Yleinen keskustelu

Onko täällä monet käynyt jo antamassa ne verinäytteet seulaa varten? Monta putkiloa teiltä otettiin verta? Meillä oli vähän kielimuuria näytteenottajan kanssa, ja hän oli ihan pihalla näistä näytteistä ja minne putkiloon pitää ottaa jne jne... Yritin kysyä, ottiko abo-immunisaatio näytettä vai otetaanko se vasta rv 36.. Ensin ei ymmärtänyt kysymystä ja lopuksi näytti vaan peukkua 🫣🤣
Mulla kun 41.v niin tulee niskapoimu ultra ja nipt testi kaupungilta. Ei enää kuulemma veriseulaa. Nää vaihtelee kaupungeittain tosi paljon.
 
Mulla vasta nt-ultran jälkeen verikoe, kun täällä automaattinen NIPT-seula kaikille. Eli ensin käyn ultrassa ja vasta sitten verikokeessa, niin yks verikoe kuulemma riittää.
 
Onko täällä monet käynyt jo antamassa ne verinäytteet seulaa varten? Monta putkiloa teiltä otettiin verta? Meillä oli vähän kielimuuria näytteenottajan kanssa, ja hän oli ihan pihalla näistä näytteistä ja minne putkiloon pitää ottaa jne jne... Yritin kysyä, ottiko abo-immunisaatio näytettä vai otetaanko se vasta rv 36.. Ensin ei ymmärtänyt kysymystä ja lopuksi näytti vaan peukkua 🫣🤣
Mulla verikoe ens viikolla kun on eka neuvola. Mietinkin onko se huono, kun verikokeen ja ultran välissä 3 viikkoa vai pitäisikö olla lähempänä toisiaan, mutta ilmeisesti ei kun sullakin ultraan vielä aikaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta vähän joo ikävää jos kielimuuri aiheuttaa sen ettei voi olla ihan varma onko näytteenotto mennyt oikein.
 
Mulla verikoe ens viikolla kun on eka neuvola. Mietinkin onko se huono, kun verikokeen ja ultran välissä 3 viikkoa vai pitäisikö olla lähempänä toisiaan, mutta ilmeisesti ei kun sullakin ultraan vielä aikaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta vähän joo ikävää jos kielimuuri aiheuttaa sen ettei voi olla ihan varma onko näytteenotto mennyt oikein.
Joo, mullakin Ultra vasta rv 13+6, verikoe otettu tänään 10+2.

No, toivottavasti otti kaikki näytteet mitä pitikin 🫣🤣
 
Onko täällä monet käynyt jo antamassa ne verinäytteet seulaa varten? Monta putkiloa teiltä otettiin verta? Meillä oli vähän kielimuuria näytteenottajan kanssa, ja hän oli ihan pihalla näistä näytteistä ja minne putkiloon pitää ottaa jne jne... Yritin kysyä, ottiko abo-immunisaatio näytettä vai otetaanko se vasta rv 36.. Ensin ei ymmärtänyt kysymystä ja lopuksi näytti vaan peukkua 🫣🤣
Kävin tänään! Mulla taidettiin ottaa kolmeen putkeen🤔
 
Aina välillä olen täällä käynyt seurailemassa ja jospa kirjoittelen nyt jotain itsekin ☺️ La 5.9. ja vu takana, jossa kaikki oli hyvin. Nyt sitten odottelen NIPT-ultraa yksityiselle, täällä kun sitä ei julkiselta saa, vaikka ikääkin 40 ihan pian mittarissa. Hirvittää kyllä, että laskeskelin että vaikka vain sen perusmuotoisen NIPT tutkimuksen ottaisi niin ultrineen ja muineen hintaa taitaa tulla lähelle 1000 euroa. Mietinkin, että pitäsikö sitten maksaa vielä vähän lisää ja ottaa laaja kuitenkin, kun sitä ei julkisella saa kuitenkaan vaikka mikä olisi 😅 No, tämä selvinnee siinä ultrassa. Olen ymmärtänyt että laajassa selvitetään niin harvinaisia poikkeuksia että todennäköisyydet tulosten oikeellisuuden osalta ei enää olisi niin hyvät. Olin myös juuri näissä julkisen verikokeissa eilen ja minulta kyllä otettiin 6 putkiloa! Tuloksetkin on jo pitkälti tulleet eilisen ja tämän päivän aikana.
 
