Yleinen höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viivi92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perjantaina työporukan pikkujoulut 🙈 sitte vaa pitäs keksii et mikä ois syynä etten ota alkoholia, vaikka kukaan ei siihen kiinnitä huomiota todennäköisesti 😂 mutta autolla meen nii se saattaa herättää kysymyksiä tai ihmetystä 😂 nimittäin vielä muutama viikko sitten, kun en tiennyt raskaudesta, uhosin juovani paljon ja olla aamuyöhön saakka juhlimassa 😂 sen saattaa myös joku huomata että ramppaan koko ajan pissalla 😅
Yks tuttu oli ottanut etukäteen selvää ravintolan juomalistasta ja tilannut koko illan aina vaan alkoholitonta viiniä sen viinin nimellä, ei ollut erikseen siis tarvinnut sanoa että alkoholitonta. Kukaan ei ollut tajunnut mitään. 😄 Toki siinä on sit se ongelma jos joku muukin päättää tilata samaa ja huomaa että ei olekaan alkoholillista 🙈

No joo, ehkä sitä on vähän turhankin varovainen, varsinkin kun mulla kaikki raskaudet päättynyt keskenmenoon ja jopa yli puolessa välin raskautta, vaikka pyrinkin etten ajattelisi negatiivisen kautta. Mut kyl siinä pien suojamuuri aina tulee. Mutta toisaalta salainen on kuitenkin paljon intiimimpi paikka kuin tää "julkinen puoli" eikä välttämättä ihan joka sanaa tarvitse miettiä. Haluan pysyä ainakin melko tunnistamattomana netissä hyvin monesti syystä, mut kieltämättä sormet syyhyää näpyttelemään enemmän ja tarkemmin tämän hetkisestä raskaudesta ja ehkä elämästä ylipäätään, joten enköhän mäkin salaiselle vielä paukahda jossain vaiheessa :rolling:

Mistä päin maailmaa kukakin on? Ei tarvii paikkakuntia, ihan maakunta riittää, lähinnä että onko täällä mistä päin suurinpiirtein kukakin ja onko kukaan samassa tilanteessa kenties samalla alueella :Smiling Face With Smiling Eyes: Itse huutelen Savosta.
Turun naapurista 😊

Mä olin myös tehny kaikenlaiset sotasuunnitelmat valmiiks jos plussa tulee ennen pikkujouluja. 😅 Menkat piti alkaa just silloin samana päivänä perjantaina.
Noh mulla oli siteet ja kaikki mukana juhlissa mut eipä niitä menkkoja sit näkynytkään.
3 päivää juhlien jälkeen pärähti plussa näytölle. 😅😅

Aika hyviä kikkoja pikkujouluihin :D Mä täällä sanoin, että on muuta enkä ehdi. Mun puolellani on onneksi se, että en ole koskaan ollut satalasissa mukana työpaikan juhlissa, matkoissa ja kick offeillakin olen ollut pariin otteeseen pakollisesti etänä kun muut ovat menneet paikan päälle juhlien takia. Nyt tuntuu hyvältä, ettei ketään edes osaa ihmetellä poissaoloani. Buukkasin jouluksi sellaisen matkan, että lähtö 25.12, joten joudun ajamaan vielä jouluaattona kentälle enkä joudu selittelemään kenellekään mitään! :D Kätevää!

Tulin kyselemään, että onko täällä joku jolla kokemusta äitiysloman viettämisestä ulkomailla? Tai tietääkö ketään, että onko mitään pakollisia rokotuksia tms, neuvala juttuja niin, että pääsisi vauvan ollessa 3kk livahtamaan pitkään haaveilemallemme euroopan asuntoauto matkalle? Vähän jo alustavasti suunniteltiin, että lokakuun lopussa lähtö ja takaisin vasta sitten joskus talven-kevään korvilla. Nyt vain mielessä käytännön jutut varsinkin rokotusten osalta, että mahtaako saada jotenkin sumplittua? Luulis? :D

Aika hyviä kikkoja pikkujouluihin :D Mä täällä sanoin, että on muuta enkä ehdi. Mun puolellani on onneksi se, että en ole koskaan ollut satalasissa mukana työpaikan juhlissa, matkoissa ja kick offeillakin olen ollut pariin otteeseen pakollisesti etänä kun muut ovat menneet paikan päälle juhlien takia. Nyt tuntuu hyvältä, ettei ketään edes osaa ihmetellä poissaoloani. Buukkasin jouluksi sellaisen matkan, että lähtö 25.12, joten joudun ajamaan vielä jouluaattona kentälle enkä joudu selittelemään kenellekään mitään! :D Kätevää!

