Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania tapoja kertoa <3 Meillä ajatuksena jo nyt isänpäivänä tosiaan pistää taaperolle "ylennetty isoveljeksi" paita päälle :D Viimeksi sniiduiltiin tietoa enemmän ja edelleen toki mietityttää riskit, mutta isänpäivä tulee niin sopivasti että aateltiin hyödyntää :) Teen viel su aamuna varulta viikkonäytön ja sillä mennään :Winking Face: Mä koitan saada neuvolan ja nt-ultran vielä ennen joulua, jotta saasitten joulupaketteihin ultrakuvia tai käydään teettämässä joku ihan perhekuva, jossa uusin tulokas mukana ja se sitten isovanhemmille
Tää on kiva idea. Laitetaan itsellekin harkintaan 😍

Mulla kans rv 12 jouluviikolla. Miettinyt myös, miten nt-ultran kanssa, varmaan menee sitten joulun jälkeen 😩

Mies varmaan pal
Onko muita joilla rv 12 tulee juuri jouluviikolla. Mihinköhän kohtaan se nt-ultra tulee.. Mulla on 11+0 juuri aattona. Tällä hetkellä luulen että odotan kertomista jouluun. Meillä on suht tuore suhde ja uskon että se on pieni hämmennys kaikille silloinkin 😅 jo se että ollaan puhuttu talon ostamisesta yhdessä on saanut ihmettelyä. Vaikka siis koko perhe on ystävällinen ja tukeva. Mutta puolet perheestä on nähny miehen vain kerran, kun asutaan niin kaukana.

En tiiä millon mulla tulee, mutta täällä ei viimeksi saanut ultraa kun 12+0 aikasintqqn

Jouluaatto tulee olemaan 12+6 jos nyt oikein katsoin. Eli oletan ja toivon ultran olevan ennen joulua 😅 vitsit mun on jotenkin vieläkin niin vaikee hahmottaa noita viikkoja 😂

Luin että nt-ultra voidaan tehdä 11+0-13+6. Eli en varmaan saa sitä ennen joulua, koska 24.12 on 11+0. P

Pakko tulla vähän purkamaan ajatuksia ja tunteita. Mulla eilen hävis lähes kaikki raskausoireet, lievää etovaa oloa oli mutta muuten ei oikeestaan mitään. Ja mulla ehti olla jonkun aikaa, ehkä viikon verran, sellainen tunne että oon oikeesti raskaana. Nyt se tunne on pois. Oon kuulostellu kroppaani lähes hulluna ja täysi hiljaisuus. Tänään onneksi alavatsalla on taas hieman tuntemuksia kuten aiemminkin mutta muuta oiretta ei ole paitsi se lievä etova olo. Rinnoissa ei tunnu enää juuri mitään, en ole niin hengästynyt, väsymys hellittänyt ettei eilen tarvinut päikkäreitä. Turvotuskin laskenut, ei oo enää raskausmahan näköinen. Eniten oon huolissaan tästä mun olosta kun ei tunnu enää että olisin raskaana. Pelkään aivan hirveesti keskenmenoa ja oonkin lukenut paljon siihen liittyen jos oireet häviää. Oireet on tähänkin asti mennyt hyvin aaltoilevasti, mutta näin kauaa ei ole olleet pois.

Tänään on 6+5 ja ylihuomenna onneksi varhaisultra. Todella pitkiä ja piinaavia päiviä odottaa. 😭 kunpa kaikki oireet tulis takas, lupaisin olla valittamatta niistä enää 😭😭

Muokattu viimeksi:
Mies varmaan pal

En tiiä millon mulla tulee, mutta täällä ei viimeksi saanut ultraa kun 12+0 aikasintqqn
Missä päin sulla ultra? mä muistelen että ois auennut viimeksi maisaan stadissa viikoille 11+0 -> ne ultra ajat ... mutta voi olla että muistan väärin. Varasin nyt itselle neuvolan ensikäynnin 28.11.

