Yleinen keskustelu

Ehkä käyn hakemassa ton viikkotestin ja sit pohdin lisää. Varattiin just varhaisultra 27.4. sillon on sitten joko (9+1) tai (11+1) :D

Voisitteko mennä vaikka viikon aiemmin?
 
Paitsi viikkonäytöllinen voi jo 5+0 näyttää 3+
Totta, laskin et on pieni mahdollisuus et näyttäisi 2-3 vko jos ois viimeisimmästä kierrosta... Toki toivon et raskaus olis nyt ton pari viikkoa pidemäällä, mitä aluksi luultiin.
 
Voisitteko mennä vaikka viikon aiemmin?
Pitää joo yrittää vaihtaa sitä aikaa. Edellistä viikonloppua alunperin mietittiin, mutta päädyttiin et otetaan mielummin ekan neuvolan jälkeen. Nyt tosin tämä viikko-asia sekottaa aika paljon omaa mieltä ja koko pakkaa niin ehkä ihan hyvä jos sen saisi vaihdettua.
 
Laskeskelin kanssa sitä että kuinka monta dpo oli kun plussasin, joko 14-20 dpo tai ~30 dpo. Testiin tuli heti todella vahva viiva ja se kehittyi myös hyvin nopeasti👀
 
Pitää joo yrittää vaihtaa sitä aikaa. Edellistä viikonloppua alunperin mietittiin, mutta päädyttiin et otetaan mielummin ekan neuvolan jälkeen. Nyt tosin tämä viikko-asia sekottaa aika paljon omaa mieltä ja koko pakkaa niin ehkä ihan hyvä jos sen saisi vaihdettua.
Olikin aika helppo vaihtaa. Mennään nyt sit jo 13.4. varhaisultraan sen 27.4. sijaan. Viikot on uudella ajalla sit joko (7+1) tai (9+3)
 
Mullakin tuli plussa 3+5, en tosin aiemmin testannutkaan että en tiedä oisko näkynyt jo. Kiinnittymispäivästä ei mitään hajua!
 
Oisko että kaikki ei vielä oo testannu tai ei heti uskalla liittyä?
Mä oon tänään vasta liittynyt foorumille ja mun arvioitu laskettu on 29.11. ja testasin eka kerran tällä viikolla plussan arviolta 4+2 (nyt 4+5) 😇 ja just mietin sitä, että uskallanko vielä sinne sen laittaa. Mun kellon sovellus arvioi lasketun vasta 6.12. ja et mä oisin vasta 4+1, mut se taitaa laskea vasta mun menkkojen loppupäivästä ton, kun toi aiempi on menkkojen alkupäivästä.

On ollut vähän epätodellinen olo tässä nyt tän viikon ja eilen tein vahvistusplussan testiin vielä 😄
 
Pojat kiinnittyy yleensä nopeemmin, yhdellä kaverilla näky positiivinen 3 päivää oviksesta🤭 tätä kyllä ihmettelin koska yleensä kiinnittymisessä ja hedelmöittymisessä menee aikaa 😂
Tuo sukupuolisidonnainen kiinnittymisnopeus on kyllä mielenkiintoinen ajatus...
 
Kirjotin tän tonne raskaussovellusten keskusteluun, mutta jatkan tänne kun täällä on jo keskustelua aiheesta.
Sain siis Nartural Cyclesin sovelluksen toimimaan.
Mun pitää vaan selvittää että kumpi menkkasovellus on oikeessa, NC vai Flo, sillä NC heittää mun 0+0 päiväksi 9.2. (vuoto siis 9.2.-14.2.) Mulla oli silloin vuotoa 6 pv, mutta 9 pv päästä vuodon loppumisesta alkoi uusi vuoto, joka kesti 5 pv (24.-28.2.) ja Flo näyttää että tämä 24.2. olisi mun 0+0. Mulla on todella epäsäännöllinen vuoto, joka oli syksyllä parhaimmillaan 49 päivää ja nyt talvella lyhymmät olleet ton 17 ja 15 päivää...

