 8, joka sitten kyllä runsastui nopeasti keskenmenoksi.

Kävin keskenmenon jälkeen yksityisellä gynekologilla ihan perustarkastuksessa ja hän innostui kovin meidän raskaushaaveesta ja kirjoitti Terolutia tukemaan luteaalivaihetta. Nyt tämä oli eka kierto keskenmenon jälkeen, kun yritettiin ja käytin sitä Terolutia 8 päivää. En olisi ikinä uskonut, että näin nopeasti tulisin uudelleen raskaaksi, kun viime vuonna oli kuitenkin epäonnisia kiertoja varmaan 9.

Mulla on la 26.11. ja tänään viikot 4+4. Viikko sitten juteltiin puolison kanssa, kun mulla ei ollut minkäänlaista tunnetta, että olisin raskaana. Mutta siitä aika nopeasti huomasin, että mulle ei tullutkaan tavanomaista mekkoja edeltävää ihon huononemista, aloin heräillä klo 5-6 ja tunsin itseni todella väsyneeksi. Aloin kyllä noista epäillä raskautta. Ja torstaina puolison palattua työmatkalta tehtiin sitten testi ❤️

Nyt mulla on oireena tämä ennen klo 6 heräily ja kuvotus herätessä. Ennen keskenmenon verenvuodon alkamista ehdin noteerata, että aamukuvotus loppui ja rintojen arkuus myös loppui kokonaan. Nyt ei ole rinnat vielä ollenkaan arat.

Viimeksi me ei käyty varhaisultrassa, mutta nyt taidan mennä sille samalle gynelle, kun oli niin ihana mun käydessä siellä km:n jälkeen. Ja ehkä mun psyyke tarvitsee nyt vähän varmistelua tästä 😍

Minäkin nyt pääsin mukaan, kun torstaina tein positiivisen testin 💖 me ollaan jätetty ehkäisy pois aikalailla vuosi sitten, mutta tarkoituksena ei alunperin ollut perheenlisäys, vaan mua itseäni alkoi jo iän takia ahdistaa yhdistelmäpillereiden käyttö. Muutama kuukausi me yritettiin välttää ovulaatioaikaan seksiä, mutta sitten yhdessä päätettiin, että haluttaisiin kuitenkin yhteinen lapsi (ollaan siis uusioperhe).

Minä tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin 30.12. viime vuonna, mutta mulla alkoi ensin vähäinen vuoto viikolla 8, joka sitten kyllä runsastui nopeasti keskenmenoksi.

Kävin keskenmenon jälkeen yksityisellä gynekologilla ihan perustarkastuksessa ja hän innostui kovin meidän raskaushaaveesta ja kirjoitti Terolutia tukemaan luteaalivaihetta. Nyt tämä oli eka kierto keskenmenon jälkeen, kun yritettiin ja käytin sitä Terolutia 8 päivää. En olisi ikinä uskonut, että näin nopeasti tulisin uudelleen raskaaksi, kun viime vuonna oli kuitenkin epäonnisia kiertoja varmaan 9.

Mulla on la 26.11. ja tänään viikot 4+4. Viikko sitten juteltiin puolison kanssa, kun mulla ei ollut minkäänlaista tunnetta, että olisin raskaana. Mutta siitä aika nopeasti huomasin, että mulle ei tullutkaan tavanomaista mekkoja edeltävää ihon huononemista, aloin heräillä klo 5-6 ja tunsin itseni todella väsyneeksi. Aloin kyllä noista epäillä raskautta. Ja torstaina puolison palattua työmatkalta tehtiin sitten testi ❤️

Nyt mulla on oireena tämä ennen klo 6 heräily ja kuvotus herätessä. Ennen keskenmenon verenvuodon alkamista ehdin noteerata, että aamukuvotus loppui ja rintojen arkuus myös loppui kokonaan. Nyt ei ole rinnat vielä ollenkaan arat.

Viimeksi me ei käyty varhaisultrassa, mutta nyt taidan mennä sille samalle gynelle, kun oli niin ihana mun käydessä siellä km:n jälkeen. Ja ehkä mun psyyke tarvitsee nyt vähän varmistelua tästä 😍
Tervetuloa mukaan ja paljon onnea 😍
Ikävä kuulla teidän viimevuoden menetyksestä, mutta paljon tsemppiä tähän raskauteen☺️
Ihana gyne ollut sinulla!
Ymmärrän tuon varmistelun erittäin hyvin ja ehdottaisin, että kävisit siellä gynellä ihan oman mielenrauhan vuoksi myös☺️

Täällä tuli keskiviikkona plussa, ja varhaisultraan saatiin aika 10.4 (IVF-hoidoissa ollaan).

Harmittaa, kun huoli keskenmenosta on tällä hetkellä isompi kuin onni plussasta, vaikkakin on ollut oudolla tavalla lohduttavaa lueskella, etten ole ainoa joka tätä murehtii.. 💕

Saitko @MustaRuusu lähetteen verikokeisiin, vai varasitko itse Puhdin kautta?

Ja @GinGin ihan uskomaton tapahtumaketju, onneksi tuli onnellinen loppu! 🥰 Loppuiko sulla oireet ihan kokonaan, ja tuliko niitä takaisin?

