Yksinodottajat 2011

On tota nimee tultu hirveesti mietittyy.. aivan sairaan vaikeeta päättää se nimi! en olis ikinä uskonu että se näin vaikeata olis! ja sit ku koko aja vaihtuu jotenki mieli.
Joku vähä harvinaisempi pitäs olla.
Mitäs ootko sä miettiny nimiä? :)
 
Mulla on kyllä tytölle sekä pojalle koko nimet valmiina :D
Jotenki kolahti ne nimet kerta heitolla ku on niitä tullu aikalailla tullut mietittyä.
Saa nyt nähdä muuttuuko vielä nimivalinnat :)
 
Heippa, täällä justiinsa kotiuduttu sairaalasta semmonen pieni tytön tyllerö mukana.emoticon
52 cm  ja 4200g.
Eipä se nyt mennykkä onneks kovin paljon lasketun yli. Keskiviikkona 19.10. aamu neljältä alko säännölliset supistukset ja tyttö synty sitten illalla hiukan vaille kymmenen.

Nimet oli kummallekki valmiina, mutta saa nyt nähdä jääkö se nimi nyt sitten tytölle kuitenkaan.


 
Voi onnea susan!!
Kerro jotain! miten meni synnytys? miten vauvan kaa on sujunu?
Mietin tossa yks päivä just et varmaa oot sairaalassa ku täällä et ollu pyörähtäny. :)
Mulla on nyt yks nimi mistä tykkään paljon mutta tietenki varmaa parin viikon päästä taas vaihtuu mieli... toista nimeä ei oo kyllä viel...
Mutta jos tuleeki esim mulle ny poika vaikka nyt kolme kertaa on sanottu et tyttö olis nii sille ei kyl oo nimeä!
 
Susanille Onnea tyttösen johdosta!! :)

Mulla oli vaikeuksia kanssa ton nimen suhteen. Tytölle oli kyl monta vaihtoehtoo, pojalle ei niinkään. Kattelin netistä jotain nimilistaa ja bongasin sitten sieltä nimen. Sen nimen kun näin oli se ihan selkee, että se on se. :) Jos ny kuitenki poikanen ei olekkaan nimensä näköinen niin sitten en tiedä mitä teen. :D No kai se nimi sieltä sitten putkahtaa kun käärön näkee. :)

Täällä alkaa oleen kanssa sen tuntusta ettei kauaa tarvis odotella enään. Koiran lenkit lyhentyny, ei enään oikeen nautittavaa touhua. Liitoskivut ja ne ihanat "sähköiskut" sisäreiteen. :/ Ja "pallo" haarovälis, kävelen kun pingviini. Onneks toi koira on niin viisas, että on tota tahtia itekki hidastanu eikä ole alkanut vetämään. :) Mutta kyllä se tästä viellä iloksi muuttuu. :))
 
Toi nimi on kyllä tosi vaikee päättää ku miettii just sitä et se tulee sit olee sillä mahollisesti koko loppu elämän. Ooon kans lukenu iha hirveesti noita nimi listoja netistä osa tuntuu ja kuulostaa tosi kivalta mut aina se sit johoki kaatuu esim tutulla liian samankaltanen nimi tai jotai.
Ehkä mä liikaa myös kuuntelen muiden mielipiteit jostai tietystä nimestä..
kirolla on laskettu aikaki kohta!
 
Juu niin se vaan lähenee. :)) Ja jännityskin alkaa jo oleen läsnä, koska se nyt päättää sitten tulla. En kyl usko, että menis hirveesti ainakaan yli. Kun nyt jo supistuksia jotka on jo vähän kivuliaitakin. Huomenna onneks neuvola taas, pääsee kuunteleen sydämen sykkettä.

