Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
23.12. olisi rakenneultra, mutta joudun ehkä siirtämään aikaa töiden takia. Tuntuu, että tosi kaukana, mutta toisaalta ihan kohta jo. 😍

Rakenneultra on 18.12. :smiling-eyes: Tuntui vielä hetki sitten toooosi pitkältä odotukselta, mut tämän päivän neuvolakäynnin ja sykkeen kuuntelun jälkeen on taas helpompi odotella sinne asti.

Olen tuntenut liikkeitä vajaa kolme viikkoa (nyt 18.viikko alkanut). Ihan pientä möyrimistä pitkään ja muutamat viimeiset päivät myös pieniä potkuja tai käden ojennuksia. Oletan istukan olevan etuseinämässä. Kakkosesta tunsin näillä viikoilla huomattavasti selkeämmät liikkeet. Esikoisesta aloin tuntea niitä vasta siellä viikkojen 20-21 tienoilla.

Mulla on palannut jokailtainen huono olo kuvioihin. Ei niin pahana kuin alkuraskaudesta, enkä esim. yökkäile, mut olotila on vain höntti. 😵‍💫 Muuten kaikki menee oikein hyvin. Maha ei ole vielä tiellä ollenkaan arjessa ja jonkinlainen normaali jaksaminen on palautunut. Toki päikkäreitä otan edelleen tilanteen salliessa.

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt 14+3 viikot, onhan toi toki aikaisin siis. Esikoisesta taisi olla viikoilla 16-18 tai jotain sellaista. Se vaihtelee kai tosi paljon, joillakin tuntuu vasta 20+ viikoilla.
No mennään sitten prikulleen samassa päivässä 😄 Mä en tunne vielä mitään mutta ehkäpä ne liikkeet alkaa tuntumaan piakkoin.

Meillä on rakenneultra 8.1 ja musta myös tuntuu ihan ookoolta odottaa sinne asti, kun nt-ultrassa kätilö listasi, että kaikki näyttää olevan kunnossa ja nähtiin sormiakin, ym.

Menin nyt salmiakinhimoissani ostamaan Namituvan jotain rakkaussalmiakkeja ja herranjumala ne on hyviä. Nyt voi herkutella välillä 🤩

Meillä on rakenneultra 17.12, mutta tänään ylimääränen yksityinen ultra kun mies ei päässyt ekaan. Saadaan varmaan tietää sukupuoli :smiling face with heart-eyes: Nyt on 17+4 ja tunsin eilen ekaa kertaa mahan ihon läpi potkun tai liikkeen, tätä ennen ollut vaan pieniä tuntemuksia sisällä. Tuntui aika hullulta mutta niin upealta! :red-heart:

Meillä on rakenneultra 17.12, mutta tänään ylimääränen yksityinen ultra kun mies ei päässyt ekaan. Saadaan varmaan tietää sukupuoli :smiling face with heart-eyes: Nyt on 17+4 ja tunsin eilen ekaa kertaa mahan ihon läpi potkun tai liikkeen, tätä ennen ollut vaan pieniä tuntemuksia sisällä. Tuntui aika hullulta mutta niin upealta! :red-heart:

Näkyikö jo sukupuoli?

Onko teillä minkälaisia ajatuksia tai haaveita vauvan sukupuolen suhteen?

Olen aina jotenkin ajatellu näin naisena, että olis helpompi olla tytön äiti, kun on elänyt sitä pikkutytön ja teinitytön elämää. Meidän esikoinen on poika ja tässä menneen 3 vuoden aikana oon kyllä huomannut, et ainakaan tässä vaiheessa se sukupuoli ei vaikuta oikeestaan millään tavalla mihinkään muutoin kuin et leikit ja intressit on hyvin vahvasti auto-orientoituneita 😄 Aikoinaan seistiin tuntitolkulla tienposkessa kattelemassa ohi ajavia autoja mikä on jotenkin tosi suloista mun mielestä 🩵

Mun kaveri jolla on 2 poikaa sanoi joskus aina ajatelleensa, että hän on poikien äiti ja tietäneensä et hän saa vain poikia, ja siitä lauseesta mulla naksahti joku nuppi päässä oikeaan asentoon, et mäkin itse asiassa identifioin itseni poikien äidiksi.

Meidän nt-ultran kuvia on analysoitu nub-teorian mukaisesti joka suunnasta tuhat kertaa ja lopputulema on täysin 50/50 mun mielestä, mutta niistä on tullut vahvoja poikaveikkauksia, joten oon nyt orientoitunut kuitenkin taas siihen et poika tulee. Jännä nähdä sit rakenneultrassa, että menikö mutu oikein!

Olen aina jotenkin ajatellu näin naisena, että olis helpompi olla tytön äiti, kun on elänyt sitä pikkutytön ja teinitytön elämää. Meidän esikoinen on poika ja tässä menneen 3 vuoden aikana oon kyllä huomannut, et ainakaan tässä vaiheessa se sukupuoli ei vaikuta oikeestaan millään tavalla mihinkään muutoin kuin et leikit ja intressit on hyvin vahvasti auto-orientoituneita 😄 Aikoinaan seistiin tuntitolkulla tienposkessa kattelemassa ohi ajavia autoja mikä on jotenkin tosi suloista mun mielestä 🩵

Mun kaveri jolla on 2 poikaa sanoi joskus aina ajatelleensa, että hän on poikien äiti ja tietäneensä et hän saa vain poikia, ja siitä lauseesta mulla naksahti joku nuppi päässä oikeaan asentoon, et mäkin itse asiassa identifioin itseni poikien äidiksi.