Tuntuu jotenkin loogisemmalta, että tuo aikaisempi kierto olisi se missä hedelmöitys on tapahtunut, koska ovulaatio ja seksit menevät enemmän kohdakkain. Jälkimmäisessä kierrossa näyttää viikon väliä näille. Toisaalta tein negatiivisen raskaustestin ensimmäoisessä kierrossa n. 7 dpo ja se oli negatiivinen, mutta sehän on aivan liian aikasin tehty.
En siis oikeastaan tiedä onko nyt sitten menossa 5+0 vai 7+0.
Mielestäni kannattaa yrittää tuo raskauden kesto selvittää suht pian. Neuvolan kautta pääsee halutessaan sikiöseulonnan verikokeisiin, joissa on on raskauden kestoon sidottu takaraja...
 
Mun tekis niin mieli varata yksityiselle varhaisultra, mut en tiiä, mitähän kustantaisi.. sais vähän mielenrauhaa kun näkis et syke löytyy ❤️
Mä varasin yksityiselle Terveystalolta ja se oli yli 300 🫣 Eli en suosittele sieltä varaamaan jos jostain muualta saa halvemmalla 😅
 
Mä varasin yksityiselle Terveystalolta ja se oli yli 300 🫣 Eli en suosittele sieltä varaamaan jos jostain muualta saa halvemmalla 😅
Mäkin näitä jo ehdin tutkimaan, kun mietittiin, et sillä vois saada vielä varmemman vahvistuksen siitä, et pikkunen ois mukana matkassa ja sykkeen kuulemalla varmasti konkretisoituis puolisollekin paremmin 😄

Yhen minkä löysin oli 69€+toimistomaksu ja se on varmaan tällä hetkellä halvin näistä mun kattomista. Jossain oli joku päälle 140 ja toi Terveystalo ja Mehiläinen oli tosi kalliita, samaten joku Ovumia.
 
Muokattu viimeksi:
Mä varasin yksityiselle Terveystalolta ja se oli yli 300 🫣 Eli en suosittele sieltä varaamaan jos jostain muualta saa halvemmalla 😅
On kyllä suolainen hinta! Täällä Porissa ei mahdottomasti oo vaihtoehtoja, Minervassa oli 180-240e, Mehiläisellä joku 200-350e.. Harkitsen vielä 😊
 
Mäkin näitä jo ehdin tutkimaan, kun mietittiin, et sillä vois saada vielä varmemman vahvistuksen siitä, et pikkunen ois mukana matkassa sykkeen kuulemalla varmasti konkretisoituis puolisollekin paremmin 😄

Yhen minkä löysin oli 69€+toimistomaksu ja se on varmaan tällä hetkellä halvin näistä mun kattomista. Jossain oli joku päälle 140 ja toi Terveystalo ja Mehiläinen oli tosi kalliita, samaten joku Ovumia.
Mikä toi edullinen paikka oli?😊
 
Ok, kiitos 😊 mietinkin jo, että esim Tampereelle vois hyvin varata ajan jos löytää edullisen paikan, ja keksiä muutakin ohjelmaa sinne samalla, kuitenkin täältä noin reippaassa tunnissa sinne ajaa.
 
Mulla tuli nyt vähän tässä mieleen, että miten noi heitteleekin noi viikot riippuen siitä mistä kautta sen kattoo tai kuinka pitkäksi laittaa kierron pituuden. 😅 Minkä kierron pituus siihen lasketaan? Jos lasken edellisen kierron mukaan, kunnes mun menkat viimeksi alko, niin sen mukaan mun la olis marraskuun lopussa, mut olisin jo 5+2, mut jos laitan tän kierron mukaan, kun menkkojen olis pitänyt alkaa tai mun arvioidun hedelmöityspäivän mukaan (en oo tikuttanut oviksia ollenkaan, mut arvioidun kierron puolivälin ja seksikertojen perusteella siinä main), niin mun la oliskin joulukuun alussa ja viikot 5+1 🤔 arvo tässä nyt sitten mikä on ja vau.fi-viikkokirjekin antaa nyt jo viikolle 5+0 eli 6. raskausviikko 🙈 jos ite lasken kalenterin mukaan sieltä edellisten menkkojen alkupäivästä, niin olisin nyt 4+6, eipä noi paljoa heitä, mut silti 😂
 
