Yhtä sun toista vaivaa

Eipä tuo ukkonen jyrähtäny täälläkään kun kerran pari aamulla joskus kuuden maissa, mut luoja et oli KUUMA! Siis mua ei oo ikinä hiottanu yhtä paljon, raskausaikana muutenkin helteilläkään en oo juurikaan hikoillu ja ihan ok saanu nukuttua vaikka välillä kuuma on ollutkin yöllä. Mut nyt, ei jumankauta, illalla pari tuntia sohvalla valui hiki ihan ympäri kroppaa vaikka olin ihan paikallaan, illalla ei meinannu nukkumaan käymisestä tulla yhtään mitään ku ihan törkeen kuuma ja painostava ja hiostava ilma (paljon ikkunan aukiolot auta kun ilma seisoo tuol pihalla). Koko yön heräilin tuskaiseen oloon ja tyyny oli ihan litimärkä. Tosi ihanaa..et olishan tuo saanu jysäyttää vähän kauemmin vaikka, jos se olis tota ilmaa vähän raikastanu, vaikken ukkosesta muuten yhtään tykkääkään. Toivottavasti ens yöksi jo viilenis, ei tule yöunista muuten kyl mitään ja saattaa olla aika känkky viikonloppu sit tulossa jos ei saa nukuttua.., :angryfire

Mulla ollut myös melko alkuraskaudesta alkaen tuo valkovuoto vaivana. Pakko pitää pikkuhousunsuojia tai mulla olis housut aivan märät. Nukun sitten kyllä yöt ilman mitään housuja, ettei tulis just tota hautomista ja on auttanut. Seuraavaks sitte vuodetaan verta... :laughing002

Mua meinaa vaivata ummetus, vaikka siis ihan yleistä onkin (joo, too much information, ja kaikkia varmasti kiinnosti :D).. Ja siitäkin huolimatta, että syön esim. ruisleipää useamman kerran päivässä, juon paljon vettä, syön tuoreita salaatteja&hedelmiä, niin masu ei vaan toimi.. Enkä ny viittis ruveta vetään mitään ulostuslääkekuuriakaan, sittenhän sais muuttaa vessaan ja pitää sitä jatkuvasti varattuna :D
Ajattelin että noista olis apua, mutta pyh ja pah!

täälläkin valkovuoto on ihan jäätävää..
parina iltana säikähtäny,että nytkö ne vedet hulahti, ku housut menee iha märäks,inhottava vaiva, mut ei voi minkää...
ootko LiMinni kokeillu siihen ummetukseen ihan jotai luumuja?
mie sillo esikon odotuksen aikaan vedin bonan luumusosetta naamariin :laughing002
ja sit sillo sai viel prismasta semmosessa litrasessa tölkissä luumunektariinia, ne oli miu pelastus sillo. onneks nyt ei oo tarvinnu kärvistellä, ainakaan paljon :smiley-ashamed004

En oo kyllä luumuja vedelly.. Jotenkin ne luumut unohtuu siinä vaiheessa, kun pääsee kaupan vihannes&hedelmä osastolle :D nooh, kyllä se sitten viimeistään helpottaa, kun vauva ei oo hamstraamassa kaikkee omaan napaansa tuolla masussa, kunhan nyt malttais tulla ensin uloskin.. :D

Mulla taas se ruisleipä autto alkuunsa, mutta nyt ei oo siitäkään apua.. :o tässä tuli tehtyä kuitenkin jonkinmoinen ruokavalioremontti jokin aika sitten, kun ensin vetelin kaikkee vaaleeta leipää, mutta vaihdoin sen vaaleen sitten pois..

mä oon @sukin kanssa samaa mieltä!itekkii jätin ummetuksen takia ruisleivän pois ja siirryin takasin jauhomössöleipii ja lisänä jos ei oo mitää sokeriongelmia ni ne weetabixitkii auttaa jonnii verran. :)

