Yleinen keskustelu

Voi ei @Beanen , nuo vuodot on niin tympeitä!:loudlycrying: mutta jospa olisi ihan harmitonta kuitenkin, maanantaina ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin joten jospa olisi joku muu syy. Tiedän kyllä että on mahdotonta pitää toiveikkuutta yllä siinä hetkessä :sad-face::red-heart: jatkuiko/yltyikö vuoto?
Ei oo nyt mitään. Ja väri oli lohenlihan värinen eli sellainen oranssihtava, olisko vanhaa verta valkovuodon seas. Määrä tosi pieni vielä. Ei kipuja. Oireet on pysynyt.
 
Ei oo nyt mitään. Ja väri oli lohenlihan värinen eli sellainen oranssihtava, olisko vanhaa verta valkovuodon seas. Määrä tosi pieni vielä. Ei kipuja. Oireet on pysynyt.
Mullakin oli tollasta vuotoo, sillon kun ressasin täällä. Varhaisultran kätilö sano, että jos oireet pysyy, vuoto ei muutu ns tuoreeks ja tuu ”palasia”, niin ei pitäis olla hätää.
Pidetään peukkuja, että johtuu siitä maanantain ultrasta ja kuivista limakalvoista!
 
Taitaa alkaa taas keskenmeno, vessassa havaittu vaaleenpunertavaa vuotoa vähäisen. Tälläin alkoi viimeksikin. 😭
Ei ole ollut seksikkään. Ma oli ultra alakautta ettei kai siitäkään enää.
Voi ei, kurjaa tuommoiset vuodot ja hirveästi huolta aiheuttaa 😩😔. Toivotaan ettei ole mitään vakavaa ❤️.
 
Mulle gyne sanoi että keltarauhanen(?) jossain kohtaa surkastuu ja voi vuotaa vähän. En vaan muista mitä hän mainitsi viikoista. Korjatkaa jos oon ihan väärässä.
 
Mulle gyne sanoi että keltarauhanen(?) jossain kohtaa surkastuu ja voi vuotaa vähän. En vaan muista mitä hän mainitsi viikoista. Korjatkaa jos oon ihan väärässä.
Joo sitä aattelin. Progesteroni romahtaa kun istukka alkaa ottaa ohjat ja alkaa tuottaa progesteronia ja se nousee taas.
Mutta jos on keltarauhasenkaa ongelmia niin voi romahtaa liikaa ja alkaa keskenmeno. Kelrarauhastuki estäisi tän. Mä aattelin että jos nyt menis kesken niin ei voi enää yrittää mitään ilman keltarauhastukea sinne rv12 asti.
 
Mulla tuli vähän tuoretta verta ja vatsassa sama tunne kun kuukautisten aikaan. Jos keskenmeno alkaa, niin tietääkö joku milloin alkaa kovempi vuoto tulla? Viikkoja nyt 6+5.
Voi ei 😩. Toivotaan että olisi vaan ohimenevää eikä mitään vakavaa ❤️. Mulla viime km tuli patisti ensin pyyhkiessä paperiin kahtena päivänä ja sitten siitä niiden parin päivän päästä runsastui ja alkoi kovat kivut. Voisi kuvitella, että sekin hyvin yksilöllistä miten se kenelläkin menee. Hurjasti tsemppiä❤️.
 
Kaikki tuntemukset vatsalla toistaiseksi meni ohi. Eikä muitakaan tuntemuksia / oireita. Huomaa että verta on sisällä mikä on hyvin nihkeästi tullut ulos.
Jospa olisi ihan harmitonta 🤞🏼 nää on niin ikäviä ja säikyttää kyllä. Onko sulla mahdollisuutta käydä varhaisultrassa?
 
Jospa olisi ihan harmitonta 🤞🏼 nää on niin ikäviä ja säikyttää kyllä. Onko sulla mahdollisuutta käydä varhaisultrassa?
Mulla on aika vasta ultraan 21.2. Ens viikolla terveydenhoitaja. Nyt on tänään ollu olo normaali toistaiseksi. Aamulla oli ihan vähän aikaa sitä menkkamaista tunnetta. Se välillä tulee ja menee. Muita tuntemuksia ei oikeastaan nyt oo ollukaan eli se aika paljon mietityttää kanssa….
 
