Yleinen keskustelu

Näköjään mun kohdunulkoinen raskauskin merkattiin neuvolakorttiin. Eli tää on nyt mun neljäs raskaus, kaksi normaalia alatie synnytystä takana.
 
Näköjään mun kohdunulkoinen raskauskin merkattiin neuvolakorttiin. Eli tää on nyt mun neljäs raskaus, kaksi normaalia alatie synnytystä takana.
Niin ne tekee täälläkin siitä päätellen että ne aina kysyy monesko raskaus ja ja monta lasta erikseen ekalla käynnillä. Kaipa se on tärkeää tietoa hoitoväelle.
 
Mun tarvii käydä niissä seulonta verikokeissa 19.9- tai 20.9. Ja sokerirasituskoe varataan rv12-16.
Mä varasin itelleni ensi viikolle verikokeet sikiöseulontoihin :) mielenkiinnosta kysyn onko joku tietty syy käydä juuri noina päivinä? Sillä mietin et onko hva kohtaisia eroja milloin käydään 😄
 
Mä varasin itelleni ensi viikolle verikokeet sikiöseulontoihin :) mielenkiinnosta kysyn onko joku tietty syy käydä juuri noina päivinä? Sillä mietin et onko hva kohtaisia eroja milloin käydään 😄
Mulle eilen neuvolassa sanottiin että noina päivinä olisi hyvä käydä, ja sille ajankohdalle lähete on voimassa, koska silloin on rv 10+0. Seuraavalle, tai sitä seuraavalle viikolle koitan katsoa jos löytyy aikoja nt ultraan. 😊
Helsingissä tämä.
 
Mä varasin itelleni ensi viikolle verikokeet sikiöseulontoihin :) mielenkiinnosta kysyn onko joku tietty syy käydä juuri noina päivinä? Sillä mietin et onko hva kohtaisia eroja milloin käydään 😄
Seulontaverikokeet pitää käydä tietyillä viikoilla koska vain silloin jotkut tietyt merkkiaineet on näkyvillä tms.
 
Mulla on labrat huomenna 10+4, toivottavasti tulokset kerkeää tulla ennen NT-ultraa 12+1!
 
En kyllä yhtään odota tätä raskauden verikokeissa ravaamista. Mulle tulee kaksi sokerirasitusta (koska sukurasite, ikä, ylipaino), seulat ja veriryhmästä johtuen vasta-aine verikokeet säännöllisin väliajoin. Sit kaikki muut raskauteen liittyvät verikokeet ja virtsanäytteet 🙃 onhan se hyvä että seuraavat vähän kaikkea mutta inhoan tuota neuloilla tökkimistä ihan erityisesti! Ja nuo vasta-ainekokeet turhauttaa kun olen aiemmin aina saanut niistä puhtaat paperit niin viimeksi ottivat ne vielä synnärilläkin kerta kiellon päälle 😅
 
En kyllä yhtään odota tätä raskauden verikokeissa ravaamista. Mulle tulee kaksi sokerirasitusta (koska sukurasite, ikä, ylipaino), seulat ja veriryhmästä johtuen vasta-aine verikokeet säännöllisin väliajoin. Sit kaikki muut raskauteen liittyvät verikokeet ja virtsanäytteet 🙃 onhan se hyvä että seuraavat vähän kaikkea mutta inhoan tuota neuloilla tökkimistä ihan erityisesti! Ja nuo vasta-ainekokeet turhauttaa kun olen aiemmin aina saanut niistä puhtaat paperit niin viimeksi ottivat ne vielä synnärilläkin kerta kiellon päälle 😅
Mulla ei tarvinnu mennä sokerirasitukseen kun sanoin etten halua. Saan hoitaa mittaukset kotona, ilman että tarvii mennä kökkimään sinne labraan moneksi tunniksi. Mulla paastoarvo ollut korkealla ennen raskauttakinn niin ei ole mitään järkeä mennä sinne turhaa ja saan sen saman diagnoosin joka tulee joka kerta 😅
 
Mulla ei tarvinnu mennä sokerirasitukseen kun sanoin etten halua. Saan hoitaa mittaukset kotona, ilman että tarvii mennä kökkimään sinne labraan moneksi tunniksi. Mulla paastoarvo ollut korkealla ennen raskauttakinn niin ei ole mitään järkeä mennä sinne turhaa ja saan sen saman diagnoosin joka tulee joka kerta 😅
Niin joo, no mulla ei oo ollu koskaan niissä arvoissa mitään häikkää niin eipä oo tullu mieleenkään tommonen vaihtoehto! En osais pistää ja mitata kotona niin ehkä parempi että oon siellä labrassa sen 3h 🤣
 
