Yleinen höpinäketju 🥰

on kyllä niin stressaavaa aikaa, ja vaikka nyt olisikin kaikki ookoo, niin eiköhän sitä taas viikon päästä pohdi että onkohan sittenkään. Itse pyrin että en häpeilis ottaa yhteyttä äitiyspolille kun sieltä sanottiin viimeksi että aina saa soittaa ja tyhmiä kysymyksiä ei ole, toki joissain saattaa olla nihkeämpää.
 
@Rosaliana Tiedätkö tarkasti sun ovulaation tai kuinka pitkä sun kierto yleensä on? (Anteeksi en nyt muista mainitsitko jossain) :red-heart: Ajattelin vain, et jos sun raskaus oliskin esim. päivän pari vähemmän, mulle kun kävi esikoisesta niin 😅 Oon kyllä lukenu et jotkut saaneet ton 3+ vasta 5+2 viikoilla. Siihen vaikuttaa just niin paljon se, et laskeeko sieltä viime kuukautisista sen vai ovulaatiosta (jos tietää tarkasti). Siksi ei kannata vertailla muiden viikkoihin/testeihin omia.
 
Kiitos kaikille :Person With Folded Hands: On tää kyllä aina sellasta stressaamista, kun huomisesta ei tiedä mitään varmaksi.
@Däumeline Joo 3 + pärähti testiin, eli sen mukaan kaikki olis ok, mut eihän se toki mitään takaa. :Grinning Face With Smiling Eyes:
@ernarna ja tosiaan niistä labroista. Pitää vähän miettiä. Viimeksi kun kuopuksesta oli tätä samaa niin olivat niin super nihkeitä antamaan edes labroja, ja naistenpolille eivät suostuneet tk :sta sillon lähettämään. Sain YHDEN hikisen hcg :n kun vinguin ja vonguin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mullahan ois viikon päästä se varhaisultra, joten ajattelin et koitan tässä ehkä kituuttaa päivä kerralla. Kyllä sen aika hyvin tietää kun km ja kemiallista taustaa on, sitten kun ei paljon toivosta enää ole kiinni pidettävää, ja toisaalta varhaisultrassa ( jos sinne päästään) näkee sitten onko siellä edes ketään. :sad-face:

@Rosaliana Sain kuopuksesta vasta 5+6 sen 3+, eli se voi kyllä vaihdella paljon! :Person With Folded Hands:
 
Mä mietin et uskaltaiskohan sitä itse tehdä viikkodigin huomenna 4+6 vai vasta sunnuntaina 5+0 :Grimacing Face: Uhka vai mahdollisuus..
 
Kiitos kaikille :Person With Folded Hands: On tää kyllä aina sellasta stressaamista, kun huomisesta ei tiedä mitään varmaksi.
@Däumeline Joo 3 + pärähti testiin, eli sen mukaan kaikki olis ok, mut eihän se toki mitään takaa. :Grinning Face With Smiling Eyes:
@ernarna ja tosiaan niistä labroista. Pitää vähän miettiä. Viimeksi kun kuopuksesta oli tätä samaa niin olivat niin super nihkeitä antamaan edes labroja, ja naistenpolille eivät suostuneet tk :sta sillon lähettämään. Sain YHDEN hikisen hcg :n kun vinguin ja vonguin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mullahan ois viikon päästä se varhaisultra, joten ajattelin et koitan tässä ehkä kituuttaa päivä kerralla. Kyllä sen aika hyvin tietää kun km ja kemiallista taustaa on, sitten kun ei paljon toivosta enää ole kiinni pidettävää, ja toisaalta varhaisultrassa ( jos sinne päästään) näkee sitten onko siellä edes ketään. :sad-face:

@Rosaliana Sain kuopuksesta vasta 5+6 sen 3+, eli se voi kyllä vaihdella paljon! :Person With Folded Hands:
Mulla ei jostain syystä suostu tägäämään sua @ merkillä ja nimimerkillä, mulla oltiin kans vähän nihkeitä, äitiysneuvolasta sanottiin että ei he voi laittaa, oo yhteydessä EHKÄISYneuvolaan, sieltä sanottiin että höpöhöpö ei oo heidän juttuja että pystyvät kyllä äitiysneuvolasta konsultoimaan lääkäriä ja laittamaan lähetteet, eikä tää asia oo millään tavalla ehkäisyyn liittyvä, komppasin tässä asiassa että jännä juttu kun tänne kehottivat soittamaan, en sit tiiä oisko terkkarista saanu kun neuvoivat tonne, niin otin sit sinne yhteyttä. Laittoivat kyllä mutta kertoivat ettei sit voi useemmin laittaa kun kalliita näytteitä, ja laittaa nyt ettei tarvii pompotella eri tahojen välillä. Vähän kyllä tuntu että jos vaikka yhtäkkiä alkaiskin enemmän vuotaa, niin ohjaisivat äitiysneuvolasta tekemään raskaustestin parin viikon päästä, näin he ainakin puhelimitse vähän sitä vinkkaili ettei sieltä testiä saa. 😅 stressaavaa tällänen
 
