Yksinodottajat 2011

Tanku

Vauhtiin päässyt keskustelija
en täältä löytänyt tämmöistä palstaa ollenkaan ja ajattelin sitten aloittaa jos näitä yksinäisiä mammoja löytyisi???

tänne voi kirjottaa ihan kaikesta omista tuntemuksistaan olla se yh-mamma ja saada hieman vertaistukea .....

itse tosiaan olen ollut yksinodottaja jo niin kauan kuin kaksi viivaa tuli testiin.... mies kun laittoi valitsemaan hänen ja lapsen välillä niin sanoinpa vaan topakasti että tuossa on ovi....
 
Voisinpa tähän rustata myös oman tarinani..
Mulla jätkä laittoi vain yksinkertaisesti välit poikki muutama päivä siitä kun kuuli että oon raskaana. Osasin epäillä sitä jo, joten ei tullut yllätyksenä.
Hyvin on yksinodotus sujunut, toki on päivä kun toivoisi että olisi se toinen mukana tässä kaikessa kun ensimmäiset liikkeet tuntuvat yms. Mutta en itse mahda tälle tilanteelle mitään.

Toivottavasti tänne tulisi muitakin yksinodottaji jakamaan ajatuksiaan.. : )
 
Tiedättekö. Kai minut voisi laskea yksinodottajaksi.
Alussa meinasi olla hankalat paikat, mutta nyt isä sanoikin haluavansa olla mukana. Toivon mukaan teidän lastenne isät tekevät myös käännöksen.

Se on pelottavaa ajatella, että asun lapsen kanssa yksin ja opettelen kaiken. Onneksi on olemassa neuvola ja kaverit.

Milloin teillä on laskettu aika?

Itselläni on 2.11.2011 ja odotan esikoistani :) Tyttö kuulemma tulossa.
Isompi asuntokin on hakusessa minulle ja tytölle.
 
Tuskinpa tämä isukki tekee mitään täyskäännöstä :D ei oo siitä ihmisestä kuulunu YHTÄÄN MITÄÄN sen jälkeen kun tiet eros. Epäilen pahasti ettei taida tätä isukkia juurikaan näkyä.

Mulla on laskettu aika 5.12.2011 ja esikoinen tulossa. Sukupuolta ei ru:ssa saatu selville. Mutta kaikki veikkaavat tyttöä :DD

Mä kans kämppää kattelen, mutta ei ole osunut kohdalle mitään kelvollista. Toki tämäkin kämppä kyllä kelpaa, ja tätä alanki tässä nyt ensi kuussa laittaa uuteen kuntoon. Uutta kalustetta ja sen sellasta : ))
 
Moi!
En ole yksinodottaja enää, mutta olin n. 3 kuukaudella raskaana ku jäin yksin miehen sairauden takia.
Minua myös jännitti ihan hirveesti kaikki tuleva, ja oli niin vaikea hyväksyä yksinjäämistä.
Neuvolassa tuli vastaan onnellisia odottavia pareja ja itse oli samaan aikaan onnellinen - mutta myös surullinen puolison puuttumisesta.
En olisi uskonut, että olen näin vahva, itseasiassa uskon, että olin tämän kolauksen tarpeessa.. Olen muuttunut ihmisenä niin paljon, kun olen joutunut vuoden kantamaan huolen lapsestani yksin. Olin synnyttämässäkin yksin, sekin oli kokemus..

Uskon, että jotkut miehet tekevät käännöksen. Omasta exästäni en uskonut.
Hänellä on skitsofrenia ja hän muutti odottaessani toiselle paikkakunnalle, 150 km päähän, otti toisen naisen. Olin häneen yhteydessä pari kertaa, kun yritin selvittää, että onko hänen tilansa yhtään parantunut. Hän oli sekaisin, niin sekaisin että ei voitu olla yhteydessä. Hän ei ole nähnyt vieläkään poikaansa livenä.
Sitten muutama kuukausi sitten otin hänen kanssaan yhteen ja sanoin, että nyt jättää minut ja pojan kokonaan rauhaan ja eletään kaikki omaa elämäämme.

Sitten tapahtui ihmeiden ihme. 4 päivää sitten exäni soitti ja kertoi alkaneensa syödä lääkkeitä ja katui, että oli menettänyt meidät.. Nyt hän haluaisi taas olla ehjää perhettä, mutta en ole itse valmis.
Olen saanut elämän niin hyvän käännöksen elämään, opiskelen innolla ja odotan tulevaisuutta, etten enää.. Jaksa tai uskalla yrittää hänen kanssaan ja tykkään nykyään olla yksin.
Perjantaina poikani isän pitäisi nähdä poika ekaa kertaa.. Saa nähdä mitä tapahtuu. Itse pakoilen tunteita, tekisi mieli toisaalta itkeä onnesta, koska tämä on meidän kohdallamme suuren suuri edistys.. Mutten uskalla vielä iloita.

