Yleinen höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viivi92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kysta on kipeimmillään sillonku se puhkee, oon joutunu pari kertaa sen kivun takia päivystykseen 😅 mulle tulee niitä aika usein... mutta nyt ei oo ollu kipee edes painaessa ja toivottavasti ei muuttuskaan kipeemmäks.

Niiku ylempänä sanottiin ni tottakai saat kertoa omista tuntemuksista ja itselläki on vaikeeta olla positiivinen kun on niitä km takana, ni ei osaa oikei luottaa siihen et tää onnistuis. 🥲
Voi kamala...Niin toivon että ei tuu kipeemmäksi 🙏
Haluatko kertoa sun taustaa enemmän?

Oon vähän uuno vielä tämän foorumin kanssa niin varmasti jää multa lukematta ryhmiä tai osa kirjoituksista, en niin hyvin osaa. Ja oli pitkä tauko välissä.
Pillow usein vinkannut mulle eri ryhmistä niin oon osannut sitten niitä alkaa seuraamaan 😚

Voi kamala...Niin toivon että ei tuu kipeemmäksi 🙏
Haluatko kertoa sun taustaa enemmän?

Oon vähän uuno vielä tämän foorumin kanssa niin varmasti jää multa lukematta ryhmiä tai osa kirjoituksista, en niin hyvin osaa. Ja oli pitkä tauko välissä.
Pillow usein vinkannut mulle eri ryhmistä niin oon osannut sitten niitä alkaa seuraamaan 😚
Meinaatko aiempia km?
Ollaan miehen kanssa vuoden alusta yritetty toista lasta (esikoinen -21), tammikuussa tärppäs heti mutta ultrassa ei kohdun sisällä ollut mitään niin epäiltiin ulkoiseksi joka tulikin itestään sit pihalle (eli epämääränen km?) Ja seuraava km oli nyt elokuussa, tällä kertaa kohdun sisällä mutta ei vaan edennyt mihinkään ja tuli taas itsekseen ulos.
Tämä raskaus tuli aivan yllätyksenä (vaikka ei olekkaan ehkäisyä) mutta en tälläkertaa odottanut ja tehnyt 10 testiä vaan oli outo olo ja siitä sitten suoraan positiivinen testi 😅 Ja nyt sit tietysti pelko siitä että tämäkin menee kesken ja jostain syystä en pysty enään lapsia saamaan (vaikka ei pidäkkään paikkaansa). Esikoinen syntynyt sektiolla niin sekin vähän jännittää jos vaikuttaa asiaan..

Okei! Kiva kun kerroit itsestäs 😚
Oon pahoillani sun keskenmenoista, ei ihme että siellä myös jännitystä 😞
Milloin sulla ensimmäinen ultra?

Okei! Kiva kun kerroit itsestäs 😚
Oon pahoillani sun keskenmenoista, ei ihme että siellä myös jännitystä 😞
Milloin sulla ensimmäinen ultra?
Tänään oli ultra, siitä selitin jo ylempänä mut kontrolli on ensviikon torstaina jos silloin näkyis jotain ☺️

Haha ei mitään, mullakaan ei toimi aivot, eilen unohdin jogurtin yöksi pöydälle ja tänään jäi muutamaksi tunniksi melkein täysi maitopurkki pöydälle 🥴

En tiedä mistä ihmeestä tää tuli, mutta ehkä kolme/neljä tuntia sitten alkoi vasenta kättä jomottamaan. No olin käymässä nukkumaan niin se paheni mutta sain onneksi nukahdettua. Heräsin varmaan tuossa puoli yhdeltätoista ja heti iski aivan jäätävä kipu ja jomotus siihen vasuriin koko pituudelta, pahenee liikuttaessa ja helpottaa kun pitää paikoillaan...
Veikkaisin, että onnistuin saamaan jonkun hermon jumiin jostain päin kättä ja siitä johtuu, vaikka kerkesin jo käydä läpi kaikkia kauhukuvia infarktista, kuoliosta, tukkeumasta ja ties mistä. No, jospa kuitenkin vain hermo on pinteessä.

