Yleinen keskustelu

Samaa mietin kuin Aamu00, että oho, katsotaanko siellä kaikilta odottajilta ferritiini. Olisi kyllä tosi hyvä. Multa ei ole tietääkseni koskaan sitä mitattu ja olisi ihan mielenkiintosta, en usko että nyt seulontaverikokeen yhteydessä katsotaan. Yhden lääkärikaverin kanssa tosta joskus puhuin, kun aihe kiinnostaa häntä omien raskauksien ja anemiankin myötä ja on vähän tutkinut sitä, että hemoglobiinin mittaamisessa neuvolassa ei ole järkeä, koska ensin laskee varastorauta ja vasta sitten hgb. Eli jos hgb lähtee laskuun, niin ferritiini on jo huono.
Jos en olis saanut neuvolassa niin olisin mennyt puhdin kautta ottamaan. Samoin kun d vitamiini tärkeä, kävin ottaa senkin itse kun en jaksa taistella tk ssa että miksi tarviin. No siksi kun mun terveys on tärkeä ja kiinnostaa tietää syökö tarpeeksi d vitamiinia. Murr.
 
Meillä Pirkanmaalla on NT uä, rakenne uä ja ei muuta. Vaan kaksi siis☹️
Ihan totta? Täällä oli perusteena se, että moni synnyttäjillä voi paikat aueta jne aikaisemmin, niin sitä seuraavat. Onpa näissä tosiaan eroja.
 
Joo eihän niitä ultria ole kuin kaksi, jos ei jostain syystä vaadi erityisseurantaa. Meillä on lisäksi neuvolassa ultra, jolla lääkärikäynneillä kurkataan, mutta eihän se sellainen virallinen ole eikä yleensä tehdä mitään mittailua. Kiva oli kuitenkin tänään nähdä neuvolassa että siellä ollaan (10+2 nyt) ennen tuota virallista NT-ultraa.
Meillä tosiaan seurataan jos lapsia enemmän kuin 5. Ja silloin ultria tulee enemmän. Mut näköjään vaihtelee kovasti.
 
Ferritiini keskusteluun, niin mulle ainaskin tehtiin labrapyyntö siihenkin, koska edellisessä raskaudessa hb matala ja menkkojen aikana vuodon määrä ollut ihan jäätävää..

Sain juur naistentautienpolille lähetteen, koska ne vuodot mitkä oli sillon muutama viikko riesana palas, mutta ns tuoreena verenä ja vasemman puolen alamahakipujen kanssa. Soittelin neuvolaan äsken toimintaohjeita, niin teki lähetteen. Ja lohdutteli, että ei varmaankaan keskenmeno oo, koska kivut helpottanut ja vuoto vähentynyt + ei hyytymiä tullut. Mutta katotaan silti tilanne.
Oon heittänyt jo kirveen kaivoon, koska pessimisti ei pety 😂
Mutta on tää kyllä aikamoinen alkuraskaus ollut, jos vielä on matkassa..😅
 
Ferritiini keskusteluun, niin mulle ainaskin tehtiin labrapyyntö siihenkin, koska edellisessä raskaudessa hb matala ja menkkojen aikana vuodon määrä ollut ihan jäätävää..

Sain juur naistentautienpolille lähetteen, koska ne vuodot mitkä oli sillon muutama viikko riesana palas, mutta ns tuoreena verenä ja vasemman puolen alamahakipujen kanssa. Soittelin neuvolaan äsken toimintaohjeita, niin teki lähetteen. Ja lohdutteli, että ei varmaankaan keskenmeno oo, koska kivut helpottanut ja vuoto vähentynyt + ei hyytymiä tullut. Mutta katotaan silti tilanne.
Oon heittänyt jo kirveen kaivoon, koska pessimisti ei pety 😂
Mutta on tää kyllä aikamoinen alkuraskaus ollut, jos vielä on matkassa..😅
Ääh voi ei:side_tear: jospa kaikki olisi hyvin kuitenkin, kun vuoto lakannut eikä hyytymiä! Tsemppiä kovasti tilanteeseen, toivottavasti aika polille tulee nopsaan🤞💝
 
Joko täällä on mammahousuja käyttäviä? Minun housutyyli ennen raskautta on ollut tiukat farkut jotka jouduin jo rv 6 jättämään kaappiin turvotuksen takia. Yhdet kuminauhavyötäröiset fiksummat housut ollut siitä asti käytössä ja kotona lisäksi collarit yms. Nyt rv 8+5/9+0 tuntuu että kuminauhavyötäröhousutkin puristaa liikaa. Ehkä täytyy luovuttaa ja siirtyä mamma housuihin. 😬Esikoista odottaessa taisin käyttää ehkä rv 15 asti tiukkoja farkkuja mutta ei taida samaa rataa mennä tämä toinen
 
Joko täällä on mammahousuja käyttäviä? Minun housutyyli ennen raskautta on ollut tiukat farkut jotka jouduin jo rv 6 jättämään kaappiin turvotuksen takia. Yhdet kuminauhavyötäröiset fiksummat housut ollut siitä asti käytössä ja kotona lisäksi collarit yms. Nyt rv 8+5/9+0 tuntuu että kuminauhavyötäröhousutkin puristaa liikaa. Ehkä täytyy luovuttaa ja siirtyä mamma housuihin. 😬Esikoista odottaessa taisin käyttää ehkä rv 15 asti tiukkoja farkkuja mutta ei taida samaa rataa mennä tämä toinen
Joo vaihdoin jo muutama viikko sitten suosiolla mammahousuihin, kaikki edelliset puristaa ikävästi. Kotona ihan h&m äitiysjumppahousut käytössä, nyt tilasin lisäksi zalandolta sellaiset leveälahkeiset vähän siistimmät 😊 esikoisen ajoilta jäänyt myös farkkuja.
 
Mul oli rv12 ultra. En tiedä mitä täs on tapahtunu ku varhaisultrassa oli rv 7+1, ja sen mukaa nyt ois 12+2.. mut ultras olis ollu 13+0.. 😂
Hyvä noin päin! Ja mulla kokemusta et varhausultrassa oli lähes viikon pienempi ja sit sen mukaan piti menin nt just 12+2, mut sit olikin 13+4.. et hirveästi heittoa etenkin varhaisultrassa. Ja tuli aivan liikaa huolta etenkin kun oli niin suuria heittoja! Tämä yhdessä raskaudessa, kahdessa muussa pitänyt kaikki hyvin paikkansa ilman isompia heittoja.
 
Takaisin
Top