Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Milloin teillä alkoi pahoinvointi? Tuntuu että kaikilla on jo se 😅 mulla oli kaks viikkoa sitten yks päivä vähän hankala 😅

Kasassa kohta 350 viestiä. Oliko se 500, että saa sen jonku yksityispaikan 😆

Mulla alko pahoinvointi jo ennen plussaa, tai siis sellanen ”ällötys olo” 😅 olisko jonnekin viikolle 6 asti ollut enempi, nyt on ollut selkeesti vähemmän. Joka päivä lievästi etoo, mutta syömisen jälkeen menee ohi. Ja pystyn monipuolisemmin jo syödä, parisen viikkoa oli että vain tietyt jutut meni alas 😅 kanaa en ole voinut syödä ollenkaan raskauden aikana ja ajatus siitä tekee pahan olon edelleen 😂 kertaakaan en ole oksentanut että sillai onneksi lievä ollut tähän asti ainakin 😅

Väsymys on tällä hetkellä pahin oire 🥱

Ja muistelisin kans että 500 viestiä piti olla ja jokaiselta myös joku x määrä millä pääsi mukaan. Tuntuu että oon joka keskusteluun tukkinu nenäni että eiköhän viestit oo pian täynnä omalta osalta, mistähän sen voi tarkistaa? 🤣

Sama juttu, varmaan on se vaadittu määrä kasassa itellä 🤣 en tiiä pitäiskö ne vain laskea hakutoiminnolla? Mulla edelleen tosi oireetonta. Oon nyt viikon nukkunu huonosti, mutta tein viime viikolla yövuoron pitkästä aikaa ja luulen että se sekotti. Pitää vissiin ottaa vähän vähemmän keikkaa ainakin tässä alkuväsymyksessä. En tiedä olisinko näin väsynyt jos saisin unta.

Nukkuminen olis luksusta. Meillä pienin ollut viikon räkätaudissa ja löytyi korvatulehdus ja tekee hampaitakin. Nukkunutbitse alle 5 tuntia joka yö

Mä nukun ihan tosi paljon ja silti oon koko ajan väsynyt. Toki ne kilppariarvot oli perseellään että jospa se vähän korjaantuis kun annosta nostettiin..

Unet on myös tosi sekavaa settiä ja nään tosi montaa eri unta yön aikana, ihan ku senki takia olis niin poikki 😂😂

Vielä pitäisi viikko odotella varhaisultraa, sitten toivottavasti saisi hyviä uutisia ❤️ Oloja ja tuntemuksia ei ole ollenkaan ja alun turvotuskin laskenut hieman. Pelko on että onko tuulimuna tmv. Ja muuta ei voi kuin odotella, on tää piinaavaa... Koitan vaan vakuutella itselleni että elämä jatkuu, kävi miten kävi 😬

Milloin teillä alkoi pahoinvointi? Tuntuu että kaikilla on jo se 😅 mulla oli kaks viikkoa sitten yks päivä vähän hankala 😅

Mulla ei oo alkanut ollenkaan, eikä myöskään väsymys. Siks ei ookkaan kovin luottavainen olo. Vielä viikko varhaisultraan 😒

Mulla ei oo alkanut ollenkaan, eikä myöskään väsymys. Siks ei ookkaan kovin luottavainen olo. Vielä viikko varhaisultraan 😒
Mille vko + päivä varasit varhaisultran? Mietin itse miten aikaisin viitsin mennä ettei olisi turha…

Pitäisikö perustaa oma ketju Varhaisultrille kuten vaikka kesäkuisissa?

Mulla alkoi pahoinvointi tän viikon alussa (maanantaina oli 6+3) 😓 Väsymystä ei oo, tai sellaista poikkeuksellista ainakaan vielä 🤸

Ei mullakaan oo pahoinvointia, ei oo ollut kahden edellisenkään kohdalla, niin en oota tälläkään kertaa. Vasta synnytyksessä voi sit oksentaa😄

Ei ole minullakaan pahoinvointia ainakaan vielä. Ainoastaan joistain tuoksuista tulee hetkellisesti etova olo. Aika vähäisillä oireilla mennään toistaiseksi🤔

Tiedän, että vuoto raskauden aikana on yleistä. Mutta saako jo panikoida, kun valkovuoto on punertavaa/ruskehtavaa... alkaa pelottaa heti. Vaikka toistaiseksi uskon, että on harmitonta. Ei mitään kipuja. Mutta samalla pelkään, että kun ei ole ollut oikein mitään oireita, että se on mennyt kesken. Ja tätä ei voi siis laskea edes vuodoksi. Vaan pyyhittäessä huomaa, että valkovuoto ei ole kirkasta...