Oma kokemus keskenmenosta:
7+6 alkoi tiputteluvuoto, jonka alkuun huomasi lähinnä vessassa käydessä. Ei kipuja, en vielä tästä huolestunut koska esikoista odottaessakin vuoteli jonkin verran. Parin päivän kuluessa vuoto voimistui sen verran, että tarvitsin pikkuhousunsuojaa. 8+3 oli koko päivän aika kurja olo, vatsa oli selvästi kipeä, ehkä vähän enemmän mitä mulla normisti menkkojen aikana. Illalla kipu säteili reisiin ja kun seuraavan kerran menin vessaan, tuli niin runsasta vuotoa hyytymien kera ettei siitä oikein voinut erehtyä.

Alkuraskauden vuodot on yleisiä ja valitettavan usein syy jää vähän mysteeriksi. Hematoomat voi vuodella tosi runsaastikin ja silti kaikki on hyvin. Toivottavasti täällä kaikilla on ihan harmitonta vuotoa! :Two-hearts:
 
Täällä myös tullut epämääräistä vuotoa. Jotenkin tuntuu ajoittuvan päivä-kaksi yhdynnän jälkeen. Ensimmäisen kerran pari viikkoa sitten, muodoltaan limaista ja ruskeaa. Ei välttämättä valu edes alkkareihin asti vaan suihkussa tullut huomattua pesun yhteydessä. En ole stressannut tai soitellut mihinkään 😅
Ainoa mikä stressasi ekan vuodon yhteydessä, oli seuraavana päivänä jäätävä menkkajomotus alaselkä/vatsa ja sisäreidet ! Menkat yleensä kivuliaat, mutta silloin tietysti popsinut särkylääkkeitä pitkin päivää, mutta tuossa tilanteessa tuli itku ja huoli että varmasti liittyy siihen vuotoon ja seuraavaksi kun menen vessaan niin verilöyly on käynyt. Kipukohtaus kesti 5-10min ja sen jälkeen ei mitään. Muutaman kerran uusinut tuon jälkeen kivut, mutta ei ihan yhtä pahana ja menee parissa minuutissa ohi ja täältä lueskellut että varmaan niitä normaaleja kohdun kasvukipuja.
 
Oma kokemus keskenmenosta:
7+6 alkoi tiputteluvuoto, jonka alkuun huomasi lähinnä vessassa käydessä. Ei kipuja, en vielä tästä huolestunut koska esikoista odottaessakin vuoteli jonkin verran. Parin päivän kuluessa vuoto voimistui sen verran, että tarvitsin pikkuhousunsuojaa. 8+3 oli koko päivän aika kurja olo, vatsa oli selvästi kipeä, ehkä vähän enemmän mitä mulla normisti menkkojen aikana. Illalla kipu säteili reisiin ja kun seuraavan kerran menin vessaan, tuli niin runsasta vuotoa hyytymien kera ettei siitä oikein voinut erehtyä.

Alkuraskauden vuodot on yleisiä ja valitettavan usein syy jää vähän mysteeriksi. Hematoomat voi vuodella tosi runsaastikin ja silti kaikki on hyvin. Toivottavasti täällä kaikilla on ihan harmitonta vuotoa! :Two-hearts:
Ikävä kuulla 😕
On todella stressaavaa tämä alku aika, kun ei ole mitään varmuutta mistään.
 
Mä tuun kanssa tänne kun vu tehty la ois jo 1.9 😌 mulla siis IVF hoidolla alkanut raskaus, alussa olikin outoa vuotelya mut selvis bakteerivaginoosiksi jonka jälkeen ei oo vuotoja ollu.

Mutta mä oon ihan sairaan kiukkunen kokoajan, väsymys menny ohi eikä juurikaan oo pahoinvointeja ollutkaan.. mut tää kiukkun🤯🤯
 
Mä tuun kanssa tänne kun vu tehty la ois jo 1.9 😌 mulla siis IVF hoidolla alkanut raskaus, alussa olikin outoa vuotelya mut selvis bakteerivaginoosiksi jonka jälkeen ei oo vuotoja ollu.

Mutta mä oon ihan sairaan kiukkunen kokoajan, väsymys menny ohi eikä juurikaan oo pahoinvointeja ollutkaan.. mut tää kiukkun🤯🤯
Tervetuloa mukaan 😊.
 
Onko täällä monet käynyt jo antamassa ne verinäytteet seulaa varten? Monta putkiloa teiltä otettiin verta? Meillä oli vähän kielimuuria näytteenottajan kanssa, ja hän oli ihan pihalla näistä näytteistä ja minne putkiloon pitää ottaa jne jne... Yritin kysyä, ottiko abo-immunisaatio näytettä vai otetaanko se vasta rv 36.. Ensin ei ymmärtänyt kysymystä ja lopuksi näytti vaan peukkua 🫣🤣
 
Takaisin
Top