Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Testaaminen voi tuoda mielenrauhan, tai sitten ei.
Kun ei se testi oikeesti tarkoita tässä vaiheessa oikeastaan mitään.
Vaikka tänään olis plussa ja arvot kohonneet, voi ne huomenna kääntyä laskuun tai testiviiva haalentua.

Yritän siis vaan sanoa, että raskaana kunnes toisin todistetaan!
Mä yritän itse ajatella, että yritän nyt nauttia tästä "salaisuudesta" sen aikaa kun iloa on. Jos paljastuu surtavaa, niin suren vasta sitten 🙂
Enkä jo valmiiksi vähän niinkuin varalta.

Paljo se hcg pitöis olla että tulee 3+

Itse taas kerran mietin pitöiskö TAAS köydä mittauttamassa hcg 😂🙈

Enemmän mietityttää kun ei niitä oireita oikein sen kummemmin ole.
Järkkyä odottaa sinne 26.9 asti ultraa 😭
On kyllä pitkä aika odottaa 😅 oon kans miettinyt, jos kävisi vielä itse verikokeessa tai yksityisellä ultrassa jo aikaisemmin 😂 mut koitan vielä sinnitellä ja uskoa, että kaikki on hyvin 😊

Paljo se hcg pitöis olla että tulee 3+

Itse taas kerran mietin pitöiskö TAAS köydä mittauttamassa hcg 😂🙈

Enemmän mietityttää kun ei niitä oireita oikein sen kummemmin ole.
Järkkyä odottaa sinne 26.9 asti ultraa 😭
Mä kävin sillo maanantaina ja tulos oli se 84,3. Oli pakko saada mielenrauhaa nii kävin tänää mitattaa uudelleen puhdin kautta ku oli kerta se -10%

Vaikka tänään on perjantai niin hoitaja sano et voi tulla vastaus vielä myös hyvin tänää.

Mä kävin sillo maanantaina ja tulos oli se 84,3. Oli pakko saada mielenrauhaa nii kävin tänää mitattaa uudelleen puhdin kautta ku oli kerta se -10%
Joo siis mulla oli hyvin nousussa mut mietin taas 🙈 en nyt tänään ehdi eikä se auta jos vkloppuna käyn kun vastaus tulis vasta maanantaina.

Joo no luulis kaiken sit olevan hyvin. Ainaki toiveessa olis et kaikille meille tulis toukokuinen2024

Moikka kaikille! Tänään viikolla 4+5 tein positiivisen testin ja päätin sitten heti tulla foorumille. Mulla on ollut pari edellistä niin pitkää kiertoa, 40 ja 44 päivää, että ajattelin tehdä testin vasta sunnuntaina tai maanantaina, mutta mies kannusti tekemään tänään. Jätettiin ehkäisy heinäkuun lopulla pois ajatuksella että vauva saa tulla, mutta ei heti mitenkään yrittämällä yritetä. Esikoinen on 1 v 8 kk ja palasin juuri hoitovapaalta töihin. Pitkän kierron takia en todellakaan ajatellut, että näin nopeasti raskautuisin, kun voi olla merkki ovulaation puuttumisesta. En ole koittanut tikuttaa ovista. Makkarin puolella on tullut tehtyä mitään niin harvoin, että pystyin laskemaan sen perusteella päivän milloin hedelmöittymisen on täytynyt tapahtua.

Oireita on ollut vähemmän kuin esikoisesta, mutta jotenkin mulla oli todella vahva aavistus että olisin raskaana. Tuntui ne kaksi viivaa testissä kuitenkin aika uskomattomalta. Ihanaa, jos/kun esikoisesta tulee isosisko :Two-hearts:Ollaan ihan rauhallisin mielin, parin viikon päästä varhaisultra ja sen jälkeen uskallan alkaa fiilistellä enemmän :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

1000060962.jpgsaman kysymyksen kysyinkin jo salaisella puolella mut meinaako nää viikot täysiä viikkoja niinky esim neuvolassa puhutaan vai onko nää just et viikko 5 on 4+0-4+6

Tää on vähän hämmentävää, kun järjestysluvun merkki monesti uupuu, mutta se pieni piste ois oikeesti tärkeä 😅

Raskausviikko 5 on 5+1 jne jne.
Mutta 5.raskausviikko on 4+1 jne.
Ja tää sama on myös ihan asiateksteissä, että saatetaan puhua viidennestä raskausviikosta ilman sitä pistettä.

Eli en osaa auttaa, kunhan piti päästä avautumaan kun toi on itsestä tosi hämäävää 😅

Tää on vähän hämmentävää, kun järjestysluvun merkki monesti uupuu, mutta se pieni piste ois oikeesti tärkeä 😅

Ja tää sama on myös ihan asiateksteissä, että saatetaan puhua viidennestä raskausviikosta ilman sitä pistettä.

