Yleinen keskustelu

Mulla myös ollut parina päivänä. Sellainen olo että yhtäkkiä nousee kuume ja sitten laskee ja tulee ihan jäätävä vilu ja pakko kömpiä viltin alle lepäämään. Vaikka sitten kesken työpäivän 😄
Eli selvästi tää on kyl joku raskausoire. tuntuu vähän hullulta kun meijän asunnossa on tosi kuuma mut silti tulee tollasia "horkkakohtauksia" 😅
 
Oisko vinkkejä mitä napostelette/syötte välipalaksi? Kun mulla on tää jatkuva nälkä ja tarve napostella. Aika usein valitettavasti ruokien välissä se on jotain epäterveellistä.🤦🏼‍♀️ 😁
 
Oisko vinkkejä mitä napostelette/syötte välipalaksi? Kun mulla on tää jatkuva nälkä ja tarve napostella. Aika usein valitettavasti ruokien välissä se on jotain epäterveellistä.🤦🏼‍♀️ 😁
Omenoita ja maapähkinävoita niiden dippinä! Porkkana ja (suippo)paprika dipillä (aiemmin hummus, mutta siinä on seesamia niin se pitää jättää pois 😔) ja pieni kourallinen pähkinöitä (cashew, hasselpähkinä tms). Sit välipalana syön soijarahkaa ja siihen noin 1 dl marjoja tai pilkottuja hedelmiä (appelsiini, kiivi lähinnä) tai iltapalana täysviljaleipää (ruis/kaura) ja päällä tommosta vegeleikkelettä, salaattia, tomaattia, paprikaa, avokadoa ja chilihiutaleita😄

Mäki kiinnostunut kuulemaan muiden välipaloista?
 
Ja kysyn erillisessä viestissä, ettei katoa tuohon: milloin teillä on tissit alkanu turvota? Nää ihan vähäsen aristaa, mutta ei oo vielä turvonnut! Tossa keskenmenneessä oli meinaan selkeä turvotus tisseissä eli ei se kauhean isoilla viikoilla voi olla 🤔
 
Omenoita ja maapähkinävoita niiden dippinä! Porkkana ja (suippo)paprika dipillä (aiemmin hummus, mutta siinä on seesamia niin se pitää jättää pois 😔) ja pieni kourallinen pähkinöitä (cashew, hasselpähkinä tms). Sit välipalana syön soijarahkaa ja siihen noin 1 dl marjoja tai pilkottuja hedelmiä (appelsiini, kiivi lähinnä) tai iltapalana täysviljaleipää (ruis/kaura) ja päällä tommosta vegeleikkelettä, salaattia, tomaattia, paprikaa, avokadoa ja chilihiutaleita😄

Mäki kiinnostunut kuulemaan muiden välipaloista?
Oi toi omena ja maapähkinävoi kuulostaa ihanalta 😍 täytyy ottaa testiin!
 
Ja kysyn erillisessä viestissä, ettei katoa tuohon: milloin teillä on tissit alkanu turvota? Nää ihan vähäsen aristaa, mutta ei oo vielä turvonnut! Tossa keskenmenneessä oli meinaan selkeä turvotus tisseissä eli ei se kauhean isoilla viikoilla voi olla 🤔
Tänään mulla oli selvästi nännipihat laajentuneet ja rinnat kiinteytyny. Kahden lapsen jäljeen ollu jo aika patalaput 🤣
 
Ekassa raskaudessa rinnat turposi, mutta eipä sen jälkeen raskauksissa ole juurikaan muuttuneet. Nännipihat on tummemmat kuin normaalisti.
 
Oisko vinkkejä mitä napostelette/syötte välipalaksi? Kun mulla on tää jatkuva nälkä ja tarve napostella. Aika usein valitettavasti ruokien välissä se on jotain epäterveellistä.🤦🏼‍♀️ 😁
Mä napostelen ruissipsejä, jotain myslipatukoita, päärynää ja omenaa lohkoina.
Sit kaapista löytyy aina leipää ja erilaisia juttuja päälle ja jotain rahkaa/jogurttia.

Mulla ei ole nyt vielä tehnyt edes mieli mitään makeaa tai perus sipsejä
 
Ja kysyn erillisessä viestissä, ettei katoa tuohon: milloin teillä on tissit alkanu turvota? Nää ihan vähäsen aristaa, mutta ei oo vielä turvonnut! Tossa keskenmenneessä oli meinaan selkeä turvotus tisseissä eli ei se kauhean isoilla viikoilla voi olla 🤔
Tuntuu että on alkaneet turvota! Nyt 4+0.
Mitenkään arat eivät ole yhtään ja se on jotenkin huolettanut, mutta tää pahoinvointi kyllä muistuttaa ja antaa luottamusta että kyllä siellä kohdussa jokin alkaa kasvaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Nää tällaiset menkkajomotukset on pelottavia ja niiden arviointi että onko tää nyt liian kivulias vai ei, vaikka ilmeisesti kuuluu hyvinkin vahvasti raskauteen. Silti pelottaa aina jos tulee sellainen menkkajomotus:Grimacing Face: Varsinkin kun yhdistän menkkajomotukset aina siihen aiempaan vkm mikä minulla oli:side_tear:
 
