Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt joku ihan järkyttävä yskä, viime yönä heräsin yskimään niin kovaa, etten pystynyt hengittämään yskänpuuskien välissä ja luulin jo hetken kuolevani hapenpuutteeseen.

En tiedä johtuuko yskän tuomasta uupumuksesta vai onko huoli aiheellinen, mutta on fiilis etten tunne enää vauvan liikkeitä ollenkaan. En oo ihan varma oonko tuntenut niitä hyvin aiemminkaan vai onko ne ”potkut” olleetkin vaan suoliston mouruamista, mutta kun nyt ei tunnu sitäkään vähää liikettä sisuksissa. Valvoin yön murehtien tätä ja mietin dopplerin ostamista, mutta onko sellainen kannattava ostos? Niitä ei näytä saavan lyhytaikaiseen vuokraankaan pk-seudulla järkevästi tai sit en vaan löydä googlen syövereistä.

Valvoin yön murehtien tätä ja mietin dopplerin ostamista, mutta onko sellainen kannattava ostos? Niitä ei näytä saavan lyhytaikaiseen vuokraankaan pk-seudulla järkevästi tai sit en vaan löydä googlen syövereistä.

Mä voin ainakin lämpimästi suositella dopplerin hankkimista. Ostin itse käytettynä, hyvin on toiminut. Oon käyttänyt toki vaan ns. ”turvallisesti” kerran viikossa sitä. Mut jos kaipaa mielenrauhaa nii suosittelen hankkimaan. Toki tuossa kohtaa voi tietty kysyä neuvolasta apuja jos liikkeet ei enää tunnu. Toivottavasti kaikki on siellä edelleen ihan hyvin ja vauva vaan vetelee sikeitä 🤞❤️

Mulla on nyt joku ihan järkyttävä yskä, viime yönä heräsin yskimään niin kovaa, etten pystynyt hengittämään yskänpuuskien välissä ja luulin jo hetken kuolevani hapenpuutteeseen.

En tiedä johtuuko yskän tuomasta uupumuksesta vai onko huoli aiheellinen, mutta on fiilis etten tunne enää vauvan liikkeitä ollenkaan. En oo ihan varma oonko tuntenut niitä hyvin aiemminkaan vai onko ne ”potkut” olleetkin vaan suoliston mouruamista, mutta kun nyt ei tunnu sitäkään vähää liikettä sisuksissa. Valvoin yön murehtien tätä ja mietin dopplerin ostamista, mutta onko sellainen kannattava ostos? Niitä ei näytä saavan lyhytaikaiseen vuokraankaan pk-seudulla järkevästi tai sit en vaan löydä googlen syövereistä.

Mä en oo koskaan hankkinu doppleria, neljäs lapsi tulossa. Tunnen itseni niin hyvin et oisin vaan lisää paniikissa ja 5 kertaa päivässä kuuntelisin sydänääniä.
Mulla on nyt menossa 17+6 ja tosiaan neljäs lapsi tulossa, aloin tuntemaan joskus 13-14 viikon kohdilla pientä möyrimistä, jonka tunnistin vauvan liikkeiksi. Edelleenkään en päivittäin tunne niitä, välillä sit enemmän.. yritän vaan ajatella että vauva on välillä eri asennoissa kun mahtuu vielä pyörimään miten sattuu, ja siksi en tunne kaikkia liikkeitä..

Ehkä uskallan nyt tähän keskusteluun hypätä mukaan. Meillä yllätti, että raskaus onkin vähän pitemmällä kuin oletettiin ja laskettu asettuu varmaankin nyt sitten toukokuulle tai ianakin lähelle. Ens keskiviikkona vasta selviää.
Kuinka paljon pidemmällä on kuin mitä ensin olitte laskeneet?

18+3 enkä tunne tiettävästi liikkeitä vielä. Istukka on aivan varmasti edessä, äänet kuuluu dopplerilla aivan selvästi aina. En ole kovin huolissani, mutta ärsyttävää on toki, ettei liikkeitä vielä ole.. Mulla on vielä melko tuore abdinominoplastia takana ja vatsan alueella muutenkin tunnottomuuksia niin voihan sekin vaikuttaa.