Eli en osaa auttaa, kunhan piti päästä avautumaan kun toi on itsestä tosi hämäävää 😅
Jep tämä!!

Ai, mä oon aina ymmärtänyt että niillä tarkoitetaan samaa asiaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuollakin vau.fi kun kerrotaan mitä milläkin raskausviikolla tapahtuu, niin esim. viikko 6 ilmaistaan otsikon alla "RV 6 | 6. raskausviikko | raskausviikko 6". Eli rv 6 ja 6. raskausviikko molemmat tarkoittavat päiviä 5+0 - 5+6.

Ai, mä oon aina ymmärtänyt että niillä tarkoitetaan samaa asiaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuollakin vau.fi kun kerrotaan mitä milläkin raskausviikolla tapahtuu, niin esim. viikko 6 ilmaistaan otsikon alla "RV 6 | 6. raskausviikko | raskausviikko 6". Eli rv 6 ja 6. raskausviikko molemmat tarkoittavat päiviä 5+0 - 5+6.
Just tätä tarkoitin, että tää ongelma on myös ihan asiateksteissä.
Vaikka merkitysero on kuitenki kokonainen viikko 😅

Eilen jomotteli menkkojen tapaan, paperiin tuli pari viirua vaaleanpunaista ja illalla supistusten tyylistä alavatsalla.
Että pääsen nyt tämmöiseen testiin, että kuinka kovasti itekään uskon sanoihini "raskaana kunnes toisin todistetaan."

Alkuraskaus on ihanan kutkuttavaa, kun melkein kukaan ei vielä tiedä. Mutta myös tosi stressaavaa, kun kaikki voi olla normaalia tai voi olla olematta normaalia.

View attachment 125554saman kysymyksen kysyinkin jo salaisella puolella mut meinaako nää viikot täysiä viikkoja niinky esim neuvolassa puhutaan vai onko nää just et viikko 5 on 4+0-4+6
Näkisin että puhutaan täysistä viikoista, 4: 4+0-4+6, tuo taulukko alkaa vielä 3 viikosta, jolloin aikaisemmat tekevät jo testiä ja raskaushormonia alkaa erittyä. En itse ymmärrä miksi puhutaan ns. kahdella eri tavalla, kaikkein helpoin ja loogisin kun puhuttaisi täysistä viikoista ja samalla laskutavalla niinkuin neuvolassa.

Näkisin että puhutaan täysistä viikoista, 4: 4+0-4+6, tuo taulukko alkaa vielä 3 viikosta, jolloin aikaisemmat tekevät jo testiä ja raskaushormonia alkaa erittyä. En itse ymmärrä miksi puhutaan ns. kahdella eri tavalla, kaikkein helpoin ja loogisin kun puhuttaisi täysistä viikoista ja samalla laskutavalla niinkuin neuvolassa.
Toi on muuten totta. Eihän kukaan plussaa jo rv3 eli (2+0-2+6). Tai saatika et sillon olis mitään viel tapahtunu varsinaisesti.

Mulla ollut eilen ikäviä kohtukipuja pitkin päivää, mutta onneksi menivät ohi.

Löysin missä kohtaa viikkodigi näyttää mitäkin 👌🏻 Ja kun mulla HCG oli 1100 (viitearvoissa), niin viikkodigi näytti ihan oikein sen 2-3. Sit kun HCG on yli ton 2753, niin testi näyttää 3+. No niin, ehkä ostan taas viikkodigin ja teen jossain kohtaa ens viikkoa, tai sit oottelen sinne perjantain varhaisultraan 🤭 Edellisessä raskaudessa kun hoksasin vasta jossain näillä main tai jopa vähän myöhemmin että ees oon raskaana, niin näitä ”piinaviikkoja” ei ehtinyt olla 😅🙈

Liitteet

• IMG_0959.png
    IMG_0959.png
    1.6 MB · Katsottu: 11
Löysin missä kohtaa viikkodigi näyttää mitäkin 👌🏻 Ja kun mulla HCG oli 1100 (viitearvoissa), niin viikkodigi näytti ihan oikein sen 2-3. Sit kun HCG on yli ton 2753, niin testi näyttää 3+. No niin, ehkä ostan taas viikkodigin ja teen jossain kohtaa ens viikkoa, tai sit oottelen sinne perjantain varhaisultraan 🤭 Edellisessä raskaudessa kun hoksasin vasta jossain näillä main tai jopa vähän myöhemmin että ees oon raskaana, niin näitä ”piinaviikkoja” ei ehtinyt olla 😅🙈
Täytyy muistaa että virtsan hcg tässä kyseessä.

Mulle tuli 2-3 jo ennenkun veritesti hcg oli ~700 seuraavan viikon alussa

Itseasiassa tarkistin: 2-3 tuli 1.9.
Verestä hcg oli ~51 29.8 ja ~700 4.9.

En ole tuon jälkeen tehnyt testejä tai käyny verikokeessa

Takaisin