Yleinen keskustelu

Me otettiin viimeraskaudessa. Täällä päin maailmaa ei itseasiassa suositella että kukaan joka ei ole ottanut edes vierialisi vauvan luona ekan 3kk aikana 😅 mutta tuo rokote ei minua juuri mietityttänyt kun sitä on annettu niin kaun ja lapsillekin. Korona-rokotteita otin toooosi pitkin hampain ja vasta ekan komenneksen jälkeen, kun ei niistä ollut mitään tutkimuksia ja ne oli täysin uusia. Jossen olisi ollut raskaana niin en olis niitä edes harkinnut, niin ärsyttävää, kun se jatkuva apteekissa testaaminen olikin.
Minä en taas tiedä kuinka kauan muita on raskaana oleville annettu, saatika kaksois raskaudessa. Se eniten mietityttää, vaikka rokote itsessään on jo hyvin käytetty ja mullekin se jo annettu tietenkin.
 
Mä oon vähän semmoinen että en oo ottanut noita hinkuyskää, korona- tai edes influenssarokotetta. Pitäisi varmaan mut en tiedä, aina tulee kieltäydyttyä eikä neuvolassa oo niihin painostettukaan. Varsin asiallisesti on tarjottu, mutta jos ei halua niin ei ole tuputettu väkisinkään tai mitenkään syyllistetty asian suhteen. Enkä ole siis rokotevastainen, lapset rokotetaan ihan suositusten mukaan! Jäi varmaan teininä joku kammo sikainfluenssarokotteesta, äiti pakotti sen ottamaan ja en oo koskaan ollut niin kipeä kuin sen jälkeen olin 😅
 
Hinkuyskää mietin jos sen ottaisin.

Koronarokotteita en ole ottanut koskaan. Ekan koronatartunnan sainkin viimeksi rv 40+0.
 
Hinkuyskää mietin jos sen ottaisin.

Koronarokotteita en ole ottanut koskaan. Ekan koronatartunnan sainkin viimeksi rv 40+0.
Minäkään en korona ja influenssarokotuksia ole ottanut. Koronan olen sairastanut jo kolme kertaa joten en nää hyötyä.
 
Joo sama juttu. Korona ollut jo kolme kertaa. Onneksi ei enää ole aiheuttanut niin pahaa tautia kuin ekalla kerralla.

Influenssa mulla ollut viimeksi 2014. En ole ottanut rokotteita.
 
Minä oon sitten ilmeisesti toista ääripäätä 😅 kaikki olen ottanut ja otan. Koronat, influenssan, tuleva hinkuyskäkin. Vaikka ihan kamalan korkeaa luottoa ei ole tk:Iin, niin terveydenhuoltoon kuitenki.
 
Mäkin kävin juuri neuvolassa viime viikolla ja tuli yllätyksenä toi hinkuyskärokote. Oon jotenkin ihan luullut että se on niitä vanhoja perinteisiä rokotteita, jossa elinikäinen suoja😅 niin hämmennyin tosta tehosteesta. En itse aio ottaa raskaana rokotteita.
 
Mäkin kävin juuri neuvolassa viime viikolla ja tuli yllätyksenä toi hinkuyskärokote. Oon jotenkin ihan luullut että se on niitä vanhoja perinteisiä rokotteita, jossa elinikäinen suoja😅 niin hämmennyin tosta tehosteesta. En itse aio ottaa raskaana rokotteita.
Tällähän olikin tarkotus suojata vauvaa, ei varsinaisesti itseä.
 
Viime raskaudessa en ottanut korona- tai influenssarokotetta. Hinkuyskää ei silloin tarjottu.
Noita rokotuksia en ota nyttenkään, hinkuyskän otan.
Koronan olen sairastanut ainakin neljä kertaa. Yhden rokotteen ehdin ottaa myös. Influenssaan en ole koskaan ottanut rokotetta ja tiettävästi en ole sairastanut.
 
Tarjotaanko raskaana oleville siis koronarokotetta? Influenssarokotuksen otan joka vuosi, raskaus ei tee siihen poikkeusta. Ja hinkuyskärokotteen otan myös, jos vaan on saatavilla.
 
