Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko muuten uskaltaneet liittyä jo Facebookissa Toukokuiset 2024 -ryhmään? Mä en, pelkään että siellä on joku tuttu 🤣
Mä en oo vielä liittynyt, enkä varmaan ihan heti liity. Paljastumista en pelkää, kun liityin kesällä helmikuisiin niin silloinkin sattu yks tuttava liittyyn kohta kans sinne 😅 mutta oli jotenkin vähän ahdistavaa sit joutua eroaan ryhmästä, niin sillä en enään liity ihan heti...

Jokohan uskaltaisin liittyä mukaan keskusteluun. Hetken aikaa oon jo lueskellut teidän viestejä. Testiviivat on vahvistuneet päivä päivältä, silti vielä vaikea luottaa että oikeasti olisin raskaana :red-heart: LA olisi siis ehkä 31.5. :folded:

Onko vilkkain keskustelu jo siirtynyt salaiselle puolelle? Mä oon vielä siinä pisteessä, että käyn päivittäin monta kertaa katsomassa raskaustestiä, onhan se edelleen totta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Niin vertaistukea kaipaan, tää on tätä kun laskettu aika kuun viimeisinä päivinä, perässä tullaan :Hugging Face:

Onko vilkkain keskustelu jo siirtynyt salaiselle puolelle? Mä oon vielä siinä pisteessä, että käyn päivittäin monta kertaa katsomassa raskaustestiä, onhan se edelleen totta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Niin vertaistukea kaipaan, tää on tätä kun laskettu aika kuun viimeisinä päivinä, perässä tullaan :Hugging Face:
Täällä yleisellä puolella on edelleen myös paljon keskustelua, ei ole kaikki vielä siirtyneet salaiseen ryhmään :smiling-eyes:

Okei mä oon ehkä vähän liian innokkaana täällä höpöttelemässä yksinäni :Face With Tears Of Joy: Tää raskaus on vaan niin toivottu ja odotettu et en pysty malttaan mieltäni yhtään :No Evil Monkey:

@Jefar linkkasi muistaakseni jonnekin noita hcg-mittauslaskureita, en nyt tietenkään suorilta muista et milloin ja minne... Varmaan yleiselle puolelle.

@Toinenhaaveissa , komea on nousu! Toki siinä on useamman päivän lukemat, joten vaikea sanoa et onko se paljon tai vähän, ja kun pitää muistaa että se on yksilöllistäkin. Tieto lisää tuskaa.

@Ninnu , koitetaan höpötellä täällä sinulle kaverina. Äkkiä se viestimäärä tulee täyteen kun käy leikkinurkassa joka päivä pyörähtämässä ja kertoo raskauden keston, juuri syömänsä ruuat sun muut. :smiling-eyes:

Täällä kans yks loppu kuun lasketulla ajalla 🙋‍♀️ mä oon vaan pikkuisen vielä himmaillut kun en oo liikaa vielä uskaltanut innostua

Kieltämättä itsekin mietin oonko liian ajoissa täällä höpöttelemässä, mut en vaan oo pystyny pidätteleen innostusta. Mut ymmärrän mai- täysin ton himmailun.

Ihan vain pohdintana,... milloin uskaltaa rentoutua ja nauttia raskaudesta? Missä kohdin voi hellittää? Kun ultrassa näkyy syke? Tai dopplerista kuuluu syke? Kun on kasassa 12rvk? Kun nt-ultrasta on selvitty? Ihan vain haen että missä menee jännityksen raja. Jokaisella tietysti on oma rajansa, paljonhan on jo onnistunut siinä kun tikkuun piirtyy kaksi selkeää viivaa - valtaosalle se on jo vauvalupaus.

Ihan vain pohdintana,... milloin uskaltaa rentoutua ja nauttia raskaudesta? Missä kohdin voi hellittää? Kun ultrassa näkyy syke? Tai dopplerista kuuluu syke? Kun on kasassa 12rvk? Kun nt-ultrasta on selvitty? Ihan vain haen että missä menee jännityksen raja. Jokaisella tietysti on oma rajansa, paljonhan on jo onnistunut siinä kun tikkuun piirtyy kaksi selkeää viivaa - valtaosalle se on jo vauvalupaus.
Erittäin hyvä pohdinta. Itse jään miettimään 😊 just tässä se onkin, kun ei saa jäsenneltyä koko jännitystä/pelkoa omissa ajatuksissa. Että mistä se ylipäätään kumpuaa ja nimenomaan tuo, että missä se raja sitten menee. Itsetutkiskelun paikka!

