Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään (5+4) tein viikkodigin, ja 3+ tuli! ❤️ Huojentaa sikäli, että edellisessä varhain kesken menneessä sitä ei koskaan tullut, ja oireet alkoi vähenemään. Eli nyt alku näyttäisi menevän enemmän samaan suuntaan kuin esikoisen kohdalla, mikä valaa toivoa. ☺️
Hyvä! Toivotaan että mullaki kaikki hyvin vaikka ei tullut 3+ no maanantaina selviää ultrassa ja pahoinvoinnit ym on kyllä hyvin läsnä.

Miten sulla edellisessä millon alkoi oireet hiipumaan?

Huh, uskaltaudun tänne nyt kirjoittamaan. Onnittelut kaikille plussanneille ja toivon jarrusukkia jokaiselle tulevaan ❤️

Plussasin torstaina sinänsä yllättäen, sillä olen ollut sitkeässä flunssassa ja lääkäri olisi määrännyt yskään jotain limaa irrottavaa lääkettä. Kuukautiset olivat noin viikon myöhässä, niin varmistelin, että sopisiko lääke sittenkin, jos mahdollisesti olisinkin raskaana. Joten ensin piti hommata raskaustesti ja äkäisen punaiset kaksi viivaa tuli.

Tämä on toivottu, mutta todella jännä ja hämmentävä tilanne. Mulla (38-v.) on jo kolme lasta (2010, 2013 ja 2021 syntyneet) pitkästä liitosta. Kesän aikana tapahtui suuria mullistuksia ja ymmärsin, että mun elämäni rakkaus on jo 18 vuoden ajan tuntemani vanha ystäväni ja hänellä oli ihan samat tuntemukset mua kohtaan. Tämä oli sellainen "näin sen olisi aina pitänyt mennä" -tilanne. Olemme nyt eronneet molemmat tahoillamme ja yhteisestä uudesta kodista on kaupat tekeillä ensi viikolla. Muutto olisi joulukuun alussa.

Ex-mieheni suhtautuu eroon todella hyvin, olemme kaikki hyviä ystäviä, niin entinen kuin tuleva puolisonikin. Asun puoliksi vielä exän kanssa yhteisessä talossa lasten takia, osittain jo harjoitellaan sitä, että olenkin osan ajasta uuden puolisoni kanssa väliaikaisessa asunnossa. Tai exä menee välillä muualle ja tuleva puolisoni on kanssani kodissamme. Lapset ovat tunteneet hänet pienestä asti. Monimutkaista, ehkä? Kuitenkin kaikki on sujunut todella harmonisesti.

Tämä raskaus mutkistaa sen verran, että nyt jo kärsin pahoinvointia, joka jatkuu aamusta iltaan. En oksenna, mutta olo on todella kuvottava. Ja nyt pitäisi kestää pahoinvointia, vaikka en pääse vielä jokapäiväisesti asumaan rakkaani kanssa 😅 Exäni todennäköisesti olisi raskaudesta iloinen mun ja tulevan puolisoni puolesta, mutta en haluaisi vielä kertoa. Tästä tulee rankka kuukausi, koska alkupahoinvointi on ollut aina vaikein osa koko raskautta ja kestänyt ainakin kuukauden aamusta iltaan 😟 Kun tässä pitäisi jaksaa hoitaa talokauppa-asioita, tukea lapsia eroprosessissa (he ovat kyllö ottaneet asian ihanasti vastaan) ja käydä vielä töissäkin. Huh. Olemme silti rakkaani kanssa onnellisia raskaudesta. Hänellä ei ole ennestään lapsia ja epäilimme jo, mahdammeko tällä iällä enää ehtiä saada yhteistä lasta. Toivotaan, että raskaus saa jatkua, vaikka hirvittää kaikki ne buranamäärät, joita olen ehtinyt flunssaani syödä ennen kuin sain tietää raskaudesta 🙈

Hyvä! Toivotaan että mullaki kaikki hyvin vaikka ei tullut 3+ no maanantaina selviää ultrassa ja pahoinvoinnit ym on kyllä hyvin läsnä.

