Yhtä sun toista vaivaa

vihdoin ja viimein koko raskauden aikanen nälkä on loppunu,JEEE :happy093ihana olo kun ei tarvi koko aikaa mussuttaa jotain :smiley-bounce015

Se nälkä muutti tänne IceCream ;) saitko muuten vauvan liikkeitä jo paremmin tuntuviin? :)
täällä ollut tänään sängystä ja tuoleilta nouseminen ilkeetä kun tuntuu että häpyluunliitos löystynyt entisestään :s ja ihan kuolettava väsymys vaikka yli 10h porskutin viime yönä unta. Nukuin silti tossa just about 30min päikkärit :D on tää raskaanaoleminen raskasta!

Jep,löyty vilskettä ja vilinää kun "vähän" :smiley-angelic006 suklaata mussutin :).mä kans kerkesin vetäsemää päikkärit ja sit tulikii kummi tenttaa ja urkkimaa et joko vauva on syntyny :angry1.

Vauvan peppu kohta kyllä saa mun vattani repeemään. Ja ihan on tunne kuin hän kaivaisi reittiä alakautta ulos. huh,huh.

tiedän känkkis tuon tunteen kun vauva reittiää siellä kairaa :).mä sain raskausarpia tohon navan sivuille ku vauva siihen hanuriaa koko ajan puskee,onneks ei oo pahemmin noita arpia tullu.

Mulla kans, Känkkis. Puskee pientä persuustaan kyllä niin touhukkaasti, et ohhoh. Ja viime yönä heräsin, kun pieni Rumpali-kaniini paukutti sellasta sooloa mahassa. Ihan säikähdin ja pomppasin istualleen... heti ipana vähä rauhottu, ja muljus vaa hissummin.. :D Ainakaan liikelaskennalle oo ollu kertaakaan tarvetta.. kyllä sen verran usein ja paljon toi mökeltää. <3

Ei kellään oo yhtä kovaa hikkaavaa kaveria masus ku mulla? Joka päivä ainaki pari kertaa hikotellaan ja eikä oo todellakaan mitään lyhytkestosia :D Kaveriki välillä hermostuu hikkaansa ja rupee potkii melkosella vauhdilla :DD

Mulla on poitsu kyl kova hikkailemaan :D ma-ti yönä taisi olla ennätys, 4hikkaa klo 0-08 välillä! :| tuntuu että tahti on vaa kiihtynyt loppuakohden

Täällä kans toi masuasukki hikkailee ihan hirveen paljon.. :D meen äiti tosin pelotteli,että niin hikkasin minäkin hänen mahassaan ja synnytyksen jälkeen olinki sit oksennellu.. mut nooh.. hikkailuhan on hyvä juttu,sen jälkeenhän se harjottelee hengitystä :P tänään tosiaankin kuunneltiin sydänääniä neuvolassa,ni tuli kai pienel just sinä hetkellä hikka :D

Meilläkin tuli hikka viime neuvolassa, ja syke nous raasulla sen takia 160-170!! :D oli kyllä tosi kova hikka just sillon x) neuvolatäti sano et odotellaan hetki josko rauhottuis, mut sanoin että siihen voi kyllä mennä tunti.. No luotettiin sit siihen että sykkeet ilman hikkaa ois ollut kuitenkin normitasolla :) huomenna vihdoin neuvola taas jess! :) tosin toivottavastl ois jo viimeinen ilman vaavii ;)

Mulla on yks kiusallinen ja hieman ehkä nolokin vaiva.. onko muilla valkovuotoa? siis runsasta ja haisevaa? mulla on alushousut ihan märkänä ja tulee myös housuista läpi. kotoa lähtiessä laitan siteen mutta kotona koitan olla ilman ku neuvolalääkäri sano että herkemmin tulehduksia tulee muhii siteet yötäpäivää. En tiedä haistaako muut mutta omaan nenään se haju käy ja on kyllä inhottava olokin kun pöksyt märkänä koko ajan.. mulla oli esikoisesta ihan sama vaiva ja onneksi loppuu synnytykseen!. Onko muita kohtalotovereita?

:hello minä kehtaan myöntää ja jakaa kanssasi tämän nolon ja haisevan vaivan :) !!!tosin ei onneks haise mut runsasta on juu.

