Yleinen keskustelu

Kerrottiin eilen lapsille, mä olin niin hermona ja sitten aloin vielä itkee ennen ku lapset sai sen rasian avattua. Tytöt kiljahti samaan aikaan ja hyökkäs halaamaan mua itkien. Ja poika huutaa mitä siellä ooooon. Sitten ku näkee ni alkoi itkee mutta ihan eri syystä ku tytöt 🥹🥺 No otin halaukseen ja käytiin vielä monta kertaa läpi että hän on mun vauva ollut jo kymmenen vuotta eikä se muuksi muutu😭❤️ Ja kukaan ei menetä omaa huonettaan ja ostetaan korvatulppia jos tarvitsee 🤗😍 keskimmäinen itki vielä monta kertaa kun oli niin onnellinen.

Ihana kun he tietää❤️

Voi eii, ihana reaktio tytöiltä😭😍 Minkä ikäsiä lapsia siulla on? Onneks raskausaika on niin pitkä niin ehtii poikakin totutella ajatukseen rauhassa🙂
 
Oi niin ihana Mamiksx4 tyttöjen reaktio 😍 Kumpaa siellä toivotaan? 😘

Monivitamiineissa on vähän rautaa. Mä aattelin alkaa ottaa Ferrodan aluksi joka toinen päivä ja katotaan pysyykö hb tolla. Ferrodan on sopinut mun herkälle vatsalle ja sen voi ottaa ruuan kanssa, mutta samalla ei maitoa, kahvia tai teetä, koska ne heikentää imeytymistä. Mulla just on myös maitohimo! Yleensä en juo maitoa, mutta nyt voisin juoda koko ajan jääkylmää maitoa. Ja haluan edelleen niitä ranskalaisia ja majoneesia. Tää majoneesi huono kun sitä ei vissiin sain raskausaikana syödä. Millähän sen vois korvata 🤔

Mulla amma ja preglife apit. Ihan ne ilmaisversiot. Kiva aina viikottain tarkistaa vauvan koko ja miltä näyttää 🥰 Amma kivempi mun mielestä.
 
Oi niin ihana Mamiksx4 tyttöjen reaktio 😍 Kumpaa siellä toivotaan? 😘

Monivitamiineissa on vähän rautaa. Mä aattelin alkaa ottaa Ferrodan aluksi joka toinen päivä ja katotaan pysyykö hb tolla. Ferrodan on sopinut mun herkälle vatsalle ja sen voi ottaa ruuan kanssa, mutta samalla ei maitoa, kahvia tai teetä, koska ne heikentää imeytymistä. Mulla just on myös maitohimo! Yleensä en juo maitoa, mutta nyt voisin juoda koko ajan jääkylmää maitoa. Ja haluan edelleen niitä ranskalaisia ja majoneesia. Tää majoneesi huono kun sitä ei vissiin sain raskausaikana syödä. Millähän sen vois korvata 🤔

Mulla amma ja preglife apit. Ihan ne ilmaisversiot. Kiva aina viikottain tarkistaa vauvan koko ja miltä näyttää 🥰 Amma kivempi mun mielestä.
Tyttöä toivotaan. Keskimmäinen sen takia että saisi kokea miltä tuntuu kunnon pikkusisko🥰 Mutta ei kuulemma poikakaan haittaa.

Amma on ihan uusi mulle , pitääpä ladata sekin 🤭 sit on Preglife, Preggers ja Flo 😂
 
Oi niin ihana Mamiksx4 tyttöjen reaktio 😍 Kumpaa siellä toivotaan? 😘

Monivitamiineissa on vähän rautaa. Mä aattelin alkaa ottaa Ferrodan aluksi joka toinen päivä ja katotaan pysyykö hb tolla. Ferrodan on sopinut mun herkälle vatsalle ja sen voi ottaa ruuan kanssa, mutta samalla ei maitoa, kahvia tai teetä, koska ne heikentää imeytymistä. Mulla just on myös maitohimo! Yleensä en juo maitoa, mutta nyt voisin juoda koko ajan jääkylmää maitoa. Ja haluan edelleen niitä ranskalaisia ja majoneesia. Tää majoneesi huono kun sitä ei vissiin sain raskausaikana syödä. Millähän sen vois korvata 🤔

Mulla amma ja preglife apit. Ihan ne ilmaisversiot. Kiva aina viikottain tarkistaa vauvan koko ja miltä näyttää 🥰 Amma kivempi mun mielestä.

Suomalaisissa kananmunista ei oo oikeastaan salmonellariskiä, mutta harvassa valmismajoneesissahan edes on raakaa kananmunaa. Ainakin Hesburgerin majoneesissa näyttää olevan pastöroitu kananmunamassa, joka on ok.


Oon miettinyt tota monivitamiinin rautaa että kuinkahan imeytyy, yleensähän siinä samassa tabletissa on myös jonkun verran kalsiumia mitä ei juuri suositella raudan kanssa yhtäaikaa 🤷🏻‍♀️ sen takia (ja että mulla on kasvisruokavalio ja vähän alhaiset ferritiinit aiemmin + runsaat menkat) oon syöny ihan erikseen rautaa C-vitamiinin kanssa.
 