Meidän nt-ultran kuvia on analysoitu nub-teorian mukaisesti joka suunnasta tuhat kertaa ja lopputulema on täysin 50/50 mun mielestä, mutta niistä on tullut vahvoja poikaveikkauksia, joten oon nyt orientoitunut kuitenkin taas siihen et poika tulee. Jännä nähdä sit rakenneultrassa, että menikö mutu oikein!
Meillä esikoinen on poika ja hoitotaustaisena sukupuolella ei oikeastaan ole merkitystä, kun paljon toivottu haave pikkusisaruksesta nyt vihdoin ylipäätään on toteutumassa. Toki kun samalla tietää, että tämä on lähes 100% varmuudella viimeinen lapsemme niin olisi ihanaa jos tulisi tyttö ja saisi kokea myös sen tytön vanhemmuuden. Mutta minulla on todella suuri aavistus pojasta koska tämä raskaus itsessään on oireiltaan ollut ihan samanlainen kuin esikoisesta ym. Ja Facebookissa oleva ryhmä "Nub Theory Queens" oli nt -ultrasta laittamieni kuvien perusteella yksimielinen pojasta, niin eiköhän sieltä pikkuveli putkahda ❤️ suosittelen muuten tuota fb ryhmää jos haluaa oikeasti nubin perusteella tietää sukupuolen, ne tuntuu siellä olevan todella kartalla ja oikeassa näistä ja on todella suosittu ryhmä 🙈

Tavallaan haluaisin tytön, mutta samalla uskon lapsen olevan poika, koska molempien meidän perheissä ekat lapset on poikia. Toisaalta hoitoalkuisissa taitaa olla jokunen prosentti enemmän tyttöjä? Ollaan kuitenkin sovittu, ettei rakenneultrassa haluta tietää. Jos vaan suostuvat, haluttais että lääkäri tai kätilö kirjoittais sen lapulle kirjekuoreen, että jos oikein kauheasti täytyy saada tietää, voidaan yhdessä avata kuori myöhemmin. Nt-ultran kuvassa ei nubi näy, onneksi, mutta maha näyttää ehkä enemmän "tyttömahalta". Toki ollaan vielä ekalla puolikkaalla, joten kyllä se maha tästä vielä muuttuu monta kertaa.

Mutta se on selvää, että kellekään ei kerrota etukäteen, vaikka itse tiedettäiskin.

Tavallaan haluaisin tytön, mutta samalla uskon lapsen olevan poika, koska molempien meidän perheissä ekat lapset on poikia. Toisaalta hoitoalkuisissa taitaa olla jokunen prosentti enemmän tyttöjä? Ollaan kuitenkin sovittu, ettei rakenneultrassa haluta tietää. Jos vaan suostuvat, haluttais että lääkäri tai kätilö kirjoittais sen lapulle kirjekuoreen, että jos oikein kauheasti täytyy saada tietää, voidaan yhdessä avata kuori myöhemmin. Nt-ultran kuvassa ei nubi näy, onneksi, mutta maha näyttää ehkä enemmän "tyttömahalta". Toki ollaan vielä ekalla puolikkaalla, joten kyllä se maha tästä vielä muuttuu monta kertaa.

Mutta se on selvää, että kellekään ei kerrota etukäteen, vaikka itse tiedettäiskin.

Meillä on tismalleen sama ajatus.
Ollaan menossa 4D ultraan ja epäilen, että sukupuoli tulee esille, mutta jos näin, se on vain meidän tietona.

Mulla oli sellanen olo että jotenkin ihan pakko saada tietää mahdollisimman heti 😄 Mutta ei oo oikeestaan mitään syytä tälle. Jotenkin nyt kun sai tietää niin homma konkretisoitu ihan uudelle tasolle hyvällä tavalla ❤️
Olin jotenki ajatellu itsestäänselvyytenä että se olis tyttö koska tuntu tosi vieraalta että olis poika jotenkin, mutta nyt oon vaan tosi onnellinen ja ajatukset muuttunu niin että tuntuu maailman luonnollisimmalta ajatukselta poika 😄

Mulla oli sellanen olo että jotenkin ihan pakko saada tietää mahdollisimman heti 😄 Mutta ei oo oikeestaan mitään syytä tälle. Jotenkin nyt kun sai tietää niin homma konkretisoitu ihan uudelle tasolle hyvällä tavalla ❤️
Olin jotenki ajatellu itsestäänselvyytenä että se olis tyttö koska tuntu tosi vieraalta että olis poika jotenkin, mutta nyt oon vaan tosi onnellinen ja ajatukset muuttunu niin että tuntuu maailman luonnollisimmalta ajatukselta poika 😄
Olipa jotenkin ihanasti sanoitettu! Onnea pienestä pojasta, ne on ihan parhaita! 🩵

Mulla on sama, että jotenkin haluaisi nyt jo heti tietää sukupuolen, mutta se varmaan johtuu siitä, et sit on jotenkin helpompi mieltää se vauva oikeaksi ihmiseksi ja ehkä hahmottaa joku kuvitteellinen persoonallisuus tms. Kai se tieto sukupuolesta siis nimenomaan konkretisoi sitä vauvan odotusta.

Meille ei oo mitään väliä sukupuolella, mutta silti kyllä odotan malttamattomana et saa tietää. Jotenkin se konkretisoi vauvan tuloa ja vielä kun puhutaan kotona kieltä, jossa on sukupuolipronominit, niin tuntuu hölmöltä kun ei voi vielä puhua samalla tavalla hänestä.

Takaisin