Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!
 
Mullahan jos kaikki menee hyvin, niin vauva syntyy viimeistään lokakuun lopussa, sillä neljäs sektio, niin varmaan viimeistään 39+0 tehdään 🤔
 
Tuota… tyhmä kysymys: Miten raskausviikot kuuluu laskea? 😅

Saan vaihtelevia lukuja ja vähän eri laskettuja aikoja riippuen siitä, mitä laskuria/appia käytän. Olin tähän asti käyttänyt vain Flo:ta, ja sen mielestä olen nyt rv 3+6 ja LA on 5.11.

Äsken testasin muutamaa raskausviikkolaskuria (Kaksplus, Aava, vau.fi). Kaikkien näiden mielestä LA on 3.11. 🤔 Lisäksi Kaksplussan laskurin mielestä olen rv3+5 ja vau.fi:n mielestä taas rv4+0. Kaikille annoin laskuperusteeksi viimeisimpien kuukautisten alkamispäivän ja kierron pituuden (30.1. ja 26vrk). Flo:n laskutavasta en ole varma, mutta sillä on tiedot kaikista menneen vuoden kiertojen pituuksista ja merkkasin sinne myös tässä kierrossa tikutetun ovulaation.

Tokihan asia tarkentuu ensimmäisessä ultrassa, jos nyt sinne asti päästään.
 
Tuota… tyhmä kysymys: Miten raskausviikot kuuluu laskea? 😅

Saan vaihtelevia lukuja ja vähän eri laskettuja aikoja riippuen siitä, mitä laskuria/appia käytän. Olin tähän asti käyttänyt vain Flo:ta, ja sen mielestä olen nyt rv 3+6 ja LA on 5.11.

Äsken testasin muutamaa raskausviikkolaskuria (Kaksplus, Aava, vau.fi). Kaikkien näiden mielestä LA on 3.11. 🤔 Lisäksi Kaksplussan laskurin mielestä olen rv3+5 ja vau.fi:n mielestä taas rv4+0. Kaikille annoin laskuperusteeksi viimeisimpien kuukautisten alkamispäivän ja kierron pituuden (30.1. ja 26vrk). Flo:n laskutavasta en ole varma, mutta sillä on tiedot kaikista menneen vuoden kiertojen pituuksista ja merkkasin sinne myös tässä kierrossa tikutetun ovulaation.

Tokihan asia tarkentuu ensimmäisessä ultrassa, jos nyt sinne asti päästään.

Laskisin tuon Flon ja ovulaation perusteella 😊
 
Moikka kaikille! 😊

Varovaisesti liityn mukaan marraskuisiin. Viikonloppuna tehty ensimmäiset plussatestit. Huomenna olis taas testiä pakko tehdä vaikka oireita on kyllä ollut täs viime päivinä. 🙈😅 Tänään arviolta 3+5 tai 6

Onnea ja tervetuloa! ❤️
 
Kiitos! ❤️ Esikoista odotan niin kaikki on hyvin uutta. 😄

Mä odotan neljättä, mut mulla on nuorin tällä viikolla 10vee nii on tässä moni asia unohtunut ja moni asia on muuttunut siinä mitä vauvoille on tarjolla ostettavaksi 😅
 
Ootteko varanneet jo ekaa neuvolaa tai kertonu muille? Mä en oo jotenkin uskaltanut tehdä vielä kumpaakaan, tuntuu hassulta et kaikki testit on ollu selvästi positiivisia jo viim. 3 päivää mut pisimmän kierron mukaan menkkoihin ois vielä jopa 4 päivää 😄
 
Ootteko varanneet jo ekaa neuvolaa tai kertonu muille? Mä en oo jotenkin uskaltanut tehdä vielä kumpaakaan, tuntuu hassulta et kaikki testit on ollu selvästi positiivisia jo viim. 3 päivää mut pisimmän kierron mukaan menkkoihin ois vielä jopa 4 päivää 😄

Muutamalla ystävälle kertonut ja varasin lääkäriin ajan ku mulla sairauksia nii raskaus vaatii erityisseurantaa. Neuvolan terkkari soittaa maanantaina myös 👍🏻
 