No! Pahoinvoinniksi ja itkuksihan se kipu meni ja kauheassa pinteessä menin lääkekaapille, mutta vielä ei valitettavasti ole tullut hankittua parasetamolia, mutta kipu oli niin kovaa että oli pakko ottaa ibumax-särkylääke. No, sehän tuli sit kuitenkin alle viiteen minuuttiin purjon mukana ylös... Onneksi äsken löysin finrexin neoa, niin vetäsen sitä nyt naamariin josko se vaikka auttaiskin nopeemmin ja olisi parempi tän tilan kanssa siinä mielessä, ettei ehkä tulis ylös, vaikkei sitäkään sais käyttää raskaana. Nyt ei valitettavasti oo muuta, kun en osannut vielä varautua tällaiseen. :)

Toivottavasti olisi aamuun mennessä mennyt ohi tai edes helpottanut rutkasti, eikä tarttis huolehtia enempää.

Muokattu viimeksi:
En tiedä mistä ihmeestä tää tuli, mutta ehkä kolme/neljä tuntia sitten alkoi vasenta kättä jomottamaan. No olin käymässä nukkumaan niin se paheni mutta sain onneksi nukahdettua. Heräsin varmaan tuossa puoli yhdeltätoista ja heti iski aivan jäätävä kipu ja jomotus siihen vasuriin koko pituudelta, pahenee liikuttaessa ja helpottaa kun pitää paikoillaan...
Veikkaisin, että onnistuin saamaan jonkun hermon jumiin jostain päin kättä ja siitä johtuu, vaikka kerkesin jo käydä läpi kaikkia kauhukuvia infarktista, kuoliosta, tukkeumasta ja ties mistä. No, jospa kuitenkin vain hermo on pinteessä.

No! Pahoinvoinniksi ja itkuksihan se kipu meni ja kauheassa pinteessä menin lääkekaapille, mutta vielä ei valitettavasti ole tullut hankittua panadolia tms raskauteen sopivaa kipulääkettä, mutta kipu oli niin kovaa että oli pakko ottaa ibumax-särkylääke. No, sehän tuli sit kuitenkin alle viiteen minuuttiin purjon mukana ylös... Onneksi äsken löysin finrexin neoa, niin vetäsen sitä nyt naamariin josko se vaikka auttaiskin nopeemmin ja olisi parempi tän tilan kanssa. :)

Toivottavasti olisi aamuun mennessä mennyt ohi tai edes helpottanut rutkasti, eikä tarttis huolehtia enempää.
No voih, ei kiva 😞 sattuko vaan siis pelkkä käsi?

Ite heräsin just pissahätään, mut menin takas sänkyyn ni alko sattuu mahaan ja kylkeen ja nyt istun veskissä vatsa ihan sekaisin 🙄 toivottavasti ei oo mikään oksutauti iskemässä

No voih, ei kiva 😞 sattuko vaan siis pelkkä käsi?

Ite heräsin just pissahätään, mut menin takas sänkyyn ni alko sattuu mahaan ja kylkeen ja nyt istun veskissä vatsa ihan sekaisin 🙄 toivottavasti ei oo mikään oksutauti iskemässä
Joo, siis pelkkä vasen käsi kokonaisuudessaan - ei säteile muualle eikä tunnu mitään epämääeäistä missään muualla (paitsi huono olo ja ahdistus kivun takia), joten eiköhän vaan oo joku hermojuttu. Nyt alkaa jo onneksi helpottamaan. Toivon vaan, ettei tuosta yhdestä lääkkeenottokerrasta nyt aiheudu mitään ikävää 🙄😒

Nytkö se noro sieltä päikystä jo iski? No toivottavasti ei ja olisi vaan jotain raskaudesta johtuvaa. Mullakin oli tänään aamulla ja eilen illalla vatsa ihan sekaisin ja löysällä vaan siihen onneks jäi. 😊

