Yleinen höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viivi92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään piti käydä neuvolaa varten eka verikoe-setti. Kyllä ne muuten jaksaa ihmistä pistellä raskausaikana! Nyt otettiin 4 putkea verta ja kolme eri virtsanäytettä. Sit mä joudun sokerirasitukseen sukurasitteen takia 2 kertaa joten se ois jo ihan pian edessä.

Mulla on veriryhmäkin A- niin pitää sit juosta vasta-ainetesteihin antamassa verta, edellisessä raskaudessa 4 kertaa, vaikka jo ekalla kerralla todettiin että sikiön veriryhmä on sama = ei vasta-aineita 🫣😅 Sit jouduin edellisellä kierroksella vielä sairaalaan ottamaan toksemiaseulat, niissä ei onneksi ollut mitään mut sainpa taas luovuttaa verta sinnekin!
Huh, sanoin jo miehelle että sekin voisi käydä huvikseen vaikka sokerirassen otattamassa etten mä olisi aina se jota piikitetään 🙄
Huh otetaanko verta paljonkin? En oo tähän varautunut yhtään, taipumuksena ettei mun suonia löydetä ja jossain vaiheessa siinä pistelyä lähtee multa taju 😂

Huh otetaanko verta paljonkin? En oo tähän varautunut yhtään, taipumuksena ettei mun suonia löydetä ja jossain vaiheessa siinä pistelyä lähtee multa taju 😂
No eihän noi määrät mitään valtavia oo tietenkään. Tänään ottivat kaks semmosta isoa putkea verta ja kaks pienempää. Ei mitään verenluovutusmääriä sentään 😅 mä oon edes siitä onnekas että suonet löytyy ja verta tulee.
Kaikillahan noita sokerirasituksia ei oo onneks kahta kertaa ja jos on sopivat veriryhmät vanhemmilla niin välttyy noilta vasta-ainetesteiltäkin 😊

Mites muuten kun mielessä on tässä nyt pyörinyt tämä alkuraskaus ja todella fyysinen tehdastyö. En löytänyt netistä oikein tietoa muuta kuin loppuraskaudesta ei niin kannattais enää painavia juttuja nostella.
Mulla siis paljon +10 kiloisten laatikoiden, tavaroiden nostelua, kaikki päivät jaloilla, alaselkä on nyt vihlonut oikein kunnolla. Voiko näistä nostelemisista ja raskaasta työstä olla jotain haittaa sikiölle?
Aika paljon nyt tänäänkin vatsassa repäisykipuja nostellessa, mut niitä on välillä ollut ihan noustessa tuoliltakin.

Enkä halua vaikuttaa liian hysteeriseltä, ihan vain oon pohdiskellut kaikkea maan ja taivaan väliltä tässä muutenkin 🙈

Mites muuten kun mielessä on tässä nyt pyörinyt tämä alkuraskaus ja todella fyysinen tehdastyö. En löytänyt netistä oikein tietoa muuta kuin loppuraskaudesta ei niin kannattais enää painavia juttuja nostella.
Mulla siis paljon +10 kiloisten laatikoiden, tavaroiden nostelua, kaikki päivät jaloilla, alaselkä on nyt vihlonut oikein kunnolla. Voiko näistä nostelemisista ja raskaasta työstä olla jotain haittaa sikiölle?
Aika paljon nyt tänäänkin vatsassa repäisykipuja nostellessa, mut niitä on välillä ollut ihan noustessa tuoliltakin.

Enkä halua vaikuttaa liian hysteeriseltä, ihan vain oon pohdiskellut kaikkea maan ja taivaan väliltä tässä muutenkin 🙈
Kannattaa olla yhteydessä työterveyteen. Nostelen ite kanssa jonkun verran töissä, mutta huomattavasti vähemmän kun sinä. Neuvolan terveydenhoitaja sano mulle, että kannattaa vielä varmistaa työterveydestä asia. Sano mulle, että en kuitenkaan toistuvasti ja säännöllisesti nostele, niin ei ehkä haittaa, mutta sulla jos on noin paljon nostelua, niin olis varmaan hyvä kysyä joko neuvolasta tai sieltä työterveydestä :)