Miten sulla edellisessä millon alkoi oireet hiipumaan?
Ihan alku, hedelmöityksestä 2-3 viikkoa meni odotetusti, ja oireet lisääntyi. Sitten ne alkoi vähenemään, ehkä 3 viikkoa hedelmöityksestä eli noin vko 5+0, jos oikein muistan. 🤔 Missään vaiheessa ei tullut ”leffaviivoja”, eikä digi muuttunut 3+, junnasi vaan siinä 2-3 siinäkin vaiheessa kun hedelmöityksestä oli yli 4 viikkoa. Varhaisultrassa tosiaan kävi ilmi, että varhainen keskenmeno oli tullut. 😢 Mutta noi hcg- arvot nousee niin yksilöllisesti, ettei toisen oireista/oireettomuudesta tai hormonimääristä voi vetää suoria johtopäätöksiä omaan tilanteeseen. 😊 Vahvasti elämässä kiinni olevia pikkuisia meille kaikille! 🙏🏻

Ihan alku, hedelmöityksestä 2-3 viikkoa meni odotetusti, ja oireet lisääntyi. Sitten ne alkoi vähenemään, ehkä 3 viikkoa hedelmöityksestä eli noin vko 5+0, jos oikein muistan. 🤔 Missään vaiheessa ei tullut ”leffaviivoja”, eikä digi muuttunut 3+, junnasi vaan siinä 2-3 siinäkin vaiheessa kun hedelmöityksestä oli yli 4 viikkoa. Varhaisultrassa tosiaan kävi ilmi, että varhainen keskenmeno oli tullut. 😢 Mutta noi hcg- arvot nousee niin yksilöllisesti, ettei toisen oireista/oireettomuudesta tai hormonimääristä voi vetää suoria johtopäätöksiä omaan tilanteeseen. 😊 Vahvasti elämässä kiinni olevia pikkuisia meille kaikille! 🙏🏻
joo nimeomaan ja itsellään kuitenkin vaikka tuli 2-3 viikkoa digiin niin oireet on jatkunut edelleen vahvana 🙈 ja nyt tosiaan rv6+3

Tuntuu, että oireilu on ollut vähäisempää nyt pari päivää. Ja tänään sellaista kuukautismaista mahakipua - ei vuotoja, mutta kyllähän tässä pahinta taas pelkää. 😭
Ymmärrän huolesi niin hyvin. Minullakin tosi lievät oireet ja huolettaa, että onko siellä enää elämää ollenkaan, vaikka varhaisultrassa oli kaikki hyvin maanantaina. Tuollaisia kuukautismaisia kipuja voi olla alkuraskaudessa, liittyen kohdun kasvuun. Minullakin niitä välillä ollut. Toivotaan, että on vaan normaalia kohdun kasvuun liittyvää kipuilua! Ja oireetkin voi vaihdella riippuen päivästä tai viikosta (yritän tätä toistella itselleni).

Seuraavaan ultraan aikaa yli 4 viikkoa, mutta mietin jo, varaisinko ylimääräistä aikaa ennen sitä… sinänsä ei mitään selvää syytä, muuta kuin vähäoireisuus ja oma epävarmuus, joka juontaa juurensa hoidoista ja aiemmasta tuulimunasta.

Tuntuu, että oireilu on ollut vähäisempää nyt pari päivää. Ja tänään sellaista kuukautismaista mahakipua - ei vuotoja, mutta kyllähän tässä pahinta taas pelkää. 😭
Mullakin katosi oireet tänään täysin 🤔
Muistelen kyllä että edellisessä raskaudessa alkuvaiheessa en juurikaan huomannut raskautta mistään, eli ehkä se oireettomuus ei mitään kerro vielä!

Olipas huojentavaa (ainakin toistaseksi) käydä ultrassa❤️ kaikki hyvin ja muutamalla päivällä vaan meni huti nyt siis 6+3 ja syke löytyi 🥺 toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin. Ja mitä tulee oireisiin niin toivoisin itsellekin oireettomampaa kun tää pahoinvointi ei ainakaa edes auta tätä 😨

Olipas huojentavaa (ainakin toistaseksi) käydä ultrassa❤️ kaikki hyvin ja muutamalla päivällä vaan meni huti nyt siis 6+3 ja syke löytyi 🥺 toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin. Ja mitä tulee oireisiin niin toivoisin itsellekin oireettomampaa kun tää pahoinvointi ei ainakaa edes auta tätä 😨
Onnea sykkeellisen pikkuisen löytymisestä! Toivottavasti menee hyvin myös jatkossa! 🌈❤️ Sanon saman kuin moni minulle muutama päivä sitten - noin pieniä kun mitataan, heittoa voi helposti tulla alkion asennon tai mittaajan käsialan mukaan. Tiedän täältä foorumilta tapauksia, että alkionsiirroista alkaneissa raskauksissa on ensimmäisessä mittauksessa ollut liian pieni ja viikon kuluttua kontrolloultrassa on ollut päivälleen oikean kokoinen.
Anteeksi kun en muista teidän tilannetta, oliko ovispäivä tiedossa?