Tiedän, että vuoto raskauden aikana on yleistä. Mutta saako jo panikoida, kun valkovuoto on punertavaa/ruskehtavaa... alkaa pelottaa heti. Vaikka toistaiseksi uskon, että on harmitonta. Ei mitään kipuja. Mutta samalla pelkään, että kun ei ole ollut oikein mitään oireita, että se on mennyt kesken. Ja tätä ei voi siis laskea edes vuodoksi. Vaan pyyhittäessä huomaa, että valkovuoto ei ole kirkasta...
Se on varmaan vain pieni hematooma ja vaaraton, mutta ymmärrettävä että huolettaa. Itse olisin seuraavana päivänä jo ultrassa tarkistamassa…

Mille vko + päivä varasit varhaisultran? Mietin itse miten aikaisin viitsin mennä ettei olisi turha…

Pitäisikö perustaa oma ketju Varhaisultrille kuten vaikka kesäkuisissa?
Joo, näyttää olevan ryhmä jo!
Mä varasin niin, et on 7+1. Et varmast jotain näkyy, jos on näkyäkseen.

Ajattelin vähän tulla juttelemaan aiheesta liikunta raskausaikana.

Mulla on liikunta jäänyt ihan kokonaan ja mietin että sitä pitäisi kyllä väkisin koittaa lisätä vaikka kuinka väsyttää..

Liikunta jäi siis syyskuun lopussa kun IVF hoidot alkoi, sillon suositeltiinkin ottamaan rauhallisesti ettei munarakkulat ennen aikojaan irtoile ja sitten hyperin takia tulikin kokonaan liikuntakielto. Nyt olisi lupa alkaa liikkua taas (ei mitään raskasta kun munasarjat ei ole vielä täysin palautuneet) mutta raskausoireiden takia en ole jaksanut.

Aiemmin olen käynyt aktiivisesti salilla ja ryhmäliikuntatunneilla, eniten nuo ryhmäliikunnat on mun juttu, mutta niissä lähes kaikissa tehdään jossain vaiheessa vatsalihaksia ja pelkään herättäväni huomiota jos ne skippaan 😅 kävin ennen raskautta myös tanssitunneilla ja niitäkin vähän jotenkin aristelen kun on hyppyjä jne.

Lenkkeily ehkä olisi paras liikuntamuoto mutta kylmä ja pimeys ei oo todellakaan mun juttu 😂

Millaista liikuntaa te harrastatte? Oletteko alkaneet varoa jotain liikuntamuotoja/liikkeitä vai ihan normaaliin tapaan teette kaiken?

Toisaalta olen antanut luvan itselleni levätä jos lepoa tarvitsen, mutta tekisi hyvää vähän liikkua myös kun en halua ylimääräistä lihoa raskauden aikana kun valmiiksi jo ylipainoa on 😅

Rv 6 alko. Hetken jo luulin ettei vaikka tuliskaan kun ekassa alko aiemmin. Katin kontit nyt rv 7 vaan pahentunut ja tänä aamuna sai taistella puurot alas 🤢

Rv 6 alko. Hetken jo luulin ettei vaikka tuliskaan kun ekassa alko aiemmin. Katin kontit nyt rv 7 vaan pahentunut ja tänä aamuna sai taistella puurot alas 🤢
Mulla on raskausviikko 6 menossa (5+5). Ei vielä mitään. Saa nähä miten käy. Jotenkin automaattisesti ajattelee, että se on huono juttu ku ei ole. Mutta eihän kaikilla ole.

@Vapsu noista hoitoihin liittyvistä rajoitteista en tiedä, mutta itse en ole rajoittanut liikuntaa millään tavalla. Mulla on myös sivutoimisena yrittäjänä fyysinen työ (teen tallilomituksia). Ymmärtääkseni liikunnasta ei voi olla mitään haittaa, koska alkio on niin syvällä ja pieni vielä. Mulla on kaks koiraa ja hevonen. Eli käyn kävelyllä (joskus hölkkään) 3 krt/30min vähintään. Sitten ratsastan 1-2hevosta ja teen 1-2krt viikossa lomituksia(6h fyysistä työtä, kävelyjä, nostoja, työntöjä). Koiran kanssa harrastan myös palveluskoiralajeja, joissa tulee rajuja ja äkkinäisiä liikkeitä välillä. Ajattelin, että voisin tässä alkuraskaudesta käydä välillä salillakin, kun ei vielä tosiaan pitäisi olla mitään estettä. Mutta aika ei tahdo riittää.

Itellä ei ole oikein paljon oireita, mutta väsymykseen auttanut kyllä tuo kävely paljon. Sen jälkeen aina pirteämpi ja paremp fiilis. Ja sen yhden päivän aikana ku olin huonovointinen, niin siihen auttoi kans.

Kannattaa varmasti kuunnella itseään, mutta suosittelen väsymykseen ja huonovointisuus kokeilemaan vaikka puolen tunnin ulkoilua. Olin itsekin yllättynyt kuinka paljon se helpotti, vaikka en olisi halunnut liikkua.

Takaisin