Yleinen keskustelu

Saako kysyä että tuliko sulla silloin keskenmeno vai mitä tapahtui? Toivottavasti tämä raskaus sujuu hyvin loppuun asti.
Lukija varoitus; traumaattinen keskenmeno

Saa kysyä! Joo, valitettavasti mulla edellinen mies halusi muuttaa uuteen asuntoon sen jälkeen kun saatiin raskaudesta tietää, hirveä muutto stressi ja oltiin kaksi viikkoa siellä uudessa asunnossa asuttu kun mies ilmoitti että ei tästä tuu mitään, hän lähtee nyt.

Taisin valitettavasti stressata pienen poikani elinkelvottomaksi, sillä kaksi viikkoa musta tuntui kuin olisin ollut kuollut, sydäntä särki niin, enkä tehnyt muuta kuin huusin lohduttomasti menetettyä parisuhdetta ja pelkoa yksinhuoltajuudesta.

Seuraava ultra olisi ollut seuraavalla viikolla, mutta heräsin perjantai aamuyöstä jäätävään horkkaan ja yritin päästä sairaalaan. Korona-aika, joten ei otettu vastaan ilman testiä, jonka sain vasta myöhemmin päivälle. Tiesin että korkea kuume kun oli niin pirun kylmä, luita ja ytimiä särki niin pirusti ja tärisin kaikissa villa vaatteissa sukista pipoon ja hanskoihin sekä kaulahuiviin, mutta ajattelin että flunssa iskenyt ja tuntuu rankemmin näin raskaana.

Vanhemmat tulivat viemään mut testiin ja olivat kauhuissaan kun näkivät mut. Klo 12 kävin testissä, sitten vanhempien luona klo 15 alkoi vedet mennä. Soitin Naistenklinikalle mistä kysyttiin että olenko varma etten vaan pissinyt housuun. Ottivat lopulta eristykseen. Kuumetta oli 42°C kun sairaalassa vihdoin mittasivat klo 16.

Ultraan pääsin klo 19, missä todettiin eloton sikiö, vastasi viikkoja 14+6-15+4. Oli sen verran iso, että jouduin synnyttämään, ja ulos tuli mitä suloisin poika, joka oli kyllä valitettavasti jo jonkun aikaa masussa ollut kuolleena, hoitaja varoitteli että ei kannata katsoa, sillä hän oli jo vähän... No ei niin kasassa.

Sain siis todella pahan verenmyrkytyksen kuolleen sikiöni takia ja meinasin itsekin kuolla. Vietin reippaan viikon Naistenklinikalla letkuissa ja sitten palasin tyhjään kotiini. Nyt tosin täysin tyhjään.

Pahoittelut pitkästä viestistä, tämä on ensimmäinen kerta kun asiasta kenellekään perheen, pomon ja kummitädin lisäksi kerron. Onni onnettomuudessa, sillä mies oli täys💩, mutta harmi sillä juuri torstaina päätin, että kyllä mä tän lapsen haluan vaikka yksin olisinkin ja kyllä mä tähän pystyn. Meinasin kaikki FB ilmoitukset laittaa, mutta alaselkä särki jo silloin, joten kävin ajoissa nukkumaan. Olisipa ollut ikävää laittaa heti seuraavana päivänä että sori, tulikin keskenmeno!

Uskon, että näin oli tarkoitettu, ja nyt kaikki menee hyvin, takana aivan uskomaton mies jonka kanssa tulee ihan just kaksi vuotta täyteen ❤️🙌
P.S. Tämä tapahtui tosiaan jo 4.9.2021
 
Muokattu viimeksi:
Saako kysyä että tuliko sulla silloin keskenmeno vai mitä tapahtui? Ei tietenkään ole pakko vastata. Toivottavasti tämä raskaus sujuu hyvin loppuun asti.
Mun viestiin ei siis tarvitse mitään vastata, mitä siihen voisi edes vastata? Olen vaan kiitollinen että kysyit ja että uskalsin kertoa tästä traumaattisesta kokemuksestani, lukee sen ken lukee. Olisi ehkä kannattanut vastata vaan, että joo, tuli keskenmeno, mutta olen siitä jo pitkään halunnut kirjoittaa/kertoa jollekin, eli kiitos ja anteeksi että se sattui tänne juuri tänään ☺️
 
Mun viestiin ei siis tarvitse mitään vastata, mitä siihen voisi edes vastata? Olen vaan kiitollinen että kysyit ja että uskalsin kertoa tästä traumaattisesta kokemuksestani, lukee sen ken lukee. Olisi ehkä kannattanut vastata vaan, että joo, tuli keskenmeno, mutta olen siitä jo pitkään halunnut kirjoittaa/kertoa jollekin, eli kiitos ja anteeksi että se sattui tänne juuri tänään ☺️

Kiitos, minun puolesta tänne saa kyllä kertoa laidasta laitaan. Ehkä se on jossakin määrin myös terapeuttista kertoa tuntemattomille. ❤️ Älä pyytele anteeksi.
 
