Yleinen keskustelu

Tervetuloa silkkipakastimelle minunkin puolestani ja onnittelut tosiaan kaikille raskauksista ❤😊 Mietin, että haluaisitteko kertoa itsestänne jotain pientä esittelyä (ymmärrän, ettei varmasti netissä halua kertoa kovin tarkasti, mutta tyyliin ikä, kuinka mones lapsi, millainen tie on ollut raskauteen?). Ainakin minusta olisi kiva saada vähän tutustua, että millaisten ihmisten kanssa täällä juttelee 😊

Itse olen 30v ja mieheni on 39v, ja tosiaan odotamme esikoista. Olemme olleet yhdessä 5 vuotta ja minä olen toivonut/ajatellut lasta oikeastaan suhteemme alusta alkaen, mutta mies ei kokenut olevansa valmis aiemmin. Nyt vuodenvaihteessa mies yhtäkkiä otti puheeksi, että haluaisi alkaa yrittää ja aloimmekin heti. Raskaus alkoikin yllättävän nopeasti (plussa maaliskuussa) ja ehkä sen takia tuntuukin vielä niin epätodelliselta, ikään kuin "liian hyvää ollakseen totta". Yritän vain pitää mielen rauhallisena ja luottaa, että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu. 💛 On ollut myös ihana nähdä, että mies on nyt ihan innolla mukana raskaudessa ja fiilistelee sitä ja suunnittelee tulevaisuutta 🥰 kun viime vuosien aikana välillä jo epäilin, että tuleeko hän ollenkaan "olemaan valmis". Ilmeisesti tarvitsi vain oman aikansa! Tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin toissasunnuntaina, joten tässä on vähän aikaa jo ehditty sulatella uutista, mutta vieläkään ei tahdo uskoa todeksi 🙈

Meillä ensimmäinen neuvola varattu toukokuun alkuun. Tiedättekö, ultrataanko jo sillä käynnillä, vai mitä siellä tehdään (jos oikein laskin niin silloin viikko 8+)? Mille viikoille teillä muilla on ensimmäiset neuvolat? 😊
Olen tältä palstalta lukenut, että joissain kunnissa ultrataan jo ekalla käynnillä. Meillä ei kuulu ultra siihen käyntiin. Itse sain äitiyspoliklinikalle ultraan lähetteen aiemman kohdunulkoisen takia.
 
Miten saatte annettua viesteihin muita reaktioita kuin peukun? 😁 Itselläni on ainoana vaihtoehtona tuossa jokaisen viestin alla "Tykkään", josta tulee peukku. En pysty antamaan esim. Sydäntä.
 
Huomenta! Puhuin eilen että teen tänään vielä uuden testin, ja aattelin lisätä kuvat nyt tännekin. 😄 kertokaa mp, onko haamu, plussa vai näyttääkö kemialliselta... ylempi tosiaan se eilen päivällä otettu ja alempi nyt tämän aamun tuotos
 

Liitteet

  • 20240406_065047.jpg
    20240406_065047.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 34
  • 20240406_065057.jpg
    20240406_065057.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 34
  • 20240406_064917.jpg
    20240406_064917.jpg
    2.2 MB · Katsottu: 35
Ja hei miten mä saan kans nimeni viereen tuon "joulukuiset 2024", kun tosi monella teillä lukee tuo xkuiset 202x? 😅
 
Huomenta! Puhuin eilen että teen tänään vielä uuden testin, ja aattelin lisätä kuvat nyt tännekin. 😄 kertokaa mp, onko haamu, plussa vai näyttääkö kemialliselta... ylempi tosiaan se eilen päivällä otettu ja alempi nyt tämän aamun tuotos
On tuo plussa, minun mielestä vahvistunut eilisestä. Itse kuulun niihin, jotka ei aamuisin saa kovin hyvää viivaa testiin, iltapäivisin aina tullut vahvempi viiva. Hcg usein tuplaantuu joka toinen päivä, eli joka päivä ei testin kai edes tarvitse vahvistua, vaan enemmänkin joka toinen päivä.
 