@Rosaliana Tiedätkö tarkasti sun ovulaation tai kuinka pitkä sun kierto yleensä on? (Anteeksi en nyt muista mainitsitko jossain) :red-heart: Ajattelin vain, et jos sun raskaus oliskin esim. päivän pari vähemmän, mulle kun kävi esikoisesta niin 😅 Oon kyllä lukenu et jotkut saaneet ton 3+ vasta 5+2 viikoilla. Siihen vaikuttaa just niin paljon se, et laskeeko sieltä viime kuukautisista sen vai ovulaatiosta (jos tietää tarkasti). Siksi ei kannata vertailla muiden viikkoihin/testeihin omia.
Kierto on sen 28-29 päivää ja ovulaatio olisi sovelluksen mukaan ollut 10.2, mutta viime kierrossa oli kemiallinen raskaus niin en tiedä yhtään miten se mahdollisesti on vaikuttanut ovulaatioon 😅
 
Heippa kaikille.
Rohkeasti tulin nyt kattelee miltä maailma näyttää marraskuisten puolella ja täällähän on jo paljon porukkaa🙂 Itsehän tein tänään menkkatiputtelun pitkittyessä positiivisen testin😳 Summailin ystävälle tästä nyt siis kahdeksannesta raskaudesta ettei yhtään taas tie miten menee. Oon vuotanu ja tiputellu 6/8 raskautta ja tämä on 8s. Lapsia mulla on ennestään neljä, eli 7 raskaudesta 4 lasta, 2 vuotanu, 2 ei. Eikä silti ollu taas mitään aavistustakaan et olisin raskaana😁😳 Jännää on..
 
Heippa kaikille.
Rohkeasti tulin nyt kattelee miltä maailma näyttää marraskuisten puolella ja täällähän on jo paljon porukkaa🙂 Itsehän tein tänään menkkatiputtelun pitkittyessä positiivisen testin😳 Summailin ystävälle tästä nyt siis kahdeksannesta raskaudesta ettei yhtään taas tie miten menee. Oon vuotanu ja tiputellu 6/8 raskautta ja tämä on 8s. Lapsia mulla on ennestään neljä, eli 7 raskaudesta 4 lasta, 2 vuotanu, 2 ei. Eikä silti ollu taas mitään aavistustakaan et olisin raskaana😁😳
Ma pyydän labrat, mun historiikillä jota voin availla salaisella puolella mikäli sinne pääsen niin saan melko varmasti kuten alku-ultrankin. En kyl pääse nyt tähän et raskaana olen. Käsittämätöntä😳
 
Kierto on sen 28-29 päivää ja ovulaatio olisi sovelluksen mukaan ollut 10.2, mutta viime kierrossa oli kemiallinen raskaus niin en tiedä yhtään miten se mahdollisesti on vaikuttanut ovulaatioon 😅
Mulla oli kans toi kemiallinen/keskenmeno viime kierrossa ja ovistesteillä huomasin et vaikka normaalisti kierto 29-31, niin nyt oli ovis vasta kp19 (normaalisti 16-18) eli kierto olis 32pv tässä kierrossa ellen olis raskautunu 🤔 Siksi mielummin lasken nyt ovulaatiosta, koska sen tiedän tarkasti ovistesteistä&lämmöistä, jos laskisin tosta km-vuodosta niin heittäis taas ultrassakin monella päivällä.
 
Heippa kaikille.
Rohkeasti tulin nyt kattelee miltä maailma näyttää marraskuisten puolella ja täällähän on jo paljon porukkaa🙂 Itsehän tein tänään menkkatiputtelun pitkittyessä positiivisen testin😳 Summailin ystävälle tästä nyt siis kahdeksannesta raskaudesta ettei yhtään taas tie miten menee. Oon vuotanu ja tiputellu 6/8 raskautta ja tämä on 8s. Lapsia mulla on ennestään neljä, eli 7 raskaudesta 4 lasta, 2 vuotanu, 2 ei. Eikä silti ollu taas mitään aavistustakaan et olisin raskaana😁😳 Jännää on..
Tervetuloa joukkoon! :love017 Mukavaa saada tänne lisää porukkaa pikkuhiljaa!
 