Kirjoitin teille vain, että ihmeitäkin tapahtuu. Minulle tärkeintä olisi, että poika tapaisi edes joskus isäänsä ja, että isää kiinnostaisi pojan asiat.

Tsemppiä kaikille yksinodottajille, elämä on ihanaa lapsen kanssa yksinkin.. Sitten kun siihen tottuu <3 :)
 
Jep, jännät paikat.

Muistakaa kuitenkin että oma napa on paras napa myöskin. EI pidä unohtaa itteensä minkään keskellä ja jos ei tunnu hyvälle niin ei kannata jatkaakkaan.

Mulla taasen löytyy yksiö ja olisi jo kiire mutta ei tunnu mistään asuntoa löytyvän, vaikka justiin luki lehdessä että Helsingissa on päälle 20000 asuntoa tyhjillään.

Väsyttää nykyään aika hyvin! :)
 
Heissulivei pitkästä aikaa :)

Mitenkäs täällä muut yksinodottajat voi ? :)
Meikäläinen on ollut kyllä ihmeen hyvissä voinneissa, töissä jaksanut olla ja silleen. Töiden jälkeen ei kyllä ole sitten yhtään ylimääräistä energiaa ! :P

Mä oon sitä kämppää koittanut ettiä mutta tuloksetta. Kyllä tässä kämpässä kelpaa toki olla, mutta olisihan se mukava kun olisi hieman tilavampi kämppä, mutta kerkiäähän sitä muuttamaan myöhemminkin. Kunhan nyt sitten alkuun vain pääsee vauvvelin kanssa :)
Huomenna menen äitini kanssa huonekalu/vauvantarvike kaupoille :) Ei toki tarvi ostella kuin jotain pientä sälää, isommat tarvikkeet jo hommattuna (onneksi).

Kuulin tuossa muutama viikko sitten että lapsen isän vanhemmat ovat saaneet tietoon mun raskaudesta (he kun eivät siitä ole tähän mennessä näköjään tienneet mitään, kun ei ole jätkä viitsinyt mitään puhua... : / ). Oon kovasti odotellut et jos sattuis kuulumaan sieltä suunnalta jotain kun kerta tietävät, mutta ei puhettakaan.. Pistää hieman miettimään.. No omapahan on häviönsä jos eivät näinkin isosta asiasta välitä! :)

Mulla on ens viikolla neuvolalääkäri. Tähän mennessä neuvolassa käydessä kaikki on ollut hyvin, rauta-arvot ovat pysyneet kohdalleen ja paino on ok jne. Katotaan nyt mitä seuraava neuvolakäynti tuo tullessaan.

Vauvveli on kovasti potkiskellut ja koko ajan tuntuu ylempänä potkut :) oivoi <3
Viikkoja on nyt kertynyt tasan 26, niin se aika vain menee.

Hyviä vointeja muille mammoille :))
 
heippatirallaa

tällä mammalla alkaa oleen jännät paikat käsillä tänään viikkoja 37 +2 ja välillä jo täs vaihees on käyny mielessä että kuinka sitä yksin pärjää pikkuisen kanssa vaikka tietää että aina sitä ny jotenkin pärjää niin silti jännittää.... emoticon

hiukan tän mahan kanssa alkaa oleen rankkaa siivoskella ja muuten yrittää pitää huusholli kuosissa vauvan vaatteita oon pyykänny ihan kauheesti kun sukulaisilta niitä on sadellu melkeinpä jo liikaakin.... siis oikeesti mulla on ny 3vuodelle vaatteet tytölle ite ei tarvi kuin korkeintaan ostaa jotaan juhlatamineita rinsessalle.... eipähän tarvi neitokaisen valittaa että aina kulkee samois vaatteis

lapsen isästä ei ole kuulunu tosiaan sen koommin mitään kun positiivisen testin tein vaan eipä kyllä haittaakaan jos ei kerta kiinnosta niin en kyllä väkisinkään rupee ees yrittään yhteishuoltajuutta..... yksinhuoltajuus se ny on se mitä oon aatellu eipähän mun tarvi koskaan missään tilanteessa antaa mun lasta tämän isälle ellen ite halua.... lapsenisän vanhemmatkin kyllä tietävät tytöstä mutta eipä niistäkään oo kuulunu mitään sen jälkeen kun olen kertonut heille...

mun rinsessa on siitä hyvässä asemassa että kun kyllä sillä mummoja piisaa  kun on omatkin kaikki isovanhemmat vielä hengissä ja vointi on jokaisella vielä erinomainen joten jaksavat vielä touhata tämän kanssa

 
Heij!

