Onpa kiva että pääsette jo aiemmin tuo 2.12. tulee nopeestiMeille varattiin eka neuvola 12.12, mutta sit soitteli perään, että tulkaa käymään 2.12 niin katotaan ultralla onko nyt miten pitkällä, että pitääkö aiemmin käydä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onpa kiva että pääsette jo aiemmin tuo 2.12. tulee nopeestiMeille varattiin eka neuvola 12.12, mutta sit soitteli perään, että tulkaa käymään 2.12 niin katotaan ultralla onko nyt miten pitkällä, että pitääkö aiemmin käydä
Onneksi päästiin, jos heittääkin paljon arviot niin ehtis vielä nt-ultraankin ja sais verikokeet ehkä ajoissa. Eka sanoi, että voi käydä yksityisellä selvittää viikot, mutta onneksi tarjosivat nyt kun kuitenkin laitteet löytyyOnpa kiva että pääsette jo aiemmin tuo 2.12. tulee nopeesti
No ei mun mielestä kuuluis ees maksaa ite ja mennä yksityiselle jos siis epävarma viikoista ja ne pitää saada tietää. Jos siis muuten vaan haluaa mennä katsomaan onko kaikki hyvin niin silloin ymmärrän että ite maksetaan mut tossa teidän tilanteessa meni ihan oikein että pääsette neuvolan kauttaOnneksi päästiin, jos heittääkin paljon arviot niin ehtis vielä nt-ultraankin ja sais verikokeet ehkä ajoissa. Eka sanoi, että voi käydä yksityisellä selvittää viikot, mutta onneksi tarjosivat nyt kun kuitenkin laitteet löytyy
Joo eipä se tosiaan kerro mitään Mietin kans kuinka helppoo olis jos olis se doppleri ja viikkoja sen verran että kuulee sykkeen, oli nimittäin niin piinaavat tunnit odottaa epätietoisuudessa. Ostin käytettynä dopplerin mut on vielä postin kuljetettavana, luulis kuitenki tällä viikolla saapuvan. Varmaan tulee pakkomielle joka päivä varmistella kuuluuko syke etenkin nyt kun ehti niin pahasti säikähtää keskenmenoa.Hui, onpa ikävä tilanne ollut siellä @Vapsu Meillä kävi esikoisen raskaudessa niin, että valahti housut ihan vereen kun olin menossa labraan. Olin ihan varma keskenmenosta, mutta olikin sitten jotain muuta. Ystävällä oli kans sama homma nyt.
Mulla on takana yksi vuodoton keskenmenoon päättynyt, yksi vuodollinen synnytykseen päättynyt ja yksi vuodon onnistunut raskaus. Vaikea siis päätellä mistään mitään. Välillä on epäuskoinen olo, että tämä onnistuisi. Saan huomenna doplerin lainaan ja ajattelin, että aloitan sykkeen metsästämisen tuossa ensi viikon loppupuolella. Oon molemmista onnistuneista onnistunut löytämään jo siinä 9+ tienoilla, et jospa nytkin kävisi yhtä hyvä tuuri...
Malttamattomana yritin uudelleen tota doppleria kun googlettelin vinkkejä ja sain kuin sainkin sykkeen kuulumaan kuuluu vaan tasan yhdestä kohdasta, todella alhaalta alushousujen rajalta ja vähän oikealle. Oli niin nopea että oli vaikea laskea montako minuutissa, mies laski 135 mutta sanoi että meni kans välillä laskut sekaisin. Mulla ranteessa polar näytti mun sykkeeks 83 kun mietin kaikuuko se mun syke vaan jotenkin.Kotidoppleri saapui tänään ja heti yritettiin kuunnella löytyykö sykettä no eihän sitä löytynyt, ohjeessakin luki että vasta rv12. Mutta pakko sitä on varmaan alkaa lähes päivittäin kuuntelemaan milloin kuuluu
Huomenna aamulla neuvolalääkäri ja ultra, jännittää vaikka just eilen nähtiin pieni mutta sen vuodon jälkeen tosi epävarma olo koko ajan ja pelottaa jos se oli jotain keskenmenon alkua… vaikka enää ei oo vuotoja onneks tullu ja toivotaan ettei tuukkaan
Osittain tuttuja tunteita. Mä en vielä päälle 30-vuotiaanakaan tiennyt haluanko lapsia. Sitten parin vuoden sisään totesin vaan miehelle, että tehdäänpä lapsi, kun ikäkin alkaa tulla vastaan. Mies sanoi että ookoo Ei siis mitenkään suunniteltu sitä sen enempää, kun taloudellinen tilanne jne. oli mallillaan. Meillä meni 8 kk yritykseen ja esikoinen syntyi tammikuussa. Onhan tuo nyt maailman rakkain, ihanin ja kaunein asia tämän maan päällä Ja seuraava toivottavasti tulossa heinäkuussa.Ihanaa @Hämäläinen että kaikki oli kunnossa! Varmasti pelästyttää tuo verentulo.
Tuosta "hankinnat vauvalle" ketjusta tuli mieleen. Oletteko jo sisäistäneet että teille oikeasti tulee vauva? Itselle tämä on ensimmäinen ja tuntuu tosi kaukaiselta koko ajatus siitä, että meillä olisi ihan oikeasti vauva.
Tähän vaikutta varmasti myös, että olin tosi pitkään "vannoutunut vela", luulin, että en koskaan halua lapsia. Se halu tuli aika nopeasti ja koska ikää on jo jonkin verran, hommaan ryhdyttiin melko nopeasti päätöksen jälkeen. Tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta. Minulla on siis ollut aika vähän aikaa henkisesti valmistautua siihen, että oikeasti päätettiin tehdä lapsi. Jotenkin olin ajatellut, että lasta "tehtäisiin" monta kuukautta ja siinä tavallaan ehtisi sitten valmistautua asiaan paremmin.
Olen tosi innoissani kyllä raskaudesta, mutta on jotenkin tosi outoa kuvitella, että meillä olisi vauva. Kyllä minä välillä yritän sitä kuvitella ja ajatus on tietenkin hyvä, mutta jotenkin en ole oikeasti vielä sisäistänyt asiaa. Tuntuu tosi oudolta ajatus, että hankkisin jotain vauvaa varten ja tuntuu tosi oudolta ajatus, että jään vuodeksi pois työelämästä, en jotenkin osaa yhtään kuvitella elämää kotona ilman työstressiä. En myöskään yhtään osaa ajatella esim. synnytystä. Toisaalta hyvä, eipähän ole pelkojakaan siihen liittyen. Se tuntuu myös todella etäiseltä ajatukselta, ei yhtään sellaiselta asialta mikä tapahtuisi minulle.
Kuvittelin ennen, että jos tulen raskaaksi, alan heti lukea hulluna kaikkia vauvakirjoja ja lastenhoito- ja kasvatusoppaita yms. (olen sitä tyyppiä joka mielellään hakee kirjoista tietoa). Mutta nyt tuntuu kyllä vaan tosi kaukaiselta, että lukisin jotain vauvanhoito-oppaita. Tai siis onko meille oikeasti muka joku vauva tulossa?
Toisaalta ehkä hyvä näin. Jos tulisikin keskenmeno tässä alkuraskaudessa, se on ehkä helpompi kestää, jos ei ole vielä täysin sisäistänytkään koko asiaa.
Mites teillä muilla?