Tosta nimestä viä. Kattelin semmostakin listaa jossa oli samassa niiden nimien "tarkotus". Eli siis mitä mikäkin nimi merkitsee. Se oli kiva lista. :) Koitan laittaa tähän sen linkin, jos onnistun. Ni voitte käydä kattelemas sieltä jos haluutte. :) http://www.etunimet.net/etunimien-tarkoitus-ja-alkupera/
 
Sama juttu täälläki eräs yö heräsin ihan supistuksii jotka tuntu tosi kipeältä mietin että nytkö se pikkunen sieltä tulee. pari kertaa tuli mut loppu sitte. vai olikoha jotai kipuja siitä et jos se pää kiinnitty.. tuntuukoha se? Noo huomenna kanssa neuvola nii jos siellä sit selviis jotai. 
Oli jooo kiva lista muutama nimi oli siellä mitä oonki miettiny:)
 
Kyl ne voi olla kipuja siitäkin jos käärö laskeutuu. Mutta varma en ole. Mulla on tullu semmosia viiltäviä kipuja ennen näitä supistuksia. Onko sit ollu just sitä että laskeutuu tai paikat venyy?? Nyt on kyllä ihan supistuksiakin kun maha kovettuu ja tulee ihan sellasia kuukautiskivun tapasia. Joka päivä tullu muutamia, tiedä sitten koska alkaa voimistuun ja lähtö tulee. Nii ja kai niitä kipuja tulee kun ne pehmittää sitä kohdunkaulaakin samalla. Mutta se on ainakin varmaa että ne jotenkin liittyy siihen tulevaan. :)) Mun pitää kans kyllä huomenna vähän kysästä noista kivuista/supistuksista neuvolassa. Onko niikus normaalia, että niitä tulee jo joka päivä.

Kyllä se nimi sit varmaan viimeistään selviää kun se kääryle on sylissä ja näkee söpösen nassun. Minkä nimen näköinen hän sitten on. :)
 
Mulla kans ollu nyt parina yönä sellasta viiltävää kipua alavatsassa. Varsinkin kun kääntää kylkeä, niin kestää parisen minuuttia se vihlasu. Tiedä sitte...
Ja nyt kun olin shoppailemassa niin alapäätä vihloi välillä todella ikävästi..
Viikon päästä neuvola..

kiro - toi nimisivu on kyllä kiva :) oon sitä kans joskus täs katellu :) ja näinhän se on että kyllä se nimi sit siitä selviää ku sen nyytin näkee <3
 
Niin paha sanoa mitä kipuja oli.. Se on kyl laskeutunut mutta ei ollu ihan kokonaa et jos se laskeutu sitte niin alas ku kykenee?!
Hui joka päivä! oisko että ne jotenki pikku hiljaa muuttuu säännöllisiks kunnes tulee sit niin tiheesti on aika lähtee sairaalaa?! voi olla... Sitä odotellessa! :)
musicbox oiskoha ollu kans sitä et se laskeutu?
Niin ei kai kukaa nimettömäks jää kuitenkaa:D mut jännä että on periaattees kuva päässä miltä se näyttää ku tota nimeä päättelee ja sit voi käydäkki niin ettei se ookkaa sen näkönen! :)
 
Neuvolas oli kaikki kunnossa, paitsi paino tippunu 2kg?? :O Oisko sitten nesteet vähän vähentyny vai miks on laskenu. Tiedä sitten, ei se neuvolan tätikään mitään siitä sanonu. Neuvolas sanottiin, että nää kivut on ihan normaalia "kypsymistä". No soitin sitten tänään vielä sairaalaan kun en uskonut, on kuitenki kohta jo viikon putkeen ollu kipuja ja suipstuksia. No ne sano sitä samaa, kai se on vaan uskottava. :D
Mä olisin kyl sitä mieltä, että vois kohta tulla.. :)) Sais pienen syliin. No eipä täs enään kovin kauaa tarvitse kärvistellä kun ajattelee aikaa taaksepäin.

Niinhän se on, että odottavan aika on piiiiitkä. :)
 
Kiitos. :)

Synnytys meni ihan hyvin. Pari ommelta sain virtsaputken suulle, mutta ei mitään isoja repeämiä. Lopussa vaan olin niin väsyny, että meinasin nukahtaa ponnistusten välissä. :D

Kotona sujunu ihan hyvin, välillä huudettu yöt ja nukuttu päivät ja välillä huudettu päivät ja nukuttu yöt. Nyt onki sitte nukkunu eilisestä ilta kaheksasta, välillä herätty vaan syömään ja vaipat vaihtamaan. Vissiin väsytti eilinen valvominen.
 
