Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies on halunnut tietää joka testaamisen, joten ei mitenkään erityistä kertomisessa. Toki olin aluksi varma kemiallisesta ja vasta tänään, kun selvästi vahvistunut, eli voi sanoa että kemiallisen riskin vois uskoa olevan ohi, osasin olla onnellinen plussasta. Kovasti Yritin laskea, että saadaanko nt ultra ennen joulua, mutta ei varmaan. Rv 12 just joulupyhien viikolla. En sitten tiedä kerrotaanko silloin vai ei perheelle. Muille vasta sitten kun on pakko, eli kun alkaa näkymään. Töissä viimeistään helmikuussa, että saa hyvin aikaa löytää sijaisen.

Pakkohan tulevalle isälle on ostaa joku isänpäivälahja.

@problemsolved mitä meinasit hankkia lahjaksi?

Kiva idea, vois itekkin jonkun pienen jutun hankkia 🙈 varhaisultra on vasta seuraavalla viikolla joten vähän turvallisempi olo olisi ollut jos se olisi ehtinyt olla ensin. Toisaalta oon päättänyt nauttia parhaani mukaan näistä päivistä kun tämän hetkisen tiedon mukaan kaikki on hyvin eikä ole syytä epäillä mitään pahaa. Jos jotain käy, niin ainakin ollaan hetki saatu elää tätä raskautta ja nauttia ajatuksesta ja tähän voisi kuulua pienimuotoisesti myös tulevan isän isänpäivän vietto 🥰

Mä kertoin työkaverille kun pahoinvointi ja väsymys on sitä luokkaa ettei ihmettele oonko kipeenä töissä. Mietin et jos jouluna kertois lähipiirille mut katsoa miten sen ekan ultran saa. Hirveesti tekis mieli kertoa isommille lapsille jo nyt mutta sen tietää et sitte tietää koko kylä 😅

@Vapsu en ole vielä täysin lyönyt mitään lukkoon. Mietin, että jos nyt huvikseen keittäisi kahvin ja ostais jonku leivonnaisen. Hän kuitenki aina nukkuu pidempään. Ja jos siinä yhteydessä antaisi jotain pientä tulevalle isälle. Ehkä joku perus i love daddy-body tms. . Ehdotuksia otetaan vastaan 😄

Uskaltaako nyt jo haaveilla varhaisultran varaamisesta? 🙈 Onko joku teistä aikeissa mennä?

Itse en ajatellut mennä varhaisultraan. Ymmärrän kyllä miksi sinne halutaan. Mutta nyt ainakin on sellainen olo ettei se tuo mitään oikein itselle. Ja on se rahakysymyskin, sille rahalle on paljon käyttöä. En tiedä mikä on meidän neuvolassa tapa, että saako siellä.

Hirveä tarve puhua raskaudesta, mutta en halua vielä kerto kellekään. Toki mies kuuntelee, mutta hän ei tietenkään täysin voi samaistua mihinkään.😄 mietin, että ostanko suoraan jotkut raskaushousut, kun tarvisin uudet housut. Ja jos tämä turvotus jatkuu tämmösenä, ei oma koko ehkä ole vaihtoehto..

@problemsolved mä oon miettiny kans että housut tarvitsen aika nopeesti ja uudet rintsikat 😅 varmaan aika pian varhaisultran jälkeen käyn ostamassa. Etätöissä ollessa ei haittaa eikä vapaa-ajalla, treenitrikoot on oikein hyvät ja kotona voi olla ilman liivejä, mutta toimistopäivät alkanut olla vaikeita kun housut puristaa ja rintsikoiden kaarituet sattuu ja muutenki rintsikat painaa nänneihin ikävästi 😅

Mulla on kivoja neulemekkoja mitä voisi sukkahousujen kanssa käyttää eikä puristaisi mistään, mutta ne on vielä pois pelistä kunnes paljastan raskauden, nehän käräyttäis mut alta aikayksikön kun maha erottuu hyvin sellanen päällä 😂

Mä eilen kerroin miehelle että kirjoittelen netissä tämmöiselle keskustelupalstalle kun mullakin on pakonomainen tarve puhua raskaudesta jatkuvasti ja googlailen kaikkee mahdollista ja etsin tietoa 😅 miehelle puhun paljon mutta eihän häneltä sellaista vertaistukea saa eikä ole kokemuksia tai tietoa jaettavana samalla tavalla kuin täällä 😄 kuuntelee kyllä kiltisti aina kun haluan puhua mutta varmaan tyytyväinen että osan edes vuodatan tänne 😂