Onko muilla malttamattomuutta ilmassa? Täällä nyt 4+4 ja tuntuu että aika matelee… Tää raskaus tuntuu myös tosi epätodelliselta, ja haluis kauheesti vaan että olis jo varhaisultran aika. Sillon sais tietää että onko tuolla joku kyydissä ja vois ainakin hetkeks hengähtää.

Onko vinkkejä siihen, miten sais pysyttyä rauhallisena ja miten sais ajan kulumaan?😁
Jep, löytyy 😅 mulla nyt 5+4 ja vielä kaks viikkoa (no okei, 12,5 päivää 😂) pitäs jaksaa odottaa varhaisultraan. 99% ajasta on oireetonta, nii on tosi epätodellinen olo koko ajan. Toki mulla on joka raskaudessa ollu nää ekat viikot samanlaisia, mutta yhtä outoa tää on silti.

Ja vinkkejä ei oo jakaa, näköjään edes kaks vanhempaa lasta tolskailuineen ei auta ajan kulumiseen 😂
 
Jep, löytyy 😅 mulla nyt 5+4 ja vielä kaks viikkoa (no okei, 12,5 päivää 😂) pitäs jaksaa odottaa varhaisultraan. 99% ajasta on oireetonta, nii on tosi epätodellinen olo koko ajan. Toki mulla on joka raskaudessa ollu nää ekat viikot samanlaisia, mutta yhtä outoa tää on silti.

Ja vinkkejä ei oo jakaa, näköjään edes kaks vanhempaa lasta tolskailuineen ei auta ajan kulumiseen 😂
Haha😂 Tsemppiä sinnekin, koitetaan jotenkin saada aika kulumaan😁 pitäis yrittää varmaan sopia vaan mahdollisimman paljon menoja töiden lisäks että ei olis liian paljon aikaa kotona mietiskellä onko kaikki hyvin
 
Mun viestiin ei siis tarvitse mitään vastata, mitä siihen voisi edes vastata? Olen vaan kiitollinen että kysyit ja että uskalsin kertoa tästä traumaattisesta kokemuksestani, lukee sen ken lukee. Olisi ehkä kannattanut vastata vaan, että joo, tuli keskenmeno, mutta olen siitä jo pitkään halunnut kirjoittaa/kertoa jollekin, eli kiitos ja anteeksi että se sattui tänne juuri tänään ☺️
Todellakin saa kirjoittaa ihan kaikesta ❤️ itse ainakin olen kokenut traumaattisista asioista kirjoittamisen tosi terapeuttiseksi kun siinä on saanut samalla järjesteltyä asiaa omaan päähänkin.
 
Mun viestiin ei siis tarvitse mitään vastata, mitä siihen voisi edes vastata? Olen vaan kiitollinen että kysyit ja että uskalsin kertoa tästä traumaattisesta kokemuksestani, lukee sen ken lukee. Olisi ehkä kannattanut vastata vaan, että joo, tuli keskenmeno, mutta olen siitä jo pitkään halunnut kirjoittaa/kertoa jollekin, eli kiitos ja anteeksi että se sattui tänne juuri tänään ☺️
Ikävä kuulla, että oot joutunut kokemaan tuollaista. 😕 Ja samaa mieltä olen, että hyvä et kirjoitit! Nyt kun olet uuden raskauden alussa, oli varmaan hyväkin päästää tuo kokemus ulos. Olen onnellinen puolestasi, että nyt sinun ei tarvitse pelätä parisuhteesi puolesta, vaan saat keskittyä kasvavaan elämään. ❤️
 