Missä päin sulla ultra? mä muistelen että ois auennut viimeksi maisaan stadissa viikoille 11+0 -> ne ultra ajat ... mutta voi olla että muistan väärin. Varasin nyt itselle neuvolan ensikäynnin 28.11.
Käydään Oulussa Terveystalolla, koska neuvola ostaa palvelun sieltä. Onhan näissä eroa millon tekevät, tää vissiin ihan sen takia, että olis ne kriittisimmät keskenmenoviikot ohi.

Voi että ihmistä voi jännittää 😂

Halusin illalla nukkumaan aikaisin että aamu ja ultra tulis nopeampaa. Heräsin sitten tosi aikaisin tänään, ei malttanut nukkua 😅 pelottaa tosi paljon kun en yhtään tiedä onko kaikki hyvin vai ei. Onneksi ultra on jo klo 9:30, ei tarvitse minnekkään iltapäivään asti odottaa.

Toivon niin paljon että pienellä on kaikki hyvin ❤️

Onko muita joilla rv 12 tulee juuri jouluviikolla. Mihinköhän kohtaan se nt-ultra tulee.. Mulla on 11+0 juuri aattona. Tällä hetkellä luulen että odotan kertomista jouluun. Meillä on suht tuore suhde ja uskon että se on pieni hämmennys kaikille silloinkin 😅 jo se että ollaan puhuttu talon ostamisesta yhdessä on saanut ihmettelyä. Vaikka siis koko perhe on ystävällinen ja tukeva. Mutta puolet perheestä on nähny miehen vain kerran, kun asutaan niin kaukana.
Meillä tulee 12+0 22.12. jännityskellä odotan, saadanko ultra-aika tuohon 23.12. Tuskin saadaan, mutta aion hankkia doplerin ja jos sillä saadaan äänet kuuluviin niin kerrotaan kyllä jouluna niille, joille ei vielä olla kerrottu :)

On ollut kyl jotenkin tosi vähäoireista tai aaltoilevaa olo viime aikoina. Välillä on tosi huono olo eikä tee mieli syödä, välillä taas ihan normi olo kuten nyt :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Väsymystä on enemmän ja vähemmän sekä nännit on arat enemmän ja vähemmän. Meillä on vu vasta ens viikon torstaina ja jännittää kyllä kovin, mulla on siinä pe-la yksi tapahtuma, missä oon edustamassa ja on kyllä tosi ikävää mennä, jos saa huonoja uutisia :Grinning Face With Smiling Eyes: Viikkojen puolesta voisi mennä jo aikasemminkin, mutta ei oikein saa aikatauluja natsaamaan ja toisaalta ajattelen, että kun tuolloin on 7+5 (tai 7+3) niin sitten on enää se reilut 4 viikkoa nt-ultraan et tulee hyvin ns. puoliväliin. Noh onneksi tässä on esikoisen synttäriä ja muuta mihin saa ajan kulumaan. Mut on nää ekat viikot kyllä niiin raskaita itselle ainakin henkisesti. Kun on kerran kokenut keskenmenon niin on tosi vaikea luottaa, vaikka onnistuneitakin raskauksia on jo se kaksi takana:sad-face:

Kävin esikoista odottaessa varhaisultrassa, olisikohan ollut viikolla 7 tai 8, joten aion tehdä saman myös nykyisessä raskaudessa 😊 Ei asuta Tampereella, mutta siellä on kaksikin paikkaa, jossa saa edullisesti varhaisultran (Perhe Arte ja SydämenSyke). Helsingistäkin löytyy mm. Kaunis Odotus. Varasin ajan niin, että tuolloin olisi 7+4. Siinä vaiheessa pitäisi varmaan sykkeenkin jo näkyä selkeästi.

Miehelle kerroin raskaudesta isänpäiväkortilla, johon olin teipannut raskaustestin 😅 En ollut hankkinut miehelle mitään lahjaa, mutta hän totesi tämän olevan paras isänpäivälahja.

