Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoisen laskettu oli heinäkuussa, mut hän menikin 11 päivää yli ja tuli vasta käynnistettynä. Voin sanoo et oli tuskaa koko kesä. Hirveet helteet ja muutenkin hiki kokoajan. 😣 kävin kylmässä suihkussa pari kertaa päivässä. Kuopuskin kesän lapsi syntynyt toukokuun lopussa, mut silloin ei vielä kovia helteitä kerennyt olemaan.
Just tuo kun lopussa on muutenki niin tukalaa ja turvoksissa ja siihen vielä helteet päälle. Pitää toivoa kylmää ja sateista kesää 😂

Tai sitten tuo @manteli21 mainitsema ilmalämpöpumppu olis aika kova myös 👌🏻
 
Just noiden helteiden takia oltiin ajateltu alunperin et vähän myöhemmin ois ollu optimaalisempi aika, mutta onneks meillä on talossa ilmalämpöpumppu, ja toisaalta ihanaa kun saa pitkän kesäloman taas 🤩 ajattelin jäädä vuosilomalle jo toukokuussa ja siihen perään äippäloma 😍aloitin töissä siis vasta nyt syyskuussa niin sain viime kesänkin olla lapsen kans kotona, ihan parasta 😍
Mä oon kans lohduttautunut tuolla ilmalämpöpumpulla! Saa viettää sen alla koko kesän 😂😂
 
Ehkä tässä pikkuhiljaa uskaltaa tulla mukaan. Tänään 4+0 ja menkat virallisesti myöhässä. Meiltä löytyy 5/21 esikoinen.

Itsekin mietin tuota kesän kuumuutta ja viimeisiä raskausviikkoja, että mitä siitä tulee... Silloin kun esikoinen syntyi niin oli se ihan hirveä hellekesä. Onneksi on tosiaan ilmalämpöpumppu!
 
Tosiaan kesä -21 oli tuskaisan helteinen! Ja esikoinen tietty tykkäs nukkua kantorepussa ja tissillä eli hikeä piisasi 🥵🥵 en oo ikinä ollu helteiden ystävä mutta nyt vielä vähemmän. Mutta mieluummin raskaana helteellä ku uudestaan hikistellä vastasyntyneen kanssa et toiv pidemmät hellejaksot ainakin on ohi sitte😅 mutta lippujen lopuksi kaikki kelpaa 😘😆
 
Tuli yhtäkkiä tunti sitten kovaa
alavatsakipua joka jatkuu edelleen. Just otin panadolinkin. Tässäkö tämä oli 😪 jestas en muistanut miten raskasta tää alku onkaan ku pelkää jokaista vihlasua, oireen puuttumista tai muuttumista ja vessakäynillä kyttää paperia. Osaispa olla huolettomampi. Outoa tuo kipu sinänsä kun ei mulla koskaan oo ollut kipeät kuukautiset eikä keskenmenoissakaan juuri kipua ollut et mitä tää nyt on... Jospa vaan jotain kohdun kasvua 🥺
 
Just noiden helteiden takia oltiin ajateltu alunperin et vähän myöhemmin ois ollu optimaalisempi aika, mutta onneks meillä on talossa ilmalämpöpumppu, ja toisaalta ihanaa kun saa pitkän kesäloman taas 🤩 ajattelin jäädä vuosilomalle jo toukokuussa ja siihen perään äippäloma 😍aloitin töissä siis vasta nyt syyskuussa niin sain viime kesänkin olla lapsen kans kotona, ihan parasta 😍
Mie aattelin et jään kesäkuun alussa lomille ja sit mammalomille vasta just sen 2 viikkoa aiemmin.
Ilmalämpöpumppu on kyllä pelastus!
 
Täällä uneton yö ja sellaista mietin, että mahtuukohan nykyiset takit enää päälle kevättalvella? 🤪
Mä en joutunut esikoisen kanssa ostamaan oikeastaan mitään raskausvaatteita, hän siis syntyi elokuussa. Kesällä kun vatsa oli suurimmillaan, kuljin lähinnä maksimekossa. Mulla toki vatsa ei ollut erityisen jätti vaikka lapsi syntyessään kuitenkin 3,7kg painoi eli ei nyt mikään superpieni vauva.
 