Nyt kun olin paikallaan pidempään niin kipu hävis melken kokonaan, mutta palas taas heti kun käsi liikkui. Uskaltauduin nyt kuitenkin palaamaan sänkyyn, josko vaikka sais nukahdettua uudestaan. 😴

Nyt kun olin paikallaan pidempään niin kipu hävis melken kokonaan, mutta palas taas heti kun käsi liikkui. Uskaltauduin nyt kuitenkin palaamaan sänkyyn, josko vaikka sais nukahdettua uudestaan. 😴
En usko että lääkkeestä on mitään haittaa 😊 ja todennäkösyys, että sulla olis mitään vakavaa on äärimmäisen pieni kun oot niin nuori 😊 toivottavasti saat unta! Mulla helpotti vatsakivut kun suoli tyhjeni 😄 toivottavasti ei oo mitään tautia!

En usko että lääkkeestä on mitään haittaa 😊 ja todennäkösyys, että sulla olis mitään vakavaa on äärimmäisen pieni kun oot niin nuori 😊 toivottavasti saat unta! Mulla helpotti vatsakivut kun suoli tyhjeni 😄 toivottavasti ei oo mitään tautia!
Niinhän se on pieni, mutta oon herkkä aina yliajattelemaan kaiken mahdollisen. 😅 No mutta hyvää yötä sulle ja kauniita unia! 😇

@Viivi92 En mä sit hyvien öiden toivotusten jälkeen vielä päässytkään nukkumaan, vaan piti syödä puuroa kun oli niin nälkä...

No sit tämän aamun valitukseen, sori jo etukäteen 😄
Huoh, no määhän sit heräsin taas aikaisin, siis jo vähän ennen viittä. Oli vähän huono olo ja stressasin sitä kättä (se oli silloin puutuneen olonen ja pelkäsin, että se kipeytyy taas jos yhtään liikutan), niin en mä onnistunut enää nukahtamaan. Söin sit puolen tunnin sisään hitaasti yhden satsuman, ennen kuin uskalsin nousta ylös sängystä. Sillä se pahoinvointi tuntui onneksi helpottavan, nyt sit varmaan aamupuuron syöntiin.

Sit toivon mukaan puol kasiin mennessä olo olis sellainen, että viittii kouluun lähteä.

Seuraavan voi skipata jos liha ja sellaiset ällöttää... laitan spoilereihin, niin saavat ne lukea joita ei haittaa. 😊 Meillä on koulussa siis nyt pakolliset liha-alan opinnot, eilen me pilkottiin puolikkaita sikoja ja silloin ei tehnyt kovinkaan pahaa, tänään pilkotaan lammasta ja tehdään mustaa makkaraa. En muuten olis vieläkään huolissani kouluun menemisestä ja miten pärjään, mutta tää aamun huono olo saattaa triggeröityä päivällä uudestaan. 😁 No, sen näkee sit.

Otan kyllä iisisti tänään joka tapauksessa tän käden kanssa, etten saa sitä uudestaan mutkalle (tai no kaulanikamistahan tässä oli enemmänkin kyse). Toivottavasti muiden yö ja aamu on parempi 😁

@Viivi92 En mä sit hyvien öiden toivotusten jälkeen vielä päässytkään nukkumaan, vaan piti syödä puuroa kun oli niin nälkä...

No sit tämän aamun valitukseen, sori jo etukäteen 😄
Huoh, no määhän sit heräsin taas aikaisin, siis jo vähän ennen viittä. Oli vähän huono olo ja stressasin sitä kättä (se oli silloin puutuneen olonen ja pelkäsin, että se kipeytyy taas jos yhtään liikutan), niin en mä onnistunut enää nukahtamaan. Söin sit puolen tunnin sisään hitaasti yhden satsuman, ennen kuin uskalsin nousta ylös sängystä. Sillä se pahoinvointi tuntui onneksi helpottavan, nyt sit varmaan aamupuuron syöntiin.