Mulla tuli nyt vähän tässä mieleen, että miten noi heitteleekin noi viikot riippuen siitä mistä kautta sen kattoo tai kuinka pitkäksi laittaa kierron pituuden. 😅 Minkä kierron pituus siihen lasketaan? Jos lasken edellisen kierron mukaan, kunnes mun menkat viimeksi alko, niin sen mukaan mun la olis marraskuun lopussa, mut olisin jo 5+2, mut jos laitan tän kierron mukaan, kun menkkojen olis pitänyt alkaa tai mun arvioidun hedelmöityspäivän mukaan (en oo tikuttanut oviksia ollenkaan, mut arvioidun kierron puolivälin ja seksikertojen perusteella siinä main), niin mun la oliskin joulukuun alussa ja viikot 5+1 🤔 arvo tässä nyt sitten mikä on ja vau.fi-viikkokirjekin antaa nyt jo viikolle 5+0 eli 6. raskausviikko 🙈 jos ite lasken kalenterin mukaan sieltä edellisten menkkojen alkupäivästä, niin olisin nyt 4+6, eipä noi paljoa heitä, mut silti 😂
Se on vähän hankalaa laskea ja myös eri raskaussovellukset näyttää eri viikkoja. Esimerkiksi neuvola laskee useimmiten 28 päivän kierron keskiarvolla, vaikka odottaja tietäisi, ettei kierto ole keskimäärin 28. Mulla ei myöskään yhdessä raskaudessa varhaisultran viikot muuttaneet laskettua aikaa neuvolassa, vaikka heitti tuosta 28 usealla päivällä. Tuon lasketun ajan määrittää yleensä nt-ultra ja siirtyy, jos heittää pahasti tuosta 28 päivän kierrosta. Pitäisin itse yhden noista mahdollisista kierroista joka tuntuu itsestä lähimpänä oikeaa, ja menisin sen mukaan, kunnes se ultrassa varmistuu :smiling-eyes:Joskus se kuulemma muuttuu vielä senkin jälkeen jos on heittoa, mulla ei henkilökohtaisesti ole enää muutettu esimerkiksi päivän heitolla rakenneultrassa. Nytkin täällä neuvolan laskettu aika 3.11. ja oma mutu-tuntuma heittää lasketun noin 8.11 kieppeille.
 
Last edited by a moderator:
Se on vähän hankalaa laskea ja myös eri raskaussovellukset näyttää eri viikkoja. Esimerkiksi neuvola laskee useimmiten 28 päivän kierron keskiarvolla, vaikka odottaja tietäisi, ettei kierto ole keskimäärin 28. Mulla ei myöskään yhdessä raskaudessa varhaisultran viikot muuttaneet laskettua aikaa neuvolassa, vaikka heitti tuosta 28 usealla päivällä. Tuon lasketun ajan määrittää yleensä nt-ultra ja siirtyy, jos heittää pahasti tuosta 28 päivän kierrosta. Pitäisin itse yhden noista mahdollisista kierroista joka tuntuu itsestä lähimpänä oikeaa, ja menisin sen mukaan, kunnes se ultrassa varmistuu :smiling-eyes:Joskus se kuulemma muuttuu vielä senkin jälkeen jos on heittoa, mulla ei henkilökohtaisesti ole enää muutettu esimerkiksi päivän heitolla rakenneultrassa. Nytkin täällä neuvolan laskettu aika 3.11. ja oma mutu-tuntuma heittää lasketun noin 8.11 kieppeille.
Kiitos vastauksesta 😊 neuvolan hoitajalle soittaessa sanoin, et mun tyypillinen kierto on 25-28pv ja sieltä tuli sitten, että olisin viikoilla 4+ jotain, joten sillä varmaan on helpoin mennä, kun itekin pysyy helpoimmin kärryillä samalla laskiessa menkkojen ekasta alkupäivästä. Sitten se tarkottais varmaankin sitä, että laskettu on just siinä kuun vaihteen paikkeilla ehkä jopa joulukuun puolella. Mut ehkä mä meen vielä täällä marraskuisissa, jos se ultrassa sitten tarkentuu.

Mun puoliso ei ymmärrä tätä laskutapaa ollenkaan 😄
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top