Ja hei miten mä saan kans nimeni viereen tuon "joulukuiset 2024", kun tosi monella teillä lukee tuo xkuiset 202x? 😅
Tuon saa sitten kun salainen ryhmä aukeaa ja sinne tekee liittymispyynnön. Ryhmä avataan sitten kun joulukuisiin keskusteluihin on kirjoitettu yhteensä 500 viestiä. Vargynja käyttäjälle pitää laittaa yksityisviesti ryhmään lisäämistä koskien. Itselläsi pitää olla 30 viestiä kirjoitettuna joulukuisten ryhmään ennen kun lisätään salaiseen ryhmään. Salaisen ryhmän viestejä pääsee lukemaan vain siihen ryhmään kuuluvat. Siellä usein keskustelu vilkkaampaa sitten kun aukeaa.
Tässä tarkemmat ohjeet, ryhmää ei siis vielä ole avattu :)
 
On tuo plussa, minun mielestä vahvistunut eilisestä. Itse kuulun niihin, jotka ei aamuisin saa kovin hyvää viivaa testiin, iltapäivisin aina tullut vahvempi viiva. Hcg usein tuplaantuu joka toinen päivä, eli joka päivä ei testin kai edes tarvitse vahvistua, vaan enemmänkin joka toinen päivä.
Ihana kuulla että on sun mielestä vahvistunut, kiitos kun valoit uskoa meikäläiseen 🥰
Tuon saa sitten kun salainen ryhmä aukeaa ja sinne tekee liittymispyynnön. Ryhmä avataan sitten kun joulukuisiin keskusteluihin on kirjoitettu yhteensä 500 viestiä. Vargynja käyttäjälle pitää laittaa yksityisviesti ryhmään lisäämistä koskien. Itselläsi pitää olla 30 viestiä kirjoitettuna joulukuisten ryhmään ennen kun lisätään salaiseen ryhmään. Salaisen ryhmän viestejä pääsee lukemaan vain siihen ryhmään kuuluvat. Siellä usein keskustelu vilkkaampaa sitten kun aukeaa.
Tässä tarkemmat ohjeet, ryhmää ei siis vielä ole avattu :)
Ah aivan joo huomasinkin että salainen ryhmä on jossain kohtaa tulossa, en tajunnut että se on sitten tuo mikä nimen perässä lukee. 😄 kiitos!
 
Huomenta! Puhuin eilen että teen tänään vielä uuden testin, ja aattelin lisätä kuvat nyt tännekin. 😄 kertokaa mp, onko haamu, plussa vai näyttääkö kemialliselta... ylempi tosiaan se eilen päivällä otettu ja alempi nyt tämän aamun tuotos
Pregcheck testit ei anna haamuja, kyllä toi selkeä plussa on ☺️

Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 13 vuotta. Olen 36 ja mies 35. Esikoinen saatiin hoidoilla elokuussa 2022, vuosi sitä ennen keskeytynyt keskenmeno. Meillä ei mahdollisuuksia raskauteen ilman hoitoja, toinen olisi ollut tervetullut melkein heti, ja toivotaan nyt kovasti että tämä pysyisi ❤️

Mä jouduin kertomaan esimiehelle heti positiivisen testin jälkeen työnkuvan vuoksi eli töissä ei ole salaisuus 😅 Muuten en usko että kerrotaan ennen varmistusultria, paitsi ehkä parille kaverille joilla on ollut menetyksiä itsellä. Muille tuntuisi niin ikävältä sanoa jos jotain kävisi.
 
Moikka!
Liityn mukaan vaikka nyt on vasta 4+0. Laskettu aika menisi jonnekin 14.12. paikkeille. Plussatestejä oon tehnyt neljänä päivänä ja on vahvistunut viivat kivasti. Meillä on takana tuulimunaraskauksia kaksi, joista viimeisin joulukuussa niin oon aika epäileväisin mielin tämänkin suhteen ennen varhaisultran varmistusta. Noiden keskenmenneiden välissä saatiin onneksi tuo taapero, hän on nyt 1,5-vuotias.