Tulin kyselemään, että onko täällä joku jolla kokemusta äitiysloman viettämisestä ulkomailla? Tai tietääkö ketään, että onko mitään pakollisia rokotuksia tms, neuvala juttuja niin, että pääsisi vauvan ollessa 3kk livahtamaan pitkään haaveilemallemme euroopan asuntoauto matkalle? Vähän jo alustavasti suunniteltiin, että lokakuun lopussa lähtö ja takaisin vasta sitten joskus talven-kevään korvilla. Nyt vain mielessä käytännön jutut varsinkin rokotusten osalta, että mahtaako saada jotenkin sumplittua? Luulis? :D
Me ei oltu noin pitkällä matkalla, mutta isovanhempien luona Floridassa vauvan ollessa 3kk kolme viikkoa. Käytiin 3kk neuvolassa vähän aikaisin ja saatiin 3kk rokotukset siinä.

Olette varmasti seikkailumielisiä, monta kk vauvan kanssa asuntoautossa kuulostaa kyllä todella paljon rohkeutta ja jaksamista ja aavistuksen riskinottoa vaativalta, ainakin vauvasta riippuen. 3-6kk vaiheessa neuvoloita on joka kuukausi, ja ainakin itselle toi mielenrauhaa seurata että kaikki etenee hyvin ja toisaalta päästä lääkärille kun ei. 5kk taisi tulla suurin osa rokotteista. Tuohon vaiheeseen sattui myös kiinteiden aloitus ja tietysti vaipparalli oli jatkuvaa. Meidän eka oli tosi aktiivinen ihan pienestä asti, joten oli kiva että tilaa oli paljon ympärillä.

Mutta varmasti kaikki on järjestettävissä jos intoa löytyy!

Me ei oltu noin pitkällä matkalla, mutta isovanhempien luona Floridassa vauvan ollessa 3kk kolme viikkoa. Käytiin 3kk neuvolassa vähän aikaisin ja saatiin 3kk rokotukset siinä.

Olette varmasti seikkailumielisiä, monta kk vauvan kanssa asuntoautossa kuulostaa kyllä todella paljon rohkeutta ja jaksamista ja aavistuksen riskinottoa vaativalta, ainakin vauvasta riippuen. 3-6kk vaiheessa neuvoloita on joka kuukausi, ja ainakin itselle toi mielenrauhaa seurata että kaikki etenee hyvin ja toisaalta päästä lääkärille kun ei. 5kk taisi tulla suurin osa rokotteista. Tuohon vaiheeseen sattui myös kiinteiden aloitus ja tietysti vaipparalli oli jatkuvaa. Meidän eka oli tosi aktiivinen ihan pienestä asti, joten oli kiva että tilaa oli paljon ympärillä.

Mutta varmasti kaikki on järjestettävissä jos intoa löytyy!

Kiitos vastauksesta! Luulenpa sitten, että on mahdollista noiden rokotuksien osalta :) Me ollaan käytännössä kokoajan reissussa työn puolesta (yli 200 päivää vuodessa) eli jatkuvaa matkustamista vauvalla tulee olemaan oli hän sitten Suomessa tai ulkomailla meidän kanssa. Meidän yritys vie meitä minne milloinkin, joten vauvan saa totuttautua isoihin reissumääriin mukana. Nämä on vähän tällaisia, että mihin kukakin on tottunut, sillä en voisi kuvitellakaan olevani yhdessä paikassa kokoaikaa siitäkään huolimatta, vaikka vauva on pieni. Samantien mukaan niin pääsee meidän elämään kiinni :)! Ja neuvoloita ja lääkäreitä on onneksi kaikkialla, mutta rokotukset ottaisin mielelläni Suomessa suomalaisen rokotusohjelman mukaisesti.

Heippa kaikille! Päätin uskaltautua seuraan, tänään on minun laskujen mukaan 5+0 ja neuvolan/polin mukaan 5+2. Meillä on esikoinen 2,5 vuotta ja nyt ollaan oltu vähän reilu vuosi lapsettomuushoitojen parissa. Kolme kemiallista olen tässä vuoden aikana jo kokenut ja edelleen pelko on suuri että voiko tämä nyt onnistua. Tämän kierron jälkeen olisi lähteny lähete ivf hoitoihin mutta tässä sitä nyt ollaan tällä hetkellä 😍

Perjantaina työporukan pikkujoulut 🙈 sitte vaa pitäs keksii et mikä ois syynä etten ota alkoholia, vaikka kukaan ei siihen kiinnitä huomiota todennäköisesti 😂 mutta autolla meen nii se saattaa herättää kysymyksiä tai ihmetystä 😂 nimittäin vielä muutama viikko sitten, kun en tiennyt raskaudesta, uhosin juovani paljon ja olla aamuyöhön saakka juhlimassa 😂 sen saattaa myös joku huomata että ramppaan koko ajan pissalla 😅
Mulla on kans perjantaina työporukan pikkujoulu ja samat asiat mielestä miten siellä "suojata" kysymyksiltä 😁 mutta suurimpana mietteenä onkin nyt että mitäs jos meillä onkin samat pikkujoulut ja ollaankin työkavereita 😂😂

Neuvola saa varmasti teille järjestettyä rokotteet! Ihanaa, kun matkustatte! Vauvan kanssa se on helpointa. :)

Mulla on kans perjantaina työporukan pikkujoulu ja samat asiat mielestä miten siellä "suojata" kysymyksiltä 😁 mutta suurimpana mietteenä onkin nyt että mitäs jos meillä onkin samat pikkujoulut ja ollaankin työkavereita 😂😂
Meidän työpaikalla on myös perjantaina pikkujoulut 🤔😂

Mä odotan salaiselle puolelle pääsyä niin voin kertoa meidän tarinaa hieman tarkemmin:) on monenlaista mutkaa ollut takana ja jotenkin siellä helpompi avautua kun ei kaikille kaikki näy..

