Yleinen keskustelu

Kiitos vastauksesta 😊 neuvolan hoitajalle soittaessa sanoin, et mun tyypillinen kierto on 25-28pv ja sieltä tuli sitten, että olisin viikoilla 4+ jotain, joten sillä varmaan on helpoin mennä, kun itekin pysyy helpoimmin kärryillä samalla laskiessa menkkojen ekasta alkupäivästä. Sitten se tarkottais varmaankin sitä, että laskettu on just siinä kuun vaihteen paikkeilla ehkä joka joulukuun puolella. Mut ehkä mä meen vielä täällä marraskuisissa, jos se ultrassa sitten tarkentuu.

Mun puoliso ei ymmärrä tätä laskutapaa ollenkaan 😄
Sillä on varmasti helpoin mennä sitten :smiling-eyes:Voihan se olla että tässä matkan varrella tulee useampikin laskettu aika, eikä vauva synny millään niistä päivämääristä, kun heitossa on useimmiten kyse muutamista päivistä. Toki sitten eri tilanne, jos ei yhtään tiedä millä viikolla menee, mutta tässä sun tapauksessa ei näyttäisi olevan kyse niin suuresta heitosta. Voithan halutessasi seurata sekä marraskuisia ja joulukuisia, kun la on tuossa rajalla.

Puolisot ei luonnollisesti välttämättä tajua raskausviikoista mitään, ellei ole itse ollut raskaana, kun ne on itsellekkin alussa sekavia :rolling:

Sillä on varmasti helpoin mennä sitten :smiling-eyes:Voihan se olla että tässä matkan varrella tulee useampikin laskettu aika, eikä vauva synny millään niistä päivämääristä, kun heitossa on useimmiten kyse muutamista päivistä. Toki sitten eri tilanne, jos ei yhtään tiedä millä viikolla menee, mutta tässä sun tapauksessa ei näyttäisi olevan kyse niin suuresta heitosta. Voithan halutessasi seurata sekä marraskuisia ja joulukuisia, kun la on tuossa rajalla.

Puolisot ei luonnollisesti välttämättä tajua raskausviikoista mitään, ellei ole itse ollut raskaana, kun ne on itsellekkin alussa sekavia :rolling:
Joo totta. Itelle ainakin selkein laskee sieltä edellisten menkkojen ekasta päivästä, kun en ymmärrä muusta ja siitä se ilmeisesti joka tapauksessa lasketaan 😄🙏🏻 kierron pituus vaikuttaa sit enemmän siihen laskettuun varmasti.

Joo tää on kyllä itellekin melkeen ihan hepreaa jo 😂 sille olis selkein joko siittiöstä tai munasolusta tai hedelmöityspäivästä, mut kun mikään noistakaan ei oo tarkasti tiedossa 😂 mun synttäriviikonloppuna se hedelmöitys joka tapauksessa on päässyt tapahtumaan ❤️

Joo totta. Itelle ainakin selkein laskee sieltä edellisten menkkojen ekasta päivästä, kun en ymmärrä muusta ja siitä se ilmeisesti joka tapauksessa lasketaan 😄🙏🏻 kierron pituus vaikuttaa sit enemmän siihen laskettuun varmasti.

Joo tää on kyllä itellekin melkeen ihan hepreaa jo 😂 sille olis selkein joko siittiöstä tai munasolusta tai hedelmöityspäivästä, mut kun mikään noistakaan ei oo tarkasti tiedossa 😂 mun synttäriviikonloppuna se hedelmöitys joka tapauksessa on päässyt tapahtumaan ❤️
Juuri näin, se on vähän epäselvää hommaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla kolmas lapsi tulossa ja täytyy sanoa, etten muista raskausviikkoja ja niitä saa laskea ja tarkastella :rolling: Saitpa ihanan synttärilahjan! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mielestäni kannattaa yrittää tuo raskauden kesto selvittää suht pian. Neuvolan kautta pääsee halutessaan sikiöseulonnan verikokeisiin, joissa on on raskauden kestoon sidottu takaraja...
Soitan tiistaina meidän äitiysneuvolaan asiasta. Katotaan mitä ne siellä sanoo.