Sit toivon mukaan puol kasiin mennessä olo olis sellainen, että viittii kouluun lähteä.

Seuraavan voi skipata jos liha ja sellaiset ällöttää... laitan spoilereihin, niin saavat ne lukea joita ei haittaa. 😊 Meillä on koulussa siis nyt pakolliset liha-alan opinnot, eilen me pilkottiin puolikkaita sikoja ja silloin ei tehnyt kovinkaan pahaa, tänään pilkotaan lammasta ja tehdään mustaa makkaraa. En muuten olis vieläkään huolissani kouluun menemisestä ja miten pärjään, mutta tää aamun huono olo saattaa triggeröityä päivällä uudestaan. 😁 No, sen näkee sit.

Otan kyllä iisisti tänään joka tapauksessa tän käden kanssa, etten saa sitä uudestaan mutkalle (tai no kaulanikamistahan tässä oli enemmänkin kyse). Toivottavasti muiden yö ja aamu on parempi 😁
No höh että meni yö vähän pilalle! Mullakin on maha vähän kuralla edelleen 🙈 mut en sentäs heräilly yöllä. Tsemppiä koulupäivään, toivottavasti selviät tehtävistä oksentamatta 😄

Mä näin unta, että söin vaikka mitä kaikkea hyvää ruokaa. Ja kun äsken heräsin, niin hirveä nälkä 😅 äkkiä syömään...

Mä näin unta, että söin vaikka mitä kaikkea hyvää ruokaa. Ja kun äsken heräsin, niin hirveä nälkä 😅 äkkiä syömään...
Mä en oo varma, onko mulla paha olo vaiko ihan saakelin hirvee nälkä 🤯 taitaa olla ihan hirvee nälkä 🥸

Mä en oo varma, onko mulla paha olo vaiko ihan saakelin hirvee nälkä 🤯 taitaa olla ihan hirvee nälkä 🥸
Mulla meni eilen nälkä ja pahoinvointi käsi kädessä. Mitä enemmän nälkä, sitä karseampi olo. Enempi tai vähempi koko päivän aaltoilevaa oloa. Lopulta sit päikkärit vähän auttoi.
Äsken yökkäysrefleksi tuli ekan kerran kun tätä aamupalaa laitoin. Ei oo varsinainen huono olo vielä, niin yritän nyt äkkiä tankata ruokaa...

No! Pahoinvoinniksi ja itkuksihan se kipu meni ja kauheassa pinteessä menin lääkekaapille, mutta vielä ei valitettavasti ole tullut hankittua parasetamolia, mutta kipu oli niin kovaa että oli pakko ottaa ibumax-särkylääke. No, sehän tuli sit kuitenkin alle viiteen minuuttiin purjon mukana ylös... Onneksi äsken löysin finrexin neoa, niin vetäsen sitä nyt naamariin josko se vaikka auttaiskin nopeemmin ja olisi parempi tän tilan kanssa siinä mielessä, ettei ehkä tulis ylös, vaikkei sitäkään sais käyttää raskaana. Nyt ei valitettavasti oo muuta, kun en osannut vielä varautua tällaiseen. :)

Raskaus oireisiin myös kuuluu käden puutuminen/sattuminen. Ainakin terveyskirjaston sivuilla näin lukee ja siellä myös tarkempoaa tietoa. Toki se voi olla miljoona muutakin asiaa 😅 Mut toivottavasti ei tule enää takaisin🥰

Raskaus oireisiin myös kuuluu käden puutuminen/sattuminen. Ainakin terveyskirjaston sivuilla näin lukee ja siellä myös tarkempoaa tietoa. Toki se voi olla miljoona muutakin asiaa 😅 Mut toivottavasti ei tule enää takaisin🥰
Mul oli esikoisen raskaudes melkeen koko aika, ainaku makas, selas puhelint tai nukku. Ja ai saakeli se oli rasittavaa 😂

Takaisin