Toivottavasti saadaan täällä hyvää ja vilkasta keskustelua aikaiseksi 😍 ja jossain vaiheessa se salainen ryhmä 🤭

Uskaltaako nyt jo haaveilla varhaisultran varaamisesta? 🙈 Onko joku teistä aikeissa mennä?
Moikka, Mä oon menossa <3 Mulla nyt arviolta 4+2 niin varaan 23.11. aamuun ultran. Tosin.. tää on meidän kakkoskierros ja viimeksi kun kävin ultrassa, niin sainkin sitten käydä kaksi kertaa kun menin liian aikaisin. Ensimmäinen ultra oli kuukautisten mukaan 7+0 vko mutta ei ollut sykettä tai näkynyt oikein mitään... sitten kävin viikon päästä hirveällä jännityksellä uudelleen ja löytyi syke ja olikohan vasta 6+5 kokoa sikiöllä :) Muistan että noin viikolla heitti arvio... mutta terve poika syntyi 40 viikolla <3

Nyt 6+0. Varasin Perhe-Artelle uä ensviikolle 6+6 vaikka meinasin, etten mene. Ajelen sen 80km mutta koska varhaisultran hinta oli vain 60€ niin kannattaa ajella.

Mulla on nyt kolmas päivä migreeniä menossa ja viides kohtaus alkoi just äsken.. Ihan hirveää kun ensin lähtee näkö, sen jälkeen iskee pahoinvointi ja jäätävä särky. Yleensä raskauksissa oon saanu olla suht rauhassa näiltä, mutta tais viimeksikin jotain olla. Näin pahaa ei oo aikoihin ollu. Olisinkin vain yksin tämän kanssa, mutta on nuo taaperot tuossa kanssa niin kyllä tämä puolikuolemalta tuntuu 🙈

Vakuutuksesta. Meillä Lähitapiola kaikilla eikä mitään ongelmia bmi kanssa, vaikka viimeksi se olikin todella korkea. Nykyään vauva(lapsi) vakuutus on ilmeisesti koko iän sitten voimassa kun paketit uudistu, vaikka heikennyksiäkin tuli, mutta ihan hyvä se edelleen on enkä tälläkään kertaa yhtiötä taida vaihtaa.

Mä tein silloin tiistaina ekan haamun ja torstai-aamupäivästä sitten kerroin miehelle. Ensin piti kertoa vasta Apulannan konsertissa seuraavana iltana, mut enhän mä malttanut :Grinning Face: Mua vähän jännitti kertoa miehelle, kun alunperin oli tarkoitus aloittaa yritys vasta loppuvuodesta ja tiedän, että mies vähän stressaa raha-asioista kun nyt tuleekin sit vähän aikaisemmin. Mut hyvin hän asian otti ja lohdutti, että asiat järjestyy aina. Ei tosiaan osattu odottaa, et näin nopeasti tärppäisi.

Ollaan kerrottu muutamille ystäville ja miehen äidille. Muille kerrotaan jouluna, jos vaan saisi ultra-ajan ennen joulua eli tyyliin 23.12. XD Mut jos ei saa, niin varmaan kokeilen jos doplerilla löytyisi äänet tai sitten menen vaan uudestaan varh.ultraan. Sain neuvolan vasta rv11 eli en yhtään tiedä, minne asti se ultra nyt menee...

Kertokaas nyt tyhmälle, et millon varhaisultraan kannattaa mennä? Mulla on nyt 4+6, niin voisko jo parin viikon päähän varailla?
Mä en oo uskaltanut soittaa neuvolaan, enkä varata varhaisultraa, kun odotan koko ajan, että kuukautiset alkaa!
Tänään tuli testiin raskaana 2-3 vkoa ja testi oli taas hiukan tummunut eli toistaiseksi kaikki hyvin 🤭

@Piisku mulle ohjeistettiin OYSista varaamaan varhaisultra 7+0 ja varasinkin sen päivälleen siihen 😄 varmaan siis aikaisintaan silloin kannattaa ja eikös varhaisultria tehdä viikolle 10 asti jos oon ymmärtänyt oikein. Toki vähän pelkään mitä jos sillon vielä ei näy/kuulu mitään mut meen ohjeen mukaan 😅