Mä kävin tänää hcg:n mittauksessa. Viime perjantaina oli 233 ja nyt tänään 3334 😳 noussut siis aika roimasti, nyt kun joka asiaa pitää ressata ni onko tuo nousu liian paljon? 🤔
Mullakin hcg on noussut nopeasti korkealle. Arvoja aluksi siis seurattiin hieman tarkemmin, koska taustalla on keskenemo ja tämä raskaus on hoitoalkuinen. Itsekin kävin sitten parissa ylimääräisessä mittauksessa. 😅 Lääkäri ei ollut ollenkaan huolissaan nopeasta noususta ja seuranta lopetettiin. Mulla tuplaantumisaika vaikutti olevan n. 36 h. Mun mielestä nuo sun lukemat vaikuttaa normaaleilta! 😊

Tähdikki 5+6

Tää on todella hyvää pohdintaa ja tätä paljon itsekin miettinyt. Kai se menee vähän aaltoillen, itse en ole keksinyt että jossain menisi selkeä raja vaan se vaihtelee. Mutta onneksi edes välillä pystyy ottaan hetken rennommin ja nauttimaan ennen kuin taas huolestuu seuraavasta jutusta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla esikoisesta tais pahin pelko mennä nt ultran jälkeen, ja lopulta alko helpottaa joskus vk 16 jälkeen kun rupesi liikkeet tuntumaan

Mäkin oon tätä pohtinut ja jossain kohtaa totesin, että varmaan vasta siinä kohtaa, kun vauvalla on mahdollisuus selvitä vaikka syntyisikin keskosena 🙈😄
Mulla esikoisesta tais pahin pelko mennä nt ultran jälkeen, ja lopulta alko helpottaa joskus vk 16 jälkeen kun rupesi liikkeet tuntumaan
Mutta tuo liikkeiden tuntuminenkin varmaan helpottaa, kun sitten pystyy itse jatkuvasti seuraamaan, että siellä vatsassa oikeasti on edelleen on joku 😊

Mullakin hcg on noussut nopeasti korkealle. Arvoja aluksi siis seurattiin hieman tarkemmin, koska taustalla on keskenemo ja tämä raskaus on hoitoalkuinen. Itsekin kävin sitten parissa ylimääräisessä mittauksessa. 😅 Lääkäri ei ollut ollenkaan huolissaan nopeasta noususta ja seuranta lopetettiin. Mulla tuplaantumisaika vaikutti olevan n. 36 h. Mun mielestä nuo sun lukemat vaikuttaa normaaleilta! 😊

Tähdikki 5+6
Niin voihan tää siis olla ihan normaali, mä vaan laskin et ois reilu 1800 pitäny nyt olla mut toki ymmärrän et on yksilöllistä nousu ja rv 5 ilmeisesti menossa niin on aika iso heitto mikä normaalia ja mikä ei 🙈 tänään pitäisi neuvolasta soittaa tuloksista, mutta ei vakuuttunut oikein viimeksi kun luki mulle suoraan netistä niitä viitearvoja ja sano "jos mä nyt tulkitsen oikein niin ihan hyvä toi sun 233 arvo on" 😆

Tätä pohdin itekkin. Ensin vielä edellispäivänä ajattelin et rauhotun jos hcg noussut. Mutta nyt pelkään että kyseessä tuulimuna tms ettei vielä uskalla iloita... onneks varhaisultra kahden viikon päästä, aika pitkä matka toki sinne vielä. Viime raskaudessa varhaisultra toi vähän rauhaa, mut kyllä jännitti mennä nt-ultraan. Ja loppu raskausaika oli yhtä helvettiä henkisesti koska mulla oli keskimääräistä isompi istukka ja edessä vielä joten se blokkasi suurimman osan vauvan potkuista joten liikehälytyksissä rampattiin ja useasti..
Oonkin sanonut että voisin paljon mielummin synnyttää kuin olla raskaana..

Takaisin