Mulla oli ke neuvolassa painoi tippunu 800g mut kuulemma näillä viikoilla normaalia. mutta että kaks kiloa? hui! onks sul tullu hirveesti painoo?
Sais joo tääki tulla mun luokke jo! Alkaa kanssa päivät käymää pitkiksi ja tekemiset loppuu kesken..
Mutta mitä useemmin on niitä kipuja ja supistuksia sitä varmemmin sitä tietää että lähtö lähestyy:) sillä voi vähä lohdutella itteesä:D
 
No siis mullehan on tullu kiloja n. 18kg tän raskauden aikana. En tiä kyl missä ne kaikki on kun ei sillee näy missään. Paitsi onhan toi maha aikas iso. :D Kai ne kilot on sit tuol masussa vaan. Mahanahkakin on nii tiukka, että neuvolaski sanovat ettei kauheen helppo ole kopeloida kääröö.  Suurin osa varmaan noistakin kiloista on nestettä, nilkoissa on sen verran turvotusta. Mutta tiiä si. Toivottavasti ne kilot jää sairaalaan. :D
Mä en kans usko, että olis enää hirveen montaa päivää h-hetkeen. No nähtäväks jää. :)

Susan, hienoa kuulla, että kaikki meni hyvin. Ja arkikin on sujunu. Noi itkutkin on varmaan ihan normaalia ja helpottaa ajan myötä. :) Tsemppiä sinne!!

Ja jaksuja vielä odottaville, kyllä he sieltä putkahtavat. :)
 
Ihanaa että synnytys meni hyvin! Tuliko siitä jotain traumoi?
Mä oon tota miettiny et herranjumala jos synnytys venyy hirveen pitkäks nii miten sitä voimat riittää.
Nii et on ollu välillä rauhallisempia päiviä ja välillä vähä vilkkaampia..
Toivon kanssa että jäis kilot sairaalaa mutta tuskin kaikki ku on tota tullu n.22kg..
 
Supistus kivut oli aika kovia ja lopussa väsymys niin hirveä, että tuntui ettei jaksa enää, mutta en mitään traumoja saanu. En kuitenkaa heti uudestaan menis. 

Mulla tuli 27kg ja sairaalaan jäi 8 kg. Viel olis 18kg jäljellä, eipä taida heti irrota.
Levis kyllä takapuoli ihan kiitettävästi. 
Pikku hiljaa.. Kuhan nyt sais vielä ainakin sen 10kg pois niin olisin kyllä tyytyväinen. 

 
Mä jotenki automaattisesti aattelen et se ponnistusvaihe ois se hirvein...
Alussa varmaa lähteeki ihan kivasti sitä painoa.. 
Kyllähä se siitä ajan kanssa:)
 
No eihän se ponnistusvaihekkaan mitenkään nautinnollinen ollu, en vaan muista siitä niin paljon. 
 39 minuuttia oli seki kestäny, huh, en kyllä ymmärrä miten joku voi ponnistaa parissa minuutissa muksun pihalle. 

Tuolla toi äipän pikku "justiina" nyt tuhisee, vihdoin ja viimein..
Aamu kuudesta lähtien valvottiin taas monta tuntia, kunnes lykkäsin vaunuihin ja käytiin tekeen tunnin lenkki. Hyvin nukuttiin kunnes päästiin takas kotiin ja sain oman ruoan lautaselle.
Nukahti kuitenki sitte tissille loppujen lopuks ja sain itekki vähän torkahtaa.
Päästäis nyt noista vatsanväänteistä taas ni helpottais.


Ei oo teilläkään enään pitkiä aikoja, kun pitäis nyytit saada kainaloon. :)
Tsemppiä odotukseen!
Nopeesti se aika menee, vaikka välillä tuntuuki, ettei se pikkunen tuu sieltä koskaan. :D


 
Takaisin
Top