Yleinen keskustelu

Varasin ajan varhaisultraan kolmen viikon päähän, silloin olis 7+0 että varmasti sykekin pitäisi jo löytyä.. 🤞🏼
 
Minä tässä (ensikertalaisena) vasta mietin, että milloinkas sinne neuvolaan kannattikaan olla yhteydessä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: . Kiinnostaisi kuulla, miksi varhaisultra? Meillä olisi nyt alustavasti ajatuksena malttaa odottaa sitä ensimmäistä perusultraa, mutta saapa nähdä...
 
Minä tässä (ensikertalaisena) vasta mietin, että milloinkas sinne neuvolaan kannattikaan olla yhteydessä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: . Kiinnostaisi kuulla, miksi varhaisultra? Meillä olisi nyt alustavasti ajatuksena malttaa odottaa sitä ensimmäistä perusultraa, mutta saapa nähdä...

Periaatteessa heti kun menkat myöhässä ja raskaustesti positiivinen, ensimmäinen käynti on yleensä siinä rv8 tienoilla. Varhaisultra ei oo mitenkään pakollinen mutta itse mielelläni varmistan että raskaus on kohdussa vaikkei kohdunulkoiset raskaudet niin älyttömän yleisiä ookaan. Ja tietty on kiva nähdä että siellä oikeasti kehittyy joku lähtökohtaisesti elinkelpoinen vauvanalku 😊
 
Noniin, enpä sitten turhaan odottele sen neuvolaan soittelun kanssa! Pitää vielä jäädä vähän tunnustelemaan tuota ultraa :smiling-eyes:
 
Hei meinaatteko hankkia kotidopplerin? Mä mietiskelen jos hankkis semmosen 😌
Mulla itseasiassa on, jääny kuopuksen ajoilta... Joskus alussa kiva kokeilla löytyykö ääniä, muutenhan sillä ei mitään tee. Kätilöthän ei vissiin hirveesti niitä suosittele?
 
Mä en ajatellut hankkia doppleria, luultavasti saisin sillä enemmän aikaan huolta jos en löytäisi joka kerta sykettä
 
Minulla tämän aamuisessa testissä vahvempi viiva kuin eilen. Nyt on ihana luottamusta ja rauha. Etenkin kun oireet vaan lisääntyy. Rinnat on siis niin turvonneet, että on jo lähdettävä ostamaan isommat rintsikat että olis mukavampi olla. Eilen oli vuoroin kuumia aaltoja ja vuoroin vilunväreitä. Voimakas suolaisen himo, verrattuna yleensä himoitsen palkon enemmän makeaan ja nyt suklaasta tuli ällö olo. Kramppia on välillä alavatsalla, se vähän pelottaa. Niin ja eilen illalla närästi ja näyttää heti että ruuansulatus hitaampaa...iso turvotus mahassa.

Mä soitin jo eilen neuvolaan ja odotan sieltä edelleen takaisinsoittoa. Luvattu että samana tai seuraavana arkipäivänä soittavat. Jännää 🥰

Mä en ole varma kotidopplerista. Olis ihana, että lapsetkin kuulisi ne sydänäänet kyllä. En raskauskäynneille ota neuvolaan mukaan.
 
Minulla tämän aamuisessa testissä vahvempi viiva kuin eilen. Nyt on ihana luottamusta ja rauha. Etenkin kun oireet vaan lisääntyy. Rinnat on siis niin turvonneet, että on jo lähdettävä ostamaan isommat rintsikat että olis mukavampi olla. Eilen oli vuoroin kuumia aaltoja ja vuoroin vilunväreitä. Voimakas suolaisen himo, verrattuna yleensä himoitsen palkon enemmän makeaan ja nyt suklaasta tuli ällö olo. Kramppia on välillä alavatsalla, se vähän pelottaa. Niin ja eilen illalla närästi ja näyttää heti että ruuansulatus hitaampaa...iso turvotus mahassa.

Mä soitin jo eilen neuvolaan ja odotan sieltä edelleen takaisinsoittoa. Luvattu että samana tai seuraavana arkipäivänä soittavat. Jännää 🥰

Mä en ole varma kotidopplerista. Olis ihana, että lapsetkin kuulisi ne sydänäänet kyllä. En raskauskäynneille ota neuvolaan mukaan.
Mä ihmettelen vähän tätä, että mulla ei ole mitään oireita... Tulis vaa nopee se ultra-aika..
 
Mä kanssa ajattelin jättää hankkimatta tuon kotidobblerin. Ajatus on kyllä ihana, mutta epäilen, että itsekin saisin sillä vain ylimääräistä huolta aikaiseksi itselleni.
 
KermaKannu, älä ole huolissasi! Tämä on niin yksilöllistä, onko oireita ja millaisia. Sulla oli vahva plussa. Meillä töissä yksi odottaja jo jossain lähemmäs rv 20. Hänellä ei ole ollut mitään muita oireita kuin väsymystä alkuraskaudessakaan.