Täällä tuli keskiviikkona plussa, ja varhaisultraan saatiin aika 10.4 (IVF-hoidoissa ollaan).

Harmittaa, kun huoli keskenmenosta on tällä hetkellä isompi kuin onni plussasta, vaikkakin on ollut oudolla tavalla lohduttavaa lueskella, etten ole ainoa joka tätä murehtii.. 💕

Ja @GinGin ihan uskomaton tapahtumaketju, onneksi tuli onnellinen loppu! 🥰 Loppuiko sulla oireet ihan kokonaan, ja tuliko niitä takaisin?
Onnittelut plussasta ja tsemppiä raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin! :Heartred Ymmärrän sun fiilikset, mullakin samat ajatukset.. Mutta ei se auta kuin positiivisen kautta!

@HaaveistaTotta Voin niin samaistua noihin tunteisiin 💜 Meillä on lepsettomuushoidot taustalla. Laitoin viestin naisten polille ja he antoivat lähetteen sitä kautta 😊

Aikaisemmissa keskeytyneissä raskauksissa oon saanut lähetteen neuvolan kautta 😊 Nyt en ole edes vielä ilmoittautunut sinne 😂

Ostin myös yhden HCG mittauksen Puhdin kautta "varastoon". Pohdin, että kävisinkö mittauttamassa arvon ensi viikolla vai säästääkö myöhempään. 🫣 Varhaisultra on viikon päästä, en malttaisi millään odottaa vahvistusta suuntaan tai toiseen 🫣

@HaaveistaTotta paljon onnea plussasta 🥰 komppaan Bambiinoa, samoilla fiiliksillä mennään, huoli on edelleen läsnä, mut kyl se jostain syystä vähäisempi on kun tässä melkein muutaman viikon kerkesi keskenmenoa jo surra. 😅 Tietysti edelleen pelottaa ne alussa huonosti nousseet hcg-arvot kun ei niissä tapahtunut edes tuplaantumista, mutta syke ja koko olivat vu:ssa normaalit, joten ei auta kun toivoa että raskaus jatkuu normaalisti.

Joo, ne oireet oikeastaan tuntu vaan loppuneen. Ei mulla hirveästi oireita ollut alussakaan, mut koko aika oli nälkä ja semmoinen aivosumu, vaikka nukkui aiempaa verrattuna normaalisti (huono nukkumaan aina). Sit lievää rintojen arkuutta/pääkipua, helposti tykytti ja hengästytti. Mut sit ne vaan loppu ja olo oli hyvä ja pirteä jotain lisääntyvää ahdistusta lukuun ottamatta 😅 En tiedä oisko cyclogestin lopettaminen sit vaikuttanut, mut en usko kun mun progesteroni oli muutenki niin korkea tai onko niillä ollut sit mitään tekemistä oireiden kanssa. 🤷 Nyt on taas väsymys ja rintojen arkuus ollut viime aikoina läsnä ja no oudot unet.

@Bambiino kiitos ja niinpä, pitäisi yrittää muistaa posin kautta 😅

@MustaRuusu okei, pitää kokeilla jos itsekin voisi saada. Neuvolasta en ole saanut täällä kertakaan, nyt en itsekään ole edes ilmoittanut 😂

Viikko on kyllä tässä kohtaa pitkä aikaa, tuntuuko sille, että mittaus toisi enemmän mielenrauhaa nyt vai myöhemmin? 😊

@GinGin on varmasti huojentunut olo, hyvä et ahdistuksesta on terävin kärki helpottanut 💕

Eipä jotenkin tullut itselle nuo Cyclot edes mieleen. 🫣 Hyvä kuulla, että niiden häviäminen ei vielä välttämättä tarkoita pahinta! Omatkin oireet oli todella lieviä, ehkä siksi niidennkin häviäminen huolettaa.

Pitänee keksiä joku todella vaikea pulmatehtävä itselle seuraavien viikkojen ajaksi, ettei ehtis niin paljoa analysoida kaikkia tuntemuksia 😅

@HaaveistaTotta kuulostaa hyvältä idealta 😄 Mietin yks päivä et mikä mun pahimpaan ahdistukseen auttaisi, niin varmaan uä-anturin ostaminen kotiin. Mies ei ollut aivan samaa mieltä. 🤣

Pitäis neuvola varata ensi viikolla uudestaan, kun kerkesin sen ensimmäisen ultran jälkeen perumaan ja ilmoittamaan keskenmenosta.. 😅

Paljon onnea!! Samaistun tuohon huoleen kyllä sillä huoli keskenmenosta ja lapsettomuushoitoja on täälläkin, joten et ole yksin asian kanssa. Olen yrittänyt nytten vaan nauttia tästä raskaudesta ja jos käy niin huono tuuri, että kesken menis niin tiedän ainakin, että vaikka mitä olisin tehnyt toisin niin en olisi voinut vaikuttaa asiaan❤️❤️

Mitä ajatuksia teillä on dopplerista? Meinaako joku semmoisen kotia hommata tai onko jo?

Vähän ristiriitaiset ajatukset siitä 😁 todennäköisesti ei hommata sitä ite, vaikka houkuttelisi mut sit en saisi mielenrauhaa jos en löytäisi sykettä 😅

Muokattu viimeksi:
Takaisin