Yleinen keskustelu

Mulla oli aiemmissa raskauksissa se doppler käytössä varmaan päivittäin. Oli kyllä kiva vehje kun sai kuunneltua että vauva on kunnossa. Mä ehkä jätän nyt tällä kertaa sen hommaamatta. Pääsen nyt töissä ultraamaan aina halutessani - on "korvike" mielenrauhalle. Kyllä sit helpottaa sit kun alkaa liikkeitä tuntumaan. Siihen vielä niin paljon aikaa mulla...
 
Mun on tehny jo pitkään mieli kaupoista saatavaa turkinpippuri jäätelöä. Ja tietty se kunnon purkki. Mitä mieltä ootte uskaltaisko sitä syödä? Salmiakkiahan siinä on paljon vähemmän kun turkinpippureissa, mut vähän tietty. Vai onko teidän mielestä semmonen että ette ite söis?
 
@Haaveilija04 ,no nyt kun ton sanoit niin huomasin samalla popsivani fazerin salmiakki-vadelmasuklaata mitään tajuamatta 🤦🏻‍♀️ tuskin niin pienestä määrästä mitään seuraa mutta taidan lopettaa nyt tähän kun tulin tietoiseks 😅 söin kerran myös pari salmiakkia jostain tv-mix pussista sirkusnäytöstä katsellessa kun en pimeessä nähnyt mitä pussista tuli, yritin vaan sormin tunnustella. En niitäkään silti suusta sylkenyt pois. Mutta en tieten tahtoen oo salmiakkia ja lakua syönyt. Itselläni on luontaisesti alhainen verenpaine, myös raskauksissa, ja adhd löytyy jo valmiina 😬 En nyt silti halua mitään riskejä lisätä mutta en oo kauheasti asiasta stressannutkaan.
 
Mun on tehny jo pitkään mieli kaupoista saatavaa turkinpippuri jäätelöä. Ja tietty se kunnon purkki. Mitä mieltä ootte uskaltaisko sitä syödä? Salmiakkiahan siinä on paljon vähemmän kun turkinpippureissa, mut vähän tietty. Vai onko teidän mielestä semmonen että ette ite söis?
Musta jossain ohjeissa luki, että ei haittaa, jos joskus syö esim. lakritsi jäätelöä tms, en ehkä koko purkkia söisi, mutta jonkun verran voisin maistella 🙂
 
Oletteko te ikinä tunteneet kiinnittymistä? Mietin tunsinko sen itse vai en 😅. Muistan kun 01.12. Oltiin paljuilemassa ja tunsin vaan omituisen ns ”muljahduksen” vatsassa. Ajattelin tuolloin, että onkohan mulla nyt joku pikkunen tuolla vatsassa. Toisaalta onhan se muljahdus voinut olla mitä vaan muutakin 🙈 tein sitten ekan testin 07.12. Ja kun oli nega niin olin pettynyt ja kumppanille jo höpötin, että ei tärpännyt vieläkään ja varmaan johtuu siitä kun hän tupakoi. Sitten 09.12. Tein vikan kaapissa olevan testin, koska huvitti ei mulla mitään oireita vielä ollut ja siinä olikin todella todella haalea hailu. Kumppani ei muka nähnyt mitään 😏 no tein herkän samana päivänä niin kyllähän siitä jo näki. Mutta siis olen tykännyt ajatella että tunsin kiinnittymisen viikkoa ennen positiivista testiä😅 vaikka ei varmaksi voi tietää 🤷🏽‍♀️
 
Mun on tehny jo pitkään mieli kaupoista saatavaa turkinpippuri jäätelöä. Ja tietty se kunnon purkki. Mitä mieltä ootte uskaltaisko sitä syödä? Salmiakkiahan siinä on paljon vähemmän kun turkinpippureissa, mut vähän tietty. Vai onko teidän mielestä semmonen että ette ite söis?
Mulle neuvolassa sanottiin (en edes kysynyt), että pala tai pari salmiakkia toisinaan on ihan ok, mutta ei kannata puolta pussia syödä kerralla.
 