Tsemppiä susanille! Mukavaa että mies silti haluaa edes jollain tavalla olla mukana lapsen elämässä. Itse en oikein enää tiedä miten suhtautuisi jos lapsen isä sanoisi haluavansa olla osa lapsen elämää.. Kun kerta tähän asti hänestä ei oo kuulunut yhtään mitään eikä ole minkäänlaista kiinnostusta osoittanut tulevaa lastansa kohtaan.
Nää on vähän tälläsiä kinkkisiä juttuja.. :l

Tankulla jänskät ajat edessä. :) Huiii :))
Mihin tää aika oikein katoaa, itestä tuntuu huikeelta että pian on viikkoja täynnä 28. kääks.. :D
Nyt jo mietin ja murehdin miten sitä sitten yksin lapsen kanssa pärjää, mutta onneksi mulla on hyvä tukiverkko. Maailman paras äiskä ja sukulaiset tukemassa. Ja kaverit myöskin.
Ihana kuulla että Tankulla on vielä omatkin isovanhemmat hengissä :))
Mulla kun ei ole enää kuin äidin äiti joka asuu Ruotsissa, enkä ole häntä ikinä minään mummana pitänyt.

Viimeksi taisin kertoilla miten hyvin olen voinut tähän asti. Noh, se siitä hyvästä olosta sitte :DD
Täällä meitsi viettelee melkein viikon sairaslomaa selkä- ja vatsasärkyjen takia. :D Työnantaja ei ilmeisesti pitänyt siitä kun sain näinkin pitkän saikun pelkkien särkyjen takia.
Mutta minen välitä, mä kyllä meinaan olla itsekäs ja ottaa saikkua kun tuntuu etten työhön kykene. piste.. :)
Eilen mulla oli ensimmäistä kertaa ihan järkyttävän kovaa suonenvetoa pohkeessa parin tunnin ajan, HYI.

Ilmoittele nyt Tanku sitten miten kaikki menee :))) TSEMPPIÄ!!:)
 
nonniin täälä on synnytys jo takana päin ja vauva arki on koittanut  emoticon
ja hyvin on lähteny käyntiin yöt menee mukavasti neiti herää n3-4 tunnin välein syömään ..

Prinsessa syntyi 20.9.2011 klo.19.43 strategiset mitat olivat 2967g ja 47,5cm syntyi rv38+6
 
Voi Tanku, OIKEIN PALJON ONNEA!!! :))
<3
Toivottavasti vielä susta kuullaan, että miten neidin kanssa jatkssakin arki sujuu.
Ja varsinkin jotta minkä nimen tämä prinsessa saa ;)
Onnea ! <3

Täällä olis vielä laskettuun aikaa sellanen pari kuukautta aikaa, huih :))
 
Ilmottaudun kans tänne. On niin hyvä lukea vähä muiden tarinoita ja miten menee ku ei oikee oo lähipiirissä samassa tilanteessa olevia joitten kaa jutella.  Mul ois laskettu aika 8.11 tytön isä halus et teen abortin mutta ku tajus etten meinaa tehä nii ei ole sen jälkee minkää näköstä kiinnostuksen merkkejä osottanu. Paljon onnee Tankulle!  Ootan kyllä niin innolla rakkaan tyttöni syntymää<3
 
Inhottavaa tollanen että mies haluaa että pitäs tehdä abortti. hyise... :S
Onneksi ite sanoin jätkälle heti erottuamme että minähän en aborttia tee.
Olis varmaan sitä multaki vaatinu, ellen ois jo heti ite enskättelyyn sanonu ettei abortti tuu kysymykseenkään. :)

äspeelle tsemppiä :) h-hetki senkun lähestyy. <3
Mulla olis laskettu aika 5.12. kääks :P
 
jooo olin samaa mieltä etten aborttia tekis mut kai se sit kuvitteli saavansa käännettyy mun pään. mutta mihinpä me tuollaisia miehiä tarvitaan.
Nimiä oon täs kauheesti yrittäny miettiä.
Vooi ei oo sullakaan pitkä aika enään h-hetkeen! <3
 
Mä kans oon nimiä täs miettiny ja on aikalailla selvät sävelet nimien suhteen : ) Mut katsoo nyt että onko lapsi nimensä näköinen :D Voi olla että nimivalinta muuttuu kun saa sen nyytin syliinsä :) Itse kun en sukupuolta tiedä kun vaavi päätti rakenneultrassa olla jalat ristissä.
Kovasti kaikki povaavat mulle tyttöä, mutta se jää sitten nähtäväksi kumpi sieltä tulee <3