Mulla otettiin kolmeen kans, eli ne perus kokeet ja sitte toi abo-immunisaatio... (ainakin piti ottaa).
Minulta myös siis otettiin abo-immunisaatio nyt ja näkyy tuloskin jo. Ihmetyttää hiukan, että multa sitä verta otettiin tuplamäärä tuohon sinun kolmeen putkeen nähden 🤔
 
Oon näköjään sujuvasti unohtanut kuudessa vuodessa, mikä on NIPT?🤔
Nipt testi korvaa lapsivesipunktion mutta ei keskenmeno riskiä kun otetaan äidin verestä. Seuloo down, ja trisomia 13 ja 18. Meillä saa sukupuolen tietää myös. Kaikki kaupungit ei anna sukupuolta tietoon.
Jos nipt positiivinen niin varmistetaan lapsivesipunktiolla.
Nipt on todella tarkka joku 99%
 
Täälläkin perus veriseula ja NT-ultra. Olisi kiva kun olisi suoraan tuo NIPT niin ei tarvitsisi jännätä niitä riskilukuja. Ei taida raskia yksityisellekkään mennä ottamaan.
 
Nipt testi korvaa lapsivesipunktion mutta ei keskenmeno riskiä kun otetaan äidin verestä. Seuloo down, ja trisomia 13 ja 18. Meillä saa sukupuolen tietää myös. Kaikki kaupungit ei anna sukupuolta tietoon.
Jos nipt positiivinen niin varmistetaan lapsivesipunktiolla.
Nipt on todella tarkka joku 99%
Se on tarkka ainakin tuon yleisimmän 21-trisomian osalta. Terveyskirjasto sanoo näin "NIPT-tutkimus löytää yli 99 % kaikista 21-trisomioista, n. 95 % 18-trisomioista ja n. 90 % 13-trisomioista."
 
Se on tarkka ainakin tuon yleisimmän 21-trisomian osalta. Terveyskirjasto sanoo näin "NIPT-tutkimus löytää yli 99 % kaikista 21-trisomioista, n. 95 % 18-trisomioista ja n. 90 % 13-trisomioista."
Joo. Hyvin hälyttää kyllä jos verestä jotain epäselvää löytyy ja sit voi punktiolla tarkastaa.
Mä inhosin veriseulaa kun mulla hälytyeli turhaan monessaraskaudessa. Viime raskaudessa hälytti ja sit niskaturvotus oli 2.7mm 😱 jouduttiin niptiin ,kun en ollut ikäni puolesta siihen vielä oikeutettu ja se oli puhdas. Kaikki oli vauvalla hyvin ja terve on.
 
Täälläkin perus veriseula ja NT-ultra. Olisi kiva kun olisi suoraan tuo NIPT niin ei tarvitsisi jännätä niitä riskilukuja. Ei taida raskia yksityisellekkään mennä ottamaan.
Täälläki nyt muutaman vuoden sisään alkanut tää nipt ja sekin on suostumusperusteinen johon ei ole pakko osallistua. Mut sukupuolta ei kerro
 
Minulta myös siis otettiin abo-immunisaatio nyt ja näkyy tuloskin jo. Ihmetyttää hiukan, että multa sitä verta otettiin tuplamäärä tuohon sinun kolmeen putkeen nähden 🤔
No aivan... Noinkohan ne otti kaikki oikein...
 
Minulta myös siis otettiin abo-immunisaatio nyt ja näkyy tuloskin jo. Ihmetyttää hiukan, että multa sitä verta otettiin tuplamäärä tuohon sinun kolmeen putkeen nähden 🤔
Onko teilläkin aikaisempi lapsi ollut keltainen? Meillä siis 2011 syntynyt oli keltainen ja sai verensiirron tai miksi sitä nyt sanotaan 🫣 sen jälkeen kukaan ei ole ollut keltainen, joten toivottavasti ei tämäkään.
 
Takaisin
Top