Kirjoittelenppa tännekin
Yhdelle ystävälle olen kertonut, kun oli pakko päästä puhumaan jollekin. Puoliso toki tietää, ja suhtautuu asiaan paljon rauhallisemmin ja järkevämmin.
Muuten en tiedä, missä vaiheessa kertoisin omalle ja puolison perheelle. Mietin nyt tätä viikonloppua, mutta onko se sittenkin liian aikaista…
Neuvolan olen varannut ja se on maaliskuun lopussa. 🤗
 
Kirjoittelenppa tännekin
Yhdelle ystävälle olen kertonut, kun oli pakko päästä puhumaan jollekin. Puoliso toki tietää, ja suhtautuu asiaan paljon rauhallisemmin ja järkevämmin.
Muuten en tiedä, missä vaiheessa kertoisin omalle ja puolison perheelle. Mietin nyt tätä viikonloppua, mutta onko se sittenkin liian aikaista…
Neuvolan olen varannut ja se on maaliskuun lopussa. 🤗

Mä kerroin viime kesänä molempien vanhemmille noin 8+jotain ja se oli musta liian aikasin, koska seuraavalla viikolla ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno 🫤 Tällä kertaa kerrotaan ultran jälkeen vasta 👍🏻
Ystäville oon kertonu muutamalle, koska olen kaivannut juttuseuraa asiaan liittyen ja he tukevat kävi miten kävi nyt sitten tällä kertaa ❤️

Kerron isommille lapsillenikin vasta ultran jälkeen 👍🏻
 
Juu tätä itsekin pelkään, jos kertoo liian aikaisin, niin sitten käykin jotain 🥺
Pitäydyn varmaan nyt tässä, että yksi ystävä ja puoliso tietää, ja kunhan pääsen verikokeisiin ja ultraan, niin kerrotaan sitten muille.
Oon kyllä maailman huonoin pitämään omia salaisuuksia 😂
 
Juu tätä itsekin pelkään, jos kertoo liian aikaisin, niin sitten käykin jotain 🥺
Pitäydyn varmaan nyt tässä, että yksi ystävä ja puoliso tietää, ja kunhan pääsen verikokeisiin ja ultraan, niin kerrotaan sitten muille.
Oon kyllä maailman huonoin pitämään omi salaisuuksia 😂

Mulla vähän sama 😄😄😄 Niin tekis mieli jo kaikille kertoa 😅
 
Mä aattelin kertoa tällä vkolla omalle äidille, ollaan tosin vkonloppuna menossa anoppilaan niin saa nähdä joutuuko selittelemään tipattomuutta&kahvittomuutta 🙈😅
 
Tässä kun on pari keskenmenoa taustalla, niin valitettavasti tää kertomisen into ja hienous on tässä laantunut.

Miehelle sentään jaksoin tehdä yllätyslaatikon digitestin kera, mutta äitille ihan kasuaalisti eilen vaan totesin että meillä olis jotain kerrottavaa, ja siitä jo arvas. Kaverille kans tänään kerroin kun nähtiin. Mutta tosiaan ei ihan saa ihmisiltäkään ihan niin innostuneita reaktioita, kun tietää historian. Ja sanonutkin että juhlitaan nyt aluks sitten vasta siinä vaiheessa jos nt-ultrassa kaikki ok, ja lopulta vasta jos laps syliin asti todella pääsee.
 
Mä aattelin kertoa tällä vkolla omalle äidille, ollaan tosin vkonloppuna menossa anoppilaan niin saa nähdä joutuuko selittelemään tipattomuutta&kahvittomuutta 🙈😅
Sama homma, pitäisi vklp mennä anoppilaan, ja saa kysyviä katseita, jos ei ota alkoholia 😅
 
Tässä kun on pari keskenmenoa taustalla, niin valitettavasti tää kertomisen into ja hienous on tässä laantunut.

Miehelle sentään jaksoin tehdä yllätyslaatikon digitestin kera, mutta äitille ihan kasuaalisti eilen vaan totesin että meillä olis jotain kerrottavaa, ja siitä jo arvas. Kaverille kans tänään kerroin kun nähtiin. Mutta tosiaan ei ihan saa ihmisiltäkään ihan niin innostuneita reaktioita, kun tietää historian. Ja sanonutkin että juhlitaan nyt aluks sitten vasta siinä vaiheessa jos nt-ultrassa kaikki ok, ja lopulta vasta jos laps syliin asti todella pääsee.
Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin ja pääsette juhlimaan pienen saapumista maailmaan ❤️
 
Takaisin
Top