Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei taida enää 29v kolmen lapsen äiti päästä tähän junnutiimiin 🤣 Ainakin tunnen itseni hyvin vanhaksi. Onhan esikoinenkin jo 10v 😱🙈
 
Meille tää olisi 3. lapsi. Tuntuu, et kyllähän kolme lasta on ihan normimäärä ja on isompiakin perheitä. Suurin huoli on, miten kaikki käytännönasiat hoituu, eikä asiaa auta kun mies on huolissaan samoista asioista.

Auto on jo nyt ihan kohtuullisen kokoinen, mut miten kolme istuinta mahtuu takapenkille..
Lapsilla on nyt omat huoneet ja sit meil on semmonen vierashuone/työhuone, joka ei sovi lastenhuoneeksi. Minne me nuorimmainen laitetaan sit kun hän kasvaa.. Muutto ei ole vaihtoehto.
Meille on tullut koiria viimeisen vauva-ajan jälkeen ja kodinhoitohuoneen käyttötarkoitus muuttunut merkittävästi. Siellä ei enää vaippoja vaihdeta, joten missä..
Kaikki vauvakamat on annettu eteenpäin tai myyty, kun lapsiluku piti olla täynnä. KAIKKI pitää hankkia alusta asti uudelleen.. onneksi ollaan nyt työelämässä molemmat, kun aiemmissa raskauksissa olin opiskelija ja pienituloinen.

Mutta kyllä kaikki järjestyy. Miettiikö kukaan muu, minne uusin tulokas sit aikanaan mahtuu?
 
Meille tää olisi 3. lapsi. Tuntuu, et kyllähän kolme lasta on ihan normimäärä ja on isompiakin perheitä. Suurin huoli on, miten kaikki käytännönasiat hoituu, eikä asiaa auta kun mies on huolissaan samoista asioista.

Auto on jo nyt ihan kohtuullisen kokoinen, mut miten kolme istuinta mahtuu takapenkille..
Lapsilla on nyt omat huoneet ja sit meil on semmonen vierashuone/työhuone, joka ei sovi lastenhuoneeksi. Minne me nuorimmainen laitetaan sit kun hän kasvaa.. Muutto ei ole vaihtoehto.
Meille on tullut koiria viimeisen vauva-ajan jälkeen ja kodinhoitohuoneen käyttötarkoitus muuttunut merkittävästi. Siellä ei enää vaippoja vaihdeta, joten missä..
Kaikki vauvakamat on annettu eteenpäin tai myyty, kun lapsiluku piti olla täynnä. KAIKKI pitää hankkia alusta asti uudelleen.. onneksi ollaan nyt työelämässä molemmat, kun aiemmissa raskauksissa olin opiskelija ja pienituloinen.

Mutta kyllä kaikki järjestyy. Miettiikö kukaan muu, minne uusin tulokas sit aikanaan mahtuu?
Minä mietin todellakin. Meille tulossa neljäs. Silloin kun kolmas ilmoitti tulosta ei joutunut niin paljon miettiä kun nyt. Meillä tytöt jakaa huoneen toistaiseksi ja sopu tilaa antaa.. meillä kans kaikki vauva jutut hävitetty ja kaikki sais hommata. Pahinta on ehkä se että kolme turvaistuinta mahtui autoon kun vaihtoi istuimia. Nyt kuitenkin kun neljäs tulossa niin 5 paikkanen auto ei riitä ja asunto ehdottomasti liian pieni, onneksi ollaan vuokralla. Meillä aina vaihdettu vaipat missä sattuu ja hoitopöytä esikoisella oli koriste 😅 ihan varmasti kaikki järjestyy vaikka se alkuun onkin vähän pelottavaa 🥰
 
Meillä on talossa kolme huonetta, yksi tytön oma, yks makkaria ja yks Työhuone. Tyttö nukkuu edelleen meidän kanssa. Oon itsekin nukkunut pitkään sisaruksen kanssa samassa hupneessa, niin en oo se kummemmin ajatellut, saavat mennä samaan huoneeseen 😄 jos ei suju niin katsotaan sitten tilanteen mukaan 🤷‍♀️
 
