Yleinen keskustelu

Tuli muuten yllättävä tieto neuvolasta, että Porissakin tehdään toi NIPT nyt automaattisesti, jos vaan haluaa. Ihan kiva juttu, kun tätä ikääkin alkaa jo olla, niin riskikin on aina suurempi. Onko joku muu menossa NIPT-tutkimukseen?
Menen jos sen julkiselta (HUS) saan!
Toki Porissa asuu sukulaisia, äkkiähän sitä kirjansa ja kantansa sinne hyyrylåiseksi kääntää. Pikamuutto... ja sit takaisin, ois siinä suvulla taas miettimistä 🙊
 
Tuli muuten yllättävä tieto neuvolasta, että Porissakin tehdään toi NIPT nyt automaattisesti, jos vaan haluaa. Ihan kiva juttu, kun tätä ikääkin alkaa jo olla, niin riskikin on aina suurempi. Onko joku muu menossa NIPT-tutkimukseen?
Olen menossa, mutta yksityisesti. Julkisella pitäisi mennä normaaliin seulaan ja niptiin pääsisi vain, jos se hälyttäisi. Tulisin todennäköisesti hulluksi tuloksia ja uusia testejä odotellessa, joten menen suosiolla niptiin omalla kustannuksella. Se on varmempi kuin perusseula ja tuloksen saa aiemmin. Aika on varattu 11+2, joten tulos on tiedossa jo ehkä 12+2. Vielä en tiedä, otanko suppeamman vai laajemman. Viimeksi aioin ottaa laajan, mutta lääkärin kanssa keskusteltuani otin suppeamman. En kyllä muista, millä perusteella.
 
Tuli muuten yllättävä tieto neuvolasta, että Porissakin tehdään toi NIPT nyt automaattisesti, jos vaan haluaa. Ihan kiva juttu, kun tätä ikääkin alkaa jo olla, niin riskikin on aina suurempi. Onko joku muu menossa NIPT-tutkimukseen?
Me ollaan menossa, ultra ja nipt parin viikon päästä 😊 Täällä myös julkisella halutessaan automaattisesti, Varsinais-Suomi
 
Tuli muuten yllättävä tieto neuvolasta, että Porissakin tehdään toi NIPT nyt automaattisesti, jos vaan haluaa. Ihan kiva juttu, kun tätä ikääkin alkaa jo olla, niin riskikin on aina suurempi. Onko joku muu menossa NIPT-tutkimukseen?
Olen menossa muutaman viikon päästä. Aika vaan kuluu tuskallisen hitaasti…
 
Ja äitiysvaatetta tuli tilattua jo alkuvuodestakin kun tuli vastaan niin kivoja, on kyllä kesäisiä ja nyt kesällä niitä ei kyllä pääse käyttämään kun ei ole mahaa🫣
Tulin ostaneeksi ”vahingossa” äitiysvaatteen, koska kiireessä ostettu mekko olikin liian iso ja tosi mammamainen! En kehtaa juuri pitää sitä muuten, mutta onpa sitten myöhemmälle valmiina väljä mekko 😅
 
Oon niin kateellinen teille käsityöihmisille. 😍 Oma taito riittää villasukan varteen, mutta kaikki itsetehdyt neuleet ynnämuut on aivan ihania. Sisko neuloi esikoiselle villasukista kokohaalariin ja kaikkea väliltä, niillä on kyllä eniten tunnearvoa. ❤️

Ymmärrettävää että ei silti uskalla liian varhain aloittaa. Itse olen käsityötaidottomana tehnyt jo ennen plussaa muutaman pikkuvaatelöydön ajatuksella että jospa se joskus tulee käyttöön. 😄
En ole mikään himokäsitöiden tekijä, mutta en ollut tullut ajatelleeksikaan, että jo odotusaikana voisi koittaa tehdä jotain vauvalle omin pikkukätösin… Katsotaan!
 
En ole mikään himokäsitöiden tekijä, mutta en ollut tullut ajatelleeksikaan, että jo odotusaikana voisi koittaa tehdä jotain vauvalle omin pikkukätösin… Katsotaan!

