Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt alkaa jännitys viikot itellä.. edellinen keskeytynyt oli 6+1 kokoinen kätilön ultran mukaan ja lääkäri mittasi vielä ennen tyhjennyslääkkeitä 6+3.. joten semmonen pieni pelko nyt selvästi nostaa päätään, ku 6+0 pyörähti. 🙈 Just eilen sanoin miehelle, että on paljon varmempi olo nyt mitä kesällä. Mutta nyt tuli kyllä semmonen apua -olo 🥺

Nyt alkaa jännitys viikot itellä.. edellinen keskeytynyt oli 6+1 kokoinen kätilön ultran mukaan ja lääkäri mittasi vielä ennen tyhjennyslääkkeitä 6+3.. joten semmonen pieni pelko nyt selvästi nostaa päätään, ku 6+0 pyörähti. 🙈 Just eilen sanoin miehelle, että on paljon varmempi olo nyt mitä kesällä. Mutta nyt tuli kyllä semmonen apua -olo 🥺
Tsemppiä ja halaus! Nyt kaikkea ihanaa tekemistä tähän viikkoon jos vaan pystyt! 🤗

Tsemppiä tähän viikkoon @peikkotyttö_ ! ❤️ Keksisitkö jotain tekemistä, joka veisi ajatukset muualle? Vaikka tekemään jotain yhdessä lasten kanssa tai joku ihan oma rentoutumis-/hyvänmielenjuttu?

Uskaltauduin vihdoin soittamaan neuvolaan 🤞🏼 Haluan päästä sinne ajoissa kun eka lapsi kyseessä ja nyt vaan sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menee hyvin! neuvolan ”tätikin” vaikutti niin ihanalta😍

6+2 ja oireita tasan nolla, toisaalta on ihanaa olla raskaana ilman oireita muttaku haluais olon että on raskaana 😁
Mulla ihan sama. Tai siis, rinnat aristaa kyllä ja on semmoset turvonneen oloiset, painavammat ku normaalisti. 😅 Mutta mittään muuta ei oo. 🙈 Toisaalta ihana, toisaalta ei. Mutta tässä ku yrittäny muistella lasten raskausaikoja, nii ei mulla oo kummankaan kohdalla ollu juuri oireita. Pojan (esikoinen) raskausaikana hierontoja tehdessä tuli todella huono olo mutta tyttöä odottaessa ei ollu sitäkään. Tyttöä oottaessa jauhelihaa paistaessa se käryn haju alko etomaan. Muuten ei oo ollu mitään semmosta oiretta mikä ois jääny mieleen. Joten, yritän nyt vaan luottaa tähän omaan luottavaiseen oloon, että kaikki on kunnossa. 😅

Jee vihdoinkin soitin neuvolaan, kun eilen kaikki oli varhaisultrassa ok. Tuntuu, että tällä kertaa tosi aikaisin jo eka neuvola (8+6), kun esikoisesta oli vasta joskus viikolla 10. Ei onneksi tarvinnut kamalan pitkään vääntää siitä kuukautisten alkupäivästä (sanoin etten muista), kun uskoivat sitten ton ultran mukaisen ajan, joka vastaa päivälleen omia laskelmia raskauden kestosta. Esikoisen kohdalla en oikeasti muistanut, milloin kuukautiset olivat alkaneet, ja sitten heitin vain hatusta jonkun sinnepäinajan, kun sitä niin kovasti haluttiin tietää. Sen jälkeen siihen keksittyyn päivämäärään jäätiinkin sitten koko ajan kiinni. 🙄 Yksityisellä kuitenkin kysellään kierron kestosta ja ovulaatiosta, niin en tajua, miksi julkisella pitää niin supertiukasti pysyä tossa standardilaskurissa.

Ehkä jo uskaltaudun tänne lasketunajan ryhmään🥰 viime viikonloppuna tein positiivisen testin.

Meillä miehen kanssa ennestää -23 heinäkuinen ja nyt yritetty keväästä lähtien hänelle sisarusta☺️ yksi kemiallinen ollut heinäkuussa.

Neuvolaan en oo vielä uskaltautunut soittamaan, ehkä ensi viikolla🙈

Ensimmäinen neuvola-aika ja eka verikoe aika varattu. 🫣 jännää! Toki, jos varhaisultrassa tulee ikäviä uutisia, nii sittepä ne joutuu perumaan. Mutta vahva luotto nyt siihen ettei tarvi perua. Neuvolahoitaja soitteli tuossa, kun kyselin elektrolyyttijauheiden käytöstä, niin samalla sitten varattiin aika.

