Yleinen keskustelu

Meillä oli tänään aamulla ultra ja kovasti pieni siellä potki 😭❤️ Niin vikkelä liikkeissään, että peräpäämitan saaminen oli työn takana, mutta keskiarvolla laskettu aika siirtyi 4.2.25! Eli selkeä helmikuinen meillä tulossa ❤️ Ja seulonnat näytti hyvältä myös. Huhuhh miten voikin helpottaa taas hetkeksi.
Olipa todella kiva lukea sun ja tulevan helmikuisen ultra kuulumisia !! Ne ultrahetket ovat niin maagisia ...
Jokos kävit siirtyneen la sinne helmikuisten odottajien listaan päivittämässä?
 
Mää oon tehny kahelle ekalle viltin ja kotiintulo vaatteet. Vaatteet on nyt tarkasti jemmassa ja lapset saa ne itselleen kunhan kasvavat/muuttavat kotoa/saavat mahdollisesti omia lapsiaan. Viltit on säännöllisessä käytössä; tein niistä sen verran isot, että käyttöikä jatkuu aikuiseksi asti.

Ja tarkoitus on tälle kolmannelle tehä samoin, vilttilangat on jo ostettu ❤️

Mä en malta oottaa, että pääsis omalle lapselle kutomaan kaikkia ihania pieniä vaatteita! 😍 Ihan vielä ei uskalla, mutta ehkä nt-ultran jälkeen sitten, jos silloin kaikki hyvin. Ikävä sattumus tohon nt-ultraan liittyen, kun oltiin puolison kanssa jo viime kesänä varattu viikoksi mökki jostain jumalan selän takaa, ja se mökkiviikko osui tietysti just tolle ekalle viikolle, milloin ton ultran olis saanu varata. Eli joutuu viikon jännäämään ylimäärästä.

Tietääkö joku, että kuinka nopeasti ne NIPTin tulokset tulee, ilmotteleeko sieltä joku anyway vai saako niistä infoa vaan jos siellä näkyy jotain poikkeavaa?
 
Muokattu viimeksi:
Mä en malta oottaa, että pääsis omalle lapselle kutomaan kaikkia ihania pieniä vaatteita! 😍 Ihan vielä ei uskalla, mutta ehkä nt-ultran jälkeen sitten, jos silloin kaikki hyvin. Ikävä sattumus tohon nt-ultraan liittyen, kun oltiin puolison kanssa jo viime kesänä varattu viikoksi mökki jostain jumalan selän takaa, ja se mökkiviikko osui tietysti just tolle ekalle viikolle, milloin ton ultran olis saanu varata. Eli joutuu viikon jännäämään ylimäärästä.
Mulla on kans nt reilun viikon eteenpäin siittä ekasta mahollisesta päivämäärästä. Sillä ekalla viikolla ei onnistunu, ku en olis saanu vanhempia lapsia minnekkään hoitoon 😅 oon ote kesälomalla, joten lapset on päikystä kans lomalla ja mulla siis mies tekee reissutyötä, nii hänkään ei olis ollut kotona lasten kanssa. Ja ukki on kans reissuhommissa ja mummi virka-aikaan töissä. Nyt nt sitten mun toiseks viimesenä kesälomapäivänä ja sillon lapset jo päikyssä takasin 🙏🏻
 
Tietääkö joku, että kuinka nopeasti ne NIPTin tulokset tulee, ilmotteleeko sieltä joku anyway vai saako niistä infoa vaan jos siellä näkyy jotain poikkeavaa?
Meille sanottiin että vastauksissa menee 7-10 arkipäivää, oltiin nyt maanantaina 😊 Sanoivat että soittavat jos on jotain poikkeavaa, muuten tulee vastaukset vaan omakantaan/sähköiseen äitiyskorttiin. Tiedä sitten jos on alueittain jotain eroja, näin Varsinais-Suomessa TyksLab 🤗
 
Tietääkö joku, että kuinka nopeasti ne NIPTin tulokset tulee, ilmotteleeko sieltä joku anyway vai saako niistä infoa vaan jos siellä näkyy jotain poikkeavaa?
[/QUOTE]
Ainakin mulle viimeksi ( -22/ HUS) soittivat tulokset ensin ja vasta sitten ne ilmestyivät nettiin. Sanoivat soittavansa aina, vaikka tulis olisi normaali. Tämä soitto vain siksi ettei mitään jää kenelläkään arveluiden varaan. Silloin oli kesäruuhka ja pari viikkoa kesti tulosten saanti.
 
