Kävin alkuraskauden ultrassa. Ajattelin, että se selkeyttää omia, miltei paniikissa vellovia ajatuksia. Olihan siellä elävä alkio. Sydämen sykekin löytyi, ja liikkui. Itken harvoin, mutta nyt kyllä itkettää. En tiedä, miksi. En edelleenkään olen järin iloinen, enemmänkin järkyttynyt. Mutta iloinen asiahan tämä on.
Mietin, pyydänkö lapsen isän mukaan, mutta päätin kerrankin ajatella vain itseäni. Tämä on minun hetkeni. En tiedä, miten hän olisi suhtautunut, emme ole olleet yhteydessä. Voisin toki laittaa viestiä, mutta en toisaalta ymmärrä, miksi minun pitäisi tehdä aloite. Hänellä on ongelma raskauden, ja käytöksensä suhteen, ei minulla.
Ehkä annan asian olla. Keskityn nyt vain itseeni ja vauvaan. Tottakai toivon, että hän olisi mukana lapsen elämässä, mutta suhde ei voi jatkua, sen verran isoja ongelmia hänellä on.
Koko raskaus tuntuu epätodelliselta. Olen niin oireeton. Kunhan vauva nyt olisi terve, ettei lääkkeet ole aiheuttaneet vahinkoa, tai mun ikä. Se selviää aikanaan, turha sellaista murehtia, kun ei asialle mitään voi.
Yllätyin, kuinka suuri kriisi tämä raskaus on ollut. En todellakaan ole mikään murehtija tai stressaaja, mutta nyt on ollut ajatukset solmussa.
Uusi kriisi seuraakin sitten, jos vauva onkin poika
olen niin varma tytöstä, että on jo nimikin valmiina
Oikeastihan se on vain sitä, että vauvaa on helpompi ajatella omana persoonanaan, kun voi edes vähän kuvitella, millainen pieni ehkä on tulossa. Mulla on ennestään sekä tyttöjä että poikia, ja oikeasti asialla ei ole väliä. Poikien nimiä on aina vaikeampi keksiä, pitää alkaa miettimään.