Joko saa stressata 🤣 mulla on b-12vit imeytymishäiriö ja saan sen siis injektiona 3kk välein. Nyt aloin stressaan, että mitä jos folaattikaan ei imeydy, tai alkio ei saa tarpeeksi b-12 vitamiinia, kun se pistos on ainoa mistä sitä mun kehoon tulee ja se on määritelty minun tarpeisiin. Varasin ekaa neuvola aikaa ja kysyin tästä ja hän ei osannut vastata. Mutta ei myöskään sanonut että selvitän ja palaan jos on tarvetta. Ja neuvola on vasta kuukauden päästä. Hän kyllä sanoi, että jos pitää tehdä jotain toimia, niin sieltä soitellaan.. Mutta ei jäänyt kovin varma olo. Painotin, että ymmärtääkseni juuri nyt on se kriittinen aika jolloin näitä tarvitaan.

Heh, kerroin miehelle neuvola ajan ja lasketun ajan. En ole tullu aikaisemmin maininneeksi laskettua aikaa, vaikka oon sen katsonut jo ennen neuvolaan soittoa. Hänen mielestään se konkretisoi asian 😄

Maanantaina käyty varhaisultrassa ja vaikka pikkunen siellä oli kätilön sanoin maastopuvussa maastoutuneena, hänet juuri ja juuri löydettiin ja oikein kivasti sykekin sitten näkyi ❤️ mitta vastasi 6+4, mutta oli hieman epätarkka. Laskujen mukaan se olisi ollut sen 7+0. Perhe Artea suosittelen kyllä lämpimästi, oli oikein kiva kokemus versus kunnallinen ultra. Meiltä sinne (Lahteen) oli matkaa vajaa tunti, koska en halunnut mennä Hki keskustaan (vissiin saanut tarpeekseni jo kun joskus asunut😆). Ajallisesti olisi mennyt melkein sama vaikka olisi lähempänä ollut. Perhe Artella on useampi toimipiste, jos jollakin kiinnostaa.

Nyt se etova olo sitten alkoi. Sanon heti että tämäkin on poika, koska ihan sama olo kaikista muistakin lapsista ollu 🙈

Neuvola kahden viikon päästä ja nt-ultra sitten todennäköisesti viikko ennen joulua.

Eipä tässä kummosta vielä hetkeen tapahdu, odotellaan 😆

Mites muilla olot? Mielitekoja jo? Mulla tuli TAAS maksalaatikon himo. Se on joka ikinen kerta.

Ihanaa kuulla onnellisia uutisia teidän varhaisultrista. 🫶🏽 Omaa odotellessa 😍

Täällä alkanut myös aaltoilevaa pahoinvointi. Syöminen selvästi auttaa ja itsensä kiireisenä pitäminen. On kyllä hassua, kun toisena hetkenä tuntuu niin raskaanaolevalta ja seuraavana taas ei. 😂 Tyytyväinen olen kyllä, ettei pahoinvointi seuraa kokoaika.

Pahoinvoinnin myötä on tehnyt mieli vaan todella raikasta ja tuoretta ruokaa. Paljon marjoja ja hedelmiä rahkan kanssa sekä salaattia (etenkin kylmä kurkku tuo helpotuksen huonoon oloon) menee nyt.

Mulla on tuo sama että himoitsen kaikkee tuoretta. Just otin rahkaa varten marjoja sulaa 😋 Ja kylmät viinirypäleet on aivan ylihyviä tössä olotilassa 😍

Edellisestä raskaudesta poiketen kuvotus on kokonaisvaltasempaa. Sillon iski vaan jos ehti tulla nälkä. Nyt aamut on vähän inhottavia ku tuntuu että appelsiinimehua ja rypäleitä lukuunottamatta ei saa alas mitään mut ne ei vie nälkää. Pakotan itteeni syömään kaurapuuroa siinä toivossa että auttas ylläpitää maidontuotantoo ku sekin show vielä käynnissä. 😶

Takaisin