Tänään oli sokerirasituskoe ja radihan sieltä napsahti, vaikka ei paljoa paastoarvo ollut yli viitearvojen. Ei muuta kuin sormenpäätä piikittämään ja seuraamaan sokereita... T. Neulakammoinen
Tosi paljon tsemppiä! Mulla kans ihan tosi paha neulakammo ja pelottaa jos tulee radi.. Ja jotenkin vähän pahasti pelkään, että se saattaa tulla, kun noita riskitekijöitä on (BMI ja sukurasite). Mulla sokeritasitus vasta elokuun lopussa.
 
Tosi paljon tsemppiä! Mulla kans ihan tosi paha neulakammo ja pelottaa jos tulee radi.. Ja jotenkin vähän pahasti pelkään, että se saattaa tulla, kun noita riskitekijöitä on (BMI ja sukurasite). Mulla sokeritasitus vasta elokuun lopussa.
Joo, itsellä BMI 34 ja sukurasitetta löytyy, oli ehkä vähän odotettavissa 😅 Pitää vaan opetella sietämään ja pyytää alkuun vaikka puolisoa pistämään sillä mittarilla sormeen! Toivon kovasti että ruokavaliolla pysyisi kurissa ettei tarvitsisi lähteä insuliinia pistämään.
 
Joo, itsellä BMI 34 ja sukurasitetta löytyy, oli ehkä vähän odotettavissa 😅 Pitää vaan opetella sietämään ja pyytää alkuun vaikka puolisoa pistämään sillä mittarilla sormeen! Toivon kovasti että ruokavaliolla pysyisi kurissa ettei tarvitsisi lähteä insuliinia pistämään.
Jos pistäminen inhottaa on hankalaa niin libre- verensokerimittari mittaa olkavarteen laitettava sensorianturin kautta... se "olkanappi" vaihdetaan parin viikon välein.
 
Joo, itsellä BMI 34 ja sukurasitetta löytyy, oli ehkä vähän odotettavissa 😅 Pitää vaan opetella sietämään ja pyytää alkuun vaikka puolisoa pistämään sillä mittarilla sormeen! Toivon kovasti että ruokavaliolla pysyisi kurissa ettei tarvitsisi lähteä insuliinia pistämään.
Mulla 36 ja sukurasite 😅 kaks kertaa pitää käydä tällä kertaa sokerirasituksessa, mutta mää niiiiin toivon että ei napsahtais tälläkään kertaa radi 🤞🏻
 
Mulla kanssa sen verran riskiä, että joutuu jo siihen aikasempaan sokerirasitukseen. Vähän jännittää, että miten siitä suoriutuu jos pahoinvoinnit ei oo siihe mennessä tasottunu ja tulokset toki ylipäätään, kun koko raskauden elintavat ollu iha mitä sattuu, kun ei mikää järkevä ruoka oo maistunut eikä oo päässy lainkaa liikkumaan. Toi radi kyllä tosi inhottavan olonen vaiva
 
täällä tänään rv 9+2 ja jotenkin tuntuu pitkältä ajalta kun se nt-ultra vasta viikolla 12 suunnilleen 🤨 töällä suunnalla ei ole enää neuvoloissa ultria eli ainoa vaihtoehto olisi mennä yksityiselle ja sen hinta 350 eur 😣

pitäisi varmaan osata luottaa että kaikki hyvin, mutta oishan se ihan hirveää tietää vasta sitten nt-ultrassa jos onkin mennyt kesken aiemmin; tyyliin viikolla 9. 😥 huoh. oireita on kyllä, mutta eikhän sekään mitään kerro tilanteesta. Aiempien lapsien kohdalla ei ollut oikeastaan yhtään pahoivointia mutta nyt etovaa oloa on kyllä ollut päivittäin viime viikot.