Eipä tässä kyllä kauaa ole h-hetkeen :D PIKKASEN meinaa jo jänskättää :D
Kauhee stressi siitä onko mulla varmasti kaikki valmiina vauvaa varten, miten synnytys menee ja miten arki vauvan kanssa yksin sujuu. Paljon asioita pyörii päässä. : )
 
Niiin joo mieli voi kummasti kuulemma muuttua ku saa lapsosen syliinsä. Pikkunen päätti siis pitää sua vielä jännityksessä ootkos sit ostellu neutraalei värei vai?
Joo mulla vähä sama ressi täällä ja sitten ku on yh nii jännittää se taloudellinen puoli pitää miettii tarkkaa et tarviiko jotai ja näin. Ja sit synnytys apuaaa.. pärjäisköhä siellä ihan yksinään..
 
Juu neutraalin värisiä vaatteita oon hommannu, valkosta, keltasta, vihrteetä jne : )
Ne pienimmät vaatteet tuskin kovin kauaa menee, niin ei niin nuukaa oikeestaan oo minkävärisiä ovat. Oon ostanut yhden vaaleanpunaisen bodyn tyttömagneetiksi :DD

Mä saan kolmelta ekalta kuulta normi kuukauspalkan töistä, onneksi. ja onneksi tulee tosi hyvin veronpalautuksiakin : ) Mulla ei oo mitää tietoa paljonko sitten saan Kelan rahaa, kun ei palkka enää tule. Luulis jotta pian pitäs saada päätöstä sieltäkin suunnalta.. Noh, ei auta kuin odotella. :D Mutta kyllä muakin jännittää tosi lujaa tuo taloudellinen puoli :S

Mä oon kans synnytystä ajatellu, että äiskän varmaan revin mukaan. Ku tiedän että tulee varmaan vähä äitiä ikävä siinä vaihees :D Niin se on hyvä tuki ja turva!

Ootko ollut lapsen isän kanssa missään tekemisissä raskauden aikana ?
Ja aiotko vaatia lapsen isän tunnustamaan isyytensä yms? :)

 
Nii joo totta. Ja voiha se olla aika kivaki ku ne sitte kertoo vasta siellä kumpi tuli. :) Aika hyvä toi et saat palkan..
Se on vaa niin vaikeet ku ei tiiä oikee miten siihen lapsee menee.
Jooo tulee varmasti mietin aluks tossa ite et jos en pyytäs ketään mutta nyt ku se synnytys lähestyy nii mieli muuttunu varmaa doulan hankin sinne.
En oo ollu lapsen isää missään tekemisissä, ku mun mielest sen ois hyvä ite osottaa kiinnostuksensa lasta kohtaan jos sitä olis.
Onko se niin että elareit ei sais jos isä ei tunnusta? vai saaks ne sitte valtiolta?
En oo tota hirveesti miettiny oon vaa työntäny sitä mun mielestä pois kun ei niinkää huvita olla siihen miehee yhteydessä, mutta onha se jossain vaiheessa varmaa oltava...
 
Ei sun tarvi lapsen isän kans missään tekemisissä olla. Näin mä oon ymmärtänyt.
No ilmeisesti pitäs isän tunnustaa isyytensä ja sit voi yrittää vaatia elareita. Mutta saahan niitä elareita sit sossusta vai mistä lieneekin sitten :P
Joku sellanen neuvoja siinä on jottei tarvi jätkän kans olla tekemisissä vaan asioista keskustellaan sen neuvojan kautta. Näin mulle kerrottiin :)
Mutta sen näkee sitten ku lapsi on syntynyt jotta mitä kaikkee siinä sit pitää selvittää, ääh en tiedä:DD

Mäkään en oo ollu missään tekemisis lapsen isän kanssa, aluksi koitin olla, mutta huomas jottei jäbää kiinnosta niin anti olla. Ja oon kans ajatellu että jätkä ite näyttäköön kiinnostustansa lasta kohtaan. Mä en enää jaksa edes yrittää. :) Ja hyvin on menny tähän asti.

 
Okeei no sehän on hyvä juttu ettei tarvi ! En taho et se sotkeutuu enää mun elämää ku siit on suurimmaks osaks ollu vaa haittaa.Yritin kanssa aluks saada sitä kiinnostuu tästä lapsesta mut eipä se auttanu.
Mä luulen et pärjään näin paaaljon paremmin.
Mitäs sun neuvolassa sanottii siitä yksinhuoltajuudesta?
Mä jännitin tosi paljon sitä et alkaako ne siitä sanomaa et pitäs saada välit kuntoo isän kaa ja näin mutta eipä onneks on ollu samaa mieltä mun kanssa täst asiast aikalailla
 
Takaisin
Top