Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On riittävä, ellei ole syitä ottaa jotain muita. Kalsiumia pitäisi ottaa lisäksi, jos sitä ei muuten saa tarpeeksi. Lisäraudan tarve tsekataan neuvolassa.

Mulla kai minisun mama (se lila purkki) ja 5mg foolihappo ja kalsium sillon kun muistan.
Saakohan tuota kalsiumin tarvetta selvitettyä mitä kautta vai onko se vain itse arvioitavissa 🙈

Saakohan tuota kalsiumin tarvetta selvitettyä mitä kautta vai onko se vain itse arvioitavissa 🙈
Mä en käytännössä esim. syö muuta kun pari palaa juustoa päivässä ja välillä rahkaa/jugurttia niin neuvolahoitaja sanoi heti, että aloitettava. Mutta en ole vielä saanut aikaseks alottaa.. Se oli muistaakseni aika iso määrä mitä pitäisi päivän aikana nauttia maitotuotteita, että sen saisi täyteen. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Toinenhaaveissa itse joudun kanssa toisessa työssäni nostamaan välillä painavia asioita, mutta olen ymmärtänyt, että vielä siitä ei ole haittaa. Oisko ollut vasta toisen kolmanneksen aikana tms? pitäisi alkaa välttää.

Ja sit toinen kysymys sanaan päivään. Oon hoitoalalla töissä kotihoidossa. Ja mietin mitä asiakaspaikkoja nyt tulisi välttää, toki en vielä haluaisi raskaudesta töissä kertoa.
Miten alkuraskaus ja nostaminen? Jouduin tänään yhden asiakkaan nostamaan lattialta kun oli kaatuneena, Googlettelin ja ei pitäs vissiin mitään haittaa olla, asiakas painoi n 50-60kg 🤔
Varmasti sellaisia saa tehdä mihin sun keho on muutenkin tottunut tekemään ja mikä ei tee kipeää. Kontakti lajeja urheilussa suositellaan välttämään eli varmaan sovellettuna aggressiiviset asiakkaat olisi hyvä sulkea pois. 🤔

Mä en käytännössä esim. syö muuta kun pari palaa juustoa päivässä ja välillä rahkaa/jugurttia niin neuvolahoitaja sanoi heti, että aloitettava. Mutta en ole vielä saanut aikaseks alottaa.. Se oli muistaakseni aika iso määrä mitä pitäisi päivän aikana nauttia maitotuotteita, että sen saisi täyteen. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Toinenhaaveissa itse joudun kanssa toisessa työssäni nostamaan välillä painavia asioita, mutta olen ymmärtänyt, että vielä siitä ei ole haittaa. Oisko ollut vasta toisen kolmanneksen aikana tms? pitäisi alkaa välttää.
No just googlailin ja löysin semmosen luvun kuin 900mg/vrk. Eli joo, täytynee aloittaa varmasti itsekin 🙈

Ja sit toinen kysymys sanaan päivään. Oon hoitoalalla töissä kotihoidossa. Ja mietin mitä asiakaspaikkoja nyt tulisi välttää, toki en vielä haluaisi raskaudesta töissä kertoa.
Miten alkuraskaus ja nostaminen? Jouduin tänään yhden asiakkaan nostamaan lattialta kun oli kaatuneena, Googlettelin ja ei pitäs vissiin mitään haittaa olla, asiakas painoi n 50-60kg 🤔
Et sä sillä nostamisella keskenmenoa saa aikaiseksi, jos sitä mietit 😊 kunhan tietty muistat muuten ergonomian, että et selkää hajoita.
Mutta mun mielestä ekalla kolmanneksella voi elää ihan normaalisti, jos sun oma vointi vaan sallii. Toki jos on vaikka jotain huimausta, rajua pahoinvointia tms. Että pitäs miettiä sitä onko yksin asiakkailla käyminen turvallista tms.
Muuten en suuremmin varois mitenkään erityisesti, ehkä jotain tauteja 🤔 ite työskentelen lasten parissa, ja esim. Parvorokolle ei ois hyvä altistua

Ootteko muuten uskaltaneet liittyä jo Facebookissa Toukokuiset 2024 -ryhmään? Mä en, pelkään että siellä on joku tuttu 🤣

Ootteko muuten uskaltaneet liittyä jo Facebookissa Toukokuiset 2024 -ryhmään? Mä en, pelkään että siellä on joku tuttu 🤣
Mä oon ollu alusta lähtien siellä. Ei oo mun kavereita eikä tuttuja siel sillai mistä olis haittaa. Kaverin kavereita kylläkin.
Käyn joka päivä kattomassa listan ketä siel on ja jos joku kaveri ilmestyy sinne nii lähen äkkiä veke.

Laitan tänne kans.
Nyt aamulla vessassa köydessä pyyhkiessä tuli paljon valkovuotoa ja sen siinä myös rusehtavaa vanhaa verta.

Onks tää ns huono merkki?

En ole liittynyt, enkä kyllä liity. 😃 Olen tännekin aika laiska kirjottelemaan. 😄🙈 Toki ois kiva löytää äiti kavereita, kun niitä ei lähipiirissä ole.