Kertokaas nyt tyhmälle, et millon varhaisultraan kannattaa mennä? Mulla on nyt 4+6, niin voisko jo parin viikon päähän varailla?
Mä en oo uskaltanut soittaa neuvolaan, enkä varata varhaisultraa, kun odotan koko ajan, että kuukautiset alkaa!
Tänään tuli testiin raskaana 2-3 vkoa ja testi oli taas hiukan tummunut eli toistaiseksi kaikki hyvin 🤭
Rv 5-6 voi jo mennä, liian aikaisin sykettä ei välttämättä löydy joten suositus on rv 6+. Itelleni varasin ajan tuohon ensiviikolle, noin rv6+6 (tai neuvolan laskujen mukaan 6+4) jolloin syke pitäisi jo löytyä. Rv 7+ on aina tietenkin se varmin, mutta viimeksi taisin käydä just siinä rajalla ja hyvin oli kaikki havaittavissa. Ei tässä kauaa sitten ole siihen nt-ultraan enää tämän jälkeen 😊

Mulla on tänään 4+3 niin 23.11. tosiaan olisin itse menossa ultraan :) Sulla varmaan 20.11. olis se maaginen suositusraja :D Ja tosiaan itsellä viimeksi tuli turha viikon panikointi kun ei ollut sykettä...mutta luulen että tuolla 23.11. tämä jo vältetään :Upside Down Face: Mä tilasin myös 2kpl viikkonäyttöisiä testejä, jotta voi testata loppuviikosta ennen isänpäivää -> me aateltiin silloin heittää esikoiselle "isoveli" paita päälle isänpäivä lounaille, jos viikkonäyttö näyttää joko 2-3 tai +3 ...luulen että 2-3. Sitten viikon päästä vielä yksi testi koska why not xD

Uusi viikko pyörähti tänään käyntiin, 6+0 🥰

Väsymys on jotain käsittämätöntä, joka päivä tarvii päikkärit ja en siltikään oo pirteä missään vaiheessa päivää. Lähes koko ajan on sellainen etova olo, en ole oksentanut ja saan onneksi syötyä, mutta silti sellainen paha olo aamusta iltaan.

Maha on edelleen tosi turvonnut, ollut alusta asti, ihan raskausmahalta näyttää 😂 olin huomaavinani eilen töissä että työkaveri vilkaisi mun mahaa sen jälkeen kun oli kurkannut mun kahvikuppiin jossa oli vain vettä 😳 onneksi siinä oli juttu kesken ja sain ujutettua väliin että juuri oltiin käyty lounaalla ja tuli buffasta syötyä liikaa ja join siinä kahvit jälkkäriks niin nyt ei enää maistu 😂 en tiedä menikö läpi. Luulen että epäilyksen siemen siellä muhii tällä hetkellä ja varmaan pikkujouluissa viimeistään kärähdän tälle työkaverille kun en alkoholia ota tai lähde hänen seuraksi tupakalle 🥹 harkitsen vakavasti koko pikkujoulujen skippaamista että saa salaisuuden vielä säilymään.. 😬 ärsyttävästi aiheuttaa ylimääräistä stressiä ja paineita tää salailu 😂

Mulla on nyt meneillään 5+5 ja vieläkin ainoana oireena on arat rinnat, jotka hieman ehkä kasvaneet tai turvoksissa. Mahassa en huomaa muutoksia vielä, mulla on aina ollut pieni pömppö, niin en osaa sanoa onko se nyt sen isompi kuin ollut aiemmin plus miinus jotku ruokaturvotukset tms. Lisäksi käytän aika paljon töissä huppareita niin ei niistä näe vielä ulkopuoliset mitään. Toimistolla siis vielä erittäin helppo pitää salassa. Etenkin kun en juo koskaan kahvia niin senkään puolesta ei herätä mitään kulmakarvojen nostelua että otan joko vihreää teetä tai vettä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Töissä meillä on firman juhla tämän kuun viimeinen perjantai ja silloin on raskauskin jo pidemmällä (9+0). Saattaa siis olla jo ihan eri ääni kellossa oireiden ja mahankasvun suhteen. Tuo tilaisuus järjestetään pk-seudulla ja siihen kuuluu kaikki illalliset viineineen ja iltaohjelma drinkkilippuineen ja mulla on työkaverin kanssa yhteinen huone varattu to-la, niin niin.. niin.. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mäkin olen aika tunnetusti "alkoa ottava juhlija ja jatkot kivoja" -tyyppi, niin pitää vähän tuumailla jotain strategiaa :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye: Onneksi mun huonekaveri ei juo alkoa ja työkaverit pitkälti miehiä niin eivät ole niin tarkkasilmäisiä kuin naiset - ja jos huonekaverille pitää kertoa niin hän osaa kyllä pitää salaisuuden :Smiling Face With Halo:

Apua, testi näyttää positiivista, enkä tiiä miten pitkällä on. Ei oo ollut säännöllisiä kuukausia edellisen jälkeen. Ja alle 2 vuotta olis ikäeroksi tulossa.

Takaisin