Tiutsi, mitä tuota nolosteleen, vaiva ku vaiva. En oo huomannu valkovuodossa mitään kummallista, vähän ehkä runsaampaa ollut nyt pari viikkoa. Eilen diabeteskätilö sanoi, että voi vielä runsastuakin ja muuttua sitkeäksi... ja jos haiskahtaa, niin voi olla streptokokki b. Multa sitä ei ole nyt raskauden aikana testattu, koska mulla ei ole ollut alapäävaivoja koskaan..joskus nuorena on ollu hiiva kerran, pari. Et ei sullakaan varmasti Tiutsi oo mitää kummallista meneillään, jos edellisessä raskaudessa oli samaa vaivaa ja meni ohikin. Kyllähän se inhottavaa on, jos pöksyt on märät alituiseen.Koitahan pärjäillä, kohta se on ohi tuokin vaiva! :hug013

mitä,mitä.ei mullakaa koskaa mitää alapäänvaivoja oo ollu ja silti multa se strepto testattii ja löydettii,vaikuttaaaks ne jotenkii tohon vuotoo? :scratch

Jaa-a... Mulle sanottiin eilen, et kun mulle on toki tehty jo alatutkimuksia raskauden aikana, niin jo siinä ois huomattu jos siel jotai streptoa on... ja mä kyl jäin siihen käsitykseen, että haiskahtaa, jos on.. Voihan se olla, että mulla on menny taas jotai yli hilseen. Mä en tiedä, vaikuttaako se vuotoon tuo bakteeri. Mä pidän ohjenuorana sitä, et jos valkovuoto ei poikkea normaalista, niin ei oo hätää.. eli saa olla välillä runsaampaakin, mut kunhan ei koostumus tai haju muutu. Mä ny oletan, että kaikki on ok, ku niin se täti mulle sano eilen. :D

Nii ja eikai se aina ees oireile se bakteeri.. mut sekin on yks pointti, et kun oon tyyliin kerran vuodessa pienessä flunssassa, eli aina terve, niin ei mulla oo sitä sillon.. eivät testaa sitä. Samperi sit, jos onkin ja vi**iks män koko vapaussota..

Sain järkyttävän migreenin tuosta ukonilmasta. Menikö muilla pasmat sekaisin kelin vuoksi?

En saanut nukuttua sen takia, tai oikeastaan siksi kun oli niin kuuma.. :smiley-angry019

meillä tais ukkonen jyrähtää sen viis kertaa,oli siis ihan järkky ukkonen...joo...tulis ees kunnollinen ukkonen ku ne niin niistä jaksaa höyrytä.

Täällä myös tunnustautuu yksi runsaasta valkovuodosta "kärsivä". Koko raskausajan, kuten viimeksikin. Itsekään en ole siteitä juuri käyttänyt, koska hautovat ikävästi. Yhdessä välissä käytin jonkin aikaa, ja eikös heti tullut "hiivamaisia oireita". Ei siis hiivaa kuitenkaan, sitä minulla ei ole ollut koskaan, mutta kutinaa ja turvotusta lähinnä. Meni ohi ihan kotikonstein. Sen jälkeen en ole käyttänyt siteitä kuin ajoittain äärimmäisessä hädässä. :D Pitää vaan muistaa pyörittää pesukonetta riittävän usein, että alushousut riittää. laughing7

Täällä ei ole tainnut mitään kunnon ukkosta ainakaan olla. Trooppinen ilmasto jatkuu. Mutta onneksi ei itseä ole erityisemmin hikoiluttanut juurikaan. Aamulla joskus herättyä on vähän nihkeä olo, muttei sellainen ihan hikinen kuitenkaan.

En tiä onko pirkanmaalla ukkostanu yöllä, mutta vettä tuli senkin edestä.. Heräsin juuri ennen sateiden alkua siihen tuulen kohinaan ja sen jälkeen en sitten nukkunutkaan.. Lisäksi esikoinen vaelteli yöllä pitkin kämppää, niin piti sekin palautella sänkyynsä. Sitten toki muutamat vessareissut mukaan, niin melko vähillä unilla menty viime yö.
Mutta jos jotain hyvää pitää tästäkin repiä, niin eipä tarvinnut hikoilla kun pidin taas parvekkeen oven auki koko yön makkarissa.

Takaisin