Mä taas ajattelen, että ummetus kuuluu asiaan... Ruuansulatushan hidastuu, että kaikki saadaan talteen ja joillain meistä suoli vaan sit menee tosi hitaaksi. Siks mä pidinkin jonkinlaisena synnytystä enteilevänä oireena, että vatsa on ollut melkein jopa löysällä pari päivää :eek: Mulla ummetusta pahentaa toi kahvin vähentäminen (sapen takia lopetin melkein kokonaan), ihan normaalioloissakin kahvilakot saa mulla aikaan useita viikkoja kestävän mahan kovuuden! Toki jostain luin, että synnytyksen jälkeen ei ole kiva kärsiä ummetuksesta, kun tikkien sun muiden kanssa on kiva punnertaa... Noh, mä lisään sitä kahvinjuontia sitten!

Täälläki ukosti viimeyönä, jyris oikeen kunnolla ja sato kaatamalla. MUTTA eipä se yhtään helpottanu, nyt edellee tosi hiostavaa ja kuumaa. Hiki vaa valuu koko ajan :BangHead . Mullakin on takana tän raskauden eka valvottu yö. Nukahin vast joskus puol neljän jälkee. Piti kuitenki herätä sit seittemält viemää muksua kasiks hoitoon. Oli jotenki tosi levoton olo yöl, tuntu silt ihan ku ois koko ajan ollu vähän hengästyny ja sykeki oli vähä normaalia korkeemmal.

Mäki kärsin valkovuodosta tai sit se on jotain muuta. Esikon aikana mulla alko toinen bartholinin rauhanen vaivaamaa(ne sijaitsee ulommissa häpyhuulissa), se tulehtu monee kertaa ja oli pahimmillaa golfpallon kokonen. Raskauden jälkee se leikattii pois, ja siitä lähtien toi alapään limaneritys ollu normaalia runsaampaa + tää nykynen raskaus. Ilman pikkuhousunsuojaa ei vaa pysty olemaa, edes yöllä. Ihme ettei oo mitää tulehduksia tullu. Pahimmillaa sitä suojaa saa olla vaihtamassa 5-6- kertaa päivässä :angry7 . Tää ongelma on tietty vaikuttanu raskauden aikana myös seksiin, ku on niin liukasta ettei taho olla enää yhtää kitkaa. Mä oonki kironnu et saisvat lääkeyhtiöt kehittää jonku paikallislääkkeen liikamärkyytee vastapainoks kaikenmaailman liukuvoiteille.

Joo niinhän se ruoansulatus hidastuu.. Mutta vähän hämmästyin silti, että tässä vaiheessa ei edes oikeenlainen ruokavalio auta siihen.
Ja siis synnytyksen jälkeen kun yrittää saada massunsa toimiin, niin ei sitä oikeen uskalla kunnolla pukertaa sitä isompaa hätää, kun tuntuu että sieltä tulee sitten kaikki sisuskaluja myöten ulos. Mäkin repesin ekassa synnytyksessä ihan kunnolla välilihan leikkauksen lisäks, niin kysyin sitten neuvolantädin kotikäynnin yhteydessä suoraan apua, että mikä neuvoks, kun en halunnu edes yrittää ilman mitään apua. Sen aikanen terkkari suositteli sitten käyttään ihan ulostuslääkettä, ja luultavasti ilman sitä en olis selvinny.

Mulla on nyt vaisumpi hetki valkovuodon suhteen, mutta koko raskauden olen kärsinyt runsaasta vuodosta, kiitos sen, kun menin heti alussa käyttämään yötäpäivää kertakäyttösiteitä, joita siis en menkkojen välissä ikinä tarvitse. Hiivakierre alkoi. 6 kuuria jo takana. Itsellä lähti kyllä heti, mutta tuo mies.. *raapsraaps* ääni on vieläkin harvinaisen tuttu ja emme vaan pysty olemaan erossa toisistamme max.1,5vk on ennätys "selibaatissa".
Neuvolassakin hoetaan vaan, että lääkettä suun kuatta miehelle ja niitäkin se on napsinut jo 3 eri valmistetta voiteiden lisäksi.
Toivon todella, että tämä hiivakierre miehellä on ns.raskausvaiva eli, kun vauva syntyy, niin häviäisi isänkin oireet.
Ja siis kun meillä kestovaippaillaan, niin vaihdoin siteet imuihin eli ns. kestorätit ovat suojanneet housujani nämä kuukaudet.
Toivottavasti synnytyksen jälkeisiin vuotoihin voisi kokeilla kertakäyttösiteitä pitkästä aikaa...