edit: sainkin ylimääräisen ultran ensi tiistaille 😍 niin huippua! toivottavasti siellä kaikki hyvin! 🙏
 
Muokattu viimeksi:
Me käytiin varhaisultrassa kasi viikolla, koska en vaan voinut uskoa todeksi sitä, että olis tosiaan raskaana ja että masussa olisi kaikki hyvin, koska ekat viikot oli myös melko kovia vatsakipuja ja satunnaista tiputtelua. Hinnat kyllä jäätäviä, kun joutuu gynellä käymään eikä täällä oo mitään toivoa saada julkiselta mitään extraultria, mutta spottasin jonkun alennus kampanjan (joo en tiennyt, että lääkärissä on ees ok olla joku ale 😂) ja loppuviimein se ~250e oli pieni hinta mielenrauhasta ja pienen sydämen sykkeen näkemisestä 😍 Konkretisoi asiaa itseni lisäksi ehkä myös puolisolle, jolla meinas kans mennä roska silmään.

Tsemppiä tiistaille! 🤞🏻
 
Heippa kaikki!
Voiko täällä keskustella sikiöseulojen tuloksista?
Itsellä verikokeet otettu raskausviikoilla 9+6, omakantaan tulokset tulleet tänään.

Tällä viikolla oli varhaisrakauden ultra jossa löytyi hyvin liikkuvainen kaveri. Nämä arvot nähtyäni rupesi silti kauheasti jännittämään onko vauvalla kaikki hyvin.

Ilmeisesti vielä näistä luvuista ei voi sanoa mitään vaan tarvitaan nt-mittaus. Mutta silti hetken googlaituani heräsi epäilys että ovatko nämä arvot huolestuttavat😭

Koriongonadotropiini B-alayks. vapaaTulos42 ug/lViitearvotTuloksen poikkeavuus
TutkimusS -Plasmaproteiini A, raskauteen liittyvä (sikiöseula)Tulos228 mU/l
 
@Wiivi Mä kävin toisessa varhaisultrassa tällä viikolla ja siellä kätilö antoi vinkiksi olla katsomatta noita verikokeen tuloksia ja yrittää tulkita niitä. Sanoi, että tosiaan pelkästään niistä ei voi sanoa mitään, vaan riskiluvut lasketaan vasta nt-ultran jälkeen. Aion tätä neuvoa noudattaa, etten turhaan huolestuta itseäni☺️ Eli jos vaan pystyt, yrittäisin sinuna samaa!
 
@Wiivi Mä kävin toisessa varhaisultrassa tällä viikolla ja siellä kätilö antoi vinkiksi olla katsomatta noita verikokeen tuloksia ja yrittää tulkita niitä. Sanoi, että tosiaan pelkästään niistä ei voi sanoa mitään, vaan riskiluvut lasketaan vasta nt-ultran jälkeen. Aion tätä neuvoa noudattaa, etten turhaan huolestuta itseäni☺️ Eli jos vaan pystyt, yrittäisin sinuna samaa!
Minulle torstainen ultran tehnyt kätilö sanoi juuri tuota samaa noiden verikokeiden itse tulkinnoista.
Se riskilaskenta ottaa kai huomioon myös odottajan iän, painoindeksin ja jopa sukulaisten ja odottajan jotkut sairaudet. Lisäksi myös entisellä taustalla on merkitystä.
Itse en aio edes niitä verikoe tuloksia avata, jätän sen tulkitsemis touhun osaavammille ja keskityn nyt odottamaan joudunko/ pääsenkö nipt- kokeisiin.
 
Heippa kaikki!
Voiko täällä keskustella sikiöseulojen tuloksista?
Itsellä verikokeet otettu raskausviikoilla 9+6, omakantaan tulokset tulleet tänään.