Kiitos 😍
Mulla oli viime yö ensimmäinen kun heräilin jatkuvasti, tähän asti nukkunut kuin tukki. Välillä rinnat vähän arat, muuta ei ole vielä.
Täytyy sanoa että sitä pahoinvointia oikein odottaa, viime raskaudessa sitä ei ollut ollenkaan ja huonosti kävi. Kaikki tutut joilla raskaus mennyt loppuun saakka, alkanut heti alussa pahoinvointi.
Mutta niin kuin sanoit, ei parane kuin toivoa 🙏

Yli kaksi vuotta ollaan lasta yritetty ja oltiin juuri lähdössä hoitoihin Ouluun, sitten tuli plussa. Joka oli tosiaan toinen kerta yrityksen aikana.

Huhhuh, jännittävää!
Minulla 3 lasta ja en ole ikinä oksentanut raskauden aikana ja kaikki raskaudet meni hyvin.

Raskaudessa on myös se hyvä puoli, että suonet löytyy jotenkin paremmin. Johtuisko siitä veren määrän lisääntymisestä...
Jotenkin myös tunne ja tieto siitä että ne eri kokeet hyödyttävät pientä auttaa aika paljon.
Kokemuksen mukaan kannattaa pyöritellä olkapäitä, että veri virtaa ja vie aivoille happea päähän paremmin (estää pyörtymistä) ja myös ennen kokeen ottoa heilutella/jumpata kättä/sormia että siellä veri lähtee liikkumaan. Nestetasapaino on myös tärkeä, jos elimistö on kuiva, niin suonissa ei veri liiku.
Tsemppiä koko raskausajallesi :Four Leaf Clover:

Minä kävin sokerirasituksessa, se oli kamala, 3x otettiin verta 2h sisällä.
Tänään piti käydä neuvolaa varten eka verikoe-setti. Kyllä ne muuten jaksaa ihmistä pistellä raskausaikana! Nyt otettiin 4 putkea verta ja kolme eri virtsanäytettä. Sit mä joudun sokerirasitukseen sukurasitteen takia 2 kertaa joten se ois jo ihan pian edessä.

Mulla on veriryhmäkin A- niin pitää sit juosta vasta-ainetesteihin antamassa verta, edellisessä raskaudessa 4 kertaa, vaikka jo ekalla kerralla todettiin että sikiön veriryhmä on sama = ei vasta-aineita 🫣😅 Sit jouduin edellisellä kierroksella vielä sairaalaan ottamaan toksemiaseulat, niissä ei onneksi ollut mitään mut sainpa taas luovuttaa verta sinnekin!
Huh, sanoin jo miehelle että sekin voisi käydä huvikseen vaikka sokerirassen otattamassa etten mä olisi aina se jota piikitetään 🙄
Minä kävin sokerirasituksessa viimmeisessä raskaudessa, se oli kamala, 3x otettiin verta 2h sisällä.
Se oli niin vaikea, että piti olla syömättä ja juomatta ja kun nukahdat kesken rasitusta , siten takaisin.
Minä melkein toisen verenotteen jälkeen nukahdin, toivottavasti ei tarvi enää mennä.

Must heinäkuu on kiva! Ihana ku ei tarvii heti miettii miten se lapsi pysyy lämpimänä, niinku helmikuus ku esikoine synty. Ja kiva lapsen kannalt ettei oo loppuvuodest ni ei tarvii olla aina viimine joka oottaa synttärei 😂
Vähä pelottaa itteni puolest et miten tuskanen kesä tulee ku hikoon muutenki tosi helposti ja paljon, siis riittää jo tyylii se et käyn suihkus ja kuivaan ni on hiki 😅
Luulin myös, että heinäkuu kiva (yksi syntynyt heinäkuussa ja toinen kesäkuussa), kun lapset aloittivat kouluun silloin kaikki kaverit kesällä mummolassa tai reisussa, siirrettin aina synttärit elokuuhun 😕

Onko täällä moni ollut kipeänä nyt alkuraskaudessa? Mulle iski flunssa päälle pari päivää sitten, ei pahana, mutta kuitenkin kurkku kipeä ja nuhaa. Toisaalta ihan hyvä, et tulee otettua vähän rauhallisemmin, kun nää ekat viikot on just osuneet jotenkin tosi kiireiseen aikaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla kans veriryhmä B-, joten odotettavissa on sitte useemmat verikokeet. Ja kahet sokerirasitukset myös, kohta jo ensimmäinen.

