Yhtä sun toista vaivaa

Sit osaisko joku sanoa tietämättömälle, et kiinnittyykö tai laskeutuuko perätilavauvat myös..? :confused004 Mulla ei ole mitään käsitystä asiasta enkä ole muistanu siitä kyllä kysyäkään neuvolassa enkä lääkärissä..tai itsekään sen enempää tietoa asiasta kaivellut.. :smiley-ashamed008 Jotenka toivottavasti ei ole liian itsestäänselvän tyhmä kysymys, kun en ole itse edes asiasta vaivautunut ottamaan selvää.. :smiley-ashamed005

Sama juttu täällä.. To iltana supisteli 12 asti aikas säännöllisesti ja kipeesti... Sit siitä jäi tollanen valtava kipu päälle... Alaselkä ja vatsa oli ihan tulessa... Päätin koittaa ottaa panadolin et jos ei sillä helpota niin sit lähetään näytille sairaalaan, mut joskus puol kahden aikaan mä olin sit nukahtanut ja kipu helpotti... Vähän ehkä petyin, kun se kesti niin pitkään ja melkein jo luulin et nyt päästään urakoimaan vauvaa pihalle! :P

Miko_84 kyllä mun mielestä perätilavauvat kiinnittyy myös :) se tarjoutuva osa ikäänkuin ankkuroituu uomiinsa eikä enää liikahda :)

Kannattaako siis supistuksiin ottaa panadolia? Tiedän vaan että mitä teen jos polttoja alkaa tulemaan.

Känkkis: Olen kuullut, että joiltain synnäreiltäkin on saanut ohjeita, että odotella kotona niin kauan kuin pystyy (tämä nyt tietysti jo itsestäänselvää) ja ottaa paracetamolia (esim. Panadol), käydä lämpimässä suihkussa yms. Eli ainakin jotkut synnärit ohjeistavat ottamaan särkylääkettä supistuksiin. Voi olla niihin alkupään lievempiin supistuksiin jotain vaikutusta, mutta ei tietenkään sitten niihin kovempiin enää. Ja riippuuhan se tietysti siitä, miten rytinällä käynnistyy. :)

Täällä alkaa jo puntti tutista niin, että luulee rauhottuvansa kun tietää kuinka toimia. Tuskin tosipaikan tullen muistan edes nimeäni. Oon jo miestä valmentanut että ohjaa mua hellästi suihkuun ym, jos sattuu että menen ihan shokkiin. Voihan se olla että olen tyynen viili toimiessani. Näin uuden edessä ei yhtään tiedä kuinka sitä tulee reagoimaan.

Känkkis: enpä ole kuullut, että kukaan olisi paniikkiin mennyt kun synnytys käynnistyy. Toki jos menet paniikkiin, niin pyydä miestäsi soittamaan synnärille, jos et itse siihen kykene. Mutta kyllä se olis ihan suotavaa pysyä rauhallisena, ja muistaa hengitellä. Jos menee aivan hysteeriseks, niin siinä ei oikeen pysty hallitseen kehoonsa ja siinä herkästi menettää tilanteen hallinnan. Ota siis nyt ihan rauhassa, ja koita olla murehtimatta turhia. :) stressikin voi jarruttaa synnytyksen alkua, joten ota vaan rennosti. Sitten kun synnytys käynnistyy, niin kannattaa olla mahdollisimman avoimin mielin menossa synnyttään. Ja voi olla, että sun mies siinä panikoi, etkä sinä. ;)

Mäkin sain äitipolilta ohjeen, että niihin ekoihin supistuksiin ja selkäsärkyihin kantsii ottaa panadolia... Jos se panadol auttaa kipuun, ei synnytys ole vielä käynnistynyt, mutta tosi tilanteessa se panadol ei sitten auta mitään... Tämä siis se mitä synnäriltä kuulin.. Itsellä ei muuta kokemusta kuin, että noihin tosi kokeisiin ennakoiviin suppareihin ja jo kaksi viikkoa jatkuneiseen selkäsärkyyn se on auttanut ainakin sen verran, että on saanut yöllä nukutuksi!

Samaa on mulle sanottu ku Hatsiilleki, tosin meil onkii sama synnäri :) Eli jos panadol auttaa kipuihin tai vie supistukset pois, on kyseessä väärä hälytys. Jos taas ei vie niin sit voi alkaa valmistautumaan synnärille lähtöön :)

Siis tää on taas näitä päiviä...kun kaikki ärsyttää...naapuri,huoltomies,mainokset telkkarissa,helle...huooooooh mä en jaksa! :excited001 :BangHead

Mää voisin nukkua, syödä jääkaapin tyhjäks, nukkua, syödä ja nukkua...
Olis hienoo jos sais myös vähä laskettuu kämpän lämpötilaa pikkusen pienemmäks... :confused: Onneks on sentää pikku tuuletin olemas :)

Viime yönä töhötti lattiatuuletin täyttä häkää jalkopäässä ja tämä valas makas nakuna sen viileässä viimassa... Ah.. rannalle ei varmaan enää uskalla mennä makoileen.. tulee pian eläinsuojelijat ja vie rannalle eksyneen valaan takas merelle... :smiley-ashamed004

No nimenomaan! Vähä saattas jännittää, jos kopteri pörräis yhtäkkiä yläpuolella.. :P

Mulla myös kovat ruokahalut, mutta jos erehtyy syömään yhtään suurempia annoksia kerralla niin rangaistuksena tulee karmeat närästykset yöllä. Viime yönäkin viiteen saakka kärvistelin närästyksen kanssa. Ei kiva tunne herätä yöllä siihen että on oksennukset suussa... :sick009 Yläkroppaa olen yrittänyt tyynyillä vähän nostaa. Muuten vointi kuitenkin ollut hyvä, mitä nyt väsymystä on (tulee parit päikkärit nukuttua). Vatsan kovettumisia myös menkka/selkäkivuilla ja ilman on päivittäin, tai no noita kipeitä ei välttämättä ihan joka päivä.
Pitkäksi käy aika odottaa kun mieskin päivät töissä... Ikkunanpesua ja kämpän siivousta olisi vaikka muille jakaa mutta kun ei saa aikaiseksi/jaksa tarttua toimeen....
Että tallaista marmastusta tänne...

Jaa, jos sut nostettas verkossa kopteriin ja vietäs merelle? :D

Noh.. rehellisesti sanottuna aika söpösti tuo masu kasvanu eteenpäin ja lantion kurvit ei oo kadonneet. Tutut kehuu, että on söpö pieni masu.. no ei se munkaan mielestä oo iso. Olo vaan tosiaan on kuin valaalla tai mammutilla.. Herkästi tulee hirvee hikikin... ja mulla hikoo nenänvarsi ihan kokoajan.. Nyt muuten suippaa alavatsaa kevyesti..

Hmm,mulla menny toi pahin päiväväsymys ohi,johtunee varmaan ihan siitä kun öisin on tarvinnu herätä vaa kerran vessaa ja ei oo kuumakaa tuulettimen takia.Siihen närästyksee ite otin tuplatyynyt käyttöö ja nukuinkii renniet vieressä :) nyt ei sit pahemmin tarvi rennietä kun niitä kävin lisää ostamassa. :happy093

Joo, luulen että Rennie-kaupoille täytyy munkin suunnata jos tää tällaiseksi menee... Tähän asti olen vaan yrittänyt jotenkin kärvistellä kun närästystä ei kuitenkaan joka yö ole. Riippuu paljon edell. päivän syömingeistä.

Takaisin