Yleinen keskustelu

Siellä on enemmän juttua! Mäkin viime raskaudessa jouduin pyytämään salaisesta ryhmästä poistoa, mutta silti luottavaisin mielin päätin liittyä sinne tälläkin kerralla heti kun pystyi 😄

Olen kanssa tykännyt salaisesta ryhmästä. Ajattelin nauttia raskaudesta alusta asti ja surea sitten, jos sellaiselle tulee tarvetta.

Olen huomannut, että osa porukasta kirjoittelee enempi ja toiset vähemmän. Eikä se ainakaan minua haittaa:Smiling Face With Smiling Eyes: Jokainen osallistuu keskusteluun sen verran, mitä haluaa:Grinning Face:

Varmaan suurin osa kirjoittelee tässä kohtaa jo suljetulle puolelle, kun sinne on jotenkin turvallisempi avautua kaikesta hyvästä että pahasta.

Vaikka itte edelleen aika varpaillani olen tän raskauden suhteen, niin tunnen oloni turvallisemmaksi tuolla salaisella puolella 😊

Onks täällä enää ketään vai onks kaikki jo suljetulla osastolla (haha :rolling: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ) ? Itse en vielä haluaisi liittyä suljettuun ryhmään, kun raskaus on kuitenkin ihan vasta alkumetreillä, mut en haluaisi olla yksin täälläkään
Täällä ollaan 😁 Facen käyttö painottuu harrasteisiin niin paljon että tämän aika ei ole vielä siellä asti.

Kah, en ole perehtynyt sen tarkemmin kun ajattelin että jos tämä riittäisi 😁
Kannattaa kyllä liittyä salaiseen ryhmään. 😊 Yleensä viimeistään siinä vaiheessa, kun nt-ultrat alkavat olla ohi, uskaltavat viimeisetkin liittyä salaiselle puolelle, ja tämä julkinen puoli hiljenee. Salaisella puolella on kivempi kirjoitella henkilökohtaisempiakin juttuja, kun niitä ei pysty kuka tahansa lukemaan.

Täällä myös edelleen, tykkään foorumista mutta vielä tekemistä omien viestin kirjoittelussa ja tovi menee ennenkuin vaadittu viestimäärä täynnä jotta salaisella puolelle pääsee..🙈 en ole aiemmin missään alustalla aktiivisesti osallistunut kirjoitteluun niin vaatii vähän tsemppaamista 😂

Täällä myös edelleen, tykkään foorumista mutta vielä tekemistä omien viestin kirjoittelussa ja tovi menee ennenkuin vaadittu viestimäärä täynnä jotta salaisella puolelle pääsee..🙈 en ole aiemmin missään alustalla aktiivisesti osallistunut kirjoitteluun niin vaatii vähän tsemppaamista 😂
Montako viestiä on kasassa:Smiling Face With Smiling Eyes:?

Niin oon minäkin pihalla ja en oo noita uudistuksia kovin tarkkaan lukenu, mutta näin jotenkin itse olen ymmärtänyt, että mitä myöhempään aloittaa niin venyttää sitten sieltä loppupäästä eli aikaa kun olet vauvan kanssa. Ja siis tää on vaan sellainen looginen ajattelutapa että kyllähän niiden päivien johonkin kuuluu siirtyä.
Lookisuus ei ainakaan toiminut minulla, valitettavasti. Kelan tämän vuoden alun tulkinta oli että jos synnyttäjä ei jää jollekin määrätylle xxj-aksolle (mikähän sen nimi sitten olikaan) ennen laskettua aikaa, niin sen ajan sitten menettää sekä rahana että aikana.
Helpoin tapa venyttää vapaan kestoa on ilmoittaa kelalle kunkin varsinaisen vanhempainraha maksujakson aikana haluavansa rahat vai osalta ajalta. Silloin maksamattomat päivät siirtävät vanhempairahojen loppupäätä.
Se miten esim työnantaja asiaan suhtautuu, on oma asiansa. Toki 3 ikävuoteen saakka sitä voi lapsen kanssa kotona olla, ilman pelkoa työpaikan menetyksestä.
Sujukoon kaikkien raskaudet byrokratian koukeroista huolimatta ongelmitta!!