Mä kävin tänään ekassa neuvolassa. En tiedä vaihteleeko käytännöt, kun mulle juuri kerrotiin, että ei tarvitse mennä sokerirasitukseen ollenkaan toisessa raskaudessa 🥳 Ehtona oli vaan että normaali painoindeksi ja alle 40v. Oon helpottunut, kun viimeks oli ihan painajaista kun ravasin siellä monta kertaa ja aina meni koe pilalle oksentamisen takia.

Sanottiin myös, että nt-ultran vois varata 11+ viikosta eteenpäin. Tuntuu jotenkin aikaiselta. Onkohan se muuttunut, kun muistelisin, että viimeks kävin joskus 12+ viikolla. Oliskohan järkevämpää mennä vasta myöhemmin vai mennäkö jo tuolloin 11+ viikolla..? 🤭 Vähän mieli tekis kun en oo varhaisultraankaan menossa.
 
Mä kävin tänään ekassa neuvolassa. En tiedä vaihteleeko käytännöt, kun mulle juuri kerrotiin, että ei tarvitse mennä sokerirasitukseen ollenkaan toisessa raskaudessa 🥳 Ehtona oli vaan että normaali painoindeksi ja alle 40v.

En joutunut ekassa raskaudessa sokerirasitukseen enkä myöskään tässä raskaudessa. Kun mikään "kriteeri" ei täyty minkä takia joutuisin. Eipä haittaa yhtään 😁
 
Mä kävin tänään ekassa neuvolassa. En tiedä vaihteleeko käytännöt, kun mulle juuri kerrotiin, että ei tarvitse mennä sokerirasitukseen ollenkaan toisessa raskaudessa 🥳 Ehtona oli vaan että normaali painoindeksi ja alle 40v. Oon helpottunut, kun viimeks oli ihan painajaista kun ravasin siellä monta kertaa ja aina meni koe pilalle oksentamisen takia.

Sanottiin myös, että nt-ultran vois varata 11+ viikosta eteenpäin. Tuntuu jotenkin aikaiselta. Onkohan se muuttunut, kun muistelisin, että viimeks kävin joskus 12+ viikolla. Oliskohan järkevämpää mennä vasta myöhemmin vai mennäkö jo tuolloin 11+ viikolla..? 🤭 Vähän mieli tekis kun en oo varhaisultraankaan menossa.
Neuvola laski mulle lasketun ajan väärin, niin nt-ultra varattiin jo 11+1. Sittenkun varhaisultran jälkeen soitin oikeaa laskettua aikaa, niin sanottiin että hyvä vaihtaa aikaa vähän myöhemmälle, meen nyt sitten 12+1. Suositushan on tosiaan 11+ eteenpäin, mutta munkin mielestä tuntuu tosi aikaselta🤔
 
Meillä täällä on ne nt-ultrat aina +12 vkoilla, en oo kuullukaan et kannattaisi edes mennä alle 12 vkon. Ja täällä ei saa itse varata aikaa van kutsu tulee ja sit jos siinä asetettu aika ei käy niin sit voi soitella sinne 😅🧐 taitaa vaihdella kaikissa jutuissa paikkakunnittain nämä. Sama tuo sokerirasitus kun mun mielestä täällä testataan kaikki yli 30v vähintään kerran, eikä tarvii muun kriteerin täyttyä kuin ikä 🙂
 
Itsellä täyttyy kriteerit monestakin asiasta miksi pitää mennä taas sokerirasitukseen, ja tällä kertaa jo tosi aikaisin. Kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut ruokavaliohoitoinen radi, paastosta jäin molemmilla kerroilla kiinni. Mutta kotimittauksisa ei ikinä heittoja.
Lisäksi ylipaino.
 
Oonko muuten poikkeus, kun en oo yhdessäkään raskaudessa selvittänyt vauvan sukupuolta etukäteen?😃
Musta on ollu aivan ihanaa saada nähdä se täytenä yllätyksenä vasta synnytyksen jälkeen🥰 2 kertaa oon aavistanut oikein ja 2 kertaa väärin😅 Näin aion tälläkin kertaa tehdä, jos sinne asti päästään❤️
Mitenkäs muilla?
 
Takaisin
Top