Ja kysyn erillisessä viestissä, ettei katoa tuohon: milloin teillä on tissit alkanu turvota? Nää ihan vähäsen aristaa, mutta ei oo vielä turvonnut! Tossa keskenmenneessä oli meinaan selkeä turvotus tisseissä eli ei se kauhean isoilla viikoilla voi olla 🤔
Mulla ei oo nyt ollut muuta tuntemusta tisseissä kuin ihan vähän arat nännit. Tuntuu että kaikki rintoihin liittyvät tuntemukset hävis ekan raskauden jälkeen! Ennen oli kierron loppuvaiheessakin kauhea turvotus tisseissä. Nyt ne on muuttuneet ihan elottomiksi 😅 no ehkä siitä vielä heräävät henkiin myöhemmin. Imetän vielä, niin en tiedä vaikuttaako se siihen, että ei oo niissä mitään tuntemuksia.
 
Nää tällaiset menkkajomotukset on pelottavia ja niiden arviointi että onko tää nyt liian kivulias vai ei, vaikka ilmeisesti kuuluu hyvinkin vahvasti raskauteen. Silti pelottaa aina jos tulee sellainen menkkajomotus:Grimacing Face: Varsinkin kun yhdistän menkkajomotukset aina siihen aiempaan vkm mikä minulla oli:side_tear:
Noi on kyllä ikäviä 😔 Mäkin heräsin tänään aamulla ihan sellaisiin menkkatuntemuksiin ja olin ihan varma, että tää oli nyt tässä. Mutta nyt taas kivut kadonneet. Tosi vaikea kyllä arvioida mikä on vielä sellaista normaalia. Kohdun kasvu kipua muistan että oli ekassa raskaudessa juuri tässä alussa paljon. Se muistuttaa juuri menkkakipua.
 
Mulla oireet vähentyneet, pahoinvointi, rintojen arkuus ja "menkkajomotus". Heti pelottaa, vaikka järki sanoo, että oireiden voimakkuus ei kerro mistään.
 
Mulla on ollut enemmän ja vähemmän menkkamaisia kipuja koko ajan, tämä oli myös ensimmäinen raskausoire ennen plussaa. Yleensä samanlaiset kivut alkaa vasta päivää ennen menkkoja ja nyt ne tuli jo viikkoa aiemmin oletettua alkamispäivää. Mulla ollut myös ruskeaa vuotoa ensin 2 päivän ajan, sitten oli pari päivää taukoa ja alkoi uudestaan kestäen 4 päivää.

Olin jo ihan varma vuodon takia että peli on menetetty, varsinkin kun neuvolastakin tympeästi todettiin olevan 50/50 onko vuoto normaalia vai enteileekö keskenmenoa🙄 Tänään kuitenkin varhaisultrassa nähtiin sydämen syke❤️
 
Nää tällaiset menkkajomotukset on pelottavia ja niiden arviointi että onko tää nyt liian kivulias vai ei, vaikka ilmeisesti kuuluu hyvinkin vahvasti raskauteen. Silti pelottaa aina jos tulee sellainen menkkajomotus:Grimacing Face: Varsinkin kun yhdistän menkkajomotukset aina siihen aiempaan vkm mikä minulla oli:side_tear:
Täällä just nyt jotain jomotusta itsellä tuntuu ja pelkään että menee kesken. Nyt sängyssä lepäämässä, alkoi kun touhusin kotiaskareita. 😪
 
Nää tällaiset menkkajomotukset on pelottavia ja niiden arviointi että onko tää nyt liian kivulias vai ei, vaikka ilmeisesti kuuluu hyvinkin vahvasti raskauteen. Silti pelottaa aina jos tulee sellainen menkkajomotus:Grimacing Face: Varsinkin kun yhdistän menkkajomotukset aina siihen aiempaan vkm mikä minulla oli:side_tear:
No jep. Mulla läpi päivän näitä jomotuksia ja sitten vielä tuntee usein miten vuotaa jotain, niin pitää aina käydä vessassa tarkastaa, että mitäs sieltä nyt tuli. 😵 Muutenkin olen niin skeptinen tämän raskauden suhteen.
 
Täällä just nyt jotain jomotusta itsellä tuntuu ja pelkään että menee kesken. Nyt sängyssä lepäämässä, alkoi kun touhusin kotiaskareita. 😪
Minulla oli jomotusta eiliseen asti. Nyt ei juurikaan ja se huolestuttaa. Niin tai näin... Toivottavasti kaikki hyvin molemmilla ❤️
 
Takaisin
Top