Kuinka paljon pidemmällä on kuin mitä ensin olitte laskeneet?
No voi olla jopa lähes pari kuukautta. Ei nyt ihan tarkkaa ollut aiemminkaan tiedossa mutta en nyt olis uskonut näin pitkällä olevan kun ei oo mitään oireita ollut. Edelliset kans vähä oireisia mut einihan näin oireettomia kuitenkaan

18+3 enkä tunne tiettävästi liikkeitä vielä. Istukka on aivan varmasti edessä, äänet kuuluu dopplerilla aivan selvästi aina. En ole kovin huolissani, mutta ärsyttävää on toki, ettei liikkeitä vielä ole.. Mulla on vielä melko tuore abdinominoplastia takana ja vatsan alueella muutenkin tunnottomuuksia niin voihan sekin vaikuttaa.
Itse tuntuu vaan välillä pientä kutinaa, muuten ei mitään. Ekassa en tuntenut selviä liikkeitä kun lähempänä 30 viikkoa kun istukka edessä ja vauva pieni

Kiitos kaikille doppler-asiaan kommentoineille! Ehkä täytyy jutella miehen kanssa sellaisen hankkimisesta mielenrauhan vuoksi.

Nyt tässä sohvalla makoillessa huomaan sellasia satunnaisia venyviä tuntemuksia navan kohdalla. Nyt on rv 17 meneillään ja kai sen kohdun pitäisi anatomisesta olla napaa jonkin verran alempana, mutta voikohan selinmakuulla sisuskalut asettua jotenkin niin, että liikkeet kohdussa tuntuisi navan tienoilla? 🧐

Täällä varmaan ootte suurin osa jo salaisella puolella? on aika hiljaista jo täällä keskustella. Itseltä vielä joku viesti puuttuisi ja maanantaina kai lisäävät seuraavan kerran salaiselle puolelle

Joo, siellä enemmän juttua muttei paljon sielläkää ...
Täällä varmaan ootte suurin osa jo salaisella puolella? on aika hiljaista jo täällä keskustella. Itseltä vielä joku viesti puuttuisi ja maanantaina kai lisäävät seuraavan kerran salaiselle puolelle

Mulla on nyt 18+3 enkä vieläkään kuule sykettä dopplerilla enkä tunne mitään liikkeitä. Sen tiedän, että istukka on edessä ja pari viikkoa sitten sydänäänet kuului neuvolassa. Kyllä tosta dopplerista semmonen stressi tulee että morjens 😅

Mulla kans ollut yskä nyt jo kolmatta viikkoa. Viikko sitten oireet paheni ja tuntui että vauvan liikkeet hävisi kokonaan. Kävi ilmi että mulla on keuhkokuume, niin voi olla että sairaus uuvutti vauvankin. Nyt ab-kuurien aloituksen jälkeen vauva on taas virkeämpi. 😊

Okei, no jospa se sielläkin sit piristyy. Itse haluaisin liittyä facessa ryhmiin mutta en uskalla ennen kuin tiedetään oikeesti laskettu aika ja oltais kerrottu asiasta läheisille. Olis ehkä tarve löytää vertaistukea ja uusia tuttavuuksia lähialueilta

Mulla on nyt 18+3 enkä vieläkään kuule sykettä dopplerilla enkä tunne mitään liikkeitä. Sen tiedän, että istukka on edessä ja pari viikkoa sitten sydänäänet kuului neuvolassa. Kyllä tosta dopplerista semmonen stressi tulee että morjens 😅

Ootko kokeillut tosi alhaalta? Siis oikeasti ihan karvoituksen rajalta? Mulla saattaa edelleen mennä +5 min, että löydän äänet, joten sanoisin, että maltin kanssa..

Onko monella oma doppleri? Itse en oo uskaltanut ostaa, jos ei sit löydäkään niin sit hermostuu itse

Tätä mäkin vähän pelkään ja mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että doppler aiheuttaa ainoastaan hirveästi stressiä 😂 Täytyy ehkä maanantaina laittaa neuvolaan chattia ja kysellä neuvoja sieltä.

Ootko kokeillut tosi alhaalta? Siis oikeasti ihan karvoituksen rajalta? Mulla saattaa edelleen mennä +5 min, että löydän äänet, joten sanoisin, että maltin kanssa..
Oon kokellut aivan kaikkialta jo jostain viikosta 10 alkaen kaikkien mahdollisten youtubevideoiden ja vinkkien avulla 😅

Saman huomannut kuin Suski81. Toukokuiset ovat hieman hiljaisempaa porukkaa kuin monen muun kuun kohdalla.

18+6 nyt (kun vuorokausi vaihtui juuri) ja vauvan liikkeet ovat vain sellaista möyrimistä ja mönkimistä sekä ihan satunnaisia pieniä potkun tapaisia. Istukka etuseinämässä, niin ymmärrettävää. Doppler saisi mutkin varmaan sekopäiseksi, niin luotan näihin liikkeisiin ja neuvolakäynteihin.

Saman huomannut kuin Suski81. Toukokuiset ovat hieman hiljaisempaa porukkaa kuin monen muun kuun kohdalla.
Okei. No eihän kaikilla ole vaan niin paljon asiaa. Tai sit on vaan vähemmän myös osallistujia.

Takaisin