Vantaalla ja Helsingissä pääsee varhaisultraan Kaunis odotus nimiseen paikkaan. He palvelevat myös viikonloppusin ja hinta on 89€

Mun paikkakunnalla katsoin että varhaisultra on yli 300e 🥹🥹 jos olis aikaa ni halvemmalla pääsis ajaa helsinkii. 🤣

Oi ei, muistin siis väärin 🙈 mut eihän Tre oo liian kaukana Jyväskylästä? Mäkin tonne Treelle joutuisin täältä puolentoista tunnin päästä, kun ei taida lähempänä olla 😅
Mulla ois ollu Jkl matkaa semmonen 140km ja Tampereelle on 240km, Jkl ois ollu vielä semmosen sopivan matkan päässä 😂 mutta yritän vaan tsempata että about kk päästä on sitte eka julkisen puolen ultra... Siihen asti vielä uskotaan viivoihin tikuissa 🫣❤️

Mulla ois ollu Jkl matkaa semmonen 140km ja Tampereelle on 240km, Jkl ois ollu vielä semmosen sopivan matkan päässä 😂 mutta yritän vaan tsempata että about kk päästä on sitte eka julkisen puolen ultra... Siihen asti vielä uskotaan viivoihin tikuissa 🫣❤️
Voi itku! 🙈 Tää on just tätä, kun ei asu isossa kaupungissa 😂 joutuu miettiin kaikki eri tavalla. Mulla on vasta eka neuvola 19.4. ja sekin on sitten viikoilla 7+4 eli ekaa ultraa saa odottaa vielä hyvän tovin. Mietin, että pitääkö just tikuttaa tässä välissä, et näkee kulkeeko matkassa mukana ❤️ toivotaan, että kaikilla pysyy mukana 🫶🏻

Se oli joku Perhe-Arte 😊 toimipaikkoja olikohan ainakin Hki, Tre ja Jkl?
Me käytiin täällä ja voin suositella :) hintaero tulee siitä että kätilö ultraa, ei lääkäri. Mutta eipä siellä varhaisultrassa näy hirveesti vielä mitään, sikiö oli cashew-pähkinän näköinen ja otetiin pituusmitta ja katsottiin löytyykö syke. Ei siihen mun mielestä lääkäriä tarvi, myöhemmin löytyy sit enemmän tutkittavaa jos haluaa mennä.

Me käytiin täällä ja voin suositella :) hintaero tulee siitä että kätilö ultraa, ei lääkäri. Mutta eipä siellä varhaisultrassa näy hirveesti vielä mitään, sikiö oli cashew-pähkinän näköinen ja otetiin pituusmitta ja katsottiin löytyykö syke. Ei siihen mun mielestä lääkäriä tarvi, myöhemmin löytyy sit enemmän tutkittavaa jos haluaa mennä.
Kiva kuulla 😇 pitää miettiä, jos sitä tosiaan oman mielenrauhan vuoksi kävisi!

Soitan tiistaina meidän äitiysneuvolaan asiasta. Katotaan mitä ne siellä sanoo.

Vantaalla ja Helsingissä pääsee varhaisultraan Kaunis odotus nimiseen paikkaan. He perhearten viikinloppuhinnat oli +30%. Ja toimipiste oli myös Lahdessa.
Valitettavaa, miten vähän noita kätilöulrta- yrityksiä (eli yksityisiä neuvoloita) oli vuonna 2022 ja ilmeisesti uusia ei ole vieläkään keski- tai pohjoisSuomeen perustettu vaikka kysyntää varmasti olisi.

Muokattu viimeksi:
Valitettavaa, miten vähän noita kätilöulrta- yrityksiä (eli yksityisiä neuvoloita) oli vuonna 2022 ja ilmeisesti uusia ei ole vieläkään keski- tai pohjoisSuomeen perustettu vaikka kysyntää varmasti olisi.

Niimpä!

Mä varasin sinne Tampereelle Perhe-Arteen ajan, on kyllä niin paljon edullisempi kuin täällä Porissa. Kilsoja täältä tulee noin 100 sinne. Aika on 19.4, sillon mulla rv 8+4 😊

Niimpä!

Mä varasin sinne Tampereelle Perhe-Arteen ajan, on kyllä niin paljon edullisempi kuin täällä Porissa. Kilsoja täältä tulee noin 100 sinne. Aika on 19.4, sillon mulla rv 8+4 😊
Hieno ratkaisu, on varmasti hintansa ja ajomatkan arvoinen käynti.
Mitenhän pitkä matka teiltä on Lietoon? Tarkistin, kaveri on käynyt siellä ultrassa: neuvola sivutasku.

Takaisin