@Kurppa. Tervetuloa! Meillä on täällä ollut hyvinkin aktiivista keskustelua, mukaan vaan, toivotaan että kaikki on ja menee hyvin ❤️
 
Hcg:n nousu mietityttää. Tänään rv 5+0 ja digitesti näytti edelleen 2-3 viikkoa. Tein viime lauantaina rv 4+1 ja sain tulokseksi tuon saman silloin ja olisin olettanut nyt sitä 3+ tulosta 😭 Liuskoihin tulee kyllä vahva positiivinen, mutta olis ehkä pitäny vielä muutama päivä odottaa oman mielenrauhan vuoksi.
Tämän perusteella ei ole vielä mitään huolta, ole rauhassa! Digin hcg-viitearvot on 200-20 000 noille viikoille 2-3 eli melkoinen haitari. Normaalisti etenevissä raskauksissa 20 000 saattaa ylittyä viimeisistä kuukautisista laskettuna vasta viikoilla 7-8. Väliä on vain sillä, että arvo tuplaantuu säännöllisesti. Lähtöarvoa tietämättä, voit mahdollisesti odotella vielä useamman viikonkin toista tulosta ja silti kaikki voi olla hyvin! ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli kans toi kemiallinen/keskenmeno viime kierrossa ja ovistesteillä huomasin et vaikka normaalisti kierto 29-31, niin nyt oli ovis vasta kp19 (normaalisti 16-18) eli kierto olis 32pv tässä kierrossa ellen olis raskautunu 🤔 Siksi mielummin lasken nyt ovulaatiosta, koska sen tiedän tarkasti ovistesteistä&lämmöistä, jos laskisin tosta km-vuodosta niin heittäis taas ultrassakin monella päivällä.
Se vois kyllä olla mahdollista, en oo käyttänyt ovulaatiotestejä ollenkaan niin ei oo varmuutta milloin se on mulla ollut. Alavatsakipuja oli kyllä juuri ennustetun ovulaation aikaan, mutta niistä tietääkseni ei kovin tarkasti pysty pelkästään sen ajankohtaa paikantamaan. 🤔
 
Tämän perusteella ei ole vielä mitään huolta, ole rauhassa! Digin hcg-viitearvot on 200-20 000 noille viikoille 2-3 eli melkoinen haitari. Normaalisti etenevissä raskauksissa 20 000 saattaa ylittyä vasta viikoilla 7-8. Väliä on vain sillä, että arvo tuplaantuu säännöllisesti. Lähtöarvoa tietämättä, voit mahdollisesti odotella vielä useamman viikonkin toista tulosta ja silti kaikki voi olla hyvin! ❤️
Kiitos vastauksesta, tämä lievitti kyllä suurinta panikointia. 😅 Tuo hcg-arvo on oikeastaan ollut tässä nyt se suurin huolen aihe, muuten oon tästä aika levollisin mielin kun tällä kertaa ei vaikuta tämä enää kemialliselta. Mulla oli ennen plussaa rinnat erittäin kipeät ja raskaan tuntoiset, mutta se oire kesti vain noin viikon. Tilalle tuli kuitenkin voimakas paineen tunne ja välillä nopeasti ohi meneviä menkkamaisia jomotuksia, maitomaista valkovuotoa ja turvotus, joten täytyy yrittää uskotella itselle että raskaana tässä ollaan ja pyrkiä olemaan stressaamatta asiasta. ☺️
 
@Rosaliana Mullakin oli tossa plussatessa vahvemmat oireet kuin nyt. Nyt on suht normaali olo, mitä nyt välillä jo ei syö tulee sitä pahaa oloa. Mun rinnat on lähinnä kipeät vain iltaisin nukkumaan mennessä. Toi paineen tunne/turvotus on just se mikä muakin muistuttaa eniten et raskaana sitä tässä ollaan :Relieved Face: Ja tosta oviksen aikaisesta alavatsakivusta; mulla oli niitä kramppeja siinä useamman päivän et joo niistäkin vähän vaikea sanoa sitä ovulaation todellista ajankohtaa.
 
Takaisin
Top