Onnea sykkeellisen pikkuisen löytymisestä! Toivottavasti menee hyvin myös jatkossa! 🌈❤️ Sanon saman kuin moni minulle muutama päivä sitten - noin pieniä kun mitataan, heittoa voi helposti tulla alkion asennon tai mittaajan käsialan mukaan. Tiedän täältä foorumilta tapauksia, että alkionsiirroista alkaneissa raskauksissa on ensimmäisessä mittauksessa ollut liian pieni ja viikon kuluttua kontrolloultrassa on ollut päivälleen oikean kokoinen.
Anteeksi kun en muista teidän tilannetta, oliko ovispäivä tiedossa?
Kiitos❤️
Jep toki kaikki vaikuttaa, meillä onneks oli todella ammattitaitoinen ja hän itse vielä heti sanoi kun alkukeskustelussa kerroin omat laskelmat että hänen omasta kokemuksesta on oppinu hyvin mittailemaan ettei olla ihan vielä 6+5 mutta kuitenkin 6+ jotain ja sitten mittasi eri kohdista hyvin tarkkaa 5.8mm😍 uskon että sai aika tarkan siitä. Toki aina voi näin varhaisessa vaiheessa näkyä huonosti tai väärin , uskon kuitenkin että oli varmasti ammattitaitoinen kun on tehny jo todella pitkä uran🥰
Ja siis tarkkaa ovulaatiopäivää ei ole kun otin ”rennomman” kierron joten arvioi on 25-27.9 välillä omien laskujen mukaan ja ilmeisesti tämä 27.9 osottautuis nyt sitten oikeeseen😊

Kiitos❤️
Jep toki kaikki vaikuttaa, meillä onneks oli todella ammattitaitoinen ja hän itse vielä heti sanoi kun alkukeskustelussa kerroin omat laskelmat että hänen omasta kokemuksesta on oppinu hyvin mittailemaan ettei olla ihan vielä 6+5 mutta kuitenkin 6+ jotain ja sitten mittasi eri kohdista hyvin tarkkaa 5.8mm😍 uskon että sai aika tarkan siitä. Toki aina voi näin varhaisessa vaiheessa näkyä huonosti tai väärin , uskon kuitenkin että oli varmasti ammattitaitoinen kun on tehny jo todella pitkä uran🥰
Ja siis tarkkaa ovulaatiopäivää ei ole kun otin ”rennomman” kierron joten arvioi on 25-27.9 välillä omien laskujen mukaan ja ilmeisesti tämä 27.9 osottautuis nyt sitten oikeeseen😊
Okei, teillä siis tismalleen sama tilanne kuin meillä - tarkka ovis ei tiedossa ja alkio ultrassa pienempi kuin itse olin ajatellut. Ensin olin ihan paniikissa, mutta sitten laskin, että vaikka ovis on ilmeisesti ollut tosi myöhään, on se mahdollista. Varasin yksityiselle tarkistusultran ensi viikolla, mutta odotan sitä ihan tyynin mielin.

Luotetaan, että kaikki menee molemmilla hyvin! 🌈🌈❤️❤️

Okei, teillä siis tismalleen sama tilanne kuin meillä - tarkka ovis ei tiedossa ja alkio ultrassa pienempi kuin itse olin ajatellut. Ensin olin ihan paniikissa, mutta sitten laskin, että vaikka ovis on ilmeisesti ollut tosi myöhään, on se mahdollista. Varasin yksityiselle tarkistusultran ensi viikolla, mutta odotan sitä ihan tyynin mielin.

Luotetaan, että kaikki menee molemmilla hyvin! 🌈🌈❤️❤️
No meillä tosiaan pieni heitto ja kaikki kunnossa nyt kun laskin uudestaan ni ovis itseasiassa tapahtunu juuri sillon ku pitääkin :)

Luotetaan🥰❤️❤️ kerro sitten miten seuraava ultra meni

Noista ovulaation ajankohdista: se voi tosiaan heitellä.

Mulla oli kai ekassa raskaudessa poikkeuksellisen myöhäinen ovulaatio. Laskettua aikaa siirrettiin hiukan myöhemmäksi kummassakin ultrassa, mutta silti synnytys oli vasta raskausviikolla 42. Synnytystä seuraavalle aamulle oli jo käynnistys varattuna.