Ehkä jo uskaltaudun tänne lasketunajan ryhmään🥰 viime viikonloppuna tein positiivisen testin.

Meillä miehen kanssa ennestää -23 heinäkuinen ja nyt yritetty keväästä lähtien hänelle sisarusta☺️ yksi kemiallinen ollut heinäkuussa.

Neuvolaan en oo vielä uskaltautunut soittamaan, ehkä ensi viikolla🙈
Mietinkin että sun nimimerkki vaikuttaa tutulta, oltiin hetki siis yhdessä varmaan heinäkuiset2023 ryhmässä 🤗 Itse oon edelleen aktiivisesti siellä salaisella puolella

Mietinkin että sun nimimerkki vaikuttaa tutulta, oltiin hetki siis yhdessä varmaan heinäkuiset2023 ryhmässä 🤗 Itse oon edelleen aktiivisesti siellä salaisella puolella
Hei joo🤭 mä vähä tipahdin sieltä salaiselta puolelta ku ollu nii hektistä elämää nyt et jäi kirjoittelu🤦🏼‍♀️ vaikkei paljoa ois vaatinu😅

Miten hoidatte flunssaa raskausaikana? Saako kurkkukivun lievitykseen tarkoitettuja imeskelytabletteja syödä?

Miten hoidatte flunssaa raskausaikana? Saako kurkkukivun lievitykseen tarkoitettuja imeskelytabletteja syödä?
Jos joku lääke epäilyttää, kannattaa soittaa teratologiseen tietopalveluun! Sieltä saa viimeisimmän tutkimustiedon kaikista lääkkeistä ja niiden käytöstä raskaana. Myös apteekeissa tietävät hyvin, olen joskus soittanut johonkin random apteekkiin, kun teratologinen ei ole ollut auki.

Panadolia ja hunajaa oon ite käyttäny, sit tosiaan apteekeissa pitäis henkilökunnan tietää mikä sopii raskaana oleville tai imettäville. Aika suppea valikoima taitaa tosin olla...

Mulla tullut tosiaan jo melkein viikon tuhrua, ja nyt sitten tuli ihan kunnon punaista verta vessakäynnin yhteydessä. Siteeseen asti tullut vain pieni tippa, ainakin toistaiseksi. Mitä tämä nyt meinaa? Torstaina ultrassa oli kaikki hyvin. 😭 Näin mulla yleensä menkatkin alkaa ja taitaa olla nyt suurinpiirtein oikea aikakin milloin tulisi. Kannattaako olla huomenna yhteydessä neuvolaan tai jonnekkin?

Mulla tullut tosiaan jo melkein viikon tuhrua, ja nyt sitten tuli ihan kunnon punaista verta vessakäynnin yhteydessä. Siteeseen asti tullut vain pieni tippa, ainakin toistaiseksi. Mitä tämä nyt meinaa? Torstaina ultrassa oli kaikki hyvin. 😭 Näin mulla yleensä menkatkin alkaa ja taitaa olla nyt suurinpiirtein oikea aikakin milloin tulisi. Kannattaako olla huomenna yhteydessä neuvolaan tai jonnekkin?
Alkuraskauteen voi ilmeisesti liittyä kaikenlaisia epämääräisiä vuotoja, eli välttämättä ei tarkoita mitään pahaa. Varmaan ihan mielenrauhankin vuoksi olisin itse yhteydessä neuvolaan. Tsemppiä epävarmuuteen, toivotaan että on vain ohimenevää ja normaalia alkuraskauteen liittyvää vuotoa.

Tosi ikävää! Tiedän, että repii hermoja pahasti. 😔 Ei kuitenkaan välttämättä ole vaarallista. Miulla tuli veristä vuotoa viime raskaudessa raskausviikolla 13 tai 14 viikon ajan eikä se aiheuttanut mitään. Olin silloin yhteydessä neuvolaan, mutta siellä kehotettiin vain seurailemaan, jos ei mitään dramaattista ilmene. Oli tosi pitkä aika odottaa epätietoisena ennen kuin seuraavassa neuvolassa kuunneltiin dopplerilla sydänääniä. Kantsii kuitenkin soittaa ja kysyä, jos vaikka osaisivat sieltä jotain apuja siellä päässä antaa. Yksityiseltä toki maksamalla voi päästä helpommin esim ultraan rauhoittamaan omaa mieltä. Siulla oli kuitenkin vasta ultrassa kaikki hyvin, eli ei kannata vielä panikoida! Jos ne on vaan valemenkat tjs jotka voi tulla odotettujen kuukautisten aikaan, tai jotain muuta tavallista vuotoa, joita raskauksissa usein ilmenee. Tsemppiä!

Takaisin