Mulla eilen pyyhittässä wckäynnillä tuli vähän verta joten kesken menee nyt tämäkin 8+3. Kolmannen kerran peräkkäin. Synnytyksiin johtavissa raskauksissa ei ole ikinä tullut pisaraakaan verta. Kyllä tämä on henkisesti ja fyysisesti kovaa. Yritän päästä naistenpolille tarkastuttaan tilanteen ja saada tyhjennyspillerit. Parempaa onnea teille muille huhtikuisille🤍
 
Mulla eilen pyyhittässä wckäynnillä tuli vähän verta joten kesken menee nyt tämäkin 8+3. Kolmannen kerran peräkkäin. Synnytyksiin johtavissa raskauksissa ei ole ikinä tullut pisaraakaan verta. Kyllä tämä on henkisesti ja fyysisesti kovaa. Yritän päästä naistenpolille tarkastuttaan tilanteen ja saada tyhjennyspillerit. Parempaa onnea teille muille huhtikuisille🤍
Toivottavasti ei kuitenkaan 🙏🏻
 
Mulla eilen pyyhittässä wckäynnillä tuli vähän verta joten kesken menee nyt tämäkin 8+3. Kolmannen kerran peräkkäin. Synnytyksiin johtavissa raskauksissa ei ole ikinä tullut pisaraakaan verta. Kyllä tämä on henkisesti ja fyysisesti kovaa. Yritän päästä naistenpolille tarkastuttaan tilanteen ja saada tyhjennyspillerit. Parempaa onnea teille muille huhtikuisille🤍
Toivottavasti kuitenkin pääset naistenpolille ja saisit sieltä hyviä uutisia.❤️ Noilla viikoilla keskenmenoriski on kuitenkin jo todella matala ja pienet vuodot on normaalia. Näitä itselleni kokoajan toitotan kun paperiin jää verta, eikä minullakaan onnistuneessa raskaudessa ollut tällaista.
 
Itse olen sairastanut kerran koronan, kaksi rokotetta oli jo alla sitä ennen. Oli matkatuliainen häämatkalla Fuerteventuralta, muu perhe on sairastamatta.

Äitini sairasti koronan niin pahana 2021 että oli 3 viikkoa hengityskonehoidossa teholla. Silloin alle 50vuotias perusterve ihminen. Säikäytti todella pahasti, siitä kun äiti selvisi lähti häneltä hiukset päästä ja kävelemään piti opetella uudestaan. Kotiutettiin rollaattorin kanssa.

Ainakin influenssa ja hinkuyskärokotteet otan, harkitsen vielä tuota koronarokotetta. Jäykkäkouristuksenkin haluavat antaa uudestaan, vaikka mulla se onkin voimassa.
 
Itse olen sairastanut kerran koronan, kaksi rokotetta oli jo alla sitä ennen. Oli matkatuliainen häämatkalla Fuerteventuralta, muu perhe on sairastamatta.

Äitini sairasti koronan niin pahana 2021 että oli 3 viikkoa hengityskonehoidossa teholla. Silloin alle 50vuotias perusterve ihminen. Säikäytti todella pahasti, siitä kun äiti selvisi lähti häneltä hiukset päästä ja kävelemään piti opetella uudestaan. Kotiutettiin rollaattorin kanssa.

Ainakin influenssa ja hinkuyskärokotteet otan, harkitsen vielä tuota koronarokotetta. Jäykkäkouristuksenkin haluavat antaa uudestaan, vaikka mulla se onkin voimassa.
Mulle sano eilen terkka, että tossa hinkuyskärokotteessa olis aina mukana myös jäykkäkouristus ja kurkkumätä eli niiden tehostus tulee siinä samassa 😊 Minäki aijon nämä ottaa, influenssaa vielä mietin että otanko.
 
Valitettavasti kokemukseni osui oikeaan.Ikinä ei ole minulla tullut pisaraakaan verta syntymään johtaneista raskauksissa. Tämä oli nyt viides kerta joka johti samaan lopputulokseen eli kesken meni. Sain ajan ensin tk, jossa lääkäri ultrasi vanhalla laitteella ja epäili kohdunulkoista. Sain lähetteen sairaalan polille. Siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Alkio oli kuollut 5+6, ja tänään viikot 8+4. Keho vaan ei ole ymmärtänyt tuota. Nyt sain jonkun suun kautta lääkkeen että valmistaa poistoon ja aamulla sitten pitää laittaa ne pillerit ja tyhjennys. On tää tosi rankkaa. 10kk sisällä kolmas km. Mutta ei voi mitään.
 
Takaisin
Top