Yleinen keskustelu

Mullakin olis mp kovasti tuola oottelemassa ajokelejä, mutta kauankohan menee vermeet päälle 😁
Mulla hyvin säätövaraa vaatteissa ja löytyy isompiakin vaatehuoneesta, mut pyörässä vatsa ottaa aika nopeeta sit vastaan kun alkaa kasvaan 🙊
 
Mulla hyvin säätövaraa vaatteissa ja löytyy isompiakin vaatehuoneesta, mut pyörässä vatsa ottaa aika nopeeta sit vastaan kun alkaa kasvaan 🙊
Mää luulen, että itellä tulis takki nopeiten vastaan vaikka on kyykkymallinen pyörä 😅 ainakaa tisseistä ei ois hirveesti varaa kasvaa 🤭
 
Siis mitä tämä väsymys taas on, olin unohtanut täysin. Kahdeksan tunnin yöunet ei riitä millään, tänäänkin jo ehdin nukkua parin tunnin päikkärit. 😴
 
Moi kaikki!
Tein positiivisen raskaustestin toukokuun lopulla viikoilla 4+3. Laskettu aika olisi menkkojen mukaan 2.2. Ensimmäisestä kierrosta kun yritettiin niin tarttui tämä pieni mukaan. Esikoista odotan ja kaikki tuntuu ihan hirveän jännittävältä ja jokainen oire tai puuttuva oire saa huolen pintaan 🫣 Raskausoireet tuntuvat tulevan ja menevän päivästä toiseen ja kauhea pelko herää aina oireiden kadotessa.
Olen muutaman päivän päivän hiljakselleen lukenut tätä ketjua ja saanut kaipaamaani vertaistukea näihin tunteisiin ja oireiden aaltoiluun joten kiitos kaikille jo nyt siitä ❤️ Ainoa raskaudesta tietävä on oma mies joka tukee parhaansa mukaan, mutta on luonnollisesti yhtä pihalla asioista kuin minä.
Tällä hetkellä menen siis viikoilla 6+4 ja varhaisultra harkinnassa oman mielen rauhoittamiseksi 😇
Onnittelut ja tsempit kaikille kanssaodottajille 🤩
 

Liitteet

  • IMG_20240529_054223_HDR.jpg
    IMG_20240529_054223_HDR.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 28
Moi kaikki!
Tein positiivisen raskaustestin toukokuun lopulla viikoilla 4+3. Laskettu aika olisi menkkojen mukaan 2.2. Ensimmäisestä kierrosta kun yritettiin niin tarttui tämä pieni mukaan. Esikoista odotan ja kaikki tuntuu ihan hirveän jännittävältä ja jokainen oire tai puuttuva oire saa huolen pintaan 🫣 Raskausoireet tuntuvat tulevan ja menevän päivästä toiseen ja kauhea pelko herää aina oireiden kadotessa.
Olen muutaman päivän päivän hiljakselleen lukenut tätä ketjua ja saanut kaipaamaani vertaistukea näihin tunteisiin ja oireiden aaltoiluun joten kiitos kaikille jo nyt siitä ❤️ Ainoa raskaudesta tietävä on oma mies joka tukee parhaansa mukaan, mutta on luonnollisesti yhtä pihalla asioista kuin minä.
Tällä hetkellä menen siis viikoilla 6+4 ja varhaisultra harkinnassa oman mielen rauhoittamiseksi 😇
Onnittelut ja tsempit kaikille kanssaodottajille 🤩
Ihanaa, tervetuloa mukaan! ❤️ Samaa mieltä, täältä saa kyllä tosi tarpeellista vertaistukea. Mäkin ootan esikoista, joten ymmärrän tuon täysin, miten kaikki mahdollinen jännittää eikä tiedä vielä mikä on normaalia ja mikä ei. Ehkä jopa tämän ryhmän ansiosta itsellä on nyt viime päivät ollut jo paljon levollisempi mieli. Ei tämä raskaus stressaamalla parane, päin vastoin. 🙏❤️
 
Tervetuloa Amorado 🥰

Tänään on ollut hirveä krapulaolo koko päivän. Heräsin kyllä tosi aikaisin, kun digi poltteli kaapissa (naurahdin kyllä äsken, kun tajusin että olen tännekin lähettänyt kuvan jo viiden jälkeen 😅), joten varmaan väsymystäkin osittain. Nukuin pienet päikkäritkin. Vähän liian tutulta tuntuu esikoisen raskauden jäljiltä, tätä se käytännössä oli alusta loppuun.
 
@Amorado ja @Sacha täällä kanssa olisi ensiraskaus eli esikoinen, kivaa kun muitakin tässä helmikuisten porukassa. Yhtä lailla kun kiva lukea "kokeneempien" ajatuksia ja tuntemuksia.