Heips, mua kiinnostaa löytyykö täältä vertaisia joilla lapsille tulee iso ikäero ja eri iskä 😅
Mun esikoinen siis täyttää 10 ennen tämän beben syntymää ja uuden vauvelin isän kanssa ollaan yhdessä oltu vasta vajaa vuosi ja yhdessä asuttu n. kuukausi. Asiat on tapahtuneet nopeasti ja jos tämä on itellekkin ollut tiivis tahti niin esikoinen se vasta sekaisin onkin. Hän on kovin mustasukkainen pelkästään uudesta poikaystävästä ja vielä en ole uskaltanut edes kertoa että tänne on tulossa sitten vielä vauvakin. Toki olen sanonut että toivoisin hänestä tulevan joskus vielä isosisko johon hän kertoo vain vihaavansa vauvoja eikä ikinä aio sen ”rääpäleen” lähellä olla jos sellainen tulee.

Ovulaatioista:

Mulla molemmissa raskauksissa ovulaatio tapahtunut myöhään, n. 3 viikkoa menkkojen alusta ja molempien ekoissa ultrissa la siirtynyt n. viikolla eteenpäin vs. kaikki nämä netin laskurit.

Heips, mua kiinnostaa löytyykö täältä vertaisia joilla lapsille tulee iso ikäero ja eri iskä 😅
Mun esikoinen siis täyttää 10 ennen tämän beben syntymää ja uuden vauvelin isän kanssa ollaan yhdessä oltu vasta vajaa vuosi ja yhdessä asuttu n. kuukausi. Asiat on tapahtuneet nopeasti ja jos tämä on itellekkin ollut tiivis tahti niin esikoinen se vasta sekaisin onkin. Hän on kovin mustasukkainen pelkästään uudesta poikaystävästä ja vielä en ole uskaltanut edes kertoa että tänne on tulossa sitten vielä vauvakin. Toki olen sanonut että toivoisin hänestä tulevan joskus vielä isosisko johon hän kertoo vain vihaavansa vauvoja eikä ikinä aio sen ”rääpäleen” lähellä olla jos sellainen tulee.
Hep, ilmoittaudun!
Itsellä kolme lasta ja nyt ensi kertaa raskaana uuden puolison kanssa. Ero on vielä muutenkin todella tuore.
Isommat lapset ovat eron tultua ilmi suhtautuneet uuteen puolisooni positiivisesti, mutta hiukan aiempaa varautuneemmin. Raskaudesta kertominen on onneksi edessä vasta talvella, joten totutellaan nyt vielä muutenkin uuteen tilanteeseen. Voin kertoilla tarkemmin tilanteestamme ja tarjota vertaistukea sitten salaisella puolella 😊

No meillä tulee ikäeroa 17 ja 20 v edellisiin lapsiin. Ollaan miehen kanssa oltu kyllä jo 6 v yhdessä. Saas nähdä mitkä on reaktiot…🫣 poika kyllä kesällä sanoi että älä saa nyt mitään ideoita kun pidin veljen vauvaa sylissä…😅

Hep, ilmoittaudun!
Itsellä kolme lasta ja nyt ensi kertaa raskaana uuden puolison kanssa. Ero on vielä muutenkin todella tuore.
Isommat lapset ovat eron tultua ilmi suhtautuneet uuteen puolisooni positiivisesti, mutta hiukan aiempaa varautuneemmin. Raskaudesta kertominen on onneksi edessä vasta talvella, joten totutellaan nyt vielä muutenkin uuteen tilanteeseen. Voin kertoilla tarkemmin tilanteestamme ja tarjota vertaistukea sitten salaisella puolella 😊
Meillä on erosta vajaa kaks vuotta mutta ero vielä esikoiselle hieman vaikea. Joo yksityinen puoli kiinnostaa mutta pieni työmaa saada oikealla asialla 30 kommenttia täyteen 😂

No meillä tulee ikäeroa 17 ja 20 v edellisiin lapsiin. Ollaan miehen kanssa oltu kyllä jo 6 v yhdessä. Saas nähdä mitkä on reaktiot…🫣 poika kyllä kesällä sanoi että älä saa nyt mitään ideoita kun pidin veljen vauvaa sylissä…😅
Eikä, siellä aavistellaan jotain 😅 ihana iltatähti tulossa sinulle siis ❤️ itseasiassa itsellänikin ikäeroa isän iltatähteen 21 vuotta.

Takaisin