Joo, pitäisi kans ottaa itteä niskasta kiinni ja opetella se villasukka loppuu. Uhosin miehelle, että villasukka onnistuu ennen toisen lapsen syntymää.. 😂

Ajatuksena olisi niin ihana tehdä omin kätösin jotakin pienelle ihmeelle. Varmasti olisi tunnearvoa, jos saisi pukea pienokaiselle jotain odotusaikana näprättyä. 😍
 
Joo, pitäisi kans ottaa itteä niskasta kiinni ja opetella se villasukka loppuu. Uhosin miehelle, että villasukka onnistuu ennen toisen lapsen syntymää.. 😂

Ajatuksena olisi niin ihana tehdä omin kätösin jotakin pienelle ihmeelle. Varmasti olisi tunnearvoa, jos saisi pukea pienokaiselle jotain odotusaikana näprättyä. 😍
Oi, se olisi kyllä aivan ihanaa!
 
Joo, pitäisi kans ottaa itteä niskasta kiinni ja opetella se villasukka loppuu. Uhosin miehelle, että villasukka onnistuu ennen toisen lapsen syntymää.. 😂

Ajatuksena olisi niin ihana tehdä omin kätösin jotakin pienelle ihmeelle. Varmasti olisi tunnearvoa, jos saisi pukea pienokaiselle jotain odotusaikana näprättyä. 😍
Mää oon tehny kahelle ekalle viltin ja kotiintulo vaatteet. Vaatteet on nyt tarkasti jemmassa ja lapset saa ne itselleen kunhan kasvavat/muuttavat kotoa/saavat mahdollisesti omia lapsiaan. Viltit on säännöllisessä käytössä; tein niistä sen verran isot, että käyttöikä jatkuu aikuiseksi asti.

Ja tarkoitus on tälle kolmannelle tehä samoin, vilttilangat on jo ostettu ❤️
 
Mää oon tehny kahelle ekalle viltin ja kotiintulo vaatteet. Vaatteet on nyt tarkasti jemmassa ja lapset saa ne itselleen kunhan kasvavat/muuttavat kotoa/saavat mahdollisesti omia lapsiaan. Viltit on säännöllisessä käytössä; tein niistä sen verran isot, että käyttöikä jatkuu aikuiseksi asti.

Ja tarkoitus on tälle kolmannelle tehä samoin, vilttilangat on jo ostettu ❤️

Aivan ihanaa! 😍❤️ Voi ei mikä tunnearvo niissä on, lapsetkin ymmärtää jos ei vielä, niin aikuisena.

Meillä mun isomummo tekee kaikille suvun vauvoille villasetin lakista villasukkiin, aina jokaiselle eri väriset ja ihan päästä keksimillä ohjeilla. Niitä kyllä varjellaan sellaisella lämmöllä, että ei mitään järkeä. ❤️ Meidän mini oli jatkuvasti villasukissa ja neuletakissa, välillä koko asussa. Tumppuja ja villasukkia kaksi erilaista paria. Tämmösenä tumpelona ei voi kun arvostaa.
 
Mää oon tehny kahelle ekalle viltin ja kotiintulo vaatteet. Vaatteet on nyt tarkasti jemmassa ja lapset saa ne itselleen kunhan kasvavat/muuttavat kotoa/saavat mahdollisesti omia lapsiaan. Viltit on säännöllisessä käytössä; tein niistä sen verran isot, että käyttöikä jatkuu aikuiseksi asti.

Ja tarkoitus on tälle kolmannelle tehä samoin, vilttilangat on jo ostettu ❤️
Mistä langasta sinä sen viltin teet? Neulotko vai virkkaatko?
Mulla on itselläni tallessa mun äidin mulle virkkaama vauva/ vaunuviltti. Toimi myös jossain vaiheessa mun nallen peittona vaan nyt oli Taaperon vaunuissa lämmikkeenä, eli tunnearvoa löytyy. Nyt ideoin että jos tekisin oman viltin tuolle taaperolle ja toisen tuolle pienelle. Kivaa ohjetta vaan en oo löytänyt, lankojahan on kai suht helppo löytää.
 
Mistä langasta sinä sen viltin teet? Neulotko vai virkkaatko?
Mulla on itselläni tallessa mun äidin mulle virkkaama vauva/ vaunuviltti. Toimi myös jossain vaiheessa mun nallen peittona vaan nyt oli Taaperon vaunuissa lämmikkeenä, eli tunnearvoa löytyy. Nyt ideoin että jos tekisin oman viltin tuolle taaperolle ja toisen tuolle pienelle. Kivaa ohjetta vaan en oo löytänyt, lankojahan on kai suht helppo löytää.
Neulon, mulla on ohuita fingering vahvuisia merinosekoitelankoja ja ajattelin niistä tehdä onteloneuleella 😁

Esikoiselle neuloin paksummasta merinosekoitelangasta ja kakkoselle puuvillasekoitteesta, hän kun on alkukesän lapsi.

