Yleinen keskustelu

Tämä yleinen puoli hiljenee näköjään tyystin, kun porukka siirtyy salaiselle puolelle. Laitoin nyt sitten itsekin liittymispyynnön sinne, pääseehän sieltä sitten pois, jos siltä tuntuu 😅

Kiinnostaa kuitenkin teidän muiden kuulumiset. 😊
 
@Kaakkuri käytkö ottamassa NIPT julkisen vai yksityisen kautta? Me haluttaisiin se myös, mutta kysyin yksityiseltä hintaa ja päälle 900e (Terveystalo) ja on hitsin kallis. Mut haluttais silti, kun mullakin jo 35v ikää ja muutenkin 😊
 
Oletteko te yleensä halunnut tuon sikiöseulonnan. En siis ihan ymmärrä mitä se pitää sisällään ja jos sitä ei tahdo niin mitä jää pois🤔
Siis joo oon halunnut käydä molemmissa raskauksissa. Vaikka oon kyllä tosi skeptinen tohon nt-ultraan ja seulontaan. Mun veli joka on nyt 10v on downin syndrooma. Kromosomipoikkeus selvisi vasta synnytyksen jälkeen vaikka kaikki seulontojen arvot oli normaalit.
Voi olla tietenkin että nää testit on 10 vuodessa parantunut.
 
Äsken vessassa käydessä tuli hieman punaista pyyhkiessä. En osaa sanoa oliko verta vai jotain pieniä punaisia karvoja, mutta alkoi kyllä pelottaa. Toki oli todella todella vähän valkovuodon seassa eikä olossa ole mitään erilaista. Huolestun vaan niin herkästi 🙈 toki voi olla normaaliakin mutta silti pelottaa 🫠
 
Äsken vessassa käydessä tuli hieman punaista pyyhkiessä. En osaa sanoa oliko verta vai jotain pieniä punaisia karvoja, mutta alkoi kyllä pelottaa. Toki oli todella todella vähän valkovuodon seassa eikä olossa ole mitään erilaista. Huolestun vaan niin herkästi 🙈 toki voi olla normaaliakin mutta silti pelottaa 🫠
Alkuraskauteen voi kuulua pientä vuotoa, joka vaaratonta. Esim limakalvot herkemmät ja voi aiheuttaa pientä veristä vuotoa. Vaikka totta kai vuoto aina säikäyttää, se luonnollista. Toivotaan että huoli osoittautuu turhaksi ja kaikki hyvin ❤️
 
@Kaakkuri käytkö ottamassa NIPT julkisen vai yksityisen kautta? Me haluttaisiin se myös, mutta kysyin yksityiseltä hintaa ja päälle 900e (Terveystalo) ja on hitsin kallis. Mut haluttais silti, kun mullakin jo 35v ikää ja muutenkin 😊
Yksityisellä käyn, kallis on kun NIPT:in lisäksi on pakko ottaa lääkäri ja ultra. Tallinnassa sais edullisemmin, mutta tämä on helpompaa meille.
 
Tänään oli eka neuvola ja heidän laskenta kaavan mukaan mulla oliskin la 15.08. ja rv 9+6. Ultra sitten 9.2. Joten siellä selviää sikiön koko paremmin :D en siis vielä lähde laskettua aikaa täällä ryhmässä muokkaamaan kun ei varmaksi tiedä, mutta lasken ultraan asti ainakin nyt että olenkin sen viikon pidemmällä kuin luulin. Katsotaan miten ultrassa sitten sanotaan :D
 
Oletteko hankkineet doppleria? Milloin olette saaneet sykkeen kuuluviin?
Sorruin nyt hankkimaan semmoisen 🙄
 
Aiemmissa raskauksissa oon saanut kuulumaan 9+3 ja 9+0. Nyt mun doppler on kaverilla lainassa, vielä en oo saanut aikaiseks pyytää takaisin. Nyt 10+1 ja mietin haluanko kokeilla vai en. Ehkä haluan 😁
 
Onkohan tuosta jotain haittaa 🤔 Tuntuu, et alko sattumaan mahaan 🥵 En tiedä sainko kertaalleen kuulumaan hetkellisesti, mutta melko turhauttavaa touhua tuo vielä oli 😬
 
Mulla on doppler ja yleensä on alkanu kuulumaan 11-12+ viikoilla vasta. Eilen olisin yrittänyt kuunnella mutta oli tietenkin päässyt paristo loppumaan😅
Voikohan olla että oot painanut sillä liikaa mahaa, jos aiheutti kipua? 🤔
 
Mä tilasin juuri dopplerin. Nyt on siis 10+0 neuvolan mukaan, joten pohdiskelin joko voisi kuulua kun doppleri meille kotiutuu 🙈
 
Varmaan vähän riippuu myös kehon mallista ja miten kohtu on kallellaan 🤔
Kohdun tilanteesta en tiedä, mutta millainenhan kehon malli pitäisi olla, jotta sykkeet kuuluisi parhaiten. Pelottaa tosiaan että sitten ei kuulukkaan mitään ja doppler on turha tai säikäyttää kun ei kuule mitään 🙈
 
Täälä onkin näköjään sopivasti dopplereista keskusteltu. Yritin tänään eka kertaa kuunnella 10+0. En saanut mitään kuulumaan, on itsellä kyllä vatsaakin niin liekö syynä 🫣 heti alkas silti tyhjästä stressaamaan, parempi myydä tuo kapistus 😅
 
Täälä onkin näköjään sopivasti dopplereista keskusteltu. Yritin tänään eka kertaa kuunnella 10+0. En saanut mitään kuulumaan, on itsellä kyllä vatsaakin niin liekö syynä 🫣 heti alkas silti tyhjästä stressaamaan, parempi myydä tuo kapistus 😅
Meille saapuu maanantaina doppleri ja sillon ois 10+4. Veikkaan että mullakaan ei heti kuulu kun mullakin on vatsaa 😁 ultra vasta kolmen viikon päästä, joten toivon ainakin että ennen sitä löytyisi kotonakin syke 🥰
 
Mieki nyt kokeilin vaikka vasta 9+4 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: lähinnä vain että löysin sen varastosta ja toimi vielä !

Ensi viikolla on neuvola ja jos siellä kuunellaan ja löytyy syke niin kokeilen kotonakin, niin tietää myös mistä etsiä! nyt on niin hakuammuntaa etsiä sitä nallekarkkia :tears:
 
Kävin tänään yksityisellä varhaisultrassa. Yksi pieni vauva löytyi hyvällä sykkeellä 🥰 Nyt tää tuli heti paljon konkreettisemmaksi. Oon ollut vähän kahden vaiheilla tätä päivää ennen, onko tää kaikki edes totta 😄 Olin ihan pakahtua onnesta, kun näin sen pienen 🥰
 
Jee, sain äsken ihan selvästi kuulumaan sykkeen dopplerilla, ei voinut erehtyä 🤩 Mutta, mulla on tosi ohuet vatsan peitteet, gynen mukaan kohtu tosi edessä ja laadukas doppleri ja opiskelin youtube-videoista mistä kohti kannattaa etsiä 😁 Syömisestä myös aikaa ja rakko ei ihan tyhjä. Nyt pidän ton kapistuksen ainakin viikon ajan visusti laatikossa 🥵
 
Takaisin
Top