Mä oon jo 41 v. ja mies 40 v. Mulla on yksi lapsi aiemmin, hän asuu jo omillaan. Tekis kyllä mieli kertoa jo vaikka viimeksi joutuikin sit niille muutamalle läheiselle kertomaan keskenmenosta. Ehkä muutamalle hyvälle ystävälle kerrotaan ja oma sisko tietää jo. Neuvolaa varailen ehkä ens viikolla sitten.
 
Ja oon siis hoitovapaalla vielä, niin ei tarvi töissä kertoa. Tässä tämän aamun testi, 14 dpo siis. 😁
 

Liitteet

  • 20240406_090719.jpg
    20240406_090719.jpg
    3.5 MB · Katsottu: 16
Minä mietin hetken, viitinkö vielä tulla mukaan, kun 4+1 menossa ja virallinen testipäivä ensi viikolla. Mutta tää on ensimmäinen raskaus ja en voi vaikuttaa lopputulokseen juurikaan enää, niin aion nauttia jokaisesta päivästä. En myöskään aio alistua pelolle. Välillä voi huoli käydä mielessä, kun tiedän, että alkuvaiheessa kaikki on mahdollista, mutta annan sen tulla ja laitan sen sitten samantien syrjään. Mieluummin elän uskossa, että kaikki menee hyvin 🥰
 
Huomenta! Puhuin eilen että teen tänään vielä uuden testin, ja aattelin lisätä kuvat nyt tännekin. 😄 kertokaa mp, onko haamu, plussa vai näyttääkö kemialliselta... ylempi tosiaan se eilen päivällä otettu ja alempi nyt tämän aamun tuotos

Kyllähän tuo plussalta näyttää 😊 Ilmeisesti se on aika yksilökohtaista, että kuinka nopeasti ne hormonitasot nousevat. Minulla oli muuten tuo sama kuin Foreverfeverillä, että sain vahvempia viivoja iltapäivällä kuin aamulla, vaikka aina toisin ohjeistetaan. Toivotaan silkkipakastin, että nuo tuosta tummuvat 🥰 Saanko muuten kysyä, että oliko siis niin, että ette varsinaisesti yrittäneet raskautta, vaan tämä tuli ihan yllätyksenä? Jostain aiemmasta viestistäsi sain sen käsityksen 😄 Ei tarvitse vastata, jos et halua 🤗
 
Kyllähän tuo plussalta näyttää 😊 Ilmeisesti se on aika yksilökohtaista, että kuinka nopeasti ne hormonitasot nousevat. Minulla oli muuten tuo sama kuin Foreverfeverillä, että sain vahvempia viivoja iltapäivällä kuin aamulla, vaikka aina toisin ohjeistetaan. Toivotaan silkkipakastin, että nuo tuosta tummuvat 🥰 Saanko muuten kysyä, että oliko siis niin, että ette varsinaisesti yrittäneet raskautta, vaan tämä tuli ihan yllätyksenä? Jostain aiemmasta viestistäsi sain sen käsityksen 😄 Ei tarvitse vastata, jos et halua 🤗
Kiitos, ja toki saa kysyä! Varsinaisesti virallista yritystä ei meillä ole ollut, mutta ajatuksena oli että jos jossain kohtaa tulee niin saa tulla. 😄 toivotaan vain nyt että kaikki menee hyvin
 
Hienosti ollaan saatu jo viestejä aikaan, mutta parisataa vielä tarvis 😄 Tuntuu että tsekkailen tätä foorumia muutenkin ihan koko ajan, tuntuu niin mukavalta jakaa kaikkia ajatuksia tänne ja saada rohkaisua ja tukea kanssaodottajilta
 
Hienosti ollaan saatu jo viestejä aikaan, mutta parisataa vielä tarvis 😄 Tuntuu että tsekkailen tätä foorumia muutenkin ihan koko ajan, tuntuu niin mukavalta jakaa kaikkia ajatuksia tänne ja saada rohkaisua ja tukea kanssaodottajilta
Joo mäkään en oikeen muuta tee 😄 uus ajanviete täällä olo
 
Takaisin
Top