Yleinen keskustelu

Oletteko muuten tehneet mitään hankintoja, itse rohkeana tilasin jo aleista äitiysvaatetta ja pientä 50cm vauvanvaatetta, nyt rauhoitun😅
Henkkamaukalta ostin äitiysvaatetta alesta, ku pääsi kaupassa testaamaan. Ja vauvalle ostin newbien alesta kietaisubodyn ja housut 56 koossa.

Äitiyshousut on päässy jo käyttöön, joten oli ihan tarpeeseen hankittuja 😂
 
Ääh onko muilla ollut vaikeuksia päästä mittauttamaan hcg tasojaan? Miä aattelin, että pelkkä huoli siitä, että kaikki ei mene hyvin mm. Rakausoireiden vähyys riittäisi. Mutta kuulemma hcg mittaukseen ei pääse ilman lääketieteellistä perustetta. Tottakai ymmärrän, että terveydenhuolto on kuormittunut, mutta uskoisi vauvelillekin olevan parempi, että äiti saisi mienrauhan eikä kokoajan sortuisi kotitestillä testaamaan miltä ne viivat näyttää😭
 
Ääh onko muilla ollut vaikeuksia päästä mittauttamaan hcg tasojaan? Miä aattelin, että pelkkä huoli siitä, että kaikki ei mene hyvin mm. Rakausoireiden vähyys riittäisi. Mutta kuulemma hcg mittaukseen ei pääse ilman lääketieteellistä perustetta. Tottakai ymmärrän, että terveydenhuolto on kuormittunut, mutta uskoisi vauvelillekin olevan parempi, että äiti saisi mienrauhan eikä kokoajan sortuisi kotitestillä testaamaan miltä ne viivat näyttää😭
Jos on valmis maksamaan sen 60 euroa niin Puhdin kautta menee tosi kätevästi! Taitaa esim myös Synlab tehdä ilman lähetettä.
 
Onko teillä suositella jotain raskauteen tai vauva-aikaan liittyviä kirjoja, mielellään suomenkielisiä? Esikoista odottavana olis kiva lukea ja oppia sitä kautta lisää, ja puolisokin sanoi että lukisi mielellään kun sillä vielä hatarampi tietopohja kun mulla😁
 
Onko teillä suositella jotain raskauteen tai vauva-aikaan liittyviä kirjoja, mielellään suomenkielisiä? Esikoista odottavana olis kiva lukea ja oppia sitä kautta lisää, ja puolisokin sanoi että lukisi mielellään kun sillä vielä hatarampi tietopohja kun mulla😁
Ainakin se Peloton synnytys oli mun mielestä hyvä kirja 😊 ja hyödyllinenkin.
 
Onko teillä suositella jotain raskauteen tai vauva-aikaan liittyviä kirjoja, mielellään suomenkielisiä? Esikoista odottavana olis kiva lukea ja oppia sitä kautta lisää, ja puolisokin sanoi että lukisi mielellään kun sillä vielä hatarampi tietopohja kun mulla😁
Hae tai pistä mies hakemaan apteekista itselleen (+ tietenkin sinulle) : Vauvan odotus opas. Siinä se raskaus oireineen on hyvin esitelty viikko viikolta niin yksiöasukin kuin odottajan kuin myös muun perheen kannalta. Lisäksi suosittelen liittymään liberokerhon jäseneksi, siellä myös hyvää luettavaa.
Isosti onnea raskautumisestasi!
 
Onko teillä suositella jotain raskauteen tai vauva-aikaan liittyviä kirjoja, mielellään suomenkielisiä? Esikoista odottavana olis kiva lukea ja oppia sitä kautta lisää, ja puolisokin sanoi että lukisi mielellään kun sillä vielä hatarampi tietopohja kun mulla😁
Tää suositus nyt ei ihan suoraan liity raskauteen tai vauva-aikaan (vaikka näitäkin aiheita kirjassa sivutaan), mutta pakko mainita kun juuri luin Juha Itkosen Teoriani perheestä, tosi hyvää ja koskettavaa pohdintaa perhe-elämästä ja lapsista!
 
Eikö täällä vau sivustolla ole jotain ilmaisia ladattavia oppaita 🤔 vai onko ne tossa kirjakerhon puolella ilmaiseksi ladattavissa. Niitä tuli lueskeltua kun esikoista odotin.
 
Kiitos suosituksista @Reeta @Aaltokukka @jenz ☺️

Pitääkö toi opas pyytää apteekissa kassalta? Vai mistäköhän sellasen sieltä saa🤔
Apteekeissa ne voivat olla hieman hankalasti löydettävissä ja jossakin paikoissa ovat valitettavasti joutuneet pistämään ne "tiskin alle" väärinkäytösten johdosta. Joten reippaasti vaan henkilökunnalta niitä pyytämään!
 
Hei siis olen tuolla maaliskuisissa kirjoitellut mutta itseasiassa menkkojen mukaan mulla LA 28.2. mutta oviksen mukaan 2.3. Miten te olette täällä laskeneet tuon LA:n? Mulla käynnistetty kaks edellistä synnytystä 41+6 että voi olla että joka tapauksessa olisin maaliskuisissa loppujen lopuksi 😂
 
Hei siis olen tuolla maaliskuisissa kirjoitellut mutta itseasiassa menkkojen mukaan mulla LA 28.2. mutta oviksen mukaan 2.3. Miten te olette täällä laskeneet tuon LA:n? Mulla käynnistetty kaks edellistä synnytystä 41+6 että voi olla että joka tapauksessa olisin maaliskuisissa loppujen lopuksi 😂
Neuvolassa varmaan laskevat menkoista. Mulla on pakastealkion siirron perusteella LA päivää myöhemmin kuin menkkojen mukaan. Viimeksi eroa oli kolme päivää, koska ovis tuli vähän myöhemmin. Neuvolassa ja äitiypolilla laskivat menkkojen mukaan ja yksityisellä siirron mukaan. Ajattelin itse, että siirron mukaan on oikea aika. Olin kuitenkin ihan tyytyväinen, kun synnytys käynnistettiin menkoista laskien ja siis tavallaan kolme päivää aiemmin.
 
Takaisin
Top