Niin ja toki laskelmoin että pienin on todennäköisesti pitkään samassa meidän kanssa ja kun alkaa vaatimaan omaa tilaa niin meiltä varmaan ensimmäinen jo silloin lentää pesästä:)
 
Meillä myös on kolme makkaria, yksi esikoisen, yksi meidän ja yksi työhuone. Periaatteessa on neljäs tv+viherhuone, mut sitä on tosi hankala muuttaa makkariksi, kun ikkunoita on joka puolella. Lapset saa olla samassa, sitten kun tuleva vauva siirtyy pois meidän makkarista. Esikoinenkin nukkui meidän kanssa nyt kesän asti eli reilu 2v. Toki sitä omaa rauhaa olisi kaivannut jo aiemmin, mut jos ei onnistu niin ei onnistu.
 
Meilläkin on kolme makkaria, yks meille ja kaks miehen lapsille... Mies on niin herkkäuninen ja kärsii voimakkaasti unen häiriöistä että meillä ei kyllä oikeen oo vaihtoehto että vauva nukkuis meidän kanssa niin kauan että joku miehen lapsista muuttaisi omilleen. En oikeen tiedä miten tää tullaan ratkasee. Meillä on makkareiden lisäks vaan paljon isoa avaraa tilaa mihin en oo vielä keksiny mitään järkevää makkarisysteemiä... Ehkä pitää alkaa vähän soveltamaan ja rakentaa portaiden alle joku pieni soppi Harry Potter -style 🤔
 
Mä tunnen itseni ihan vanhaksi jo teidän junnujen keskellä mut onneks en oo porukan vanhin kuitenkaan 🤪
 
No jos nyt tosissaan ollaan niin ite en kyllä nää ikää minään muuna ku numerona ☺️ mies on mua yli 10v vanhempi ja koen että ollaan saman ikäsiä. Aina ei elämässä voi siihen vaikuttaa että missä iässä mitäkin tapahtuu. Rikkaus on että meitä on eri ikäsiä täällä :)
 
Me asutaan kolmiossa, ja toisen myötä pitäs isompaa asuntoa ruveta kattelee. Meillä esikoisellakaan ei oo vielä omaa huonetta, kun mies haluaa että toinen huone on hänen soitto harraste huoneena 🙈

@Mousse meillä vaihdettiin vaipat ihan makkarissa, pinnasängyn päällä oli semmoinen taso. Meillä ei oo vessasaa mitään tilaa/tasoa missä vaihtaa.. Pyllyn pesulle kiikutettiin vaan sit pyyhkeen kanssa vessaan
 
Mä olen varmaan 34-vuotiaana sitten keski-ikänen. Aina joutuu kyllä laskemaan syntymävuoden mukaan ikänsä ja joku kysyy 😁
 
@Nurppu Hyvä kompromissi! Ei liian nuori eikä liian vanha ja voisi mennä läpikin 🤣 Multa tosin kysytään edelleen paperit Alkossa
 
Hei kaikille heinäkuisten odottajille! Täältä hyppäisin varovasti seuraan mukaan, vaikka hieman aikaista vielä onkin (3+6). Viivat ovat kuitenkin sen verran kivasti vahvistuneet, että uskalsin tulla kurkkimaan. Eli olen 28v ja kyseessä olisi esikoinen. Yritys aloitettiin elokuussa ja tässä kierrossa oli ensimmäistä kertaa ovistestit käytössä. Dpo9 tuli ensimmäinen hailakka haamu näkyviin ja viiva on siitä muutamassa päivässä vahvistunut. Jännittää, pelottaa, kauhistuttaa, mutta ollaan myös todella onnellisia :Heartred Ei osattu ollenkaan odottaa näin nopeaa plussaa, joten jännittää kovasti meneekö kaikki hyvin.

Edit. Ai niin ja jos kaikki menee hyvin, niin laskettu aika olisi 26.7. eli loppukuuhun menee :D
 
Meille tää olisi 3. lapsi. Tuntuu, et kyllähän kolme lasta on ihan normimäärä ja on isompiakin perheitä. Suurin huoli on, miten kaikki käytännönasiat hoituu, eikä asiaa auta kun mies on huolissaan samoista asioista.

