Yleinen höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viivi92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips,
minäkin ihan uusi täällä ja kerännyt rohkeutta kirjoittaa ja sitä kautta ehkä pala palalta sulattaa omaa epäuskoani. Meillä ensimmäistä kertaa ikinä testiin piirtynyt kaksi viivaa. Tärppi vaikuttaisi tulleen ekan IVF:n tuoresiirrosta ja laskennallisesti raskausviikkoja pitäisi kai olla nyt 4+6.

Oikeastihan olen vielä täysin kieltämisvaiheessa. Viimeiset päivät minua on vain hämmentänyt, että uskoako sitä vain pitäisi, että jotain olisi eri tavalla? Nytkö ylimääräisen viivan ja vuodon poispysymisen pitäisi valaa uskoa sellaiseen asiaan, jonka itse koki jotenkin mahdottomaksi ja saavuttamattomaksi? Tässä yrittäessä ja hoitoihin odotellessa on mennyt kaikki luotto siihen, että raskaaksi tuleminen olisi jotenkin luonnollista ja että tulevaisuuteen voisi vaikka uskoa.

Heips,
minäkin ihan uusi täällä ja kerännyt rohkeutta kirjoittaa ja sitä kautta ehkä pala palalta sulattaa omaa epäuskoani. Meillä ensimmäistä kertaa ikinä testiin piirtynyt kaksi viivaa. Tärppi vaikuttaisi tulleen ekan IVF:n tuoresiirrosta ja laskennallisesti raskausviikkoja pitäisi kai olla nyt 4+6.

Oikeastihan olen vielä täysin kieltämisvaiheessa. Viimeiset päivät minua on vain hämmentänyt, että uskoako sitä vain pitäisi, että jotain olisi eri tavalla? Nytkö ylimääräisen viivan ja vuodon poispysymisen pitäisi valaa uskoa sellaiseen asiaan, jonka itse koki jotenkin mahdottomaksi ja saavuttamattomaksi? Tässä yrittäessä ja hoitoihin odotellessa on mennyt kaikki luotto siihen, että raskaaksi tuleminen olisi jotenkin luonnollista ja että tulevaisuuteen voisi vaikka uskoa.
Osaan samaistua tunteisiisi.
Meillä takana 3,5 vuotta lapsettomuutta ja 1. ICSI:n 3 pas siirto toi plussan. Nyt käyty jo varhaisultrassa jossa kaikki hyvin mutta vieläkin joku jarruttaa ja ajattelen että voinko tosiaan olla raskaana ja että meille kaikkien vastoinkäymisten ja odotusten jälkeen oikeasti voisi syntyä lapsi 🥺
Pitäisi nyt vaan jotenkin ottaa se asenne että nauttii täysin rinnoin koska jos kotain tapahtuu sille ei itse voi mitään.
Jotenkin vaan pelottaa että jos suunnittelee tulevaa ja se viedään pois on se jotenkin vaikeampaa kuin että vähän himmailisi. Ihan varmaan tuntuu ihan yhtä pahalta

Osaan samaistua tunteisiisi.
Meillä takana 3,5 vuotta lapsettomuutta ja 1. ICSI:n 3 pas siirto toi plussan. Nyt käyty jo varhaisultrassa jossa kaikki hyvin mutta vieläkin joku jarruttaa ja ajattelen että voinko tosiaan olla raskaana ja että meille kaikkien vastoinkäymisten ja odotusten jälkeen oikeasti voisi syntyä lapsi 🥺
Pitäisi nyt vaan jotenkin ottaa se asenne että nauttii täysin rinnoin koska jos kotain tapahtuu sille ei itse voi mitään.
Jotenkin vaan pelottaa että jos suunnittelee tulevaa ja se viedään pois on se jotenkin vaikeampaa kuin että vähän himmailisi. Ihan varmaan tuntuu ihan yhtä pahalta
Teilläkin rankka taival takana! Ihanaa, että varhaisultrassa kaikki oli hyvin ja siellä jo joku näkyi. :smiling face with heart-eyes:

Eipä taida tosiaan ihan heti tämä epäusko loppua, ehkä hiukan muuttaa muotoaan pala palalta. Itsekin olen koittanut psyykata itseäni, että luottamalla voisin olla vähän onnellisempi, edes hetken. Että vastoinkäymiset sattuu joka tapauksessa, on niitä ennen sitten iloinnut tai ei. Mutta eipä sitä asennemuutosta kovin helpolla aikaan saada, kun tuo epäluottamus kumpuaa jostain niin paljon syvemmältä.

Mullakin tää jäätävä väsymys on ihan hirveä, yleensä oon aika touhukas tyyppi niin tuntuu hurjalta kun vähän väliä pitää ottaa lepohetkiä 😁
Mulla tuntuu väsymys ihan koko ajan nii kuin olisi kivireppu niskassa,joku painaa maata kohden. Raajatkin ihan voimattomat. Mun lepohetket vois kestää kellon ympäri. 😅

Moikka, liityin nyt uutena ja laskennallisesti viikolla seitsemän. Tarkkaan ei tietoa, sillä ovulaatio jäi huomaamatta. Huomiseksi kuitenkin varasin yksityiseltä varhaisultran, jotta nähdään missä mennään😍 Nyt viidennestä kierrosta tärppäsi, vaikka olinkin jo tämän kierron suhteen hyvin epäuskoinen.