Mä sain nyt ekat neuvola-ajat, terkkari käynnin ja lääkärin tammikuun lopulle 🥰 Siellä lääkärissä ultrataan myös syke ja alkion paikka. Joten taidan malttaa kyllä sinne ja säästää yksityisen käynnin rahat. On jo rv8 alussa.
 
KermaKannu, älä ole huolissasi! Tämä on niin yksilöllistä, onko oireita ja millaisia. Sulla oli vahva plussa. Meillä töissä yksi odottaja jo jossain lähemmäs rv 20. Hänellä ei ole ollut mitään muita oireita kuin väsymystä alkuraskaudessakaan.

Mä sain nyt ekat neuvola-ajat, terkkari käynnin ja lääkärin tammikuun lopulle 🥰 Siellä lääkärissä ultrataan myös syke ja alkion paikka. Joten taidan malttaa kyllä sinne ja säästää yksityisen käynnin rahat. On jo rv8 alussa.
Komppaan tätä, en mäkään olisi huomannut noita oireita jos en olisi osannut epäillä olevani raskaana ja nuo repäisytuntemukset olisi tuttuja esikoisen raskaudesta :) mulla oli hyvin lievää pahoinvointia esikoisesta alkuraskaudessa ja muistaakseni muuten aika lievät oireet (vilkkaat unet ja yölliset vessakäynnit jossain vaiheessa, mutta ei näin alussa)
 
Mä koin esikoisen kanssa dopplerin itselle hyödylliseksi viikoilla 13-20, kun ei liikkeitä vielä oikein tunnu. Tuntui, että oli edes joku keino saada mielenrauhaa kun ei muuta voinut tehdä. Ymmärrän kyllä minkä huolen se voi aiheuttaa, jos ei saisikaan sykettä heti esille😕

Nyt yritän tällä toisella kertaa pärjätä ilman.
 
Mä taidan sen hommata, tiedostan että aina ei niitä kuulu niin ei stressiä siitä 😌 Ihana sitten kun lapset pääsee kuuntelee ja mieskin ennen kun liikkeet tuntuu ja näkyy😍
 
Uskaltaudun nyt alustavasti kirjotteleen tänne.. Tänään arvion mukaan dpo 14, sain dpo 11 selvän haamun, mitä en muistaakseni esikoisen raskaudessa saanut vielä niin aikaisin. Testasin tänään ja mielestäni viiva on ihan yhtä haalea tai hyvin niukasti vahvempi, odotin jo vähän selvempää :Grimacing Face: Testaan tässä vielä joku päivä ja digitaalisella myös, toivottavasti ei olisi vaan kemiallinen. Syksyllä sain keskenmenon rv 9, se oli mun toinen raskaus, ekasta tuli esikoinen jolle kovasti toivomme jo pikkusisarusta. Oireista mietityttää se, kun rinnat eivät ole kipeät, ja esikoisen raskaudessa se oli ekoja oireita. Kesken menneessä taas rinnat eivät missään vaiheessa tulleet kipeiksi ja oireita oli muutenkin vähemmän.
 
Toivottavasti kaikki menee hyvin Elfrida 💗

Ihanaa, että tänne on tullut uusia! 🥰 Onnea paljon kaikille! 💗💗💗

Tämän aamun pc testissä arviolta dpo 18, edelleen paljon haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin selkeä värillinen viiva joka vahvistunut 2vrk takaisesta hieman. Kyllä edelleen jännittää, että saisi nopeamminkin vahvistua.

Minulla rinnat sen kun turpoaa ja kipeytyy lisää. Muutenkin olen aina ollut herkkä hormonimuutoksille ja mikään hormonaalinen ehkäisy ei ole sopinut. Että on se vaan niin yksilöllistä miten keho reagoi. Ja vasta rv 8 tienoillahan yleisimmin on vahvimmat alkuraskauden oireet.

Tänään Milli rv 4+2 💗💗 Milli tuli meille "masunimeksi." Onko muilla tämmöistä nimeä vielä?
 
Elfrida, kiva saada toinen tammikuisista22 tänne! 👋 Pidetään sormet ristissä, että pikkunen pysyy nyt matkassa! Oireita ei kannata kauheasti pohtia, jokainen raskaus on kuitenkin erilainen🤍

Meillä ei vielä mitään masunimeä, mutta yleensä jossain vaiheessa mies on jotain hämmentävää heittänyt, mikä sitten jäänyt elämään 😅

Kuopuksella on maanantaina 2-vuotis neuvola ja siellä ajattelin sitten varailla ekaa omaa, menis niin näppärästi samalla ilman soittelua. Luulen et neuvola haluaa taas laskea kierron 28pv mukaan ja sitten siirrellään taas laskettua aikaa ultran jälkeen. Mulla siis kierto pääasiassa 25pv. Väsymyksen lisäks iskeny alavatsa- ja selkäkipu. Ne on aina vähän ahdistavia 😬
 
Takaisin
Top