Tällä viikolla oli varhaisrakauden ultra jossa löytyi hyvin liikkuvainen kaveri. Nämä arvot nähtyäni rupesi silti kauheasti jännittämään onko vauvalla kaikki hyvin.

Ilmeisesti vielä näistä luvuista ei voi sanoa mitään vaan tarvitaan nt-mittaus. Mutta silti hetken googlaituani heräsi epäilys että ovatko nämä arvot huolestuttavat😭

Koriongonadotropiini B-alayks. vapaaTulos42 ug/lViitearvotTuloksen poikkeavuus
TutkimusS -Plasmaproteiini A, raskauteen liittyvä (sikiöseula)Tulos228 mU/l
Näistä ei vielä yksinään voi sanoa mitään, vaan vaatii tosiaan sen nt-ultran. Ja siellä ultrassa laskevat ja kertovat sitten ne riskiluvut.

Onko sulla vielä pitkä aika odotella ultraa?
 
Heippa kaikki!
Voiko täällä keskustella sikiöseulojen tuloksista?
Itsellä verikokeet otettu raskausviikoilla 9+6, omakantaan tulokset tulleet tänään.

Tällä viikolla oli varhaisrakauden ultra jossa löytyi hyvin liikkuvainen kaveri. Nämä arvot nähtyäni rupesi silti kauheasti jännittämään onko vauvalla kaikki hyvin.

Ilmeisesti vielä näistä luvuista ei voi sanoa mitään vaan tarvitaan nt-mittaus. Mutta silti hetken googlaituani heräsi epäilys että ovatko nämä arvot huolestuttavat😭

Koriongonadotropiini B-alayks. vapaaTulos42 ug/lViitearvotTuloksen poikkeavuus
TutkimusS -Plasmaproteiini A, raskauteen liittyvä (sikiöseula)Tulos228 mU/l
Noita on vaikea tulkita itse pelkästään jo siksi, että ne arvot on ihan erilaiset riippuen siitä millä mittayksiköllä ne merkitään 😊
 
Viikko olis vielä nt-ultraan sekä niptiin ja hitto että jännittää ja ahdistaa 😬 on vaan niin kertakaikkisen hirveä ajatus, että nää pelkkää kärsimystä olleet kuluneet kuukaudet oiskin mennyt ihan ”hukkaan” jos kaikki ei ookkaan hyvin. Niin suuri unelma olis saada vauva, mutta kyllä tää raskausaika on niin äärirajoille vetänyt, että en tiedä pystyiskö tätä uusiksi ottamaan. 🥺😭 Harmitus aika kovana, ettei pahoinvoinnit hellittäneet yhtään vaikka viikkoa 12 mennään jo. Alkais jo riittää kun juhannuksest asti ei oo saanu nukuttua eikä poistuttua kotoota
 
Viikko olis vielä nt-ultraan sekä niptiin ja hitto että jännittää ja ahdistaa 😬 on vaan niin kertakaikkisen hirveä ajatus, että nää pelkkää kärsimystä olleet kuluneet kuukaudet oiskin mennyt ihan ”hukkaan” jos kaikki ei ookkaan hyvin. Niin suuri unelma olis saada vauva, mutta kyllä tää raskausaika on niin äärirajoille vetänyt, että en tiedä pystyiskö tätä uusiksi ottamaan. 🥺😭 Harmitus aika kovana, ettei pahoinvoinnit hellittäneet yhtään vaikka viikkoa 12 mennään jo. Alkais jo riittää kun juhannuksest asti ei oo saanu nukuttua eikä poistuttua kotoota
Voi ei, kuulostaa todellakin rankalle. Jokos sulla on salaisen puolen viestirajankynnys ylitetty? Siellä on hyvää keskustelua oireista ja jopa yrityksistä hillitä niitä.
Viikko on todellakin pitkä aika, etenkin jos olo on heikko koko ajan.
 
Takaisin
Top