Yleinen keskustelu

Juuri näin kuten @Foreverfever sanoi - hankala ajatella oikeastaan yhtään mitään muuta kuin raskautta 🥹 varsinkin kun mitään oireita ei oikeastaan ole, poislukien vilu ja tukkoinen olo (joka voi hyvin olla flunssan alkuakin) niin tuntuu tosi oudolta yrittää käsittää koko asiaa
 
Ite roikun myös täällä monta kertaa päivässä 😂 tää tekee oireiden lisäksi tästä todellisempaa. Ja tuntuu niin kivalta saada jossakin jakaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa 😊
 
Ai niin, mun tukkoisuus ja flunssa alkaa ehkä vihdoin olee voiton puolella 🙏🏻 Tää on kyllä just kiva paikka, että voi purkaa ajatukset tänne eikä tarvi olla yksin kaiken kanssa 🤗
 
Mitä sovelluksia muuten käytätte raskauden seurantaan? Mulla on nyt 4, eli Flo (oli kuukautisten seurantaan käytössä siis jo aikaisemmin), lisäksi innostuin ja latasin Preglifen, Raskaus+ ja Liberon 😂
 
Mulla ei oo vielä mitään mut viimeksi tykkäsin Preglifesta ja Ovia Pregnancysta. Ne oli kivoja kun oli joka päivä jotain uutta luettavaa eikä vaan kun viikko vaihtuu.
 
Mä olen toistaiseksi ladannut vain Preglifen ja se vaikuttaa ainakin ihan kivalta. Ainoa mitä ihmettelen siinä, on että se laski minulle viimeisten kuukautisten (2.3.) perusteella lasketuksi ajaksi 6.12., vaikka KAIKKI muut laskurit mitä olen missään tehnyt, antavat LA:ksi 7.12. 🤔 Oletteko te muut Preglifen käyttäjät saaneet siitä oikean lasketun ajan?

Nyt se sovellus siis näyttää minulle koko ajan, että olisin ikään kuin päivän pidemmällä (tänään on oikeasti 5+1, mutta sovellus näyttää 5+2). Eihän tuolla sinänsä ole juuri mitään väliä, mutta häiritsee silti 😅
 
Mullakin on neljä 🤣🤣 Preglife, Preggers, Raskaus+ ja Preghancy. Vähennän varmaan pariin sitten, kun löydän näistä itselleni kivoimmat.
 
Mä olen toistaiseksi ladannut vain Preglifen ja se vaikuttaa ainakin ihan kivalta. Ainoa mitä ihmettelen siinä, on että se laski minulle viimeisten kuukautisten (2.3.) perusteella lasketuksi ajaksi 6.12., vaikka KAIKKI muut laskurit mitä olen missään tehnyt, antavat LA:ksi 7.12. 🤔 Oletteko te muut Preglifen käyttäjät saaneet siitä oikean lasketun ajan?

Nyt se sovellus siis näyttää minulle koko ajan, että olisin ikään kuin päivän pidemmällä (tänään on oikeasti 5+1, mutta sovellus näyttää 5+2). Eihän tuolla sinänsä ole juuri mitään väliä, mutta häiritsee silti 😅
Mulla on sama juttu, mut laskettu pvm on silti sama, kuin joku muu. En enää pysy kärryillä 😅 Vau.fi laskuri anto ihan ekan kerran 29.11. mutta nyt se on siinä 2.12. mut silti, Preglife näyttää et oisin päivän pidemmällä ja itse asiassa vau.fi uutiskirjekin taitaa tulla päivää aiemmin. Ite oon laskenu menkkojen alkupäivän perusteella et olisin nyt 5+6, mutta nli aikasemmat että olisin tänään jo 6+0. En ymmärtäny sitä kiertopäiväjuttua ollenkaan 😂
 
Joo mullakin nuo näyttää kaikki vähän eri viikkoja, osa näyttää 4+5 ja osa 4+6. 😅 latasin nyt lisäksi vielä tuon Ovian, katsotaan sitten mitkä noista jää käyttöön niin saa poistaa loput. Raskaus+ varmaan lähtee poistoon, preglife vaikutti siitä ainakin paremmalta.