Ite en oikein uskalla uskoakaan, että olisi onnistunut, vaikka yk:ta takana useampi jo, tai ehkä juuri siksi. Ja tietysti vähän vielä huolettaa... kunpa vaan kaikki kävisi hyvin.

Mä en oo vielä kertonu edes miehelle plussasta, tänään pitäs kun pääsee töistä kotiin 😁
 
Jepp tää väsymys😴😴

Joo, pitkin päivää saa haukotella. 🫣

Joko muille on rantautunut ystävämme turvotus? Jossakin ketjussa ainakin oli puhetta. Aamulla menee housujen nappi kiinni nätisti, mutta puolen päivän jälkeen kiristää. Anopilta lähtiessä sai autossa avata housut että pystyy hengittämään. 😂

Pitää kai olla kiitollinen tästä, jotakin ainakin tapahtuu kun keho reagoi, mutta millä ihmeellä saan työvaatteet mahtumaan? 😳 Äitiyshousuja on turha tilauttaa, jos haluaa pitää raskauden salassa.
 
Vielä ei turvota, mutta muistan esikoisen kohdalta että aika pian se alkoi! 😁

Latasin jo ensimmäisen raskausappinkin 🥹 vähän kummittelee vielä sellainen "älä innostu liian aikaisin", mutta jotenkin haluaisin nyt ajatella että murehditaan vasta jos syytä tulee.
 
Joo, pitkin päivää saa haukotella. 🫣

Joko muille on rantautunut ystävämme turvotus? Jossakin ketjussa ainakin oli puhetta. Aamulla menee housujen nappi kiinni nätisti, mutta puolen päivän jälkeen kiristää. Anopilta lähtiessä sai autossa avata housut että pystyy hengittämään. 😂

Pitää kai olla kiitollinen tästä, jotakin ainakin tapahtuu kun keho reagoi, mutta millä ihmeellä saan työvaatteet mahtumaan? 😳 Äitiyshousuja on turha tilauttaa, jos haluaa pitää raskauden salassa.
Väsymystä täälläkin ilmassa. Iltapäivällä alkaa aina nukuttamaan ja illalla saa mennä aikasin nukkumaan. Ainakin niinä päivinä ku ei oo iltavuoro 😅

Turvotus ei oo onneks vielä läsnä, toivottavasti vielä kuukauden päivät pääsis normi työvaatteilla olemaan töissä. Aattelin kyllä sanoa pomolle, että kunhan palaan kesälomalta elokuun puolessavälissä, nii sitte pitää raskausmallin housut olla oottamassa 😬
 
Ei vielä oo turvotusta tullut, mutta eiköhän se sieltä tule...
Mulla ei esikoisen odotusaikana tullut yhtään alku turvotusta ja vatsakin alkoi kasvamaan vasta puoli välin jälkeen. Joten nou hätä 🫶🏽
 
Ekassa raskaudessa maha pysyi pienenä sinne 7kk tienoille, jonka jälkeen kasvoi niin että iho venyi. 🙈 Turvotusta oli loppuaikana, mutta viimeiset viikot oli kyllä hurjannäköiset jalat. Töissäkin viihdyin hieman pidempään kuin olisi tarvinut, oli helppo raskaus muutenkin.

Jännä nähdä kuin tälläkertaa käy. 😅
 
Ehkä minäkin uskaltaudun tänne jotain kirjoittelemaan, jos vaikka joskus hingun päästä salaiselle puolelle. Vielä on todella epävarma olo. Nyt on 4+5 ja tää on mun neljäs raskaus. Sai alkunsa Pas:sta kuten edellinenkin. Laskettu aika on pas:n mukaan 15.2. mutta virallinen määritetään taas varmaan kuukautisten mukaan ja on 14.2. Sinne tuntuu nyt kyllä olevan todellakin ikuisuus...
 
Ehkä minäkin uskaltaudun tänne jotain kirjoittelemaan, jos vaikka joskus hingun päästä salaiselle puolelle. Vielä on todella epävarma olo. Nyt on 4+5 ja tää on mun neljäs raskaus. Sai alkunsa Pas:sta kuten edellinenkin. Laskettu aika on pas:n mukaan 15.2. mutta virallinen määritetään taas varmaan kuukautisten mukaan ja on 14.2. Sinne tuntuu nyt kyllä olevan todellakin ikuisuus...
Sehän heti joulun jälkeen ja jouluun valmistautumisen voi aloittaa juhannuksesta. 🙃
Tottakai sinäkin sinne salaiselle puolelle sukellat, sillä kaikki hyvä tulee aikanaan! Nyt vaan viestit kasaan... Siinä samalla aikakin kätevästi kuluu.
Tärkeintä on että olet raskaana, isot onnittelut siitä!
 
Takaisin
Top