@Elvikki usein toi ruskea vuoto on vanhaa verta, en usko että on vaarallista mutta kannattaa seurata. 🙂

Ei itseä ehkä se Toukokuiset ryhmä mut toi Vauva 2024.
Kerroinko täällä kun tuttu laittoi viestiä ig että ”hän tossa laskeskeli et voisit jo olla raskaana” kun oli bongaillu mun kirjotuksia 2024 ryhmästä ja et joka pöivä muka kirjotan sinne vaikken niin edes tee 🤦🏽‍♀️

Kerroinko täällä kun tuttu laittoi viestiä ig että ”hän tossa laskeskeli et voisit jo olla raskaana” kun oli bongaillu mun kirjotuksia 2024 ryhmästä ja et joka pöivä muka kirjotan sinne vaikken niin edes tee 🤦🏽‍♀️
Täh 🙈 mitä kellekkään tutulle kuuluu laskeskella yhtään mitään 😂

Aah ompa raivostuttavaa, miks pitää kytätä toisen tekemisiä ja sit vielä ilmottaa siitä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:😫🤯

Face toimii niin, se poimii muiden postauksia. Ja mainosti ryhmiä sun tuttujen naamakuvilla. Ihan hyvä syy pysytellä erossa siitä.

Siis kyllä, oikein muoitoili sen niin et hän tossa oikein laskeskeli 🤦🏽‍♀️ ja että kommentoin milteinpöivittäinntai tosi usein jotain siellä vaikka en niin tee, joskus melkein 1,5kk aiemmin johonkin juttuun kommentoinut, muutem vaan tykkäillyt jostain.
No kieltäydyin vastaamasta hänen kysynykseensä juuta enkä jaata ja tyytyi siihen. Samana pv samaan perheeseen kuuluva laittoi myös viestiä et ois kiva nähdä 😂
En vaan koe et miks mun pitäis kertoa asioistani kun en saa vastakaikua?? Esim sama hlö ei ollut mulle kertonut raskaudesta vaikka on jo kai puolivälissä vaikka joskus kesällä puhuinkin mun lapsettomuushoidoista.

Siis kyllä, oikein muoitoili sen niin et hän tossa oikein laskeskeli 🤦🏽‍♀️ ja että kommentoin milteinpöivittäinntai tosi usein jotain siellä vaikka en niin tee, joskus melkein 1,5kk aiemmin johonkin juttuun kommentoinut, muutem vaan tykkäillyt jostain.
No kieltäydyin vastaamasta hänen kysynykseensä juuta enkä jaata ja tyytyi siihen. Samana pv samaan perheeseen kuuluva laittoi myös viestiä et ois kiva nähdä 😂
En vaan koe et miks mun pitäis kertoa asioistani kun en saa vastakaikua?? Esim sama hlö ei ollut mulle kertonut raskaudesta vaikka on jo kai puolivälissä vaikka joskus kesällä puhuinkin mun lapsettomuushoidoista.
Voi apua 🙈 uskomaton.

Muuhun en osaa ottaa kantaa, mutta en itsekään ehkä kertoisi raskaudesta ihmiselle, jonka tiedän vauvaa kovasti haluavan ja käyvän hoidoissa asian vuoksi.
En haluaisi edes vahingossa hieroa kenenkään naamaan, että mullapas tää kävikin näin helposti.
Ei ainakaan olisi helppo kertoa, eikä varmaan tulisi hyvänpäivän jutustelussa omalta puolelta puheeksi.

Muuhun en osaa ottaa kantaa, mutta en itsekään ehkä kertoisi raskaudesta ihmiselle, jonka tiedän vauvaa kovasti haluavan ja käyvän hoidoissa asian vuoksi.
En haluaisi edes vahingossa hieroa kenenkään naamaan, että mullapas tää kävikin näin helposti.
Ei ainakaan olisi helppo kertoa, eikä varmaan tulisi hyvänpäivän jutustelussa omalta puolelta puheeksi.
Mun mielestä se on loukkaavanpaa et ite udellaan vaikka ja kuinka mut et saa sitten vastavuoroisuutta, ei oikein ystävyydeltä vaikuta. Ja sit luet jostain instastoorista asian.
Sekään ei kyllä oo kiva et läväytetään heti haamuplussattua wa viestiä et ”hups!, kävi tällänen juttu”

Mut samaa mun siskokin (joka nyt odottaa samaan aikaan) sanoi et hän ei oo uskaltanu kertoa mulla (kertoi vasta kun kerroin omasta plussasta).
Mut minkäs noille mahtaa. 🤷🏻‍♀️
Meillä nyt tarvittiin vähän lääkäreiden apua tähän ja toiset ei tarvi 🤷🏻‍♀️
Oon sitte taas ite halunnu ollu rehellinen ja hyvä kaveri (ja sisko) et oon kertonu hoidoista yms mut ois pitäny olla sanomatta mitään kellekkään sen oon tajunnu

Takaisin