Oh ihanaa, että on pastöroitua majoneesia 😅 Täytyy silti vähän hillitä himoa, koska en haluis enkä tarvis sitten yhtään lisäkiloja raskausaikana. Nyt on n.5kg ylipainoa. Toivottavasti mun keho tajuaa, ettei nyt tarvis kerryttää yhtään. Viime raskauden alkaessa painoin 10kg vähemmän kuin nyt ja painoa tuli sen 10kg. Nyt en millään tähän päälle haluis ainakaan 10kg enää.
 
Kaikissa raskauksissa, joita on 8, mulla on hesen ranskikset ja paprikamajoneesi himo. Ja niitä olen aina huoletta vetänytkin 🫣( alussa se on sellaista, että kovin tekee mieli ja kun saan ne naaman eteen, ei enää teekkään mieli, päinvastoin 🫣🤣)
 
Mä olen ostanut jo yritysaikana kaikenlaista kirppiksiltä. Olen säästänyt varmasti satasia. Joo olis huippua semmonen kuvaketju hankinnoista 😍 Meiltä puuttuu vielä ainakin vaunut ja kantoreppu. Tiedän millaiset vaunut haluan, mutta en ole varma raaskinko niitä uusia vaunuja kuitenkaan ostaa. Voi olla että päädyn käytettyihin.

Mä tarvin myös jo äitiysliivit ja -leggareita hankkia pian.

Mun mies maailman suloisin. Täysillä mukana odottaa ja on onnellinen. Silittelee ja pussailee jo mun mahaa ja toivotti hyvää yötä molemmille rakkaille 😍 Passaa mua.. eilen hieroi hartioita.

Mä kerron lapsille ja vanhemmilleni synttäreitteni aikaan helmikuussa.

Huh miten kipeät tissit onkaan. Ihanaa kun on oiretta 💗
Millaiset vaunut sulla on suunnitelmissa? :) ite rakastan vaunuja, ja niitä meillä on pyörinyt.... Satoja... 🫣🫣🫣
 
Kääk, nyt on taas ihan semmonen olo et tää loppu ennen ku alkokaan😭 Tissikipu on hävinnyt melkein kokonaan.. Voiko kemiallisessa tulla noin selkee plussa? Viimeeks itellä oli kemiallisessa paljon haaleempi viiva. Kyl tää alkuraskaus on nii stressaavaa aikaa!
 
Kääk, nyt on taas ihan semmonen olo et tää loppu ennen ku alkokaan😭 Tissikipu on hävinnyt melkein kokonaan.. Voiko kemiallisessa tulla noin selkee plussa? Viimeeks itellä oli kemiallisessa paljon haaleempi viiva. Kyl tää alkuraskaus on nii stressaavaa aikaa!
Mä sain kemiallisessa ihan näkyvät mutta haaleat viivat, digi näytti 1-2vk.
Mutta mulla ei kans juurikaan ole oireita, huono olo itseasiassa koko aika, mutta voikohan tää johtua vielä siitä, kun oli tuo vatsatauti...
 
Kääk, nyt on taas ihan semmonen olo et tää loppu ennen ku alkokaan😭 Tissikipu on hävinnyt melkein kokonaan.. Voiko kemiallisessa tulla noin selkee plussa? Viimeeks itellä oli kemiallisessa paljon haaleempi viiva. Kyl tää alkuraskaus on nii stressaavaa aikaa!
Että älä vielä murehdi, oireita taitaa tulla ja mennä edes takas 😬🤢😊
 
Kaivoin äsken kaapista ne aamusta kuivuneet testit ja tarkistin sadannen kerran et näyttihän se posia varmasti🤦‍♂️ Kyl sitä ihminen on hölmö🤣
 
Kyfi, minulla myös kramppaa välillä alamahaa ja -selkää edelleen samaan tyyliin kuin kuukautiset olisi alkamassa. Se on pelottavaa. Mutta muistan olleen molemmissa aiemmissa onnistuneissa raskauksissakin. Kohtu reagoi kun siellä alkaa pieni kasvaa 💗 Uskon että kaikki on hyvin!

Minkki88, uskon että kaikki hyvin sinullakin 💗 Tämä alku vain on tosiaan epävarmaa ja hermoja raastavaa 😫

KermaKannu, Haluaisin Britax römer smile 5Z yhdistelmät jade green -värisenä. Niin ihastuin tuohon jade green väriin 😍 Tonnin maksaa uutena. Hei olis tosi kiva kuulla, mistä vaunuista sinä oot tykännyt eniten tai mitä suosittelisit? Onpas teillä ollutkin niitä!

Minulla niin onnellinen ja helpottunut olo 💗💗💗 Tänä aamuna vihdoin testiviiva paljon vahvistunut ja nyt luotan, että kaikki hyvin. Tänään lievä aamukuvotuskin. Pitää äkkiä syödä aamiaista kun en vielä ehtinyt vaan tulin testailemaan.