MÄ PÄÄSEN HUOME SUSHILLE!! 😂 en ymmärrä miten tää himo tulee aina raskaana pahimpana 😂
ja siis tietty jätän syömättä raa’an kalan, mut ai että en malta oottaa! 😄

Se on kyllä totta,että harva huomaa mitä siellä juodaan ja kyllä se alkoholikin saa vessassa ramppaamaan! Eikä loppuillasta kukaan muista kyseenalaistaa autollisuutta jos sitä ei alkuillasta hehkuta :D
Näimpä juuri! En oo kellekkää sanonu edes vielä että tuun autolla, ettei siitä tuu numeroa heti alkuunsa 😂 pamahdan vain paikalle autolla 😅 katotaampa mitä tästä tulee ja kauan edes jaksaa olla ko väsyttää muutenki koko ajan 😂

Yks tuttu oli ottanut etukäteen selvää ravintolan juomalistasta ja tilannut koko illan aina vaan alkoholitonta viiniä sen viinin nimellä, ei ollut erikseen siis tarvinnut sanoa että alkoholitonta. Kukaan ei ollut tajunnut mitään. 😄 Toki siinä on sit se ongelma jos joku muukin päättää tilata samaa ja huomaa että ei olekaan alkoholillista 🙈
Me ollaan semmoses juhlatilassa, ja omaa juomaa saa ottaa mukaan, talo tarjoo ruoat. Päätin mennä kuitenki autolla ja on selitys valmiina, joten ei tarvi alkaa litkimään mitään alkoholittomia "alkoholijuomia" vaa voi olla rehellisesti limpparilinjalla 😅

Oumaigaaaad niimpä! 😂😂😂 Oispa hauska 😅

MÄ PÄÄSEN HUOME SUSHILLE!! 😂 en ymmärrä miten tää himo tulee aina raskaana pahimpana 😂
ja siis tietty jätän syömättä raa’an kalan, mut ai että en malta oottaa! 😄
Oon miettinyt tätä että kuinka hygieenisesti ne tekee ne sushit ilman kalaa että uskaltaisko itekki syyä🙈 merilevä oli vissiin kans no-no?

Täällä kans firman pikkujoulut tänään ja samalla 6+0, kääks! 😁 Itse oon aina ollut suhteellisen janoinen meidän kekkereissä ja varsinkin aisaparini kanssa ollaan bailattu kyllä pikkutunneille saakka, joten itsellä tänään kyllä jännät paikat. Mennään vielä etukäteen drinkeille, mutta päätin mennä vähän aiemmin tilaamaan valmiiksi holittoman juoman! Huomenna on myös kummipojan kastetilaisuus, joten ihan oikeallakin syyllä voin olla juomatta, mutta muutaman holittoman ajattelin tosiaan ottaa ihan vaan välttääkseni suurimmat ihmettelyt lähimpien työkavereiden osalta :Eyes:

Oon miettinyt tätä että kuinka hygieenisesti ne tekee ne sushit ilman kalaa että uskaltaisko itekki syyä🙈 merilevä oli vissiin kans no-no?
Merilevä on vähä siin ja siin.. Ku sitä saa syödä jos ei sisällä paljon jodii ja mä oon ymmärtäny et suomes käytettävät merilevät ei sisältäis. Ni kyl mä ainaki viime raskaudes ihan hyväl omaltunnol söin muutaman makin ku se määrä on nii vähänen 😄 mut jokane tietty päättää ite 🙈
hygieniaa en oo ees miettiny 😆

Tänään piti käydä neuvolaa varten eka verikoe-setti. Kyllä ne muuten jaksaa ihmistä pistellä raskausaikana! Nyt otettiin 4 putkea verta ja kolme eri virtsanäytettä. Sit mä joudun sokerirasitukseen sukurasitteen takia 2 kertaa joten se ois jo ihan pian edessä.

Mulla on veriryhmäkin A- niin pitää sit juosta vasta-ainetesteihin antamassa verta, edellisessä raskaudessa 4 kertaa, vaikka jo ekalla kerralla todettiin että sikiön veriryhmä on sama = ei vasta-aineita 🫣😅 Sit jouduin edellisellä kierroksella vielä sairaalaan ottamaan toksemiaseulat, niissä ei onneksi ollut mitään mut sainpa taas luovuttaa verta sinnekin!
Huh, sanoin jo miehelle että sekin voisi käydä huvikseen vaikka sokerirassen otattamassa etten mä olisi aina se jota piikitetään 🙄

Takaisin