Auto on jo nyt ihan kohtuullisen kokoinen, mut miten kolme istuinta mahtuu takapenkille..
Lapsilla on nyt omat huoneet ja sit meil on semmonen vierashuone/työhuone, joka ei sovi lastenhuoneeksi. Minne me nuorimmainen laitetaan sit kun hän kasvaa.. Muutto ei ole vaihtoehto.
Meille on tullut koiria viimeisen vauva-ajan jälkeen ja kodinhoitohuoneen käyttötarkoitus muuttunut merkittävästi. Siellä ei enää vaippoja vaihdeta, joten missä..
Kaikki vauvakamat on annettu eteenpäin tai myyty, kun lapsiluku piti olla täynnä. KAIKKI pitää hankkia alusta asti uudelleen.. onneksi ollaan nyt työelämässä molemmat, kun aiemmissa raskauksissa olin opiskelija ja pienituloinen.

Mutta kyllä kaikki järjestyy. Miettiikö kukaan muu, minne uusin tulokas sit aikanaan mahtuu?
Mietityttää kyllä täälläkin mutta asiat järjestyy jotenkin. Yllättävän vähän toistaiseksi stressaa. Voi olla eri tilanne sitten, jos ei kukaan nuku 😅

Me asutaan kolmiossa ja miehen tyttärelle on luvattu oma huone. Eli joko me ollaan nelistään makkarissa tai sitten siirretään väliaikaisesti meidän sänky olkkariin tai säädetään jotenkin. Makkari on aika iso ja tällä hetkellä jaettu kirjahyllyllä niin, että lapsen sänky toisella puolella ja meidän toisella puolella. Lapsen lelut on olkkarissa.

Isompi asunto on haussa mutta alue aika rajattu, kun miehen tyttären liikkuminen toiseen kotiin, kouluun ja harrastukseen pitää sujua ja nuorimman päiväkotia ei haluttaisi vaihtaa. Autoa meillä ei ole, joten sitä ei tarvitse miettiä kuin silloin kun on tarvetta vuokrata.

Helsingissä saa tosi hyvin hyväkuntoista vauvatavaraa käytettynä. Toki se metskaus vie oman aikansa mutta itelle tulee hyvä olo, kun ei osta uutta. Melkeinpä kaiken esikoisellekin olen hankkinut käytettynä. Tiedostan, ettei kaikkialla ole yhtä hyvä saatavuus. Ehkä sen tavaran suhteen voi myös miettiä, mitä kaikkea oikeasti tarttee. Lopulta sitä pärjää aika vähällä mutta tietyt asiat toki helpottaa arkea/on välttämättömiä.
 
Meillä onneks on tilaa, vaikka pienelle armeijalle. Jos ei olis, niin stressaisin kyllä tästä tolkuttomasti. Ostin yksisteni vanhan rintamamiestalon, jota remppailin, saatiin aikaan 4makkaria. Sit onneks löysin siihen miehenkin ja nyt alkaa talon täyttö♥️
 
Huh, hieman alkaa jännittää oma asumistilanne, kun lukee teidän asumiskuvioista. Me asutaan nimittäin pienessä kaksiossa (n. 45 neliötä, ei parveketta😖) mies, minä ja kissa. Ja alustavana suunnitelmana olisi pysyä tässä ainakin alkuun, koska tämä asunto on kuin lottovoitto Helsingissä. Suhteellisen edullinen vuokra mukavalla, kehittyvällä alueella kävelymatkan päässä metroasemasta.

Joskus tulevaisuudessa olisi kyllä tarkoitus muuttaa neliöiden perässä jonnekin pk-seudun kehyskuntiin, mutta sen aika ei ole ihan vielä. Yritämme vielä selvitä mahdollisimman vähillä muutoilla, heh.


Ai niin sellainen tuli mieleen, että koirista täällä jo puhuttiin, mutta onko kenelläkään kissoja? Ja jos on, niin onko teillä jotain varotoimia kissanhiekkalaatikon suhteen vai miten?

Meiltä löytyy +16v seniorikissa ja hän on nyt tottunut olemaan ainokaisena 😆 Vähän kieltämättä myös mietityttää, mitähän tuo mahtaa tuumata vauvasta.
 
Takaisin
Top