Mun viestiin ei siis tarvitse mitään vastata, mitä siihen voisi edes vastata? Olen vaan kiitollinen että kysyit ja että uskalsin kertoa tästä traumaattisesta kokemuksestani, lukee sen ken lukee. Olisi ehkä kannattanut vastata vaan, että joo, tuli keskenmeno, mutta olen siitä jo pitkään halunnut kirjoittaa/kertoa jollekin, eli kiitos ja anteeksi että se sattui tänne juuri tänään ☺️
Kiitos kun jaoit kokemuksesi joka on kyllä ollut todella raskas 💔 ja kauheaa tuo ettei heti ole saanut apua. Eikä tosiaan tarvitse anteeksi pyydellä. Mutta ihana kuulla että asiat on nyt paremmin ja aivan erilaiset lähtökohdat ❤️
 
Mun viestiin ei siis tarvitse mitään vastata, mitä siihen voisi edes vastata? Olen vaan kiitollinen että kysyit ja että uskalsin kertoa tästä traumaattisesta kokemuksestani, lukee sen ken lukee. Olisi ehkä kannattanut vastata vaan, että joo, tuli keskenmeno, mutta olen siitä jo pitkään halunnut kirjoittaa/kertoa jollekin, eli kiitos ja anteeksi että se sattui tänne juuri tänään ☺️
Oon pahoillani, että oot joutunut läpikäymään noin raskaan asian :red-heart:
 
Ihania nämä lääkärit, jotka ei kannastaan luovu. 🤯 Ei herranjestas. Oma tilanne ei tunnukaan nyt niin pahalta, kun vertaa sinun kokemukseen. Voileipäkeksit täälläkin on tuttu juttu, ja kaikki juotavassa muodossa oleva uppoaa onneksi paremmin. Ja on helppo oksentaa. 🤢🫣
Ei näitä oloja kannata vertailla. Raskauspahoinvointi on asteesta riippumatta ihan kamalaa, ainakin kun kestää yleensä viikkoja eikä siitä oikein tahtoisi esim. töissä kertoa. Aika moni on sitä mieltä, ettei lievässäkään vatsataudissa ihminen ole työkykyinen. Kuitenkin raskauspahoinvointia vähätellään ihan yleisesti.

Toivottavasti saat avun vointiisi. Mulle sattui huono lääkäri, mutta ilmeisesti julkiseltakin lääkitystä on mahdollista saada. Ja ainakin yksityiseltä saa. Kyselin omalta lapsettomuusklinikalta alustavasti lääkitystä ja heille ainakin oli ihan normaalia toimintaa määrätä lääkitystä. Tällä kertaa ei nyt näytä pahoinvointia olevan, joten en ole lääkitystä tarvinnut.
 
On salainen ryhmä, ohjeet mistä näkee omien kirjoitettujen viestien määrän on kiinnitetyssä langassa salaisesta ryhmästä 😇
 
Oletteko muuten tehneet mitään hankintoja, itse rohkeana tilasin jo aleista äitiysvaatetta ja pientä 50cm vauvanvaatetta, nyt rauhoitun😅
 
Ja äitiysvaatetta tuli tilattua jo alkuvuodestakin kun tuli vastaan niin kivoja, on kyllä kesäisiä ja nyt kesällä niitä ei kyllä pääse käyttämään kun ei ole mahaa🫣
 
Oletteko muuten tehneet mitään hankintoja, itse rohkeana tilasin jo aleista äitiysvaatetta ja pientä 50cm vauvanvaatetta, nyt rauhoitun😅
Mä myös oon tilannut äitiyspaitoja ison kasan, vaikka vanhojakin oli kyllä aika paljon vielä. Muutamat hyvät housut pitäisi vielä hankkia. Esikoisen aikana mulla oli monet odotusfarkut, mutta ne tuskin edes mahtuu mulle enää kun painoa oli jo lähtiessä paljon enemmän kuin viimeksi.

Vauvalle ajattelin ostaa vaatteita vasta kun sukupuoli selviää. Jos on tyttö niin esikoiselta on käytännössä kaikki tallella, jos taas poika niin paljon pääsee ostamaan uuttakin 🥰 Esikoisen aikana ostin paljon neutraalia ennen kuin sukupuoli selvisi, mutta käytännössä varmaan kaikki ne jäi käyttämättä.
 
Yhdet muumihousut löysin alerekistä, samat mitä haaveilin esikoiselle. 😁 Ne oli pakko ostaa. Joitain löytöjä olen tehnyt kirppikseltä ennen plussaa sillä ajatuksella, että kyllä ne joskus tulee käyttöön - jos ei mun lapsille, niin tutuille. 🙈
 
Takaisin
Top