Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nurppu Okei, helpottavaa kuulla!:folded: Onhan nää tosi yksilöllisiä, mutta silti pakko verrata muihin, samoin kuin testien viivoja... :Eyes:

@Mimik Jee! Täältä yksi junnu lisää porukkaan:tears::red-heart:
 
Suuria pieniä pohdintoja taas.. Mulla on käytössä cyclogest tukemassa keltarauhasen toimintaa ja kiinni pysymistä, gynen määräämä ohje oli käyttää 7+6 asti. Tänään 7+4 ja nykyinen paketti riittäisi vielä huomisen. Eli ottaako riskillä ja lopettaa päivää liian aikaisin, vai ottaisiko varman päälle ja hakisi vielä viikon satsin ja käyttäisi viikon pidempään, kun mitään haittahan siitä ei oo 🤔
 
Suuria pieniä pohdintoja taas.. Mulla on käytössä cyclogest tukemassa keltarauhasen toimintaa ja kiinni pysymistä, gynen määräämä ohje oli käyttää 7+6 asti. Tänään 7+4 ja nykyinen paketti riittäisi vielä huomisen. Eli ottaako riskillä ja lopettaa päivää liian aikaisin, vai ottaisiko varman päälle ja hakisi vielä viikon satsin ja käyttäisi viikon pidempään, kun mitään haittahan siitä ei oo 🤔

Jos ei haittaa ole niin hakisin ja jatkaisin 😊 se tuskin oikeesti on päivästä kiinni mutta ei ainakaan itseään syyttäisi jos jotain sattuisi. ❤️
 
Meillä tämä raskaus tuli vähän hankalaan kohtaan, ensimmäisenä mietinkin miten mies reagoi asiaan, mutta yllätti positiivisesti eilen illalla oli miettinyt käytännön asioita huomattavasti enemmän kun minä. 😅 mä oon ihastellut vaan vauvan vaatteita ja rattaita enkä jaksanut miettiä ettei me tähän väliaikais asuntoon mahduta nytkään niin vielä vähemmän sitten, kun yksi lapsi tulee lisää. Eikä me myöskään mahduta autoon kaikki😂
 
Tiiätkö @mai- olin just tulossa kysyy sulta ja @Nurppu lta tosta cyclogestistä 😂 että vieläkö käytätte ja millä annostuksella? Mun ois pitänyt eilen lopettaa mutta en uskaltanut. Vielä huomisen riittää ja reseptillä kyllä on vielä. Jahkaan mitä teen... Polilta sanottiin eilen ettei oo hyötyä jatkaa mutta pelottaa et alkaako kkvuoto ku lopetan noi 😬 vaikka noiden käyttö vaan pitkittäis sit mahdollista keskenmenoa. Vaikeeta!
 
Mä käytän vielä 2xpäivässä! Mä sillon yritin lopetella niitä jossain vaiheessa kun munkin aluks ohjeistettii lopettaa virallisen testipäivän kohalla. Vähensin puoleen, ja sillon laski lämmöt normaalitasolle ja tuli kolmen päivän jälkeen ruskeeta tuhruvuotoa. 😬 En sit uskaltanu lopettaa ja lääkäri sano että voin jatkaa varhaisultraan, eli huomiseen, 7+1. Mun ymmärtääkseni istukka ottaa hommat haltuun joskus 7-9 viikolla, jonka jälkeen se hoitaa progesteronintuotannon ja siihen monet opastaa lopettamaan. Ni mäki vähän mietin vielä kauan jatkan, ku mullaki reseptillä riittää vielä... Riippuu tietty millasia uutisia huomenna ultrassa.
 
@Tyty 2xpv 7+6 on mulla ohje. Mulla tuo tosiaan tukemassa sitä kiinni pysymistä, eikä auttamassa kiinnityymistä niinkuin monella. Mutta tosiaan näihin aikoihin istukka alkaa tuottaa sitä hormoonia, niinkuin @Nurppu laittoi.. Mutta ehkä otan varman päälle ja jatkan sen viikon yli, enkä lopeta vielä 7+5, niin eiköhän sit varmasti luulis istukan jo toimivan riittävästi 🙈
 
Joo muistelen kuulleeni kans et monelle ohje on et kaheksannelle viikolle käytetään :) joillekki taas että 10. ja joillekki 12. Tässä ei kai tosiaan oo vahvaa tieteellistä näyttöä ja sen takia on hajontaa ohjeissa.
 
@mai- millonkas lopetit lämpöjen mittaamisen vai vieläkö mittaat? Entäs sykkeet, millasia ollu?

Kiitos vastauksista 😊 Täytyy miettiä tuota cyclogestiä vielä...mitä teen...
 
@Tyty lämmöt lopetin heti plussan jälkeen. Syke oli muutamina öinä parhaimmillaan 70, sit tipahti takas 65 paikkeille pyöriin. Nyt ajattelin pari vk ollan ilman sykemittaria, niin jos nämä viikot ennen seuraavaa neuvolaa pystyis oleen suht huolettomin mielin
 
Takaisin
Top