Heips,

Nämä lapsettomuushoidoilla saavutetut raskaudet saa kyllä aina hymyn korviin asti, suuret onnittelut!!! 💝✨

Moikka, liityin nyt uutena ja laskennallisesti viikolla seitsemän. Tarkkaan ei tietoa, sillä ovulaatio jäi huomaamatta. Huomiseksi kuitenkin varasin yksityiseltä varhaisultran, jotta nähdään missä mennään😍 Nyt viidennestä kierrosta tärppäsi, vaikka olinkin jo tämän kierron suhteen hyvin epäuskoinen.
Onnittelut! ❤️

Aamulla kipujen saattelemana alkoi vuoto. Särkee myös selkään. Ei siis pikkuista tälläkään kertaa.😭 Jättäydyn täältä pois. Kiitos kaikille vertaistuesta!
Ihanaa raskausaikaa kaikille, toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja saatte pienet kääröt syliinne.🧡😊
Voi ei!😭 Voimia❤️

Heips,

Samaistun näihin ajatuksiin. Uskaltauduin juuri ja juuri tännekkin palstailemaan ja samana päivänä uskalsin vähän unelmoida vaunuista niin eiköhän sinä iltana tullutkin runsas vuoto. Että ei tästä epävarmuudesta näköjään pääse. Nyt taiteilla toiveikkuuden ja epätoivon nuoralla varhaisultraan asti että onko siellä edes enää elämää. 🤔

Samaistun näihin ajatuksiin. Uskaltauduin juuri ja juuri tännekkin palstailemaan ja samana päivänä uskalsin vähän unelmoida vaunuista niin eiköhän sinä iltana tullutkin runsas vuoto. Että ei tästä epävarmuudesta näköjään pääse. Nyt taiteilla toiveikkuuden ja epätoivon nuoralla varhaisultraan asti että onko siellä edes enää elämää. 🤔
Auts, vielä tollainen muistutus, että älä vielä liikaa luota. :Grimacing Face:

Olispa varhaisultrassa kaikki hyvin, ehkä pääsisi hiukan lähemmäs unelmointia taas. :folded:Sulla tais olla varhaisultra jo ihan kulman takana.

Auts, vielä tollainen muistutus, että älä vielä liikaa luota. :Grimacing Face:

Olispa varhaisultrassa kaikki hyvin, ehkä pääsisi hiukan lähemmäs unelmointia taas. :folded:Sulla tais olla varhaisultra jo ihan kulman takana.
Joo, tuo oli kyllä jännä että sattui samaan ajankohtaan.

Ens keskiviikkona jo olis, vielä hetken kun malttaa odottaa.😊

Täällä ois viikkoja 6+2. Olen vähän jännällä fiiliksellä. Pitkään haaveilu kolmannesta, mutta se fiilis meni kun muutettiin erilleen lasten isän kanssa. Ja nyt ois vähän niinku yllätyksenä raskaana. Selviääkö arjesta yksin, kun lapsia on kolme...

Täälläkin uutena löytänyt ryhmään sen odotuskirjan ohjaamana! Jännittää.. Vessassa tulee rampattua ja ihana että on oireita,niin uskoo olevansa raskaana. Mutta itellä vessassakäynnit stressaa! Oli ollut varmaan viikon verran ummetusta,kun yks yö vessareissulla pyyhkiessä paperi ihan verinen ja siinä sit koko tunnevuoristorata läpi, ennen ku tajusin tarkistaa mistäpäin veri ees tulee. Peräpukamathan ne:tears::loudlycrying:

Laitan tännekkin mitä mun kätilö sano, että verta voi tulla esim aina sillon kun omat kuukautiset pitäis alkaa. Tää tuli ainakin itelle uutena tietona nii aattelin jakaa kun täällä jonkun verran ihmisillä tulee vähän vuotoa :)

Perjantaina työporukan pikkujoulut 🙈 sitte vaa pitäs keksii et mikä ois syynä etten ota alkoholia, vaikka kukaan ei siihen kiinnitä huomiota todennäköisesti 😂 mutta autolla meen nii se saattaa herättää kysymyksiä tai ihmetystä 😂 nimittäin vielä muutama viikko sitten, kun en tiennyt raskaudesta, uhosin juovani paljon ja olla aamuyöhön saakka juhlimassa 😂 sen saattaa myös joku huomata että ramppaan koko ajan pissalla 😅

Perjantaina työporukan pikkujoulut 🙈 sitte vaa pitäs keksii et mikä ois syynä etten ota alkoholia, vaikka kukaan ei siihen kiinnitä huomiota todennäköisesti 😂 mutta autolla meen nii se saattaa herättää kysymyksiä tai ihmetystä 😂 nimittäin vielä muutama viikko sitten, kun en tiennyt raskaudesta, uhosin juovani paljon ja olla aamuyöhön saakka juhlimassa 😂 sen saattaa myös joku huomata että ramppaan koko ajan pissalla 😅
Sano et sait antibioottikuurin korvatulehdukseen 😆

Se on kyllä totta,että harva huomaa mitä siellä juodaan ja kyllä se alkoholikin saa vessassa ramppaamaan! Eikä loppuillasta kukaan muista kyseenalaistaa autollisuutta jos sitä ei alkuillasta hehkuta :D

Takaisin