Lookisuus ei ainakaan toiminut minulla, valitettavasti. Kelan tämän vuoden alun tulkinta oli että jos synnyttäjä ei jää jollekin määrätylle xxj-aksolle (mikähän sen nimi sitten olikaan) ennen laskettua aikaa, niin sen ajan sitten menettää sekä rahana että aikana.
Helpoin tapa venyttää vapaan kestoa on ilmoittaa kelalle kunkin varsinaisen vanhempainraha maksujakson aikana haluavansa rahat vai osalta ajalta. Silloin maksamattomat päivät siirtävät vanhempairahojen loppupäätä.
Se miten esim työnantaja asiaan suhtautuu, on oma asiansa. Toki 3 ikävuoteen saakka sitä voi lapsen kanssa kotona olla, ilman pelkoa työpaikan menetyksestä.
Sujukoon kaikkien raskaudet byrokratian koukeroista huolimatta ongelmitta!!
Nyt meni yli hilseen :Face With Tears Of Joy: mut kelan kiemurat on kyllä aina sellaisia ettei niitä ymmärrä.

Jotenkin ite ajattelisin edelleen, että kun ennen äitiysvapaalle sai jäädä jotain oliko 40-50 päivää ennen la mutta piti viimeistään jäädä se kuukautta ennen laskettua aikaa. Jos en väärin muista niin jos sen vapaan aloitti vaikka 40 päivää ennen niin se vähenti päiviä sit sieltä toisesta päästä, mutta en oo varma tästä kun siitä on jo aikaa omalla kohdalla. Mut siis ajattelisin, että nyt tilanne on vaan toisinpäin, että saa työskennellä kauemmin ja äippälomalle on jäätävä viimeistään se kaksi viikkoa ennen laskettua ja ne päivät sit siirtyy, en tiiä. Täytyy varmaan tarkistaa asiaa ihan kelakertulta kun tää on ajankohtaisempaa.

Nyt meni yli hilseen :Face With Tears Of Joy: mut kelan kiemurat on kyllä aina sellaisia ettei niitä ymmärrä.

Jotenkin ite ajattelisin edelleen, että kun ennen äitiysvapaalle sai jäädä jotain oliko 40-50 päivää ennen la mutta piti viimeistään jäädä se kuukautta ennen laskettua aikaa. Jos en väärin muista niin jos sen vapaan aloitti vaikka 40 päivää ennen niin se vähenti päiviä sit sieltä toisesta päästä, mutta en oo varma tästä kun siitä on jo aikaa omalla kohdalla. Mut siis ajattelisin, että nyt tilanne on vaan toisinpäin, että saa työskennellä kauemmin ja äippälomalle on jäätävä viimeistään se kaksi viikkoa ennen laskettua ja ne päivät sit siirtyy, en tiiä. Täytyy varmaan tarkistaa asiaa ihan kelakertulta kun tää on ajankohtaisempaa.
Kerrotko kun saat tiedon, täälläkin on yksi kiinnostunut tietämään! Itsellä oli tarkoitus aloittaa raskauvapaa 2vk ennen laskettua aikaa, mutta tietty aloitan sen sitten siten, että saa optimaalisen määrän vapaata
:Slightly Smiling Face:

@Kipuna joo ilman muuta. Tää on sellainen asia, mikä varmasti pohdituttaa monia kun niin uus systeemi.

Itelläkin ois suunnitelmissa jäädä pois vasta se 2 viikkoa ennen la jos vaan sinne saakka töissä jaksaa olla ja jos ne päivät säästyy. Jos ne vaan häviää tuhkana ilmaan niin sitten pitää aloittaa lomailu niin, että saa kaikista parhaimman hyödyn irti.

@Kipuna joo ilman muuta. Tää on sellainen asia, mikä varmasti pohdituttaa monia kun niin uus systeemi.

Itelläkin ois suunnitelmissa jäädä pois vasta se 2 viikkoa ennen la jos vaan sinne saakka töissä jaksaa olla ja jos ne päivät säästyy. Jos ne vaan häviää tuhkana ilmaan niin sitten pitää aloittaa lomailu niin, että saa kaikista parhaimman hyödyn irti.
Mua harmitti kun olin syksyllä kysynyt mitä tehdä... Otin sen jälk päivämääriin sidotun projektin vastaan... Kelan tulkinta olikin muuttunut ja savuna ilmaan haihtui muistaakseni n 20vrk rahat.
Ehkäpä ja toivottavasti ovat nyt jo kelalla oppineet pykäliään yhtenäisesti tulkitsemaan tai vähintäänkin päivittäneet ohjeita käsittelijöille tarkemmiksi.

Takaisin