Raskaudessa on myös se hyvä puoli, että suonet löytyy jotenkin paremmin. Johtuisko siitä veren määrän lisääntymisestä...
Jotenkin myös tunne ja tieto siitä että ne eri kokeet hyödyttävät pientä auttaa aika paljon.
Kokemuksen mukaan kannattaa pyöritellä olkapäitä, että veri virtaa ja vie aivoille happea päähän paremmin (estää pyörtymistä) ja myös ennen kokeen ottoa heilutella/jumpata kättä/sormia että siellä veri lähtee liikkumaan. Nestetasapaino on myös tärkeä, jos elimistö on kuiva, niin suonissa ei veri liiku.
Tsemppiä koko raskausajallesi :Four Leaf Clover:
Kiitos vinkeistä🥰
Onko täällä moni ollut kipeänä nyt alkuraskaudessa? Mulle iski flunssa päälle pari päivää sitten, ei pahana, mutta kuitenkin kurkku kipeä ja nuhaa. Toisaalta ihan hyvä, et tulee otettua vähän rauhallisemmin, kun nää ekat viikot on just osuneet jotenkin tosi kiireiseen aikaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
juu mä olin just 1,5 viikkoa kovassa koronassa, kuume nousi kunnolla ja kova flunssa. Onneksi ultra oli lenssun jälkeen niin oli iso helpotus että siellä kaikki oli kunnossa sairastelusta huolimatta 😁

@Heisko No hyvä kuulla, että ei tarvinnut sitten jännittää pikkuisen puolesta ☺ Itse oon sen verran lievästi kipeä, että ei sen puolesta oo stressiä.. Lähinnä tää flunssan + raskauspahoinvoinnin yhdistelmä on vähän inhottava, kun _kaikki_ ruoka ällöttää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Siis no en ehkä sanois flunssa mut ihan tukkonen ja niistää saa useita kertoja päivässä ja sit vähän viluttaa mutta oon yhdistänyt sen(kin) et ehkä vaan joku alkuraskaus-nuhailu päällä 😅😆

Mä oon nyt iha jäätäväs flunssas. Oli pakko iha koronatestiki tehä mielenrauhan takii 😅

Tässä pötkötellessä myös tulin miettineeksi et miten pitkään muilla ollut tätä tissikipua? 🤯🙈 Ihan hiton kosketusarat koko ajan :( auu.

Tässä pötkötellessä myös tulin miettineeksi et miten pitkään muilla ollut tätä tissikipua? 🤯🙈 Ihan hiton kosketusarat koko ajan :sad001 auu.
Kipeenä on, ihan jos yöllä vaihtaa asentoa niin herää siihen liikekipuun.. ja ite urkkaliivejä kans joudun pitämään että kivut sietää,mutta kaikki vannemainen vartalolla lisääkin sitten pahoinvointia.. on vähän oireiden välillä taistelemista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Minä poistun täältä.
Tämä raskaus meni kesken ja äärimmäisen helpottunut että näin kävi. Tämän hetkiseen elämään ei olisi rahkeet riittänyt, niin että pyörittäisin vauvaa vielä kahden lapsen lisäksi. Elämä on muutenkin haasteellista. En kaipaa pahoittelu viestejä, koska mulle tää on just hyvä näin.

Juu täällä ollaan oltu kipeenä jo kaks kertaa lyhyen ajan sisällä, viime viikon kerkesin olee terveenä ja taas on flunssa 🥴 Tällee raskaana tuntuu erityisen raskaalta olla kipeenä ja hoitaa vielä esikoinen siinä sivussa, nyt on mieskin valitellut kurkkukipua.. Lapsi tuonut päiväkodista näitä nuhatauteja ja kun on niin minun perään ni mä oikein imen kaikki pöpöt itteni. 🤣
Saisinpa olla tän jälkeen hetken rauhasaa taudeista 🤣

Takaisin