Oletteko te ikinä tunteneet kiinnittymistä? Mietin tunsinko sen itse vai en 😅. Muistan kun 01.12. Oltiin paljuilemassa ja tunsin vaan omituisen ns ”muljahduksen” vatsassa. Ajattelin tuolloin, että onkohan mulla nyt joku pikkunen tuolla vatsassa. Toisaalta onhan se muljahdus voinut olla mitä vaan muutakin 🙈 tein sitten ekan testin 07.12. Ja kun oli nega niin olin pettynyt ja kumppanille jo höpötin, että ei tärpännyt vieläkään ja varmaan johtuu siitä kun hän tupakoi. Sitten 09.12. Tein vikan kaapissa olevan testin, koska huvitti ei mulla mitään oireita vielä ollut ja siinä olikin todella todella haalea hailu. Kumppani ei muka nähnyt mitään 😏 no tein herkän samana päivänä niin kyllähän siitä jo näki. Mutta siis olen tykännyt ajatella että tunsin kiinnittymisen viikkoa ennen positiivista testiä😅 vaikka ei varmaksi voi tietää 🤷🏽‍♀️
Kyllä mäkin muistan sellasen terävän, aika lyhytkestoisen kivun 6pv ovulaation jälkeen 😁
 
Oletteko te ikinä tunteneet kiinnittymistä? Mietin tunsinko sen itse vai en 😅. Muistan kun 01.12. Oltiin paljuilemassa ja tunsin vaan omituisen ns ”muljahduksen” vatsassa. Ajattelin tuolloin, että onkohan mulla nyt joku pikkunen tuolla vatsassa. Toisaalta onhan se muljahdus voinut olla mitä vaan muutakin 🙈 tein sitten ekan testin 07.12. Ja kun oli nega niin olin pettynyt ja kumppanille jo höpötin, että ei tärpännyt vieläkään ja varmaan johtuu siitä kun hän tupakoi. Sitten 09.12. Tein vikan kaapissa olevan testin, koska huvitti ei mulla mitään oireita vielä ollut ja siinä olikin todella todella haalea hailu. Kumppani ei muka nähnyt mitään 😏 no tein herkän samana päivänä niin kyllähän siitä jo näki. Mutta siis olen tykännyt ajatella että tunsin kiinnittymisen viikkoa ennen positiivista testiä😅 vaikka ei varmaksi voi tietää 🤷🏽‍♀️
Joo tunsin kiinnittymisen viime raskaudessa niin selkeesti. Oli semmonen minuutin kestävä tosi vihlova kipu alavatsalla. Piti ihan ottaa kiinni hyllystä töissä ja keskittyä hengittämiseen. Sit se kipu vaan hävis!
Sit noin viikko tämän jälkeen tein positiivisen testin!

Tällä kertaa en huomannut mitään😂
 
Doppleri saapui tänään ja ensin ei kuulunut kun vain oma syke. Mutta sitten kun vähän asentoa venkslasi niin pikku babyn sykkeet kuului myös 😍 sain ne kuulumaan myös miehelle uudestaan vaikka etsimistähän se oli 🙈 ihanaa 🥰🥰
Onko sulla siinä dopplerissa näyttöä, missä näkyis se syke lukuna? Jos oli, paljo sulla näytti? Ite oon vähä huolissani, kun näyttäny aika korkeitä lukemia, et onko liian korkea, mutta ei nuo varmaan niin aukottoman tarkkoja loppujen lopuksi ole 🤔
 
Onko sulla siinä dopplerissa näyttöä, missä näkyis se syke lukuna? Jos oli, paljo sulla näytti? Ite oon vähä huolissani, kun näyttäny aika korkeitä lukemia, et onko liian korkea, mutta ei nuo varmaan niin aukottoman tarkkoja loppujen lopuksi ole 🤔
Ei ole näyttöä eli en tiedä paljonko syke. Ja itseasiassa kun sykettä kuunneltiin niin pohdittiin onko masussa poika kun niillä yleensä hieman eri kuuloinen ja hitaampi syke. Varmasti voi sykkeet vaihdella paljonkin ilman että mitään hätää olisi.
 
Takaisin
Top