Mä en joutunut esikoisen kanssa ostamaan oikeastaan mitään raskausvaatteita, hän siis syntyi elokuussa. Kesällä kun vatsa oli suurimmillaan, kuljin lähinnä maksimekossa. Mulla toki vatsa ei ollut erityisen jätti vaikka lapsi syntyessään kuitenkin 3,7kg painoi eli ei nyt mikään superpieni vauva.

Kesän hyvä puoli olla viimeisillään raskaana kun voi kulkea mekko päällä 😅
 
Jos minäkin tänne.
Plussatestin ma tehnyt. Onko muilla ollut selkäkipua ja semmosta hetkittäistä mahakipua? Ensimmäistä kertaa raskaana niin kaikki uutta ja kovasti jännittää ja mietityttää kaikki. Mietin että onkohan nää kivut normaaleja ku tuntuu kokoajan siltä että menkat alkais... 🥲 Samantapaista kipua ehkäpä
 
Jos minäkin tänne.
Plussatestin ma tehnyt. Onko muilla ollut selkäkipua ja semmosta hetkittäistä mahakipua? Ensimmäistä kertaa raskaana niin kaikki uutta ja kovasti jännittää ja mietityttää kaikki. Mietin että onkohan nää kivut normaaleja ku tuntuu kokoajan siltä että menkat alkais... 🥲 Samantapaista kipua ehkäpä
Menkka kivun tuntuiset jomotukset ihan normaaleja.. :) onnea 😍
 
Jos minäkin tänne.
Plussatestin ma tehnyt. Onko muilla ollut selkäkipua ja semmosta hetkittäistä mahakipua? Ensimmäistä kertaa raskaana niin kaikki uutta ja kovasti jännittää ja mietityttää kaikki. Mietin että onkohan nää kivut normaaleja ku tuntuu kokoajan siltä että menkat alkais... 🥲 Samantapaista kipua ehkäpä
Onnea ja tervetuloa! 😍 Samanlaisia oireita täälläkin 😊 ensimmäinen myös tulossa, kiva kun täällä on muitakin "vasta-alkajia", niin saadaan yhdessä ihmetellä! 😁
 
Jos minäkin tänne.
Plussatestin ma tehnyt. Onko muilla ollut selkäkipua ja semmosta hetkittäistä mahakipua? Ensimmäistä kertaa raskaana niin kaikki uutta ja kovasti jännittää ja mietityttää kaikki. Mietin että onkohan nää kivut normaaleja ku tuntuu kokoajan siltä että menkat alkais... 🥲 Samantapaista kipua ehkäpä
Joo ihan tuttuja tunne menkkojen alusta! Tosiaan kaikki on uutta ja ihmeellistä ekan kohdalla, täällä myös 🙈
 
Jos minäkin esittäytyisin lyhyesti. Niin pääsee osallistumaan keskusteluun. Ikää 25 vuotta ja täältä Tampereen suunnilta. Esikoista odotan.:red-heart: Taustalla tosiaan kaksi menetystä, jonka takia halusin käydä nyt heti alkuun katsomassa miten hcg lähtee nousemaan. Maanantaina (dpo10) oli 82 ja nyt juuri sain tuloksen tältä päivältä (dpo12) 291. Ainakin on noussut. Tosi ristiriitaista, kun aiemmissa on ollut liian matala ja nyt mietin onko liian korkea. 😱 Mä olen jo haaveillut, että pääsisi jouluna kertomaan tästä ilouutisesta sukulaisille. :smiling face with heart-eyes: Toki silloin vielä varhaisessa vaiheessa ollaan. Varhaisultraan ollaan menossa ja ainakin sielä olisi sitten siinä vaiheessa käyty, jos kaikki menee hyvin. Pakollinen jossittelu vielä tässä vaiheessa, vaikka vähän haluaisi jo innostua.
 
@Aatos mulla myös ollut lieviä mahakipuja, joka saanut miettimään että onkohan kaikki hyvin/onko normaalia. Mutta kuten tässä jo moni sanoi eiköhän ole normaalia. Itse olen yrittänyt ajatella, että tapahtuuhan sielä isoja asioita kokoajan, niin onhan se luonnollistakin että jotain tuntuu.:Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Takaisin
Top