Eilen illalla itketti paljon, pelkoja että toivottavasti kaikki menee hyvin ja menin lukemaan yhdestä keskustelupalstasta negatiivista. Tai semmoista mikä meni ihon alle. Niin nyt pysyn poissa noista. Olen selkeästi tosi herkillä ja kuuluu asiaan 💗 Tuli olo että onko kolme lasta tosi paljon 😅 Hahah, jännittää niin kaikki.
 
@Valora onpa mahtava että viiva on vahvistunut🙏 Laita kuvaa jos saat otettua. Mie laitan kans tonne syyskuisten plussaketjuun🙂 Paljon siulla on nyt viikkoja?

Miulla kans oli pc vahvistunut tänään, pitää yrittää olla stressaamatta kaikenmaailman asioita koko ajan. Huomenna teen pc ja apteekin ultran. Ja sit jos on viivat edelleen vahvistunut ni yritän testata seuraavan kerran vasta loppuviikosta. Yks digi ois kaapissa mut en haluu vielä tuhlata sitä😅

Miten Kyfin kramppailut, helpottiko?
 
Vaikka kuinka yritin olla testaamatta niin olihan se pakko. Tein Clear blue varhaisen testin ja tuli raskaana teksti. Mulle tää kaikki on niin uutta, että en ehkä ole vielä käsittänyt koko asiaa. Oon pian 33 v ja tämä ihme olisi meille ensimmäinen.

Vaunuja en ole ikinä nähnyt kaupassa/ostettavan, eli ihan alusta lähdetään. Jännää ja vaikka raskaudesta on epävarma olo niin eilen oli jo tunne, että musta tulee parhain äiti tälle pienelle.

Vatsa kramppaili koko illan ja sain nukuttua noin klo viiteen. Silloin heräsin epämukavaan oloon. Laitoin kyljellä nukkuessani mahan (siis varsinaista ei tietenkään vielä ole) alle peittoa tueksi ja se auttoi niin että sain taas unen päästä kiinni. Nyt on ihan ok olo taas.

Kiva kun vastailette tänne 🙂
 
Kyfi, minulla myös kramppaa välillä alamahaa ja -selkää edelleen samaan tyyliin kuin kuukautiset olisi alkamassa. Se on pelottavaa. Mutta muistan olleen molemmissa aiemmissa onnistuneissa raskauksissakin. Kohtu reagoi kun siellä alkaa pieni kasvaa 💗 Uskon että kaikki on hyvin!

Minkki88, uskon että kaikki hyvin sinullakin 💗 Tämä alku vain on tosiaan epävarmaa ja hermoja raastavaa 😫

KermaKannu, Haluaisin Britax römer smile 5Z yhdistelmät jade green -värisenä. Niin ihastuin tuohon jade green väriin 😍 Tonnin maksaa uutena. Hei olis tosi kiva kuulla, mistä vaunuista sinä oot tykännyt eniten tai mitä suosittelisit? Onpas teillä ollutkin niitä!

Minulla niin onnellinen ja helpottunut olo 💗💗💗 Tänä aamuna vihdoin testiviiva paljon vahvistunut ja nyt luotan, että kaikki hyvin. Tänään lievä aamukuvotuskin. Pitää äkkiä syödä aamiaista kun en vielä ehtinyt vaan tulin testailemaan.

Eilen illalla itketti paljon, pelkoja että toivottavasti kaikki menee hyvin ja menin lukemaan yhdestä keskustelupalstasta negatiivista. Tai semmoista mikä meni ihon alle. Niin nyt pysyn poissa noista. Olen selkeästi tosi herkillä ja kuuluu asiaan 💗 Tuli olo että onko kolme lasta tosi paljon 😅 Hahah, jännittää niin kaikki.
Olipa nätin väriset nuo jade Greenit 🥰 emmaljungiin olen ollut vannoutunut, mutta nämä uudet mallit eivät enää iske, enkä tykkää, että vaunut ovat perus mustat.. Tykkään väreistä! Meillä löytyy emmaljungia eniten tällä hetkellä, mutta myös stokke trailzit, jotka tulevat tälle uudelle käyttöön ❤️ on erivärisiä koppia ja istuinosia jo valmiina 🤣🤣 stoket on kyllä ollu huiput käytössä, mutta on ne isot autoon kasatessa jne. Eli lähinnä lenkkeily käytössä meillä.
 
Mullakin oli eilen toispuoleista tylppää kipua. Kesti yöhön asti. Menin ajoissa nukkuu koska olin niin väsynyt. Heräsin parin tunnin päästä ja vatsa turvoksissa. Tuli normaali tyhjennys ja sitten vielä oksensin vähän. Ajattelin et raskauteen varmaan liittyy. No siitä heräsin taas parin tunnin päästä ja menin vessaan ni ihan vatsa sekaisin. Sen jälkeen sain nukuttua onneks mutta huonoa unta.
Näin kyll unta vauvasta joka heräili päivöuniltaan ja oli kovin nälkäinen 😍

Mäkin vaunuja kattelen. Käytettynä koitetaan ostaa. Löysin halvat kyllä, oran Unto , kantarelli väri. 300 paikkeilla hinta.
 
Takaisin
Top