Parhaiten ohjeita löytyy sellaiselta sivustolta kuin Ravelry. Vaatii kirjautumisen, mutta itse sivusto on ilmainen käyttää. Ohjeet ovat sitten joko ilmaisia tai maksullisia, suunnittelijasta riippuen.

Ja lankoja löytyy ihan isommista marketeista tai sitte on melko paljon hyviä kotimaisia kivijalkoja ja nettikauppoja. Ja merinoa eritoten suosittelen, on lämmin ja pehmeä 👌🏻
 
Neulon, mulla on ohuita fingering vahvuisia villasekoitelankoja ja ajattelin niistä tehdä onteloneuleella 😁

Esikoiselle neuloin merinosekoitelangasta ja kakkoselle puuvillasekoitteesta, hän kun on alkukesän lapsi.
Tuo onteloneulos voisikin olla kiva. Pitkillä pyöröpuikoilla saisi vilttiin myös leveyttä.
 
Tuli muuten yllättävä tieto neuvolasta, että Porissakin tehdään toi NIPT nyt automaattisesti, jos vaan haluaa. Ihan kiva juttu, kun tätä ikääkin alkaa jo olla, niin riskikin on aina suurempi. Onko joku muu menossa NIPT-tutkimukseen?
Moikka. Täällä Uusi jäsen, perjantaina kävin ekassa neuvolassa ja samalla siinä vähän puhuin että olo on kun ei olisikaan raskaana ja täti sitten tsekkasi ultralla miltä näyttää, siellä oli pikku nyttönen missä pitääkin ja sydän hakkasi eli nyt ois rv 10+4 ❤️ Nipt:testi kiinnostaisi kovasti myös minullakin, täällä jos siihen haluaa niin on mentävä yksityiselle, on arvokas, mutta luulen että aivan sen arvoista. Olen yrittänyt tästä nyt mahdottomasti etsiä tietoa.
 
Moikka. Täällä Uusi jäsen, perjantaina kävin ekassa neuvolassa ja samalla siinä vähän puhuin että olo on kun ei olisikaan raskaana ja täti sitten tsekkasi ultralla miltä näyttää, siellä oli pikku nyttönen missä pitääkin ja sydän hakkasi eli nyt ois rv 10+4 ❤️ Nipt:testi kiinnostaisi kovasti myös minullakin, täällä jos siihen haluaa niin on mentävä yksityiselle, on arvokas, mutta luulen että aivan sen arvoista. Olen yrittänyt tästä nyt mahdottomasti etsiä tietoa.
Pääsethän sinä neuvolan kautta halutessasi automaattisesti nt-ultraan, ja jos siellä jotain niin kutsuvat kyllä nipt- verikokeeseen.
 
Pääsethän sinä neuvolan kautta halutessasi automaattisesti nt-ultraan, ja jos siellä jotain niin kutsuvat kyllä nipt- verikokeeseen.
Joo näin olen tekemässäkin, mutta lähinnä mietittiin että mentäiskö siltikin vielä nipt:tiin jos joku asia jää itellä mietityttämään. Mutta sitäpä on viisaampi sitten nt:n jälkeen
 
Joo näin olen tekemässäkin, mutta lähinnä mietittiin että mentäiskö siltikin vielä nipt:tiin jos joku asia jää itellä mietityttämään. Mutta sitäpä on viisaampi sitten nt:n jälkeen
Mä luotin viimeksi nt-ultraan + siihen että jos on ilmenee kohonnut riski niin nipt- kutsu tulee. Kutsu tuli ja nipt- verikokeessa oli kaikki kunnossa. Niinpä samalla tavalla menen nytkin...
 
Meillä oli tänään aamulla ultra ja kovasti pieni siellä potki 😭❤️ Niin vikkelä liikkeissään, että peräpäämitan saaminen oli työn takana, mutta keskiarvolla laskettu aika siirtyi 4.2.25! Eli selkeä helmikuinen meillä tulossa ❤️ Ja seulonnat näytti hyvältä myös. Huhuhh miten voikin helpottaa taas hetkeksi.
 
Takaisin
Top