Meillä alkoi (kerrankin) säätiedotuksen mukaan klo.12 yöllä sade ja jatkui tauotta 6 aamulla. Ukkonen pysyi ihme kyllä poissa eli iltalehden etusivu yllätti, kun kerta etelä-suomessa on oikein kunnolla salamoinut :eek:

hih,meillä oltu selibaatissa melkein koko raskauden ajan :rolleyes:,kun ei huvita niin ei huvita.ja synnytystapa-arvion kivuliaan kopeloinnin jälkee en kyllä varmaan uskalla ees synnyttää,kyl se niin kipeetä teki. :confused3

Mulla on maha toiminu koko raskausajan tpsi hyvin. Jopa liiankin. . Oon monesti miettiny et onkoha se normaalia ees :o..
Mutta eipähä oo tarvinu valittaa ku ei toimis maha..

Alkuraskaudessa en voinut syödä leipää ollenkaan ilmavaivojen vuoksi. Pikkuhiljaa sain lisättyä viljoja murijen ja myslin kautta ja siitä aina silloin tällöin ruisleipää. Jossain vaiheessa toi tuore leipä oli suurin himoni ja sen kyllä huomasi mahasta. Oli vaan yksinkertaisesti pakko jättää väliin ja korvata jollain muilla tuotteilla. Nyt olen pystynyt syömään 2 palaa ruisleipää päivässä, lisäksi puuroja ja muroja. Kahvi tosiaan auttaa mahan toimintaan. Alkuraskaudessa en voinut edes sietää kahvin hajua saati juoda sitä. Nyt viimeisen kolmanneksen aikana olen päässyt tuosta ällötyksestä jo onneksi ohi.

mä oon kans tän viikkoo opetellu juomaa uudestaa aamukahvia,tosin vauva kun syntyy niin jätän taas kahvin pois,mut pelaapahan suoli sen aikaa laughing7

Mäkää en ekoihin kolmee neljää kuukautee pystyny juomaa kahvia, ja nytkin sitä menee max 2 kuppii päiväs ja välil ei sitä yhtäkään. Hyvä sinänsä ku oon ollu koko ikäni sellai kahvihirmu että... Esikkoo odottaes mul oli aivan hirvee himo siihe kahvii, oli pakko juua kofeiinitontakii ku ois muuten menny pannutolkul sitä päiväs. Ja samal linjal se jatku synnytyksen jälkeeki.

Täällä valkovuoto kiusaa ja strepto b plussalla, en tiedä onko sitten yhtäläisyyttä asiassa. Pelottaa ettei se strepto pääse leviämään kohtuun :schocked028

Multa ei ole streptokokki b testattu. Kyselin asiasta, kun olin huolissani siitä, että pitäskö sellainen testata. Kuulemma siinä tapauksessa testataan, jos lapsivesi lähtee, eikä synnytys siitä huolimatta meinaa lähteä käyntiin, niin silloin on riski, että vauva saa tartunnan, jos on tuo streptokokki b.

Mua on nyt kutissu iho aika paljon ja kävinkin tänään aamulla verikokeessa katsastuttamassa maksa ja sappiarvot. En tiedä vielä tuloksia ja nyt on vk. loppu aluillaan, että varmaan maanantaihin joutuu odottelemaan tuloksia. Toivottavasti on vain muuten vaan kutinaa, eikä ole mitään raskaushepatoosia. Reisi mulla menee edelleenkin ihan tunnottomaksi, jos seison pidemmän aikaa.

Kuumuus on tukalaa ja tuntuu että tulee välillä ihan kuumia aaltoja. Hikoiluttaa ja on kova jano.

Takaisin