Vau.fi odotusta en saanut edes ladattua, tuli vain ilmoitus että se toimii vain vanhemmalla android-alustalla tms?🥲

Muoks lisään vielä että tuo preglife näyttää tosiaan mullakin lasketuksi 9.12. Kun kaikki muut sanovat 10.12. 😟😟
 
Muokattu viimeksi:
Heipähei kaikille👋🏻 sain vinkin kaksplussasta, että täällä vau.fissä on elämää foorumilla ihan eri tavalla🙂

Yksi esikoisen odottaja ilmoittautuu siis mukaan joulukuisten ryhmään🙋🏼‍♀️ Viikko sitten su tehty haamuakin haamumpi plussa, joka kivasti vahvistunut viikon mittaan. Tässä päivät 31.3.-6.4.:


Raskautuminen on toistaiseksi hieman mysteeri, sillä en saanut ovulaatiota kiinni. En edes kuvitellut, että ovuloin tässä kierrossa. Tässä vähän taustaa miksi:

Aloin vuotaa aika reippaasti pari pvää juuri ennen ovulaatiota. Luulin että pitkä kiertoni, joka liikkunut yli 40 pvässä, meni poikki kp28 kohdalla, ja löin hanskat tiskiin, niin menkkamaista vuoto oli.

Toisaalta, vain pari päivää ennen, kp26 kohdalla ultrassa varmistui 2 x 18mm follikkelit. Hakeuduin ultraan, koska sitä ennen lh oli keikkunut korkealla, mutta ovulaatiota ei tuntunut tulevan. Oletin että kyseessä ovuloimaton kierto. Mulla PCOS taustalla, ja tarkoitus oli lähteä kokeilemaan nyt keväällä terolut+letrozol komboa.

Kun vuoto sitten alkoi käynnin jälkeen, niin kai ajattelin, että löydökset olivat kystia tms jotka laukaisivat vuodon. Joka tapauksessa lopetin oviksen tikuttamisen.

Kuin taikaiskusta päätin viikko sitten käyttää yhden nurkkiin jääneen raskaustestin (tuo testisarjan ensimmäinen) ja erotin siinä viivanpaikan sijaan jotain muuta. Tulevat päivät vahvistivat epäilyni.

Menkkoja ei lopulta siis tullut, vaan mukaan tarttui pieni kyytiläinen☺️✨
Jos pitää veikata, niin nyt mennään dpo16/18 eli la vois osua 10.-12.12.
Varhaisultraan mennään 23.4. joten sen jälkeen pitäisi vähän tarkentua pikkuisen speksit🤞🏻☺️

(Teoriassa myös kaksoisraskauteen mahdollisuus, mutta sitä en edes halua ajatella juuri nyt🤭)
 
Tervetuloa joukkoon! 😇 Meitä onkin näköjään suurin osa ilmeisesti esikoisen odottajia ❤️ muita tietenkään väheksymättä.
 
Tervetuloa @Evannu 😊 Mä olin se joka vinkkasi tänne tulemisesta, kun itsekin löysin tieni tänne ja huomasin keskustelun olevan täällä palstalla paljon vilkkaampaa 😁 Jostain syystä se viestini tuli vaan Vierailija-nimellä. Hyvä että löysit tänne! 😊
 
Löysin itsekin tieni nyt tänne ryhmään. Melkein kokoajan roikun täällä ja lueskelen teidän viestejä. Olen niiiin innoissani tästä etten tiedä miten päin olisin 😅 aikakin kuluu jotenkin todella hitaasti. Luulin, että ajan matelu helpottaa kun vihdoin plussaa, mutta ei 🤣 nyt vaan odotellaan ensimmäistä neuvolakäyntiä jota en ole vielä kerennyt varaamaan
 
Mäkin liityn varovaisena joukkoon! Tosiaan KU ja toissakierrossa ollut kemiallinen pitää vähän varpaillaan, lisäks menkatkaan ei oo vielä myöhässä, kun ollaan vasta 3+4 ovulaatiosta laskien 😅

Meille kakkonen tulossa, LA ovulaatiosta 20.12. ja menkoista pari päivää aiemmin. Ei mikään otollisin ajankohta, mut kunhan ei nyt välipäiville menis 😅 esikoinen synty laskettuna päivänään, synnytys oli kyllä pitkä, vedet meni 32 h aiemmin. Eli vähän asennoidun, että tulis siinä rv 40+0 paikkeilla, vaikka tokihan tää raskaus voi mennä ihan eri tavalla 😅
 
Mäkin liityn varovaisena joukkoon! Tosiaan KU ja toissakierrossa ollut kemiallinen pitää vähän varpaillaan, lisäks menkatkaan ei oo vielä myöhässä, kun ollaan vasta 3+4 ovulaatiosta laskien 😅

Meille kakkonen tulossa, LA ovulaatiosta 20.12. ja menkoista pari päivää aiemmin. Ei mikään otollisin ajankohta, mut kunhan ei nyt välipäiville menis 😅 esikoinen synty laskettuna päivänään, synnytys oli kyllä pitkä, vedet meni 32 h aiemmin. Eli vähän asennoidun, että tulis siinä rv 40+0 paikkeilla, vaikka tokihan tää raskaus voi mennä ihan eri tavalla 😅
Onnea ja tervetuloa mukaan!
 
Takaisin
Top